NFZ Miro Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Robie przejściowke z małej wtyczki na dużą i nie wiem jaki kupić kabel . To ma być jakiś specialny, zasilający ,czy też będzie taki grubszy do głośników ? I jaka średnica kabla? Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 W większości przypadków wystarczy głośnikowy fi=1,5mm miedziany ;). Żeby się nie łamał możesz kupić w silikonowej izolacji. Kable głośnikowe są z natury niskooporowe więc nie powinieneś mięc jakiś trudności (poza nieznacznie grubszymi izolacjami na kablach). Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 sam uzywam kabla głosnikowego ;) w Moim Ak jest go blisko metr :D(zmyślny system z dodatkowymi ogniwami :D) I musze powiedzieć że po kompleksowych badaniach miernikiem, wyniki przed załozeniem metra kabla i zaraz po nim nie uległy zmianie :D a może mam popsuty miernik?:) Raczej nie. Takze serdecznie polecam stosowanie kabli głosnikowych. Pozdrawiam Diablo Quote Link to post Share on other sites
marys1 Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 a jaki masz miernik? ;) jak masz mostek thompsona / wheatestona to możemy pogadać :P Quote Link to post Share on other sites
comando44 Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 Opory na kablach są rzędy dziesiatych Ohm. Przeciętny miernik ma tolerancje ok 0.3 Ohm, jednak od wyniku musisz jeszcze odjąć opór przewodów pomiarowych, czyli do błędu pomiaru dodać drugie tyle za drugi pomiar. Wychodzi błąd względny ok 100% ;) (po polsku: nie zmierzysz oporu kabli na zwykłym mierniku). Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 Mam dwa pytania odnośnie wymiany kabli: pierwsze primo - czy będzie to złym posunięciem, jeżeli przy okazji wywalę bezpiecznik i puszczę kable bezpośrednio silnik-wtyk do baterii? Czy jest jakieś ryzyko zniszczenia silnika? drugie primo - czy ze styków można wyjąć metalowe elementy, w których tkwią kable, czy też są one nieodłączne od samego styku i w związku z tym wymieniając kable będę musiał kupić nowe? Zabiegu mam zamiar dokonać w m15 Both Elephant, czyli chińczyku. Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 Jeśli replika pracuje w sprawdzonej konfiguracji i nie planujesz zbytnio kopać w GB to można zrezygnować z bezpiecznika przez co usuniemy straty na złączach i samym bezpieczniku. Jeśli jednak będziesz coś zmieniał/tuningował to lepiej zostawić bezpiecznik gdyż jeśli w niesprawdzonej konfiguracji coś ci się zablokuje możesz uszkodzić silnik i batkę. Co do wtyczek to polecam wymienić je na nowe, styki do silnika można kupić w elektroniku za ok 0,2 zł za szt, no i nie żałować koszulek termokurczliwych w miejscach podatnych na uszkodzenia (przelotki w GB, złącza, itp.) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Jeżeli będę coś zmieniał w najbliższym czasie to najwyżej w kwestii doszczelniania tłoka itd. lub FTK m100 HurricanE (teraz mam stock 325 fps) - nie powinno to mam nadzieję stanowić zagrożenia? Poza tym zaniosę sprzęt do serwisu w kwestii otwierania gb, nie chcę na razie w tym sam robić. Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Nie wiem jaką masz replikę ale podczas wymiany całego okablowania także trzeba rozbierać GB (przynajmniej w V2). Jeśli nie robi się jakiś ryzykownych tuningów (typu sama wymiana sprężyny na dużo mocniejszą bez zniany innych części lub wymieniając tylko to co niezbędne żeby ruszyło) myślę że nie powinno być zagrożenia. Tylko należy pamiętać jeśli się nie ma bezpiecznika, że w razie jakiejkolwiek awari w GB należy jak najszybciej odłączyć batkę. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 (edited) Pisałem wyżej, że chodzi o m15 both elephant na gb v.2. Jest to gb zmodyfikowany o tyle, że na dole wystaje silnik: zdjęcie gb Awarię, to znaczy jakaś zacinka itp.? Edited September 21, 2007 by michalll Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 WTF ? GB v2 z koszykiem od v3 ? dziwne rozwiązanie, pierwszy raz coś takiego widzę. W każdym razie kostka stykowa i tak jest wewnątrz GB i żeby przelutować kable to trzeba ją wyjąć, no chyba że chińczycy wymyślili kolejne dziwne rozwiązanie :P Awaria tzn, uszkodzenie którejś z części wewnątrz GB co spowoduje całkowitą blokadę mechanizmu lub blokadę styku. Generalnie raczej są małe szanse żeby naraz zablokowały się zębatki i styk, ale w przypadku blokady zębatek/tłoka nie należy na siłę trzymać spustu i próbować rozruszać mechanizm, tylko rozebrać i sprawdzić co się stało. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.