fiolek Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Witam Mam problem z GB v3. Zamontowałem sobie ftk i nowe zeby do gb złozyłem i wszystko ladnie. Ale gdy podłaczyłem silnik to skończyła sie sielanka nacisnąłem spust i słysze jak zebatka od silnika przejechała sie po zebatce silnikowej towarzyszył temu straszny zgrzyt. Stwierdziłem ze musze silnik docisnąc, też tak uczyniłem silnik zakrecił zebatkami ale zeby wykonac pełen strzał musiałem nacisnąc spust 3 razy, towarzyszyły temu iskry wewnatrz kostki stykowej ale po kolejnej próbie silnik znow zacząl sie slizgac po zebatce silnikowej. Za wszelka pomoc dziekuje:D Stosuj polskie znaki konsekwentnie! Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Za ciasno spasowane zębatki? Dobrze shimming zrobiłeś? Quote Link to post Share on other sites
fiolek Posted June 30, 2007 Author Report Share Posted June 30, 2007 Wydaje mi sie że tak, ponieważ nie chodziły zbytnio na boki oraz kreciły sie swobodnie ale moge to spróbowac zrobic to jeszcze raz. Nie mam pojecia co jest nie tak:/ Stosuj polskie znaki konsekwentnie! Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Jeśli kostka stykowa świeci jak to oznacza że jest za duży opór zębatek. - Sprawdź podkładkowanie. - Wyjmij części cylindryczne włóż silnik i podłącz wtedy będziesz mógł bliżej określić. - Sprecyzuj jakie zębatku kupiłeś i czy wymieniałeś podkładki na nowe? - Nowe zębatki muszą być zbyt ściśnięte (nie ma bata) - Poluźnij szkielet GB (nie dokręcaj na chama śrub, zostaw małą lukę Zapewne to zębatki są szersze od stock'u i musisz zmienić podkładkowanie Quote Link to post Share on other sites
fiolek Posted July 2, 2007 Author Report Share Posted July 2, 2007 Wiec tak: Zebatki CA GB wzocniony CA 7mm podkładki nowka CA Poluzniłem i troche lepiej na kila strzałow i znów zgrzyt:/ regulacja silnika nic nie daje pojawił sie za to kolejny problem (nie wiem jak to sie nazywa) ale chodzi o ten element który zamyka obwód w kostce stykej gdy naciskamy spust. Konkretnie po kilku strzałach wypada on jakby z tych swoich szyn i spust chodzi nad nim i obwód sie nie zamyka;/ Acha iskry z kostki stykowej znikły. I jeszcze jedno na koniec czy moge wypodkładkowac w ten sposób ze po skręceniu GB wszystkie 3 zębatki bedą mogły miec luz na boki tak na 2mm czy nie zabardzo. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 2mm!? Tam nawet 1mm nie może być luzu! Pewnie miałeś na myśli wogóle brak podkładek. To będzie jeszcze gorsze. Jak na moje oko musisz mocno skręcić GB, a mniej podkładek (luzy mniejsze niż pół milimetra). Poszukaj na forum jak wykonywać shimming/podkładkowanie. OLO gdzieś napisał jak się do tego fachowo zabrać. A zębatka osiowa silnika jest w dobrym stanie? Quote Link to post Share on other sites
fiolek Posted July 2, 2007 Author Report Share Posted July 2, 2007 Zebatki i silnik to nówki nie śmigane. Jeszcze jutro pokombinuje jak nie dam rady to nie wiem co zrobie;/ Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 To wtedy pozostaje Ci profesjonalny serwis (ASGSHOP na przykład, o ile to markowa replika a nie chinol). Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 Na pewno jest shimming źle zrobiony, ponieważ jeśli poluźniłeś i chodziło i zniknęły iskry to oznacza że wyeliminowałeś opór mechaniczny zębatek. Czyli musisz odpowiednio dobrać mniejsze podkładki zamiast 0,5mm np 0,3mm. GB musi być dobrze skręcony ta rada którą powiedziałem była do sprawdzenia tej teorii, musisz jeszcze raz powtarzam zmienić podkładkowanie. Co do kostki stykowej: Weź wszystko wyjmij z środka oprócz kostki stykowej (części cylindryczne i zębatki). I zobacz jak chodzi spust (czy dobrze odbija, dociska itp). Dalej weź miernik i sprawdź opór kabli przy naciśniętym spuście i bez naciskania. Jeśli miernik ci wskazuje jakieś liczby przy naciskaniu to dobrze.