Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

zacina się gearbox


Recommended Posts

Witam!

Wiem, że tematów podobnych juz pare było ale w sumie w żadnym nie było napisane nic co w konstruktywny sposób by mi pomogło.

Dlatego zakładam ten temat.

Niech każdy kot ZWALCZYŁ zacinanie się gearboxu napisze jakimi metodami tego dokonał.

Gearbox zacina się najczęściej w tylnym położeniu ale czasem i w pośrednim. Silnik chce kręcic ale coś go trzyma. Jak przystawić ucho do gripu to słychać jak rusza ale zaraz staje.

Prosze tylko aby nie pisały tu osoby, które rozwiązały ten problem wymianą baterii na mocniejszą, gdyż to jest jedynie przepchanie problemu "na siłę" a nie rozwiazanie go i usunięcie przyczyny.

Link to post
Share on other sites

A moim zdaniem to właśnie za słaba bateria nie ma siły ruszyć tłoka z tylnego położenia. U mnie też czasami występuje to zjawisko gdy mam dogorywającą jedną z baterii i tłok nieodpowiednio się ustawi po strzelaniu na auto. Po zmianie na zapasową 9.6 wszystko śmiga jak ta lala. Oczywiście możliwe, że ma Kolega źle spasowany GB, że coś Koledze lata itp. i w ten sposób blokuje GB. Jesli jest na gwarancji to niech Kolega wyśle go do serwisu z prośbą o diagnozę a jeśli gwary juz nie ma to nie pozostaje nic innego jak samemu go pooglądać, ew. wysłać do serwisu, np. do asgshopu i zapłacić :]

Link to post
Share on other sites

Ostatnio moj brat mial podobny problem. Strzelal na tym karabinie od 9 mies i wszystko bylo OK.

 

Karabin: Steyr AUG [CA] (stock) do tego bateria 9.6V 1100mAh => RoF ok. 20bb/sek. :twisted:

 

Ostatnio zaczely dziac sie dziwne rzeczy z AEG'iem ale najpowazniejsza to blokowanie sie tloka - przynajmniej na to wygladalo. Za każdym razem braciak wyjmowal GB. odkrecal silnik naciskal na spust => silnik sie kreci. Wklada go do GB => karabin strzela!! Gramy dalej.. pare chwil i znowu nie chce strzelac.

 

Po paru takich dziwnych przykadkach, rozkrecilem mlodemu GB i zaczalem szukac przyczyny: zebatki OK, smar OK, tlok... hmm.. jeden zab lekko nadkruszony. Wymienilismy tlok => dziala. Jedziemy na strzelanke.. i po kilkuset kulkach znowu :/

 

Za kazdym razem bylo tak ze wystarczylo wyciagnac silnik, zakrecic nim, wlozyc i wszystko smiagalo. Zauwazylismy natomiast ze w momencie gdy sprezyna byla mocno zbita i probowalismy zakrecic silnikiem, on sam oddawal głośny pisk!! Może ktoś już sie z tym spotkał?

 

OK. Wymienilismy silnik => na stock EG700 [TM] => dwa lata na tuningu >420fps :twisted:

 

KARABIN SMIGA JAK TA LALA!! Moze tylko RoF nieco mniejszy bo ten silnik mial już jeden powrót zza grobu.. (przyjarałem mu zwoje).

 

Po tym wszystkim rozkrecilem silnik [CA] na kawaleczki i zobaczylem ze nie nosi najmniejszych sladów uszkodzenia!!

 

szczotki OK

zwoje OK

lozyska OK.

 

Jakies pomysly?

Edited by Blade04
Link to post
Share on other sites

U mnie to się nie ogranicza tylko do tylnego położenia tłoka. Czasem zatnie sie nawet w połowie drogi (jeśli tam akurat stanie po waleniu na auto).

To na pewno nie wina baterii bo świeżo nabita była. Inna rzecz, że to nie bateria sie zacina tylko coś w tym GB! Bateria jeśli ma dużo mocy to przepchnie problem ale to go nie zwalczy...

Gdzieś wyczytałem, że to może być wina zębatek... U mnie są dobrze spodkładkowane a mimo to dzieje się źle. Czy to mozliwe, że zębatki sie zjechały po prostu?

