slepy Posted March 26, 2008 Report Share Posted March 26, 2008 (edited) Witam. Chciałbym zbudować karabin snajperski, jako baze posłużyłby M16A3. Chodzi głównie o to aby dobrać odpowiednie części współgrające ze sobą, żeby nie było żadnych zgrzytów i niespodzianek. Prosze o wypowiadanie się osób które wiedzą co mówią oraz mają doświadczenie w upgrade'ach tego typu. Karabin ma strzelać tylko ogniem pół-automatycznym czyli tylko i wyłącznie semi. Nie chciałbym również zbytnio przekroczyć granicy 550fps. A więc: - szkielet GB V.2 HurricanE 7mm na łożyskach kulkowych - Bore-Up Systema - Metalowa prowadnica sprężyny Deep Fire, z łożyskowaniem - Sprężyna M150 Systema (lub M160 Systemy) - Zębatki Prometheus Triple Torque (lub Maximum Torque) - Tłok Deep Fire z tytanowymi zębami o zwężonej szerokości zębów (lub tłok MAX TORQUE Prometheusa) - Silnik Systema Magnum (lub ICS Turbo 3000) - Lufa 590mm Prometheus 6.03 (lub 650mm Prometheus) - Komora HU King Arms (lub Systema) - Bateria jaka miałaby to wszystko zasilać to G&P 9,6V 3300mAh Wyjaśnienie co do części wymienionych w nawiasach: 1. Wsadzając M160 musiałbym zmienić zębatki na Maximum Torque czy Triple Torque dałyby rade? (Jeśli miałbym brać Max. Torque to jednocześnie razem z nimi kupiłbym tłok Promyka.) 2. Czy opłaca się dawać 100 pare złotych więcej za silnik Systemy? Chciałbym aby reakcja na spust była dość żwawa, na serii mi nie zależy, bo i tak będzie zablokowana. Nie chciałbym zmieniać baterii którą już mam (w/w G&P). 3. Czy jest sens zakładać lufe 650mm? 590mm zmieściłaby się do lufy mojej M16 (lekko przedłużona lufa zew.), natomiast do 650mm musiałby założyć tłumik. Poza tym w zwykłym GB Cylinder typ 0 jest do lufy max 590mm, zgadza się? Więc czy te 6cm lekko zmieniszyłoby prędkość wylotową kulki i polepszyło zasięg? 4. Komora HU... Mam obecnie Systeme i zastanawiam się czy jest sens zmieniać ją na komore King Armsa z uszczelnieniami. Warto? Pozostałe rzeczy do sprawnego działania typu popychacz, sprężynki podkładki, itp, itd nie wymieniam, bo z tego co się orientuje mają one znikomy wpływ na działanie GB, byleby nie były badziewne no-name. Ogólnie zależy mi na jak najlepszej celności, skupieniu i zasięgu oraz możliwie jak najdłuższej, bezawaryjnej pracy. Prosze o wszelkie rady, spostrzeżenia, sugestie. Pozdrawiam, Cichy Edited March 26, 2008 by slepy Quote Link to post Share on other sites
korpek Posted March 26, 2008 Report Share Posted March 26, 2008 Witam. W tuningu niestety Ci nie pomogę, ale spójrz na ten temat: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=46013&hl= Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted March 27, 2008 Author Report Share Posted March 27, 2008 Hmm, jeśli nie ma osób które mogłyby mi pomóc, to prosze moderatora o przeniesienie tego tematu do działu "Upgrade i tuning". Pozdrawiam, Cichy Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted March 29, 2008 Report Share Posted March 29, 2008 1 - Triple torque dają radę :D 2 - Ja mam standardowy CA i działał całkiem nieźle przy m170 3 - Lufa 650 zMniejszyłaby prędkość wylotową kulki. 590 to optimum, dalej kulka już nie jest wypychana, a ścianki lufy chamują. 