(Nie powinno nic być bez naciskania). Jeśli w złożonym GB wszystko chodzi to oznacza że jest ok... Ponieważ sprężynka powrotna ma więcej miejsca i bardziej cofa tą kostkę która naciska na 2 styki (normalna sprawa). Tyle mogę ci na razie doradzić. Po większym opisie co tam zauważyłeś jeszcze może coś jeszcze ci powiem co trzeba zrobić. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
fiolek Posted July 3, 2007 Author Report Share Posted July 3, 2007 Wczoraj zrobiłem wszystko jeszcze raz i strzelał. Problem ten co poprzednio ten bolec co zamyka obwód smyka sie po spuscie i nie zamyka obwodu, ale jak troche podważe spust drugim palcem to jest oki. Pojawił się za to kolejny problem. Zauważyłem ze tlok jest scierany z jednej strony pod katem przez zebatkę tłokową. Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 (edited) Tłok ścierany z jednej strony pod kątem.... Zapewne jak składałeś GB tłok musiał się przesunąć i wyskoczyć z prowadnicy co jest na GB(taka szyna co przesuwa się w wzdłuż niej tłok). Bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Zrób jakieś fotki tego GB to sie zobaczy. Co do kostki stykowej wczoraj robiłem jednego kałacha cymy bo miał dupnięty selektor ognia i spust. Ale problem się okazał trudny w spuście otóż też tak smykał po tym w ogóle nie chciał chodzić poprawnie, ale zauważyłem problem i zrobiłem tak: w tym: http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1528 na zdjęciu widać po prawej stronie tego jest takie wybrzuszenie, które wchodzi do kostki te wybrzuszenie bardziej zaokrągliłem co do kostki by miało mniejszy opór tarcia, dalej od strony gdzie dotyka te wybrzuszenie kostki jest taka zapadnia w kształcie / że po tym się ślizga w zależności czy jest auto albo semi i tą właśnie zapadnię bardziej spiłowałem by miało bardziej kąt rozwarty niż ostry. Właśnie te elementy spowodowały te skoki i brak wciśnięcia spustu. Dalej popsikałem silikonem szyny po którym się porusza ta kostka z tym bolcem by miała mniejsze opory i te kółka troszku pod szlifowałem bo były jakieś nadlewy. Na końcu styki w które wchodzi ten bolec bardziej do siebie zbliżyłem (ścisnąłem je) by kostka pewniej wchodziła i szybciej reagowała (UWAGA: styki można ścisnąć ale trzeba potem sprawdzić czy sprężynka da radę cofnąć ten bolec, bo miałem przypadki że bolec zostawał w stykach (przypadłość CYMY i to fabryczne)). Na razie ci tyle mogę powiedzieć. Daj jakieś zdjęcia poglądowe z kilku ujęć. Jak to wygląda razem odzielnie, gdzie leży problem, daj zdjęcia kostki stykowej z kilku stron i rozdzielacza ognia. Możesz jeszcze odtlenić styki i ten bolec środkiem typu "Kontakt" jest to środek który usuwa tlenki metali ze styków (dobry nawet na rdzę), kupisz go w elektrycznym. aaa i jeszcze jedno daj zdjęcia samego spustu by coś porównać np: czy nie jest zjechany, głównie chodzi od strony dotykającej kostke. Edited July 5, 2007 by Jano Quote Link to post Share on other sites
fiolek Posted July 10, 2007 Author Report Share Posted July 10, 2007 Witam Problem rozwiazany Styk: założyłem sprężynke w inny sposób i podziałało Tłok : to może wina wysokiego rofa narazie sie nic nie dzieje zobaczymy co bedzie dalej Najważniejsze że strzela Dzieki wszystkim za pomoc Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.