Acha, mam r7:P

Jutro wymienie zębatki na stockowe CA i jeszcze taki tłok wrzucę, żeby między nim a zębami nie było zgrzytu żadnego i zobaczę czy będzie walić jak trzeba....

Link to post
Share on other sites

W moim CA po wymianie palca na łozyskowany (z braku funduszy był to palec SRC metalowy) zaczeły się dziać podobne jaja. Poskładałem wszystko ładnie i po oddaniu 2 strzałów tłok zablokował się w samym końcu GB. W pełni naładowana bateria nie chciała go ruszyć.

Powodem tego była zbyt duża średnica sprężyny, którą najzwyczajniej zeskakiwała z łozyskowania i pierwsze dwa zwoje klinowały się między tłokiem a końcem GB. Delikatne zciśnięcie podstawy spreżyny pomogło.

Link to post
Share on other sites

W samym GB wymieniłem tylko cylinder na typ 0 bez dziury CA. I spodkładkowałem zębatki troche lepiej jak były... Poza tym wszystko stock.

 

Jutro będę wsadzał zębatki nowe CA i tłok CA to zobaczę czy to może wina zębatek. Przy okazji zwrócę uwagę na końcówkę sprężyny tak jak pisze Tomkower...

 

Inna rzecz, że jakim cudem wina baterii za słabej jak problem pojawił się dopiero po 4 miesiącach a przez ten czas nie korzystałem tylko z singla przecież...

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

Ja dodam jeszcze ze jak karabin przestawal strzelac to:

 

1. Tłok był w róznych pozycjach - koniec, srodek etc.

2. Czasami jak nie chciało nam sie wyjmowac wszystkiego z body to podlaczalismy mocniejsza baterie :-F i katabin i tak nie chciał ruszyć :/

 

Jesli to nie są łożyska lub jakiś nadkruszony zab to ja stawiam na silnik.

 

A tak BTW: Ktoś chce kupić 9-cio miesięczny silnik [CA]? Chyba EG1000

Link to post
Share on other sites

takze mam podobny problem ale nie wiem czy ten sam. Poprostu moj gb raz strzela, raz nie. Wszystkie kable przejzalem i jest ok. Prąd dochodzi do silnika, bo slychac mal chrupanie. Jednak strzela tylko wtedy kiedy porusze kablami przy kostce stykowej, ale niewiem czemu, bo silnik dostaje prąd caly czas chyba. Odesłałem do serwisu, jak to jest to samo to napisze co to dokladnie, serwis zapewne zostawi kartke z tym co naprawil.

Link to post
Share on other sites
I spodkładkowałem zębatki troche lepiej jak były...

To wywal podkładki które dołożyłeś. Kiedyś także "lepiej spodkładkowałem" swojego v.2 i takze po kilku strzałach tłok pozostawał w tylnym położeniu.

 

takze mam podobny problem ale nie wiem czy ten sam. Poprostu moj gb raz strzela, raz nie. Wszystkie kable przejzalem i jest ok. Prąd dochodzi do silnika, bo slychac mal chrupanie. Jednak strzela tylko wtedy kiedy porusze kablami przy kostce stykowej

 

A wymieniałeś szkielet gb, lub zespół stykowy?

Edited by akm
Link to post
Share on other sites

Nie dokładałem podkładek tylko tak poukładałem, żeby zębatki się nie "gryzły" nawzajem.

Podpiąłem mocniejszą baterie i strzelał. Mam już tak mocno dość tego, że po prostu kupie batkę mocniejszą i koniec chyba...

 

Obejrzałem zęby i są idealne, żadnych nadkruszeń czy braków jakichkolwiek. Kręcą się tak , że jak palcem ruszę to jeszcze troche same sie kręcą. Luzów praktycznie nie ma a silnik dobry bo też go rozkręcałem i oglądałem. Styki sprawne. Sprężyna na prowadnicy ładnie siedzi. Tłok dobry. Koniec. Wymieniam batkę.

 

Jak Ci strzela tylko jak poruszysz kablami, to może znaczyć , że się któryś odlutował i nie ma styku.

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

...no z kablami to czasem moga byc niezle jazdy, Ja ostatnio mailem cos takie w sprzecie ze:

 

- trzymam GB w łapie, naciskam na spust =>działa

- wkładam do GB => jeden strzal, i juz nie strzela :strach: Nic, zero, nawet silnik nie drgnie!! Nawet kable sie nie grzały!

