Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Poniżej scenariusz (chyba nie ostateczna wersja, ale ostateczna gdzieś mi przepadła...), wg którego rozegraliśmy w Opolu kilkugodzinną imprezę parę miesięcy temu. Generalnie wrażenia były pozytywne. Scenariusz modyfikujcie do woli zależnie od Waszych możliwości i pomysłów. Np. u nas wprowadziliśmy w ostatniej chwili dodatkową grupę: najemników z pojazdem terenowym, którzy wspierali różne strony konfliktu w zależności od potrzeb :) Miłej zabawy.

 

Tutaj mapka terenu gdzie graliśmy, która może przyda się do ogarnięcia całości scenariusza i jego etapów:

http://img509.imageshack.us/img509/4733/dnichaosusu8.jpg

 

 

 

DNI CHAOSU

Białoruś 2009

 

 

Tło wydarzeń

 

W listopadzie 2009 r. na skutek coraz większego zamordyzmu, korupcji i niewydolności gospodarczej, w Mińsku i kilku innych większych białoruskich miastach doszło do masowych wystąpień ludności przeciwko prezydentowi Łukaszence. Do białoruskiej stolicy, wbrew protestom Rosji, przyjechało wielu obserwatorów i agitatorów-wolontariuszy z zagranicy, głównie z Polski, Ukrainy i Krajów Nadbałtyckich.

Protesty nasilały się. Łukaszenko wydał rozkaz zaatakowania demonstrantów, jednak część armii stanęła po stronie protestującej opozycji. W większych białoruskich miastach rozpoczęły się regularne walki z siłami rządowymi. Ginęły setki ludzi, w tym zagraniczni dziennikarze i wolontariusze.

 

Fali społecznego wzburzenia nie mogło już nic zatrzymać. Do protestów dołączyli również robotnicy i ludność wiejska. W kraju pojawiły się grupy zagranicznych najemników, żądnych raczej przygody i krwi niż wojennych trofeów i pieniędzy. Manifestacje rozlały się na cały kraj, jedne ośrodki władzy wierne Łukaszence systematycznie kapitulowały, inne trwały w fanatycznym oporze.

 

Tymczasem Rosjanie zaniepokojeni utratą Białorusi ze swojej strefy wpływów, bez porozumienia z ONZ wysłały do niej licznych agentów wspieranych grupami SPECNAZ-u. Ich celem była próba kontrolowania sytuacji w kraju, sabotaż, a przede wszystkim pojmanie Łukaszenki i bezpieczne dostarczenie go na Kreml, oraz niedopuszczenie do zawiązania się jakiejkolwiek niezależnej białoruskiej władzy.

 

Czwartego dnia walk tłum wtargnął do pałacu prezydenckiego, ale znienawidzonego dyktatora w nim nie znaleziono. Czyżby ratując swoją skórę próbował przedrzeć się przez kraj i zbiec za granicę? Czy też w nieznanych okolicznościach zginął z rąk swoich bliskich współpracowników? A może zdążyli przejąć go rosyjscy agenci? Nikt tego nie był pewien. W tych dniach chaosu nikt na Białorusi nie był pewien niczego...

 

 

Strony

 

SWOBODA (10-13) - siły zbrojne białoruskiej opozycji

POGOŃ (5-7) - najemnicy z Polski i Krajów Nadbałtyckich

 

GWARDIA (10-13) - straż przyboczna Łukaszenki (oznakowani taśmami na rękawach)

SPECNAZ (5-7) - rosyjska grupa specjalna (oznakowani taśmami na rękawach)

 

 

 

Etapy

 

Scenariusz podzielony jest na pięć samodzielnych etapów, powiązanych ze sobą w mniejszym bądź większym stopniu. Taki podział wymusza pewien liniowy rozwój fabuły, aczkolwiek postawione w każdym etapie zadania nie zamykają przed uczestnikami różnych zakończeń każdego z etapów. Niezależnie od tych zakończeń następują kolejne etapy scenariusza.

 

Między każdymi etapami będą krótkie przerwy w celu zapoznania każdej ze stron z sytuacją, zadaniami głównymi oraz pobocznymi (w kopertach do przekazania dowódcom oddziałów), zasadami gry na danym etapie oraz dotarcia poszczególnych oddziałów na pozycje początkowe.

