Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[AEG]M4A1 Tokyo Marui


Recommended Posts

Przejrzałem uważnie wcześniejsze wątki dot. M4 i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, dlatego zwracam się z zapytaniem:

Mam M4A1, karabin ma parę latek więc pewnie jest tam gearbox V2 i chciałem się zapytać czy jak bym włożył samą sprężynę M120 lub M135(czyli osiągi między 350-400 fps-wiem że wpływa na to także ewent.wymiana reszty pierdół-ale interesuje mnie sama sprężyna,no i może lufa prec.) to by zębatki,tłok i cylinder wytrzymał?Czy jednak konieczna jest wymiana dokładnie wszystkiego,nawet przy zastosowaniu tak niezbyt mocnych sprężyn.

Jeszcze mam 2 pytanie:Ile da fps w stockowym takowym sprzęcie wymiana samej prec.lufy 6.03??

Z góry dzięki Wszystkim za odpowiedzi.

Edited by Strober
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Wprawdzie wydaje mi się że sam gearbox wytrzyma 120-tkę,gorzej może być z bebechami :roll:

Ma ktoś może jakiś upgrade wsparty wyłącznie na lepszej niż stockowej sprężynie i lufie precyzyjnej,jeśli tak to jakiej sprężynie i jaki przyrost nastąpił w M4 z TM?!

p.s.Wiem że nie powinno się iść jak najekonomiczniejszą drogą w upgradzie, ale może są jakieś alternatywy :uśmiech:

Edited by Strober
Link to post
Share on other sites

Ułłłłłaaaa chłopie, m120 do stockowego maruiacza? I to paroletniego? W życiu :D

Ogólnie rzecz biorąc nie idzie chyba stunigować Marui bez wymiany żadnego z podzespołów. Mam tuningowanego kałacha od marui. Dotychczas zapierniczałem na odpowiedniku 170% CA (377fps). Wymienione zostały zębatki na standardowe stalowe CA, łożyska na stalowe CA i prowadnica sprężyny na mosiężną CA. Kosztowałoby Cię to obecnie niewiele ponad 220zł. Wywaliłem na tym 30k kulek bez żadnej usterki. Hurricane robi całkiem ciekawe zestawy, które pozwalają osiągnąć ok 360fps przy koszcie ok 160zł. Olej preckę, jesli jeszcze jej nie kupłieś i wstaw coś w tym stylu ;)

Co do m120 to rownież planuje jej wstawienie. Do tego bore-up DF(maxavelli chyba i jest zadowolony ;-) ) i wmocniony tłok DF. Myślałem, że konieczna będzie wymiana szkieletu GB, ale chłopaki z ASGshopu napisali, że jeśli nie wykazuje większych śladów zużycia, to lepiej wstawić zębatki Torque Up CA, bo standardowe mogą nie wytrzymać. Zdziwiłem się trochę, bo slyszalem że wytrzymują one bez problemu m110 i m120, ale coż.. wydaje mi się, że w ASGshopie się na tym znają. W każdym razie, tuning na m120 dla Marui proponowany przez ASGshop to jakieś 5 stów, albo i więcej.

Edited by Barbus
Link to post
Share on other sites

A co uważacie o takim zestawieniu:

Zestaw TUK HurricanE

Zębatki CA

czy muszą być :

Zębatki CA Super Torqe up

Tylko że nie widzę (na zdjęciach zamieszczonych tego zestawu TUK w sklepach inerneżetowych) by tu był dołączony tłok,chociaż przy pierwszym linku jest napisane że wystarczy dać same zębatki?!

czy po prostu żeby się nie bawić to ten zestaw tylko ze sprężyną 120 i oczywiście słuszną baterią:

FTK Guarder'a ??

p.s.Jeżeli sprzedają takie zestawy to chyba by napisali że gearbox trzeba wymienić a nie tylko że pasuje i już.?!

Edited by Strober
Link to post
Share on other sites

gearbox w wersji 3 ma opinie wytrzymalszego niż wersja 2. GB3 raczej wytrzyma M120, z GB2 mogą być problemy.

 

A o tym nie słyszałem, ale wszechwiedzący oczywiście nie jestem ;)

Tłoka w tune-upach Hurricane'a nie ma i lepiej wymienić, nawet jeśli nie wspominają o takiej konieczności. Zwłaszcza, że kilkuletni tlok marui może być już trochę zmielony ;)

Zębatki co najmniej Torque Up.

Edited by Barbus
Link to post
Share on other sites

Do M120 w CA zaleca sie Super Torque Up, wiec w Marui potraktuj to jako obowiazek.