 

- wyciagam GB 2 cm, naciskam na spust => strzela!!

- wkładam => to samo.

 

:poddanie:

 

Pomogła wymiana jednego kabla który szedl do silnik i najprawdopodobniej byc sciskany czy cos takiego..

Link to post
Share on other sites

A może ktoś z was wie w jaki sposób zwalnia się sprężyne w replikach ICS (seria emek)??

Z tego co wiem jest tam jakiś mechanizm, który pozwala na zwolnienie sprężyny bez rozkładania karabinu po to aby zmniejszyć zużycie części. Może dało by się zrobić coś takiego, aby zwalniać tłok jak się zablokuje.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

oook, więc co ja zrobiłem ;)

 

w sr4.

 

wszystkie zębatki stalowe: wymieniłem lozyska i wypodkładkowałem tak,ze mimo braku luzów po rozpędzeniu palcem(brak tłoka i silnika) zębatki wykonywały jeszcze pół obrotu- obrót.

 

zmeiniłem też niejako przy okazji sprezyne na stock Ca,i siłą rzeczy głowicę tłoka na CA.(plus mały teflonfix na głowicy cylindra)

 

wszelkie niedoskonalosci gearboxa w zakresie pypci poodlewowych w okolicy prowadnic tloka- wyrównane.

 

chodzi na 8,4 600mah. zero zacinek.

 

po wymianie komory HU na metalową jednoelementową przebija puszke od browca na wylot(obie scianki).

 

 

inne potencjalne przyczyny- masz batke nimh i zwykłą ładowarkę? przegrzałeś baterię, ogniwa szlag trafił. woltomierz pokazuje prąd odpowiedni,ale nie ma wymaganej wydolności prądowej- mam taką batkę:) 8,4V , po naładowaniu pokazuje 10,4- nie ma siły pociągnąć stock wella.ktos chce? ;)

podobne objawy będą przy mocno zuzytej baterii cd- kupiłeś używkę?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

...no z kablami to czasem moga byc niezle jazdy, Ja ostatnio mailem cos takie w sprzecie ze:

 

- trzymam GB w łapie, naciskam na spust =>działa

- wkładam do GB => jeden strzal, i juz nie strzela :strach: Nic, zero, nawet silnik nie drgnie!! Nawet kable sie nie grzały!

 

- wyciagam GB 2 cm, naciskam na spust => strzela!!

- wkładam => to samo.

 

:poddanie:

 

Pomogła wymiana jednego kabla który szedl do silnik i najprawdopodobniej byc sciskany czy cos takiego..

 

Właśnie mam ten sam problem -> gearbox przestaje działać po umieszczeniu w body...

A zaczeło się od zacięcia z tłokiem w pozycji "środkowej"

Ręcznie zębatki musiałem "nakręcić" bo silnik CA ni chol*** nie chciał tego ruszyć (bateria 9,6 sprężyna MadOnion 120 -> czyli słabiutka)

 

Przy okazji podgiołem styki (na semi nie działało)

Bo płytka selektora się nadtopiłą i blacha jest krzywo

(jaka jest najwytrzymalsza płytka do G36? mam King Armsa i długo już nie pociągnie)

 

Czy ktoś w końcu znalazł powód tych zacięć?

Link to post
Share on other sites

Ja tez mam problem z zacinaniem się tłoka w M933 SRC. Występuje to co raz częściej i jest strasznie irytujące. Początkowo wystaryczło odłączyć batek i znowu podłączyć i problem znikał, ale teraz to nie skutkuje. Zastanawiałem się czy może to być kwestia łożysk (mam plastikowe)? Wie ktoś co może być nie tak...? Dodam, że batka to Intellect 9,6 V 1400 mAh...

 

PS. Łożyska powinny się kręcić w szkielecie czy być nieruchome?

Link to post
Share on other sites

Czasem to kwestia wyrobienia prowadnic tłoka. Tłok ma wtedy za dużo luzu i napór zębatki podnosi go bardzo do góry. U mnie w M15 podnosiło tak bardzo, że tłok o jakieś 0,5 mm nie trafiał w końcowe odcinki prowadnic w GB (te przy samej prowadnicy sprężyny).

 

Łożyska nie powinny się kręcić w szkielecie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...