 

 

 

==> ETAP 1 – SZTURM

Dowództwo SWOBODY otrzymało poufną informację o miejscu, w którym ukrywa się zbiegły prezydent Łukaszenko. To opuszczony budynek stacji energetycznej.

 

Zadania (w nawiasach pozycje startowe):

 

GWARDIA (J3) - Rozstawić 2-3 osobowe czujki wokół budynku stacji energetycznej (można także wykorzystać bunkier na południe od budynku). W przypadku kontaktu z nieprzyjacielem powiadomić o tym oddział SPECNAZU. Chronić PREZYDENTA do ostatniej kropli krwi.

 

SPECNAZ (H4) – Patrolować kwadraty H4-H3-I3. Nie dopuścić do utraty kontroli nad skrzyżowaniem w kwadracie H3. Odpowiedzieć na próbę kontaktu GWARDII. Aktywnie wspierać działania GWARDII.

 

SWOBODA (J5) i POGOŃ (I1) - nawiązać wzajemny kontakt, zdobyć budynek, odnaleźć w nim PREZYDENTA i pojmać.

 

Respy w etapie 1:

 

GWARDIA i SPECNAZ - nie mają respów, trupy udają się do punktu zbiórki Z-1

 

SWOBODA - trupy udają się do punktu R1 i mają od razu respa

 

POGOŃ - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 10 minutach

W tej turze każdy z członków SWOBODY i POGONI może mieć tylko DWA respy.

 

 

 

 

==> ETAP 2 – POŚCIG

Podczas szturmu PREZYDENTOWI udało się tajnym podziemnym przejściem uciec z budynku stacji energetycznej.

 

Zadania (w nawiasach pozycje startowe):

 

GWARDIA (I4) – Odnaleźć PREZYDENTA* u wylotu podziemnego tunelu (kwadrat I3), wykonać jego rozkazy, zabezpieczyć ucieczkę PREZYDENTA.

 

SPECNAZ (I4) – Wesprzeć działania GWARDII.

 

SWOBODA (J3) i POGOŃ (J3) - udać się w pościg za zbiegłym PREZYDENTEM.

 

*UWAGA! Od tej pory podczas całej rozgrywki PREZYDENTA symbolizuje kartka papieru z portretem Łukaszenki. Ktoś z Gwardii lub Specnazu powinien mieć cały czas przy sobie tą kartkę – jeśli zostanie trafiony, trup powinien oddać portret dowolnemu członkowi ze swojego oddziału.

 

Dodatkowe zadania (koperty):

 

GWARDIA

Rozkaz 1 (otworzyć kopertę po odnalezieniu PREZYDENTA)

Łukaszenko nie opuści kraju jeśli nie uda mu się dotrzeć do tajnego schowka w lesie, gdzie na czarną godzinę przechowuje tajne dokumenty, które mogą skompromitować wiele głów państw z całego świata. Musicie udać się do miejsca zaznaczonego na mapie gwiazdką i odnaleźć te dokumenty.

 

Rozkaz 2 (otworzyć kopertę po 20 minutach od rozpoczęcia niniejszego etapu scenariusza)

Odebraliście radiowy komunikat ze strony ludzi wiernych Łukaszence. Wkrótce do kwadratu E2 przylecą dwa śmigłowce, które ewakuują PREZYDENTA oraz GWARDIĘ i SPECNAZ. Udajcie się tam natychmiast po odnalezieniu tajnych dokumentów Łukaszenki.

 

SWOBODA

Rozkaz 1 (otworzyć kopertę po 7 minutach od rozpoczęcia niniejszego etapu scenariusza, do tego czasu ZERO działań)

Wiadomość od miejscowych informatorów: wyjście z tajnego tunelu, którym uciekła Łukaszenko znajduje się w kwadracie I3. Udać się tam i przeczesać teren. Prawdopodobny kierunek ucieczki PREZYDENTA w kierunku granicy z Rosją to północny-zachód.

 

Rozkaz 2 (otworzyć kopertę po 25 minutach od rozpoczęcia niniejszego etapu scenariusza)

Współpracownicy SWOBODY przechwycili radiowy komunikat, z którego wynika, że PREZYDENT i jego GWARDIA będą ewakuować się na lądowisku, gdzieś na zachód od linii Czarciego Lasu. Należy odnaleźć nieprzyjaciela w lesie i uniemożliwić mu dotarcie do lądowiska.

 

 

Respy w etapie 2:

 

GWARDIA i SPECNAZ - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 15 minutach.

