pav Posted December 29, 2007 Report Share Posted December 29, 2007 Scenariusz: „Kradzież Danych”. Podział: -Jednostka Specjalna (JS) -Grupa Zabezpieczająca Dane (GZD) Mapa przykładowa link: http://picasaweb.google.com/pavski/MapaPrzykAd Cele misji Jednostki Specjalnej (JS): 1. Przedostanie się do bazy wroga 2. Lokalizacja urządzenia do transferu danych 3. Detonacja zabezpieczeń i transfer danych 4. Wycofanie się do punktu zbiórki z danymi Szczegółowy opis poszczególnych punktów: Ad.1 JS zaczyna z punktu D jej celem jest przedostanie się do punktu A lub B w celu kradzieży danych.(JS zna ilość wrogów oraz ma zaznaczone patrolowane drogi) Ad.2 Po dojściu do punktu A lub B należy zlokalizować „urządzenie do transferu danych” Ad.3 Żeby zacząć transfer należy uprzednie „zdetonować zabezpieczenie”. Teraz możemy zacząć „transfer danych” Ad.4 Jeśli „transfer danych został zakończony” JS muszą udać się do punktu ewakuacyjnego D. Cele misji Grupy Zabezpieczającej Dane (GZD): 1. Patrolowanie terenu 2. Niedopuszczenie do transferu danych 3. Niedopuszczenie do wyniesienia danych przez jednostki specjalne. Szczegółowy opis poszczególnych punktów: Ad.1 Patrolowanie terenu może się odbywać tylko po drogach utwardzonych uprzednio wyznaczonych i zaznaczonych na mapie. Ad.2 Jeśli dojdzie do „zdetonowania zabezpieczenia” należy „zatrzymać transfer danych” przez przeciwnika. (GZD może się poruszać po dowolnym terenie) Ad.3 Jeśli dojdzie do „zakończenia transferu danych” należy nie dopuścić do „wyniesienia danych przez JS”. Opis pogrubionych sformułowań: A,B,C,D- punkty zaznaczone na mapie gdzie aktualnie rozgrywa się scenariusz umieszczone w sposób powalający na wykonanie wszystkich założeń scenariusza. (patrz przykładowa mapka) „urządzenie do transferu danych”- jest to odpowiednio oznaczone miejsce znajdujące się w punkcie A oraz B (np. biała kartka format A4 może być w pomieszczeniu, a nawet może leżeć na kamieniu). „zdetonować zabezpieczenie”- przed przystąpieniem do „transferu danych” należy zdetonować petardę przy „urządzeniu do transferu danych” (w tym momencie jeśli jakiś członek GZD znajduje się w punkcie C może ruszyć do wykonywania swoich zadań) „transfer danych”- polega na włączeniu odliczania (jest to umowna wartość, musi być tak dobrana aby grupa znajdująca się w punkcie C zdążyła dojść do punktu A lub B przeprowadzić atak i „zatrzymać transfer danych”) na zegarku lub minutniku i pozostawieniu go na „urządzeniu do transferu danych” „zatrzymać transfer danych”- polega na dojściu do „urządzenia do transferu danych” i zatrzymaniu odliczania (zresetowaniu urządzenia odliczającego) UWAGA! Członkowie GZD nie mogą zabierać zegarka, mogą go tylko resetować) „transfer danych został zakończony”- Jeśli upłynie umówiony wcześniej czas, transfer danych uważa się za zakończony i można przystąpić do kolejnego celu misji. UWAGA! Jeżeli jakiś członek GZD zresetuje odliczane wówczas JS musi zacząć od nowa „transfer danych” „wyniesienia danych przez JS”- polega na dostarczeniu zegarka (UWAGA! Zegarek możemy zabrać z miejsca tylko wtedy gdy odliczył umówiony czas) do punktu D przez co najmniej jednego członka JS. Zasady walki i nietypowe uzbrojenie: Jednostka Specjalna: -pierwsze trafienie (nawet serią kulek) powoduje że jest się rannym (nie można się poruszać ani strzelać). W momencie uleczenia przez dowolnego członka drużyny rany może strzelać ale porusza się tylko wtedy gdy pomaga mu jeden z