TYKA Posted June 1, 2008 Report Share Posted June 1, 2008 Republika Nogova 22.02 .1988 Scenariusz oparty na wydarzeniach w Mitrovicy z 22.02 . 2008 , na potrzeby asg zmodyfikowany . Teren : Przede wszystkim CQB zabudowania , mieszany tez ujdzie . Strony : -Ludność miejscowa ( proradzieckie bojówki militarne ) -Siły policyjne (Nogova ) -Personel sądu. -ZSP ( Zachodnie Siły Prewencji ) -RSS (Radzieckie Siły Specjalne ) - Miloślav Charakterystyka stron Ludność miejscowa ( proradzieckie bojówki militarne ) w miarę możliwości jak najwięcej osób nie każdy musi być uzbrojony , umundurowany , Agresywne zachowanie , we wstępnej fazie szturmują (szturm1) budynek sadu , później chaotyczny odwrót po interwencji ZSP , przegrupowanie , kontratak(szturm 2 ) , jeżeli udany- okupacja sądu utrzymanie do momentu przejęcia go przez RSS, wspomaganie RSS jeżeli nie utrzymany rozproszenie sił , kontynuacja zamieszek do godz popołudniowych , jeżeli (szturm 2) nie udany kontynuacja zamieszek aż do godz. . popołudniowych , próby zdobycia sądu . wymogi to na pewno AK –47 , AK pochodne oraz brońie „ czyste „ serii Mxx . granaty ręczne, granatniki rpg. Odgrywanie : zdeterminowany lecz źle wyszkolony tłum , sianie amunicją lecz nie przykładanie się do strzałów, częste krzyki obelgi . częste odwroty , brak koordynacji . Resp :trafiony miejscowy schodzi z pola na 20 min po czym wraca w pełni sił ( pozwoli to utrzymać efekt „tłumu „ Siły policyjne (Nogova ) Max 5 osób , we wstępnej fazie ochrona budynku sądu po porażce wycofanie do bazy ZSP ( jeżeli przeżył ) , jeżeli zginał odczekanie 30 min i „ wstąpienie” do Ludności miejscowej i przejęcie ich scenariusza od właśnie rozgrywanego momentu . Wymogi : właściwie każda broń , szturmowa , pistolet maszynowy , tylko żeby była czysta ( bez granatników latarek itp. ) bez snajperek i karabinów wsparcia , umundurowanie najlepiej coś policyjnego , jakaś kamizelka czy coś , pojedynczy element charakteryzujący policje , by się wyróżniał lecz konieczne ubranie cywilne pod by w razie śmierci wtopić się w ludność miejscowa i dobrze odgrywać . Odgrywanie : W miarę dobrze wyszkoleni , jednakże przy szturmie 1 paniczna ucieczka , chwilowy opór , przy przejściu do ZSPu wstąpienie od jednego oddziału i oddanie się pod jego dowodzenie w razie przejścia do miejscowych przejęcie ich charakterystyki . Personel Sądu . Pracownicy urzędu , nie uzbrojeni , nie wyposażeni , cywile , Odgrywanie : paniczny strach , nie wychodzenie poza obszar budynku , w razie gdy jedna ze stron wyrażenie utrzymuje budynek możliwe podpowiedzi , gdzie była, czym strzelała i jak się zachowywała 2 strona . w razie przypadkowej śmierci brak repa . ZSP: druga co do wielkości grupa . podzielona na konkretne segmenty , stopie dowodzenia , zorganizowana , Pododdziały : -wschodni Żołnierze europy środkowej , -zachodni Żołnierze europy zachodniej Koordynują swoje działania , Zdobycie budynku po szturmie 1 próba utrzymania , jeżeli powodzenie utrzymania w szturmie 2 okopanie się i odpieranie ataków do godz popołudniowych oraz wysłanie patrolu . do ( jeżeli patrol zostanie unicestwiony całkowicie brak respa dla jego członów , jeżeli się wycofa standardowy resp ) , jeżeli porażka