W tej turze każdy z członków obu powyższych frakcji może mieć tylko JEDEN resp.

 

SWOBODA i POGOŃ - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 10 minutach.

W tej turze każdy z członków obu powyższych frakcji może mieć tylko DWA respy.

 

 

 

 

==> ETAP 3 – BRUDNA BOMBA

Tutaj abstrahujemy całkowicie od wątku z pościgiem PREZYDENTA. W jednej z okolicznych wsi znajdują się materiały radioaktywne. Informacje o tym dotarły do wszystkich ugrupowań działających na tym terenie. Wszystkim zależy na ich zdobyciu, chociaż motywacje poszczególnych oddziałów mogą być różne...

 

Zadania (w nawiasach pozycje startowe):

 

WSZYSTKIE STRONY - odnaleźć brudną bombę* i przetransportować do punktu Z-4.

*Słusznych rozmiarów i wagi pojemnik odpowiednio oznaczony, np. 5-litrowa butla z wodą mineralną.

 

 

Respy w etapie 3:

 

GWARDIA i SPECNAZ (D5) - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 15 minutach

W tej turze każdy z członków obu powyższych frakcji może mieć tylko DWA respy.

 

SWOBODA i POGOŃ (D2) - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 10 minutach

W tej turze każdy z członków obu powyższych frakcji może mieć tylko DWA respy.

 

 

 

 

==> ETAP 4 – OCHRONA VIP-A

Kolejny etap niezwiązany z wątkiem o PREZYDENCIE. W budynku w kwadracie B8 przebywa znany białoruski opozycjonista*. Niektórzy widzą w nim przyszłego prezydenta niepodległej Białorusi, inni obiekt do likwidacji...

 

*Rolę VIP-a ktoś odegra. Powinien być jakoś oznaczony. Ewentualnie może być kartka papieru z portretem umieszczona na stałe w jednym miejscu.

 

Zadania (w nawiasach pozycje startowe):

 

SWOBODA i POGOŃ (B7) – założyć posterunki wokół miejsca przebywania VIP-a. Chronić VIP-a.

 

GWARDIA i SPECNAZ (D6) - zlikwidować VIP-a.

 

 

Respy w etapie 4:

 

SWOBODA i POGOŃ - trupy udają się do punktu Z-4 i mają respa po 15 minutach przebywania tam.

W tej turze każdy może mieć tylko JEDEN resp.

 

GWARDIA i SPECNAZ - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 10 minutach.

W tej turze każdy może mieć tylko DWA respy.

 

 

 

 

==> ETAP 5 – PRZERWANY LOT

Wracamy do wątku z Łukaszenką. Okazuje się, że jednak udało mu się przedrzeć do śmigłowców. Jednak po kilkunastu minutach lotu jeden ze śmigłowców, w którym znajdował się oddział SPECNAZU został zestrzelony. Wszyscy zginęli, a odłamki z trafionego śmigłowca uderzyły w śmigłowiec, którym leciał Łukaszenko, poważnie uszkadzając maszynę. Pilot został zmuszony do awaryjnego lądowania. GWARDIA wraz z PREZYDENTEM schroniła się w lesie w pobliżu miejsca katastrofy.

 

Oddziałom SPECNAZU, SWOBODY i POGONI podać azymut na miejsce katastrofy śmigłowca bez podawania dokładnych współrzędnych XY.

 

Zadania (w nawiasach pozycje startowe):

 

SPECNAZ (D9) – przedzierając się przez teren kontrolowany przez SWOBODĘ odnaleźć PREZYDENTA chronionego przez GWARDIĘ i wspólnie ewakuować się za granicę.

 

GWARDIA (E7) - chronić PREZYDENTA do czasu nadejścia posiłków. Następnie wspólnie ewakuować się za granicę.

 

SWOBODA (G8) i POGOŃ (B8) - nie dopuścić do ucieczki PREZYDENTA za granicę (wcześniej należy jednoznacznie ustalić przebieg granicy, jakieś ogrodzenie, droga itp...).

 

 

Respy w etapie 5:

 

GWARDIA i SPECNAZ - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 15 minutach

W tej turze każdy z członków obu powyższych frakcji może mieć tylko DWA respy.

 

SWOBODA i POGOŃ - trupy wloką się z oddziałem i mają respa po 10 minutach

W tej turze każdy z członków obu powyższych frakcji może mieć tylko DWA respy.

Edited by jw801
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...