 

Praktyka jest taka - mozesz wsadzic sama sprezyne, nikt Ci nie zabroni. Tylko zebys nie byl zdziwiony, a juz bron Boze nie mowil ze "te buce z WMASGu mi zle doradzily", jak w dobrej opcji po tysiacu kulek, a sceptycznie patrzac - po kilku strzalach zmieli Ci zebatki, tlok i pare innych rzeczy. Wtedy i tak bedizesz musial te czesci kupic. Roznica przy kupowaniu ich od razu jest taka, ze w tym drugim wypadku odpada Ci okres w ktorym giwera lezy zepsuta i nie nadaje sie do uzycia...

 

Z AEG jak z samochodem - spieprzyc calkiem sie nie da. Kwestia tylko ile czesci trzeba bedzie wymienic. I - niestety- ile trzeba bedzie za nie zaplacic ;-).

 

@Barbus - przez BU DF przewalilem juz ponad 8 tysiecy kulek i dziala jak zyleta (odpukac ;-)).

Link to post
Share on other sites

Wiem że nie ma co oszczędzać tam gdzie nie można. Łudziłem się wprawdzie że jednak są jakieś "patenty",no ale jak widać trzeba kaskę "ostrą" wyj#$ać na stół. Czyli pozostaje mi zakupić FTK z M120 Guarder'a lub Systemy, bo kompletowanie wychodzi tak samo(i to części średnich cenowo). Dzięki za odpowiedzi i jeszcze jak by ktoś sobie coś przypomniał lub napisał to chętnie poczytam!

Pozdrawiam Strober

Link to post
Share on other sites

Jak juz koniecznie chcesz na tym szkielecie GB jechac z m120 i a nie masz kasy na zębatki TorqueUp lub SuperTorqueup to chociaż znajdź na allegro zębatki XYT.

Są ciut mocniejsze niż stockowe CA (choć czasem to loteria) ale są milion razy mocniejsze niż zębatki TM. Kolega piłuje na nich m120 od ponad 3K kulek i nie ma na nich śladu zużycia.

Ostatnio na allegro je widziałem za 40 złotych komplet chyba... Jeszcze tam chyba są. Stockowe Marui padną po kilku strzałach bo nawet (z tego co mi wiadomo) nie są ze stali tylko ze stopów aluminum...

Link to post
Share on other sites

Chyba Guardera, a nie Grandiera ;-). Wyedytuj i sie popraw...

 

Guarder jest do Marui STWORZONY. Zawiera wszystkie potrzebne wzmocnione rzeczy konieczne do bezawaryjnego dzialania repliki. Tyle, ze kosztuje 500 zl, ale dzentelmeni o pieniadzach nie rozmawiaja ;-)...

Link to post
Share on other sites

Mniej więcej tyle wyciągnie. Tylko niedługo potem bedziesz szukał GB firmy "Grandier" :uśmiech: . Bo kilkuletni GB TM na m120 za długo potrzyma... Ale spróbować można :-F

 

Edit: Inna rzecz, że kiedyś robili dużo mocniejsze rzeczy, więc raczej...

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

Wiesz, to jak przebieg mojej 15-to letniej Calibry na poziomie 120 tysięcy km... Na liczniku mam 292 a przejechane z 350 tysięcy... Inna rzecz, że silnik dopiero po tylu wymiękł, więc może jak GB masz z dobrej linii to potrzyma... Kij wie.

Link to post
Share on other sites

Dwueltnie Marui przez ktore przelecialo 10 tysiecy kulek? Takie rzeczy to tylko w Erze...

 

Przesadzasz:P ja się strzelam od roku, co dwa -3tygodnie a bywa ze i 2x w tygodniu -a wywaliłem ok 4k kulek :). ciut ponad jedną pakę(niedawno doszła zamówiona druga) :D . Wszystko zalezy jak cięzki kto ma palec:)- zabieram ok 300sztuk/impreze, a rzadko wywalam więcej niz 100, na ogół jednego lowa. :) <i to nie dlatego,ze szybko ginę ;) >

Edited by awful
Link to post
Share on other sites

Dwueltnie Marui przez ktore przelecialo 10 tysiecy kulek? Takie rzeczy to tylko w Erze...

Już Ci wyjaśniam:

Strzelałem się z 4 lata temu ostatnio moim M4(brak czasu :( ),a kupiłem go 1,5 roku przed tą dłuuugą przerwą.Wtedy strzelałem się średnio co 2 tygodnie,czyli rok ma ok.52 tygodnieX1,5 roku/2=39 tygodni.Na strzelankach zużywałem mniej niż jeden magazynek poj. 300 kul(wolałem celować niż siać gdzie popadnie-taka już moja taktyka).Reasumując 250(tyle gdzieś wystrzeliwałem)X39=9750 kul i załóżmy że do wszelkich ustawień,zabawy w zaciszu domowym zużyłem nie więcej jak jeden magazynek,to daje nam ok.10000.Mam nadzieje że teraz rozjaśniłem jak i co.