członków JS (Ranny nie może stać wyprostowany lub wstawać i kucać w celu sprawdzania terenu. Jeżeli przemieści się przy pomocy członka JS i zostanie sam, to musi pozostać w pozycji przykucniętej lub jeśli jest to możliwe leżącej, opartej o drzewo itp … wiecie trzeba robić klimat:) ). -drugie trafienie po uprzednim leczeniu oznacza śmierć. UWAGA! Nie można dobijać rannych. -Na wyposażeniu jest jedna mina przeciw piechotna (może być ona użyta w dowolnej fazie rozgrywki tylko jeden raz). Grupa Zabezpieczająca Dane: -pierwsze trafienie oznacza śmierć (trafiony udaje się do punktu C) -jeżeli nastąpi „zdetonowanie zabezpieczenia”(huk petardy) i jacyś członkowie GZD znajdują się w punkcie C, automatycznie powracają do gry i kontynuują swoje cele misji. -brak nietypowego uzbrojenia. -śmierć przez detonacje miny (przejście przez teren zaminowany powoduje pociągnięcie sznurka a tym samym wyrwanie zawleczki i załączenie melodyjki:). Załączenie miny powoduje śmierć osoby, która ją załączyła. Przykładowa (nisko budżetowa) mina ASG(o działaniu naciągowym): (wykonana z grającej pocztówki, kawałka sklejki i sznurka) http://picasaweb.google.com/pavski/MinaAsg Mapa dla JS (na mapie oznaczone są punkty A, B, C, D i droga patrolowa(kolor żółty)) Mapa dla GZD (na mapie oznaczone są punkty A, B, C i droga patrolowa(kolor żółty)) Od autora: Scenariusz jest bardzo ciekawy i pozwala na dużą swobodę działań. Możemy najpierw wyeliminować wszystkie patrole poruszające się po terenie, a następnie wykraść dane odpierając atak wroga z punktu C lub od razu przystąpić do głównych celów misji pozostając nie wykrytym przez patrole za do momentu detonacji zabezpieczenia. Mina może zostać wykorzystana np. do: - likwidacji patrolu - zabezpieczenia urządzenia do transferu danych przed GZD - zabezpieczenia drogi wykorzystanej podczas ucieczki. Minimalna ilość graczy to: JS-4osoby GZD-6. Przy mniejszej ilości graczy (JS-2 GZD-3) można zagrać okrojoną wersję scenariusza. JS zaczyna w punkcie A lub B od zdetonowania zabezpieczenia a GZD w punkcie C. Miłej zabawy. FAQ:) -podczas transferu danych (po załączeniu doliczania) członkowie JS nie mają obowiązku siedzenia przy urządzeniu do transferu danych (koniecznie ma tam być urządzenie odliczające). -jeżeli członek JS niosący dane do punktu ewakuacyjnego zostanie zabity, zostawia urządzenie odliczające w miejscu gdzie został trafiony(najlepiej żeby sam tam został bo przecież może być uleczony przez swoich ludzi). Członkowie GZD nie mogą podnosić urządzenia z danymi. -ranny nie uleczony członek JS nie może przekazywać żadnych informacji (np. że ludzie z GZD używają go jako przynęty:) Może nadawać przez radio że jest ranny, lub mówić ściszonym głosem: „pomocy jestem ranny” -jeśli ktoś zdetonuje minę (zacznie grać muzyczka) przed detonacją zabezpieczenia, to jest martwy ale udaje się jak inni martwi do punktu C i czeka na moment powrotu do gry (huk petardy-detonacja zabezpieczenia). Miło by było jak by wyłączył „grającą” minę i wziął ją ze sobą. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 29, 2007 Report Share Posted December 29, 2007 Proponuje "podrzucić" temat miny z "kartki grającej" i sam pomysł wykorzystania "budzika" do symulowania transferu danych do działu "pomysły" Mogę to zrobić "z urzędu" ale myślę że to Twoje prawo ;) Może się taki temat/tematy ciekawie rozwinąć i coś nowego wnieść do wielu gier ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.