Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Poniżej przedstawiam scenariusz, który opracowaliśmy wspólnie z kolegą Jabolem i w oparciu o który odbyła się w Opolu nocna (od 22:00 do 5:00) rozgrywka z udziałem ok. 20 osób. Impreza przebiegała raczej sprawnie, chociaż ze względu na hard-corową opcję rozdzielenia rozkazów nie obyło się bez drobnych potknięć. Nie zakłóciły one jednak dynamiki i grywalności scenariusza, trzeba było się po prostu odnaleźć w nowych okolicznościach :uśmiech:

 

Uwagi, dodatkowe pomysły, modernizacje i poprawki mile widziane.

 

 

 

Noc w Putumayo

 

Południowa Kolumbia, dorzecze Rio Putumayo przy granicy z Peru. Teren całkowicie kontrolowany przez FARC (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia - Rewolucyjne Siły Zbrojne Kolumbii) czyli kolumbijskie komunistyczne ugrupowanie paramilitarne powiązane z narkobiznesem i uznane powszechnie za organizację terrorystyczną. Celem FARC jest obalenie rządu Republiki Kolumbii i zaprowadzenie w kraju nowych (nie)porządków ustrojowych.

 

 

 

Tło wydarzeń

 

24 czerwca 1996, godzina 21.38

Amerykański Blackhawk UH-60A, którym agenci CIA powracają z misji na południu Kolumbii, zostaje trafiony rakietą typu "Igła" wystrzeloną nad terytorium kontrolowanym przez FARC. Śmigłowiec zostaje poważnie uszkodzony, jednak załodze udaje się dolecieć do lądowiska zabezpieczonego przez kolumbijskie siły rządowe. Niestety podczas ataku wypadła ze śmigłowca teczka zawierająca ściśle tajne dokumenty. Jeden z pilotów twierdzi, że w trakcie spadania teczka otworzyła się i papiery dosłownie rozsypały się z niej! Rząd USA nie może sobie pozwolić na utratę tych dokumentów, byłaby to wielka kompromitacja i w przypadku ujawnienia ich treści fiasko misji CIA.

 

 

25 czerwca 1996, godzina 21.15

Na miejscu ataku z poprzedniego dnia pojawia się 9th Marine Division, którego zadaniem jest odnalezienie utraconych dokumentów. Operacja ze względów bezpieczeństwa została zaplanowana na noc. Kolumbijscy bojownicy z FARC sądzą, że helikopter się rozbił. Wysyłają więc patrole, aby odnaleźć w dżungli jego wrak, w którym może znajdować się cenny sprzęt, amunicja oraz ranni piloci. Jednocześnie w tym samym sektorze od dwóch dni operuje grupa agentów wydziału specjalnego kolumbijskiej policji wykonując ściśle tajną misję.

 

 

Strony konfliktu

 

Marines - 5-6 osób

(USMC - The United States Marine Corps)

amerykańskie mundury (woodland, 3c, marpat, multicam)

 

Kolumbijscy bojownicy - 15-20 osób (tzw. guerilla)

(FARC - Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia)

w umundurowaniu wskazana pstrokacizna i różnorodność, różne części garderoby w różnych kamuflażach

 

Tajni agenci policji kolumbijskiej - 2-3 osoby

(PNC - Policía Nacional de Colombia)

umundurowanie jednolite, może być amerykańskie

 

 

 

Zadania dla stron

 

UWAGA! INFORMACJE POUFNE! WYŁĄCZNIE DO WIADOMOŚCI STRON (oddzielne odprawy).

 

Marines

Zadaniem USMC jest odnalezienie zagubionych dokumentów polegając na mapie z zaznaczonymi miejscami, w których prawdopodobnie mogą się znajdować te akta. Marines muszą sprawdzić WSZYSTKIE zaznaczone na mapie miejsca. Po wykonaniu zadania muszą wrócić w miejsce, z którego zaczęli akcję, skąd zostaną ewakuowani przez śmigłowiec. Operacja ma status tajny, priorytetem marines jest więc zachowanie ciszy ogniowej i niewchodzenie w bezpośredni kontakt ani z FARC, ani z miejscową ludnością.

