MrOrange Posted February 4, 2007 Report Share Posted February 4, 2007 Witam Planuje dokonać upgrade’u czternastki G&G, ale zważywszy na koszty tej operacji, chciałbym to zrobić w dwóch etapach: najpierw do M120, a następnie do M140. Jednak wymieniając części w pierwszym rzucie, chciałbym aby były one już dobrane pod M140. Po przeczytaniu paru postów odnoście części i tuningu M14, doszedłem do wniosku, że jedyne co musze wymienić w pierwszym etapie to tak naprawdę sprężyna, reszta powinna wytrzymać. Jedyne co mnie zastanawia to łożyska: na stronie producenta G&G jest napisane, że łożyska są, 7mm ślizgowe teflon/nylon, natomiast na stronie specshop’u 6mm ślizgowe mosiężne. Po zdjęciu łoża mogę powiedzieć, że są 7mm ślizgowe mosiężne (prawda leży po środku? LOL) Pytanie: Czy musze je już teraz wymieniać? Bateria na starcie to 9,6v 1400mAh Etap pierwszy: - M120 - Łożyskowana prowadnica sprężyny - Zębatki helikalne STU CA - łożyska? Co do drugiego etapu mam parę pytań. Na tej stronie (Airsoft Pacific) wyczytałem, że tłok jest standardowy. Po otwarciu GB na pierwszy rzut oka tłok faktycznie wygląda na standardowy. Natomiast w ofercie specshopu jest zestaw do M14 (LINK) w którym tłok ma o jeden ząb mniej. Domyślam się, że przez grubszą głowice tłoka, sam tłok będzie bardziej wystawał z cylindra i efekt będzie tan sam, jednak w takim razie co się będzie działo z ostatnim zębem zębatki tłokowej? Czy używa kto tego zestawu, co możecie o nim powiedzieć? Kolejne pytanie dotyczy prowadnicy sprężyny oraz wyżej wymienionego zestawu. Chciałbym uniknąć podwójnego łożyskowania – czy da się zdjąć łożysko z prowadnicy sprężyny? Łożyska - ślizgowe czy kulkowe? Etap drugi: - M140 - Zestaw tłoka - Łożyska ślizgowe ??? A teraz parę pytań na przyszłość 8) Czy dysza od AUG pasuje do M14 G&G? Czy popychacz jest standardowy? Na AirsoftPacific jest napisane, że pochodzi od "zmodyfikowanego" v6, ale pasuje czy nie? :poddanie: Wszelkie uwagi mile widziane, z góry dzięki za odpowiedz PS. To mój pierwszy post na forum więc mam stresa :-F Quote Link to post Share on other sites
MałyCF Posted February 7, 2007 Report Share Posted February 7, 2007 Witam MrOrange Pytanko czy zacząłeś może już może tuning eMeczki. Kupiłem niedawno i mam zamiar też się pobawić ale nie wiem za bardzo co wymieniać. O ile do TM są różne graty to do G&G mało na rynku. Quote Link to post Share on other sites
yacenty Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Właśnie jak z tym tuningiem poszło. Ja mam M14 soca 16 od G&G, gdzie w stocku podobno jest już M120 a też chciałem spróbować z M140. Łożyska w moim też mi wyglądają na mosiężne, do środka GB nie zaglądałem. Na specshopie piszą że jest wzmocniona prowadnica sprężyny i głowica tłoka, tak więc nie wiem czy jest sens wymieniać na ten zestaw z 199. Nie wiem też czy trzeba wymieniać łożyska, w końcu mosiądz to nie plastik. Czekam na uwagi i doświadczenia tych co już taki tuning robili. Quote Link to post Share on other sites
temohab Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 siemka mam m14 g&g kupione 6m-cy temu, wsadziłem do niej 3m-ce temu sprężynę M120, strzelam co tydzień, często służę jako ogień zaporowy więc parę k kulek poszło, wszystko sprawne, łożyska żywe, jedyne co robie to systematyczne smarowanie zębatek w GB (smar do łożysk motor-life 3, uszlachetniający, do nabycia np. w castoramie) docelowo będzie to snajperka ale wtedy pozmieniane będzie więcej. Polecam także "przeteflonowanie" lufy teflonem firmy MOTIP pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
temohab Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 jeden pod drugim ale nie ma niestety edycji: Zapomniałem dopisać że używam batki 3000mAh, 9,6V Na tymże zestawie wkładałem M140, silnik nie był w stanie naciągnąć sprężyny. pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
