Greem_Riepper Posted April 14, 2008 Report Share Posted April 14, 2008 heja mam m4a1 jg kupione w usa zakupilem do niego : BU Element tyo 0 [z tym ze sam cylinder mam guardera typ 0] prometheusa 469 [wsadze w tlumik] HU systemy [ale bedz gumki] FTK elementa oryginla torque i chcialem za koniec kupic sprezyne, z tego co pisali o tych czesciach chyba nadaje sie m125 ale chcialem zapytac czy uciagnie na m135 i czy to ma sens [bo gearbox silnik i batka beda stoackowe, a nie chce tego zarznac] i tak mniej wiecej ile to bedzie mialo fps i zasiegu skutecznego bo nie bedzie mial chrono zeby to sprawdzic acha i czy dokupic jakas gumke do hu? co polecacie? dziekuje z gory Łukasz p.s czy ktos probowal zamontowac na raczke kolimator typu acog z tych tnaszych? widzialem ze da sie bez zadnych rpzejsciowek ale z racji baterii schowanej na dole nie chce mi wejsc w raczke [szersze o jakeis 1mm z kazdej strony] i czy ktos z tym sobie poradzil? bo w sumie mozna pilowac metal kolimatora albo rozgiac na cieplo plastikowa raczke albo dorobic male podwyzszenie i tez bedzie git, co polecacie? Quote Link to post Share on other sites
ATISHOO Posted April 15, 2008 Report Share Posted April 15, 2008 (edited) Po kolei: Gumka hop-up to podstawa. Ze stockową batką ciężko będzie nawet m125 uciągnąć, a nawet jeśli uciągnie to ROF będzie bardzo słaby. Ja na twoim miejscu wsadził bym M125, bo sam stwierdziłeś, że nie chcesz bardzo zajechać GB. Do tego poleciłbym ci jeszcze batke 9,6 najlepiej Sanyo. Co do fps... M125 powinno ci dać ok 400 fps. widzialem ze da sie bez zadnych rpzejsciowek ale z racji baterii schowanej na dole nie chce mi wejsc w raczke Ke...? Edited April 15, 2008 by ATISHOO Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 (edited) Gumka: Jak wspomniał kolega - podstawa. Wszyscy zachwalają systemę. Ja używam zielonej od G&G i jest bardzo dobra :). Zakup baterii to też rodzaj tuningu. Nie wiem jaki jest stock w JG, ale nic na siłę. Jak nie będzie dobrze ciągnął, to zawsze można kupić coś porządnego (Sanyo, Firefox - też daje radę). Sprężyna - M120 guardera polecam. Oczywiście o niejednakowym skoku. Te sprężyny z reguły są mocniejsze niż etykieta wskazuje, więc spodziewaj się mocy rzędu M123-125. Mocniejszej nie polecam ze względu na żywotność jak i z reguły brak potrzeby używania tak mocnej repliki. Jak przy sprężynie M125 będziesz miał 400fps, to znaczy, że układ jest dość nieszczelny (to niedobrze). Powinieneś osiągnąć minimum 405 lub więcej. BU - wszystko fajnie, ale cylinder i głowica różnych firm mogą nie dawać tak dużej szczelności, jak w przypadku tej samej firmy. Nie jest to zasada, ale zawsze może być gdzieś niedopasowanie, którego nie widać gołym okiem. Najlepiej na chrono sprawdzić kombinację firmową oraz mieszaną. BU przy M120 powinien dać Ci ok. 20-30 fps więcej. ACOG? Na rączkę można zamontować, ale nie jest to ani popularne, ani (moim zdaniem) dobre rozwiązanie. ACOG jest na tyle wysoki, że można go śmiało umieścić na szynie bezpośrednio na body (chyba że masz wersję eMki A1 lub A2, które mają stałą rączkę transportową). Kolimatora nie piłuj pod żadnym pozorem, nie warto. Zakładając koli na rączkę musisz mieć specjalną przejściówkę z szyną RiS: Na przykład coś w ten deseń http://taiwangun.com/?str=product&prId=398 I dopiero na to zakładasz koli. Osobiście nie widziałem/nie znam sposobu na montaż bez przejściówki. Może ten montaż widziałeś w przypadku droższych ACOGów ;). EDIT: Ktoś tutaj na forum pisał, że testował (bodaj) HK416 JG na