Ale odeszliśmy od tematu. Pozostaje przy FTK 120 Guardera-myślę że 400 fpsów będzie?! :???: Ma może ktoś może coS takiego u siebie,ba chciałbym być pewny ile faktycznie będzie.?

Link to post
Share on other sites

Kolega ma TUK Hurricane`a z m120 w AK74 Cymy i ma 400-410 fps. Guardery są ponoć lepsze więc nie widzę powodu dla którego nie miałoby być 400 fps. Ewentualnie moze być mniej (ale niedużo) jeśli masz mocno nieszczelny układ ale to każdy potrafi we własnym zakresie zrobić (każdy komu się chce i nie ma 2 lewych rąk, ofcoz :uśmiech: ).

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się nad takim zestawem do mojej M4 TM (chcę tam 420-440fps), tylko nie wiem czy wszystko będzie dobrze ze sobą współpracowało,bo jest to mariaż różnych firm, poradźcie proszę:

Tu kliknij 1

Łożyska ślizgowe 6mm ze stali (zestaw 6 szt.) Classic Army

Tu kliknij 2

Zestaw zębatek - Torque Up Classic Army

Tu kliknij 3

Sprężyna główna M120S Systema lub M130

Tu kliknij 4

Wzmocniona prowadnica sprężyny z łożyskowaniem V.2 Classic Army

Tu kliknij 5

Wzmocniony tłok - Nowa wersja Classic Army

Tu kliknij 6 (Czy mozna zastosować tłok innej firmy niż zębatki-będą prawidłowo się zazębiać?np.Guardera lub Systemy i czy tłok CA będzie kompatybilny z Głowicą tłoka Guarder'a)

Popychacz do gearboxa V.2 Guarder

Tu kliknij 7 (Czy można też np.zastosować Classic Army, a może wogóle nie ma konieczności zmiany ze stockowego?)

Edited by Strober
Link to post
Share on other sites

Wiec tak - stockowy GB TM powinien wytrzymac M120 (widzialem RPK ktore chodzilo na M120 i wytrzymywal). Nie wsadzaj M130, bo GB skapituluje... Co do kol zebatych - wez Super Torque Up. Kosztuja tylko 10 zl wiecej a wytrzymalosc jest DUZO wieksza! No i jesli chcesz podejsc pod wiecej niz 430 fps - koniecznie bore-up, to Cie nie ominie. W dodatku ultraszczelny - bierz Guarder lub Deep Fire (bo Systema droga, a efekt niewspolmierny do ceny), zeby zpaewnic wieksza ilosc sprezsanego powietrza i pelna szczelnosc ukladu. Ja na BU DF i M110 uzyskalem 415 fps (ta sprezyna sama z siebie daje 365 fps). Mysle wiec ze M120 Guarder + BU DF + Wzmocniona prowadnica (BEZ LOZYSKOWANIA!) + tytanowy tlok DF + Super Torque Up powinienes uzyskac jakies 450-460 fps. Jesli satysfakcojnuje Cie 400-420, to wez M110, stockowe zebatki CA, prowadnice i BU. Tlok odpusc - TM powinien wytrzymac, M110 nie jest supermocne...

 

P.S. Nie pisz na czerwono - kolor ten zastrzezony jest dla moderatorow.

Link to post
Share on other sites

OK zostałbym na razie przy M120, tylko chodzi mi o to czy te wszystkie części które przytoczyłem, mogą ze sobą współpracować(bez obawy że np.zębatki CA będą się źle zazębiać z tłokiem Guardera lub że tłok czy prowadnica Guardera będzie źle współpracował z głowcą tłoka czy cylindrem BoreUp).

p.s.A czemu łożyskowana prowadnica jest gorsza od nie łożyskowanej,przecież to nie logiczne.Jeżeli łożyskowana jest głowica to i tak skręcenie sprężyny nie wystąpi, a tym samym wzrost siły rozprężonej?!

Link to post
Share on other sites

Czyli nikt nie wie czy te części które przytoczylem wcześniej są ze sobą kompatybilne i można je montować bez wszelkich obaw?!Link od Zestawu cylindra jest błędny bo kieruje nie do BoreUp-więc mnie interesuje taki sam ale BoreUP.Czekam na opinie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...