Marcinek83 Posted February 8, 2007 Report Share Posted February 8, 2007 Witam. Chciałem się z wami podzielić informacja, dotkliwym problemem który prawdopodobnie doświadczyłeś. Otóż, przy któryms rozkręcaniu mojego Aega, sruby ampułowe dały za wygraną, jest to AK 104 G&G, ten sam przypadek miałem z TM itd. Otóż, kazda śrubka w przypadku G&G jest zropbiona z znalu czyli materiału który nie jest do tego stworzonym. Gdy za któryms razem sruba się "wyjedzie" w moim przypadku, musiałem spędzic troche czasu na tokarni, rozwiercanie korpusu AŁA! Nerwy i brak chęci do zycia. Nieodpowiednie zastosowanie klucza do sruby, czy wielokrotne rozkręcanie prowadzi do zużycia. Polecam wymiany wszystkich śrób ampułowych (imbus) oraz gwiazdkowych, najlepiej je wymienić na śruby z łbem na śrubokret płaski, ona najżadziej reaguja negatywnie na wielokrotne odkręcanie. Torksy sotsowane w TM sa wytrzymałem i z dobrego materiału, natomiast w zależonśi od modelu TM, polecam wymiane. Nie ma co bagatelizowac problemu, niby mały ale 4h na tokarni przez niewiedze to wielki ból i strata pieniedzy! Uzywałem odpowiednich kluczy, jednak niektóre śruby sa poprostu do pupy. Pozdrawiam Marcin Quote Link to post Share on other sites
Brenten Posted February 8, 2007 Report Share Posted February 8, 2007 Problem w zasadzie nie istnieje . Z racji wykonywanego zawodu mam prawie codziennie do czynienia ze śrubami typu torks wkręconymi w tworzywo sztuczne . Jeszcze nigdy mi sie nie zdarzyło "rozjechać" główki śruby, czego nie da się powiadzieć o śrubach pod śrubokręt płaski , inna sprawa że są stalowe i dobrej jakości . I właśnie o to chodzi-dobra jakość . Wystarczy w początkowym okresie użytkowania sprzętu wymienić śruby na lepsze . A co do złamanych , uszkodzonych śrub , jest na to relatywnie prosty i tani sposób , w Castoramie lub podobnym sklepie można kupic wykrętaki , czyli coś w rodzaju gwintownika z lewym gwintem . Nawiercamy śrubę wiertłem o małej średnicy i w powstały otwór wkładamy wykrętak odpowiedniej grubości . Kręcimy w lewa stronę aż do monentu w którym wykrętak "sprzęgnie " się ze śrubą , dalsze obroty spowodują wykręcenie śruby . Wymaga to pewnej precyzji , ale jest całkowicie wykonalne nawet w domu . Wczoraj w pracy miałem do czynienia właśnie ze śrubą złamaną w plastykowej obudowie , po kilku minutach była ona na wierzchu bez zniszczenia gwintu w plastyku. Quote Link to post Share on other sites
pafcio0 Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 (edited) Odkopuję. Mam oto taki oto problem. Kompletnie zjechała mi się śruba (krzyż) głowicy tłoka (Systema) zamontowanej na tłoku (DF). Za Chiny nie ma szans jej odkręcić. Zjechana na amen. Co gorsza wiertarka nie przejdzie, bo tłok jest za długi. Nic nie chcę poniszczyć (poza śrubką), bo części są jak nowe. Any advice? Edited April 4, 2008 by pafcio0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.