Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Niszczyciel tłoków ... tylko czemu ?


Recommended Posts

Witam, mam taką sprawe. Otóż mam na warsztacie praktycznie nówke M15A4 SPR CA, niestety właściciel pozbył sie gwary i teraz ja musze coś wymyśleć przed majówką w Bornym :) A teraz konkrety, po 3 tys. kulek poszedł tłok, no coż, shit happens, giwera bez gwary wiec zamówiono tłok DF zwykły, po czym zamontowano, no i teraz zonk. Już na pierwszej strzelance tłok padł, w identyczny sposób jak poprzedni. Fota :

 

tlokik3.th.jpg

 

Zębatki były zsynchronizowane, kręcą sie elegancko. Więc one raczej odpadają, no chyba że mają jakąś wade fabryczną. Podwójne łożyskowanie ? Kiedyś mi sie obiło o uszy że może zdziałać nieco złego. Byłbym wdzięczny za sugestie, nie chce pakować kolejnego tłoka jeśli i tak wkrótce szlag go trafi ;) Pozdro

Link to post
Share on other sites

obstawiam ,że powodem moze być złe ustawienie tłoka względem zebatki tłokowej tzn. ząbki zebatki nie zazębiają sie dokładnie z ząbkami tłoka. W praktyce wygląda to tak ,że zebatka tłokowa nie łapie za pierwszy ząb tłoka, tylko troche bliżej.

Link to post
Share on other sites
zebatka tłokowa nie łapie za pierwszy ząb tłoka, tylko troche bliżej.

Miałem kiedyś taką sytuację, ale wtedy zębatka po prostu zamiast złapać pierwszy gruby ząbek przejechała po nim i zamiast strzałów było słychać tylko szorowanie zębatki po tłoku.

Stało się to o ile dobrze pamiętam po zamontoweaniu stockowej głowicy tłoka ICSa, która była nieco krótsza od "stockowej stockowej" ;) (nie pamiętam już co to był za AEG).

 

Mając otwarty gearbox włóż tłok do cylindra, trzymaj go mniejwięcej równo i obracając zębatką tłokową zobacz czy zęby dobrze się zazębiają bo chyba tu jest problem sądząc po stanie pierwszego małego zęba na tłoku :roll:

Link to post
Share on other sites

Straciłem w ten sam sposób 5 tłoków.

 

Zdejmij łożyskowanie z głowicy tłoka - zostaw tylko z jednej strony, tzn. na prowadnicy sprężyny. Od czasu gdy stosuję pojedyńcze łożyskowanie nie straciłem żadnego tłoka. Alternatywnie wstaw tłok Deepfire z tytanowymi zębami - mi działa na podwójnym łożyskowaniu + SP140 + ROF 19.

Link to post
Share on other sites

Czyli to może być kwestia różnic w "wysokości" głowcy tłoka?

 

Widziałem takie uszkodzenie po tym jak jeden dowcipniś wsadził źle tłok(nie w prowadnice :) ) , a innym razem jak z blizej nieokreslonych powodów- tłok miał opory w gearboxie(za szeroki tłok/za wąski GB-moze rozdeptany;) )...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...