4 - Masz dobrą komorę, nie ma sensu zakładać KA - za dużą kasę osiągniesz tak znikomy rezultat że nawet nie zauważysz. 5 - Bardzo dobrze że nie wymieniasz tych duperelków, ale komplet podkładek radzę kupić. Nowe zębatki trzeba będzie od nowa wypodkładkować. Tłok raczej kup DF - ma wszystkie zęby tytanowe. Szkielet gearboxa w żadnym wypadku nie huricane! Weź G&P lub Deep Fire lub Systemę. Ewentualnie standardowy CA może zostać. U mnie został i działa do tej pory. ORTOGRAFIA /Antol Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted March 29, 2008 Author Report Share Posted March 29, 2008 (edited) 1 - Triple torque dają radę :D 2 - Ja mam standardowy CA i działał całkiem nieźle przy m170 3 - Lufa 650 zMniejszyłaby prędkość wylotową kulki. 590 to optimum, dalej kulka już nie jest wypychana, a ścianki lufy chamują. 4 - Masz dobrą komorę, nie ma sensu zakładać KA - za dużą kasę osiągniesz tak znikomy rezultat że nawet nie zauważysz. 5 - Bardzo dobrze że nie wymieniasz tych duperelków, ale komplet podkładek radzę kupić. Nowe zębatki trzeba będzie od nowa wypodkładkować. Tłok raczej kup DF - ma wszystkie zęby tytanowe. Szkielet gearboxa w żadnym wypadku nie huricane! Weź G&P lub Deep Fire lub Systemę. Ewentualnie standardowy CA może zostać. U mnie został i działa do tej pory. Tłok zapodam sobie DF'a. Lufe dam 590mm, bo dodając tłumik trace dużo na mobilności, a replika ma już ponad 115cm... A podkładki mam już zakupione, Prometheus'a. Ponadto razem z zębatkami Promyka też jest komplet podkładek, więc mam ich w zapasie :) A czemu to odradzasz GB HurricanE? Pewna osoba kiedyś pisała, że miała do czynienia z GB HurricanE w 2 replikach, jedna na M160, druga na MS190. Oba GB mają się dobrze :) Więc sam nie wiem. Edited March 29, 2008 by slepy Quote Link to post Share on other sites
Saillupus Posted March 29, 2008 Report Share Posted March 29, 2008 Witam ja może zadam trochę "zielone" pytanie ile kasy wyniesie taki tuning? niedługo będzie dostępny chiński Gr25 na którego trochę się napalam i chce wiedzieć czy w ogóle się w to pchać wiem że jeszcze do tego dochodzi parę złotych na wymianę szkieletu gb itp gdyż to chińczyk i jeszcze jedno pytanko czy nie opłacałoby się bardziej kupić cały kompletny GB np systemy niż kompletować go od początku? Pozdro Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted March 29, 2008 Author Report Share Posted March 29, 2008 Najtaniej wyniesie Cię kupno mechbox'a Systemy. A cene części możesz sobie łatwo policzyć, wszystko jest wymienione na górze. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Slepy - Ja się spotkałem też ze słowami krytyki o huricane. Bierz to co sprawdzone i to co wszyscy polecają. Te trzy firmy obecnie produkują najwytrzymalsze gearboxy (no, ewentualnie CA też). Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Podobnie jak Ty "Slepy" zaplanowałem i zrobiłem parasnajperke z M15A4 CA Tactical i powiem ci,że przy takim tuningu leci ci prawie wszystko na wymiane, ja wymieniłem stock na: -szkielet G&P V2 6mm (najtańszy bo licze się z cykliczną wymianą) -łożyska ślizgowe GUARDER 6mm (wszystko jedno) -łębatki Prometeus (na wszelki wypadek) -zestaw bore-up Systema -cylinder poszerzony DF (podstawa) -Antireversal Systema (dla pewności) -Sprężyna M150 Guarder (podstawa) -prowadnica sprężyny Systema -Gumka Hop-up Systema sylikon (podstawa) -tłok DF tytan (niezbędny) -silnik Systema Magnum (dla pewności) -lufa precyzyjna KM-head 590mm (wole tą niż Prometeusa, bo jak mi się znudzi snajperowanie mogę tylko za zmianą sprężyny wrócić na konkretną szturmówę bądz wsparcie) -tłumik dzwięku Kings Arms (by ukryć wystającą lufe) Komory Hop-up nie wymieniałem (na razie) Muszę jeszcze kupić akumulator, jakąś lunete i real-cap by nie kusiła chęć serii. Jak może zauważyłeś w stocku został mi tylko popychacz, całość kosztowała mnie ok 2tyś. samego tuningu a jeszcze i tak muszę w to wpakować pare stów: batka 200 luneta z 350 magi z 30zł/szt. licząć razem wychodzi ok 1tyś. Przy takim tuningu o auto możesz zapomnieć. Fakt faktem mam te ~535FPS ale jakim kosztem- dobrą rzeczą przy takim tuningu jest fakt że jedynie przy migracji między sprężynami możesz przeskakiwać pomiędzy snajperką a szturmówką/wsparciem dzięki Systemie Magnun masz świetny ROF a KM-head pcha kulki gdzie trzeba. Zastanów się więc czy warto ładować się w takie coś i czy nie lepiej oddzielnie kupić snajperkę. Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted April 1, 2008 Author Report Share Posted April 1, 2008 Podobnie jak Ty "Slepy" zaplanowałem i zrobiłem parasnajperke z M15A4 CA Tactical i powiem ci,że przy takim tuningu leci ci prawie wszystko na wymiane, ja wymieniłem stock na: -szkielet G&P V2 6mm (najtańszy bo licze się z cykliczną wymianą) -łożyska ślizgowe GUARDER 6mm (wszystko jedno) -łębatki Prometeus (na wszelki wypadek) -zestaw bore-up Systema -cylinder poszerzony DF (podstawa) -Antireversal Systema (dla pewności) -Sprężyna M150 Guarder (podstawa) -prowadnica sprężyny Systema -Gumka Hop-up Systema sylikon (podstawa) -tłok DF tytan (niezbędny) -silnik Systema Magnum (dla pewności) -lufa precyzyjna KM-head 590mm (wole tą niż Prometeusa, bo jak mi się znudzi snajperowanie mogę tylko za zmianą sprężyny wrócić na konkretną szturmówę bądz wsparcie) -tłumik dzwięku Kings Arms (by ukryć wystającą lufe) Komory Hop-up nie wymieniałem (na razie) Muszę jeszcze kupić akumulator, jakąś lunete i real-cap by nie kusiła chęć serii. Jak może zauważyłeś w stocku został mi tylko popychacz, całość kosztowała mnie ok 2tyś. samego tuningu a jeszcze i tak muszę w to wpakować pare stów: batka 200 luneta z 350 magi z 30zł/szt. licząć razem wychodzi ok 1tyś. Przy takim tuningu o auto możesz zapomnieć. Fakt faktem mam te ~535FPS ale jakim kosztem- dobrą rzeczą przy takim tuningu jest fakt że jedynie przy migracji między sprężynami możesz przeskakiwać pomiędzy snajperką a szturmówką/wsparciem dzięki Systemie Magnun masz świetny ROF a KM-head pcha kulki gdzie trzeba. Zastanów się więc czy warto ładować się w takie coś i czy nie lepiej oddzielnie kupić snajperkę. Dużo myślałem nad sensem snajperki w ASG i czy tak duża ilość FPS nie będzie mnie ograniczać. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że zaniecham budowanie snajperki i szturm do 450FPS będzie zdecydowanie lepszym wyjściem. Może jeszcze kiedyś wróce do tych planów, kto wie. Ale narazie dam sobie siana ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.