MrOrange Posted May 25, 2007 Author Report Share Posted May 25, 2007 Witam Z braku konkretnej odpowiedzi na postawione pytania, posłużyłem się jedynie ogólnymi radami co do tuningu i poszedłem na kompromis. Wiec tak: Zakupiłem, zębatki STU CA, łożyska kulkowe CA, oraz sprężynę M130 firmy G&G. Po zmontowaniu całości giwera całkiem ładnie smigała. Dźwięk pracy zębatek może nie był zachwycający, ale słyszałem, ze to przypadłość STU CA. Nawet, stara bateria 8,4v 1400mhA nie miała problemów z naciągnięciem sprężyny, choć nie starczała na długo – 2-3 hi-cap’y to max. Nie miałem dostępu do chrono, ale mogę powiedzieć, że zasięg przy kulkach 0.28 to spokojnie 60-65m ładnego lotu… Wszystko działało ładnie niestety do początku maja(przebieg jakies + - 8k kulek). Kiedy nagle, nawet przy strzałach „na sucho” GB zaczął wydawać dźwięki jak przy zacince. A tłok ma zjechane wszystkie zęby, nie licząc ostatniego metalowego. Na razie nie umiem powiedzieć co jest tego powodem, być może, moje złe podkładkowanie, albo łożyska już nie dają rady(pewnie wrócę do tych mosiężnych ślizgowych), albo obie te rzeczy na raz, albo zupełnie co innego;) Generalnie giwera siedzi w serwisie;) Co do wzmacnianej prowadnicy sprężyny. Też chciałem ją kupić, ale... Miałem ją w rekach, wiem też jak wygląda prowadnica standardowa i musze powiedzieć, ze wyglądają praktyczni identycznie. Metalowy rdzeń, osadzona plastikowa tuleja. Jedyna różnica to samo łożyskowanie, w standardzie jest ślizgowe, a tam kulkowe…moim zdaniem szkoda kasy, skoro standardowa głowica tłoka ma łożyskowanie kulkowe. Cicha głowica tłoka, wygląda całkiem całkiem, ale nie wiem jak się sprawuje. Wzmacniany tłok, wygląda jak wykonany z tego samego materiału co standardowy, różni się brakiem jednego zęba na przedzie :-F oraz tym że 4 ostatnie zęby są metalowe, a nie jeden, jak w standardzie. Takie małe spostrzeżenia laika: - Chcesz dobre zębatki – bierz Systeme! :roll: - Przed zakupem, warto obejrzeć części na własne oczy 8-) - Przy składaniu GB z M130 zachować szczególna ostrożność – prowadnica sprężyny może wyrządzić całkiem spore szkody! :-F - Przed przystąpieniem do zamykania GB, warto przymocować do jednej z połówek szkieletu GB, tą plastikową tuleje, która podaje kulki pod dysze (razem z jej sprężynką), znacznie ułatwia to montaż. Generalnie sporo problemów, mogło być znacznie gorzej, jednak widok M14 z orginalnym drewnem rekompensuje wszystko - sory musiałem sie pochwalić;) Quote Link to post Share on other sites
temohab Posted May 26, 2007 Report Share Posted May 26, 2007 (edited) MrOrange: jak już odzyskasz z serwisu eMke to polecam jeszcze przeteflonowanie lufy (teflon w spray'u dostępny n.p. w sieci sklepów BEL-POL ale jak znam życie to i w innych typu casto czy obi się znajdzie) ja użyłem firmy MOTIP i dało mi to parę kolejnych metrów (nie tylko w m14) ;) jedna uwaga, wymontuj lufę bo jak teflon dostanie sie do HU to szaleje przez 1k BB pozdrawiam Edited May 26, 2007 by temohab Quote Link to post Share on other sites
Frugo Posted August 8, 2007 Report Share Posted August 8, 2007 (edited) to ja napisze jak u mnie upgrade wygladal SOC 16 G&G Kulki guarder 0,20g i 0,28g 1. Step I 430fps kulka 0,20g 362fps, kulka 0,28g Bateria 10,8V 3000, sprezyna 130 2. Step II 435fps kulka 0,20g 370fps kulka 0,28g j.w. plus zebatka SPUR Systema, lozyska kulkowe metalowe 7mm CA 3. Step III 515fps kulka 0,20g 438fps kulka 0,28g j.w. zebatki FTK, tlok Systema, głowica tłoka Systema, prowadnica sprezyny łożyskowana, głowica cylindra Systema, prec lufa, Edited August 8, 2007 by Frugo Quote Link to post Share on other sites
yacenty Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 MrOrange, pisałeś że giwera całkiem ładnie smigała, ale po czy przy zębatkach STU nie spadł Ci ROF? Co do tłoka to jeżeli zostawiłeś stockowy to miał prawo się zjechać. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.