 

 

FARC

Zadaniem FARC jest wysłanie patrolu/patroli w miejsce (domniemanej) katastrofy śmigłowca i odnalezienie jego wraku oraz chronienie fantu [RA] (o czym niżej) zabezpieczonego w jednym z budynków w obozie. Budynku strzeże ZAWSZE przynajmniej jeden wartownik, zmiana warty co 30 minut.

Fant [RA] to pewna ilość materiałów radioaktywnych, które FARC otrzymało kilka dni temu od towarzyszy z ZSRR. Przesyłka dotarła do FARC przez nieszczelną granicę z Peru.

UWAGA TECHNICZNA: [RA] to większe białe pudło jednoznacznie oznakowane symbolem radioaktywności.

 

 

 

Tajni agenci policji kolumbijskiej

 

Tajna misja agentów związana jest z informacjami zdobytymi przez kolumbijski wywiad. Kilka dni temu bojownicy FARC otrzymali pewną ilość materiałów radioaktywnych [RA] pochodzących z ZSRR. Przesyłka dotarła do FARC przez nieszczelną granicę z Peru.

 

Zadaniem agentów policji kolumbijskiej jest zlokalizowanie i obserwacja oddziału FARC, który aktualnie przechowuje [RA]. Agenci powinni pozostawać w ukryciu, nie mogą prowadzić żadnych zaczepnych działań wobec FARC do czasu, aż do sektora ich działań nie przybędzie grupa uderzeniowa kolumbijskiej armii, której zadaniem będzie przejęcie [RA]. W miarę możliwości agenci powinni zlokalizować, w którym z budynków w obozie zabezpieczone jest [RA].

 

UWAGA TECHNICZNA: [RA] to większe białe pudło oznakowane symbolem radioaktywności. Na terenie obozu FARC nie ma prostej możliwości dostania się do wnętrza budynku, w którym zabezpieczone jest [RA]. Wejście chronione jest szyfrem, który posiada dowódca FARC (el commendante). Żeby zdobyć szyfr należy uprzednio ustrzelić el commendante (jego trup pozostaje w miejscu przez 5 minut) i go przeszukać. Przeszukiwanie zajmuje 2 minuty.

 

W przypadku jakiegokolwiek kontaktu z kimkolwiek, agenci nie mogą pod żadnym pozorem wyjawić celu swojej tajnej misji!

 

Drugim zadaniem agentów policji, które nie jest objęte klauzulą tajności, są działania dywersyjne skierowane przeciwko FARC. W szczególności chodzi tutaj o zlokalizowanie w obozie FARC laboratorium chemicznego. Agenci PNC powinni niezauważeni zakraść się do laboratorium i podłożyć w nim bombę z opóźnionym zapłonem. Wybuch powinien nastąpić w dzień w godzinach pracy laboratorium, chodzi tutaj o upozorowanie wybuchu z winy chemików, tak żeby FARC nie wysnuł przypuszczeń co do obecności dywersantów na ich terenie.

Obserwujcie obóz FARC, być może terroryści będą go opuszczać, a pod ich nieobecność, będzie wam łatwiej dostać się do laboratorium.

 

UWAGA TECHNICZNA: Wejście do laboratorium chemicznego jest oznakowane czerwonym lightstick’iem. Uznaje się, że zadanie ze zniszczeniem laboratorium zostało wykonane, jeśli przynajmniej jeden agent pozostanie w budynku przez 3 minuty i zabierze stamtąd kartkę potwierdzającą wykonanie tego zadania.

 

 

 

RESPAWNY

 

Respawny powinny być dostosowane do lokalnych warunków, tzn. stopnia doświadczenia poszczególnych stron.

 

Marines

Trupy podążają z własnym odziałem. Respawn następuje po 60 minutach oczekiwania.

 

FARC

Trupy podążają z własnym odziałem. Respawn następuje po 20 minutach oczekiwania.

 

Agenci policji

Trupy podążają z własnym odziałem. Respawn następuje po 60 minutach oczekiwania.

 

 

 

Zadania specjalne

 

Poszczególne zadania należy wydrukować i zakleić w kopertach. Treść tych zadań poszczególne grupy mogą poznać dopiero o ustalonych godzinach, jakie zostały wskazane na kopertach. Koperty zostają wręczone przed rozpoczęciem rozgrywki.