spręzynie M130, miał 460 fps i śmigało wszystko pięknie. Więc prawdopodobnie zębatki wytrzymają M130, ale nie dam głowy. Musiałbyś poszukać tego posta, bo mogłem coś pominąć. Generalnie mogę się założyć, że w HK416 JG są te same zębatki co w eMkach JG, więc analogicznie. Edited April 23, 2008 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 To zależy czy masz emkę III gen czy jeszcze II. FTK Elementa chyba zawiera i zębatki. Nie wiem czy 200% czy 300%. Przy M125 i BU ładnie szczelnym powinieneś mieć może i nawet 450 fps. Ja na m120 + BU Guardera i dobrze uszczelnionej komorze mam 430fps. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Ja na m120 + BU Guardera i dobrze uszczelnionej komorze mam 430fps. Coś mało waszmość. Jaka replika i jaka komora? Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 (edited) M249 P&J. Komora stockowa do tego dziurawa. Edited April 26, 2008 by szymaniak Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Osobiście nie widziałem/nie znam sposobu na montaż bez przejściówki. Może ten montaż widziałeś w przypadku droższych ACOGów Mało widziałeś. Jak przy sprężynie M125 będziesz miał 400fps, to znaczy, że układ jest dość nieszczelny (to niedobrze). Powinieneś osiągnąć minimum 405 lub więcej. O w tube, 5 fps więcej i już jest hiperszczelne? Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 O w tube, 5 fps więcej i już jest hiperszczelne? Minimum 405... to znaczy, że jest minimum szczelne ;). Mało widziałeś. Nie przeczę :) Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 I zapomniałem linka, żeby nie było że jestem gołosłowny - acog na rączce, bez szyny -> http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=43288 Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 27, 2008 Report Share Posted April 27, 2008 Zmiażdżyłeś mnie siłą rzeczowego argumentu ;) Ale jeszcze tu wrócę :P. Quote Link to post Share on other sites
lukemj Posted April 27, 2008 Report Share Posted April 27, 2008 hej, wlasciwie to chodzi o mojego guna, tylko kumpla kontem napisalem posta, wiec mowicie panowie ze przy odpowiedznim poskladniu powinno byc z 440 moze nawet 450 fps, ? ale wsadzanie m130 to juz pewnie przegiecie, bo zebatki sa orygnial torque [ale zestawy FTK daja z 120 wiec 130 to nie taka wielka roznica] wytrzyma bez wiekszych problemow czy nie ? a co do acoga to na raczce mi sie jednak bardziej podba bo nie widac muszki na pol optyki, tyle ze nie podobaja mi sie te badziewne szyny na raczki, i chyba jednak wsadze to bezposrednio tak jak przewidzial producent acoga [tzn z taka mala modyfikacja z w tym poscie z linka] a i jedno pytanko mi sie nauswa, czy do takiej mocy [440] wystarcza 0,25 czy lepiej kupic ,28 czy nawet ,3 ? [tzn wiadomo ze kazdy lubi co innego ale tak waszym zdaniem co sie lepiej sprawdzi w lesie i polsnajperskiej zabawie] dzieki i pozdrawiam forumowiczow Łukasz Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Po pierwsze, wysłałem Ci na PM link do testu HK 416. GB jest prawdopodobnie ten sam. Tam pewnie znajdziesz odpowiedź na pytanie o zębatki. Po drugie skoro to jest taka niewielka różnica, to po co tuningować i robić sobie problemy? Jak już nie masz na co kasy wydawać, to proponuję tuning wytrzymałościowy i kulturowy repliki, a nie mocowy. Po trzecie. Do 420+ fps lepsze już są kulki 0,28g. Musisz się liczyć też z tym, że jak podrasujesz replikę do granic jej wytrzymałości, to zużycie będzie postępować szybciej i będzie bardziej awaryjna. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.