Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Śruby. Jeśli rozkręcasz coś. Przeczytaj.


Recommended Posts

Witam.

Chciałem się z wami podzielić informacja, dotkliwym problemem który prawdopodobnie doświadczyłeś. Otóż, przy któryms rozkręcaniu mojego Aega, sruby ampułowe dały za wygraną, jest to AK 104 G&G, ten sam przypadek miałem z TM itd.

Otóż, kazda śrubka w przypadku G&G jest zropbiona z znalu czyli materiału który nie jest do tego stworzonym. Gdy za któryms razem sruba się "wyjedzie" w moim przypadku, musiałem spędzic troche czasu na tokarni, rozwiercanie korpusu AŁA!

Nerwy i brak chęci do zycia.

Nieodpowiednie zastosowanie klucza do sruby, czy wielokrotne rozkręcanie prowadzi do zużycia.

Polecam wymiany wszystkich śrób ampułowych (imbus) oraz gwiazdkowych, najlepiej je wymienić na śruby z łbem na śrubokret płaski, ona najżadziej reaguja negatywnie na wielokrotne odkręcanie.

Torksy sotsowane w TM sa wytrzymałem i z dobrego materiału, natomiast w zależonśi od modelu TM, polecam wymiane.

Nie ma co bagatelizowac problemu, niby mały ale 4h na tokarni przez niewiedze to wielki ból i strata pieniedzy! Uzywałem odpowiednich kluczy, jednak niektóre śruby sa poprostu do pupy.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Link to post
Share on other sites

Problem w zasadzie nie istnieje . Z racji wykonywanego zawodu mam prawie codziennie do czynienia ze śrubami typu torks wkręconymi w tworzywo sztuczne . Jeszcze nigdy mi sie nie zdarzyło "rozjechać" główki śruby, czego nie da się powiadzieć o śrubach pod śrubokręt płaski , inna sprawa że są stalowe i dobrej jakości . I właśnie o to chodzi-dobra jakość . Wystarczy w początkowym okresie użytkowania sprzętu wymienić śruby na lepsze . A co do złamanych , uszkodzonych śrub , jest na to relatywnie prosty i tani sposób , w Castoramie lub podobnym sklepie można kupic wykrętaki , czyli coś w rodzaju gwintownika z lewym gwintem . Nawiercamy śrubę wiertłem o małej średnicy i w powstały otwór wkładamy wykrętak odpowiedniej grubości . Kręcimy w lewa stronę aż do monentu w którym wykrętak "sprzęgnie " się ze śrubą , dalsze obroty spowodują wykręcenie śruby . Wymaga to pewnej precyzji , ale jest całkowicie wykonalne nawet w domu .

Wczoraj w pracy miałem do czynienia właśnie ze śrubą złamaną w plastykowej obudowie , po kilku minutach była ona na wierzchu bez zniszczenia gwintu w plastyku.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Odkopuję.

Mam oto taki oto problem.

Kompletnie zjechała mi się śruba (krzyż) głowicy tłoka (Systema) zamontowanej na tłoku (DF).

Za Chiny nie ma szans jej odkręcić. Zjechana na amen.

Co gorsza wiertarka nie przejdzie, bo tłok jest za długi.

Nic nie chcę poniszczyć (poza śrubką), bo części są jak nowe.

Any advice?

Edited by pafcio0
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...