 

Wersja hard-core: koperty znajdują się w terenie i trzeba je znaleźć. W tym drugim przypadku jest więcej łażenia, ale też większe prawdopodobieństwo, że scenario się posypie, jeśli któraś z grup koperty nie znajdzie. (Myśmy skorzystali z opcji hard-core i chociaż marines nie znaleźli wszystkich rozkazów ciągłość akcji została w miarę zachowana).

 

Ilość zadań można zwiększyć o dodatkowe poboczne misje, np. odbicie z rąk FARC zakładników. Z kolei uwolnieni zakładnicy przekazują informację o miejscu, w którym drukowane są fałszywe dolary – trzeba tam się dostać i zniszczyć drukarnię.

 

Ponadto oprócz kopert wszystkie grupy otrzymują mapy terenu. Mapy różnią się jednak szczegółami:

 

a) mapa dla marines – zaznaczone lokalizacje dokumentów, brak oznaczonego obozu FARC i plantacji koki,

 

b) mapa dla agentów policji – zaznaczony obóz FARC i plantacje, brak lokalizacji magazynu,

 

c) mapa dla FARC – zaznaczony obóz, magazyn, plantacje oraz miejsce domniemanej katastrofy śmigłowca.

 

Przykładowe mapki z terenu, na ktorym odbyła się nasza impreza na stronie:

http://www.fractal.art.pl/tmp/winow-kolumbia-v5.jpg

 

 

 

 

1. rozkaz radiowy dla USMC

Otworzyć o godz. 1:30

 

Dowództwo US Marine Corps otrzymało za pośrednictwem wywiadu najnowsze informacje z sektora, na którego obszarze przebywacie.

W ostatnich dniach FARC zakupiło materiały radioaktywne od Rosjan. Przypuszcza się, że FARC będzie próbowało skonstruować "brudną bombę" i zdetonować ją, w którejś z wielkich aglomeracji Kolumbii siejąc terror wśród ludności cywilnej.

Zlokalizujcie grupy FARC i przejmijcie materiały radioaktywne [RA], które znajdują się w ich posiadaniu. Podczas wykonywania zadania zalecamy współpracę z agentami kolumbijskiej policji, którzy znajdują się w waszym sektorze działań.

Sugerowane miejsce spotkania z agentami to opuszczony budynek w kwadracie H4, czas spotkania: pomiędzy godziną 2:00 a 2:30.

Hasło: Antonio; odzew: Banderas. O hasło pyta grupa, która szybciej dotrze do budynku.

UWAGA TECHNICZNA: [RA] to większe białe pudło oznakowane symbolem radioaktywności. Na terenie obozu FARC nie ma prostej możliwości dostania się do wnętrza budynku, w którym zabezpieczone jest [RA]. Wejście chronione jest szyfrem, który posiada dowódca FARC (el commendante). Żeby zdobyć szyfr należy uprzednio ustrzelić el commendante (jego trup pozostaje w miejscu przez 5 minut) i go przeszukać. Przeszukiwanie zajmuje 2 minuty.

 

 

 

2. rozkaz radiowy dla USMC

otworzyć o godz. 3:00

 

Dzięki nasłuchowi radiowemu zdobyliśmy informację, że grupa FARC usiłuje przenieść [RA] w inne miejsce. Prawdopodobnie chodzi o budynek magazynu na styku kwadratów G3-H2.

O godz. 4:30 pojawi się w tej okolicy kolumna FARC złożona z ok. 200 ludzi i ciężkiego sprzętu. Musicie przejąć [RA] przed przybyciem kolumny.

Po wykonaniu zadania udajcie się na teren lądowiska przy opuszczonym budynku w kwadracie H4 skąd zostaniecie ewakuowani. Nawet jeśli nie uda się wam przejąć [RA] przed godziną 4:30, podejmijcie natychmiastową ewakuację na lądowisko.

Śmigłowiec będzie czekał na lądowisku od godz. 4:50 do 5.00 Jeśli wykonacie zadanie szybciej i pojawicie się wcześniej na lądowisku, wówczas możecie skorzystać z osłony budynku i utrzymywać się w nim do czasu przybycia śmigłowca.

 

UWAGA TECHNICZNA: Dokładna lokalizacja lądowiska to bunkier położony kilkadziesiąt metrów na południe od budynku w kwadracie H4. Przyjmujemy, że wejście do bunkra jest równoznaczne z wejściem do śmigłowca.

