SouthMan Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Witam, mam taką sprawe. Otóż mam na warsztacie praktycznie nówke M15A4 SPR CA, niestety właściciel pozbył sie gwary i teraz ja musze coś wymyśleć przed majówką w Bornym :) A teraz konkrety, po 3 tys. kulek poszedł tłok, no coż, shit happens, giwera bez gwary wiec zamówiono tłok DF zwykły, po czym zamontowano, no i teraz zonk. Już na pierwszej strzelance tłok padł, w identyczny sposób jak poprzedni. Fota : Zębatki były zsynchronizowane, kręcą sie elegancko. Więc one raczej odpadają, no chyba że mają jakąś wade fabryczną. Podwójne łożyskowanie ? Kiedyś mi sie obiło o uszy że może zdziałać nieco złego. Byłbym wdzięczny za sugestie, nie chce pakować kolejnego tłoka jeśli i tak wkrótce szlag go trafi ;) Pozdro Quote Link to post Share on other sites
koonik Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 To wygląda tak, jakby rozpędzony tłok trafił w zębatkę, więc może bateria za duża i ostatnia zębatka już zaczyna kolejny cykl zanim tłok zdąży dobić do końca. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 Podaj całą konfigurację giwery. Pierwszy wniosek ze zdjęcia to za duży/za mocny silnik/aku w stosunku do mocy spręzyny/wytrzymałości tłoka. Quote Link to post Share on other sites
SouthMan Posted April 29, 2007 Author Report Share Posted April 29, 2007 Giwera to stock SPR, czyli jak to w CA sprężyna 130 %, a do tego łożyskowana prowadnica i głowica tłoka. Silnik też stockowy, a do tego batka 9,6 V 1800 mAh SANYO. Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 obstawiam ,że powodem moze być złe ustawienie tłoka względem zebatki tłokowej tzn. ząbki zebatki nie zazębiają sie dokładnie z ząbkami tłoka. W praktyce wygląda to tak ,że zebatka tłokowa nie łapie za pierwszy ząb tłoka, tylko troche bliżej. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted April 29, 2007 Report Share Posted April 29, 2007 zebatka tłokowa nie łapie za pierwszy ząb tłoka, tylko troche bliżej. Miałem kiedyś taką sytuację, ale wtedy zębatka po prostu zamiast złapać pierwszy gruby ząbek przejechała po nim i zamiast strzałów było słychać tylko szorowanie zębatki po tłoku. Stało się to o ile dobrze pamiętam po zamontoweaniu stockowej głowicy tłoka ICSa, która była nieco krótsza od "stockowej stockowej" ;) (nie pamiętam już co to był za AEG). Mając otwarty gearbox włóż tłok do cylindra, trzymaj go mniejwięcej równo i obracając zębatką tłokową zobacz czy zęby dobrze się zazębiają bo chyba tu jest problem sądząc po stanie pierwszego małego zęba na tłoku :roll: Quote Link to post Share on other sites
Kmieciu4eveR Posted May 4, 2007 Report Share Posted May 4, 2007 Straciłem w ten sam sposób 5 tłoków. Zdejmij łożyskowanie z głowicy tłoka - zostaw tylko z jednej strony, tzn. na prowadnicy sprężyny. Od czasu gdy stosuję pojedyńcze łożyskowanie nie straciłem żadnego tłoka. Alternatywnie wstaw tłok Deepfire z tytanowymi zębami - mi działa na podwójnym łożyskowaniu + SP140 + ROF 19. Quote Link to post Share on other sites
awful Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 Czyli to może być kwestia różnic w "wysokości" głowcy tłoka? Widziałem takie uszkodzenie po tym jak jeden dowcipniś wsadził źle tłok(nie w prowadnice :) ) , a innym razem jak z blizej nieokreslonych powodów- tłok miał opory w gearboxie(za szeroki tłok/za wąski GB-moze rozdeptany;) )... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.