Urban Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 (edited) Witam, ciągłe odkręcanie się śrubki selektora spowodowało w końcu wyrobienie końcówki gwintu w który jest wkręcona ta śrubka, postanowiłem zamienić śrubkę na dłuższą i tu moje pytanie, jak głęboko można ją wkręcić ?:) Sprawa druga, czy ta 'żółtawa' tulejka pod śrubką w dźwigni selektora jest niezbędna ?:) bo niestety ją zgubiłem :] Pozdrawiam Edited November 18, 2007 by Urban Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Pod żadnym pozorem nie wkręcaj dłuższej śruby, bo zrobisz sobie z tłoka miazgę. Standardolwą śrubę umocuj za pomocą jakiegoś kleju... chyba, że wolisz zmienić szkielet gearboxa :roll: Mosiężna tulejka, którą zgubiłeś jest niezbędna do poruszania się selektora. Bez niej dźwignia nie będzie się dała ruszyć, albo będzie to bardzo chodzić baaardzo ciężko (w ostateczności doprowadzając do odkręcenia śruby). Quote Link to post Share on other sites
Urban Posted November 18, 2007 Author Report Share Posted November 18, 2007 (edited) Dobra problem tulejki rozwiązany, a co do śruby to, z tego co zauważyłem sięgała ona może do 1/3 długości gwintu w szkielecie GB (i ta 1/3 gwintu sie wyrobiła), więc pozostaje jeszcze parę milimetrów zapasu które można by wykorzystać (czyli minimalnie dłuższa śrubka) W każdym razie na tyle dłuższa że nie będzie wystawała wewnątrz gearboxa, to chyba nie powinno zaszkodzić. Mosiężna tulejka, którą zgubiłeś jest niezbędna do poruszania się selektora. Bez niej dźwignia nie będzie się dała ruszyć, albo będzie to bardzo chodzić baaardzo ciężko (w ostateczności doprowadzając do odkręcenia śruby) Najśmieszniejsze jest to że śrubka wykręcała się od zawsze (bez tulejki selektor chodzi normalnie) Dzięki za odpowiedź, jeszcze pokombinuje, w najgorszym wypadku nagwintuję od nowa i dam grubszą śrubkę. Pozdrawiam Edited November 18, 2007 by Urban Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 W takim razie najłatwiej będzie Ci to robić na otwartym gearboxie, będziesz dobrze widział czy śruba przeszła już na wylot, czy nie. Quote Link to post Share on other sites
johnyTS Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 (edited) Miałem ten sam problem tylko u mnie przy dokręcaniu za n-tym razem część gwintu została na śrubie. Chciałem gwintować ale znalazłem trochę dłuższa śrubę i po skręceniu wszystko śmiga. Edited November 19, 2007 by johnyTS Quote Link to post Share on other sites
Urban Posted November 19, 2007 Author Report Share Posted November 19, 2007 (edited) johnyTS a mógłbyś podać długość gwintu nowej śruby (ew. o ile jest dłuższa od standardowej) i jaka jej część (długość) zostaje wkręcona ? Oraz czy zmieniałeś podkładkę między dźwigienką selektora a śrubką czy zostawiłeś tą standardową z 'ząbkami' skierowanymi do środka ? Pozdrawiam Edited November 19, 2007 by Urban Quote Link to post Share on other sites
johnyTS Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 śruba ma dokładnie 15 mm z czego grubość łba 3 mm, co do podkładki to dałem 2, każda po 1 mm, pierwsza jest bezpośrednio na selektorze na GB a 2 zamiast tej z ząbkami, ta 2 jest delikatnie wygięta do środka , dodatkowo przykleiłem delikatnie na "kropelkę" dźwignie selektora z tym elementem łączącym ją z mechanizmem na GB. wszystko chodzi super z idealnym oporem :) Quote Link to post Share on other sites
johnyTS Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 (edited) zapomniałem dodać że ja mam metal body i chyba ścianka jest grubsza od tej która była z ABS-u (nie mierzyłem a nie mam już starego body więc może jednak jest taka sama) i dlatego dołożyłem tą dodatkową podkładkę aby dźwigienka "wyszła" mocniej z body Edited November 20, 2007 by johnyTS Quote Link to post Share on other sites
Urban Posted November 20, 2007 Author Report Share Posted November 20, 2007 Ok, mam wszystko czego potrzebowałem. Dziękuję Wam za szybkie odpowiedzi ;-) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Pi3otr Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Witam.Mam również problem z selektorem ognia lecz w AK 47 (CM.28). Po założeniu metal body SRC stary selektor sie zjechał (obrócił się dookoła i miał straszne luzy). Zamówiłem więc nowy selektor do AK od SRC. Problem polega na tym, że nie ma tam tej mosiężnej tulejki przez co podczas przełączania trybu ognia śrubka odkręca się. Próbowałem dopasować tę oryginalną tulejkę jednak jest ona za duża i nie pasuje w ten otwór w tym metalowym elemencie, który łączy skrzydełko przełącznika z mechanizmem przy GB (właśnie ten element mi sie zjechał poprzednio). Ma ktoś jakiś sposób aby ta przeklęta śrubka się nie odkręcała? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Powiększ (rozwierć) otwór na tulejkę :roll: Quote Link to post Share on other sites
Pi3otr Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Powiększyłem otwór, wsadziłem tulejkę i dalej się odkręca...nie wiem co jest. Quote Link to post Share on other sites
TomekASG Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 moze to i glupie ale moj kolega wykrecil srobe wpuscil pare kropel super glu i zakrecil i mu nieluzuje Quote Link to post Share on other sites
Kubek_Zm Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 A mi sie raz selektor odkręcił i jak go przykrecałem to mi ta tuleja wyleciała, lecz jak ją włożyłem to śruba się odkręcała lecz trym sie nie zmienia tzn cały czas jest zablokowane. Wiec moje pytanie: Jak włożyc tulejkę żeby wszystko chodziło ?? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.