 

 

 

 

 

1. rozkaz radiowy dla agentów PNC

otworzyć o godz. 1:30

 

Rząd Republiki Kolumbii skontaktował się z Rządem USA. W celu realizacji tajnego zadania (przejęcie [RA]) postarajcie się nawiązać natychmiastową współpracę z oddziałem amerykańskich marines, którzy przebywają w sektorze waszych działań.

Sugerowane miejsce spotkania z marines to opuszczony budynek w kwadracie H4, czas spotkania: pomiędzy godziną 2:00 a 2:30. Hasło: Antonio; odzew: Banderas. O hasło pyta grupa, która szybciej dotrze do budynku.

 

 

 

2. rozkaz radiowy dla agentów PNC

otworzyć o godz. 3:00

 

Dzięki nasłuchowi radiowemu zdobyliśmy informację, że grupa FARC usiłuje przenieść [RA] w inne miejsce. Prawdopodobnie chodzi o budynek magazynu na styku kwadratów G3-H2.

O godz. 4:30 pojawi się w tej okolicy kolumna FARC złożona z ok. 200 ludzi i ciężkiego sprzętu. Musicie przejąć [RA] przed przybyciem kolumny.

Po wykonaniu zadania udajcie się na teren lądowiska przy opuszczonym budynku w kwadracie H4 skąd zostaniecie ewakuowani. Nawet jeśli nie uda się wam przejąć [RA] przed godziną 4:30, podejmijcie natychmiastową ewakuację na lądowisko.

Śmigłowiec będzie czekał na lądowisku od godz 4:50 do 5:00 Jeśli wykonacie zadanie szybciej i pojawicie się wcześniej na lądowisku, wówczas możecie skorzystać z osłony budynku i utrzymywać się w nim do czasu przybycia śmigłowca.

 

UWAGA TECHNICZNA: Dokładna lokalizacja lądowiska to bunkier położony kilkadziesiąt metrów na południe od budynku w kwadracie H4. Przyjmujemy, że wejście do bunkra jest równoznaczne z wejściem do śmigłowca.

 

 

 

 

1. rozkaz radiowy dla FARC

otworzyć o godz. 24:00

 

Towarzysze! Tutaj dowództwo FARC regionu Putumayo. Zauważono na podległym wam terenie grupę miejscowych, którzy jak zwykle nocą próbują pewnie podkradać liście koki z naszych plantacji. Udajcie się natychmiast na obie plantacje i dajcie tałatajstwu do wiwatu!

 

 

 

2. rozkaz radiowy dla FARC

otworzyć o godz. 2:45

 

Towarzysze! Dzięki nasłuchowi radiowemu wiemy, że w waszym sektorze znajdują się agenci wydziału specjalnego znienawidzonej przez nas rządowej policji! I jeszcze przywiało skądś imperialistycznych gringos! Nie wiemy czy ich celem są nasze plantacje koki, czy może te zakłamane karły reakcji wiedzą coś o naszej cennej przesyłce z Peru.

Za wszelką cenę musicie jak najszybciej dostarczyć [RA] do starego magazynu. Nie możecie dopuścić do utraty przesyłki. Wysyłamy wam wsparcie w postaci kolumny ponad 200 ludzi i ciężkiego sprzętu, która przejmie [RA]. Kolumna pojawi się na terenie starego magazynu o godz. 4:30.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Przydługie, ale ciekawe i dokładnie opisane. Problemy z realizacją mogą być związane ze znalezieniem odpowiedniego terenu...

Wątpliwości:

Czy żółte "iksy" na mapie Amerykan to miejsca, w których są dokumenty? Przecież powinny się wysypać w jednym miejscu (o dużej powierzchni, ale jednak w jednym miejscu) a nie na całej długości trasy przelotu, jak ulotki propagandowe z samolotu?

Czy wprowadziliście limit amunicji? Jeśli tak, to jaki?

9th Marine Division - co mieliby tam robić marinesi i to w sile dywizji? Może to szczegół, ale jakiś oddział specjalny CIA byłby już bardziej na miejscu.

O co biega z tą koką? Przecież przeciwnicy FARC nie mają o niej wzmianki w rozkazach, chociaż agenci mają ją na mapie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...