wycofanie się i ponowne próby zdobycia sądu do określonej godz . Wyposażenie : właściwie każda broń lecz radzi się by było jak najmniej AK we wschodnim oddziale jak i zachodnim ponieważ będą one potrzebne w dużej liczbie przy innych formacjach ) Odgrywanie : czysty profesjonalizm, zacięta walka , odwrót tylko w konieczności . precyzyjne strzały, jednak BEZ SNAJPEREK ! ( potrzebna duża ilość przy RSS . Resp :30 min paraliż , później możliwość uleczenia przy medyku (max 5 w całym ZSP’rze) , oczywiście medyk musi podbiec do rannego oraz wykonywać czynności medyczne przez 2 min , wtedy dopiero obiekt jest uleczony . RSS oddział komandosów , brak bliższej charakterystyki , najprawdopodobniej spec naz . ok. mała kilku osobowa grupa przy czym więkrośc snajperzy , czekający w ukryciu do 2 szturmu , lecz nie branie w nim udziału .jeżeli ludność cywilna przejmuje współpracowanie z nią i utrzymywanie , jeżeli porażka to zorganizowanie zasadzki przy strefie zaopatrzeniowej , dalej nękanie wroga lecz bez szturmu na budynek. Odgrywanie : elitarny cichy , dobrze wyszkolony oddział, unikanie otwartych walk , bardziej walka podjazdowa . Resp te same zasady co ZSP leczy tylko 1 medyk brak przerw na jedzenie ,gadanie itp. , prowiant ze sobą , to samo woda , ZSP raczej capy , low capy / mid capy , ludność cywilna raczej hi capy to samo siły policyjne do woli / RPF raczej real . System jeńców : Jeżeli ktoś ranny zostanie przeciągnięty na 2 stronę lub zostanie wykonane na nim „ ciche zabicie „ to staje się automatycznie jeńcem , broń na pas i maszeruje do wyznaczonego przez 2 stronę punktu , jeńców można zabić lub po prostu wymienić za swoich , czas wymiany uzgadniają strony poprzez spotkanie . dana strona może zakomunikować chęć spotkania wyciagnięciem białej flagi i krzyknięciem „ wymiana !!??” druga strona może to zaakceptować lecz nie musi , jeżeli akceptuje krzyczy „ TAK ! „ i dochodzi do wymiany , oczywiście wstrzymywane są działania zbrojne na danym odcinku do zakończenia rozmów i powrotu na pozycję , jeżeli natomiast ,owa druga strona krzyknie „ NIE „ to musi dać czas na powrót pierwszej ze stron do poprzedniej pozycji , ma na to max max 30 sekund , wymian nie można przeprowadzać częściej niż 1 na godz i podczas wymiany nie można przemieszczać oddziałów na danym odcinku . Tło wydarzeń : Nogova : 21.02 .1988. Tło wydarzeń : W republice Rapricia właśnie został obalony ustrój totalitarny , w stolicy Nogovie jednakże nikt nie świętuje .Pro komunistyczne miasto domaga przywrócenia na fotel prezydenta „Miloślava Gorrankowicia „ który ma zostać osądzony i skazany na śmierć za zbrodnie wojenne w lokalnym sądzie , pro komunistyczne partie stanowczo się temu sprzeciwiają i rozpoczynają tworzyć na dzień przed rozprawą paramilitarne bojówki . Rozpoczyna się dzień rozprawy , do budynku wkracza personel wraz z lokalną policją , nagle zza roku wyłania się tłum mieszkańców Nogovy , transport z Miloślavem zostaje zawrócony , a mieszkańcy szturmują budynek sądu .. Czas : od godz 10 : 00 1 szturm 10 : 45 kontra ZSP 12 : 00 drugi szturm koniec ok. 14:00 Part 2 : O godz 14:05 do bojówki dotarła wiadomość od Miloślava który do godz 13 30 przebywał w lokalnym więzieniu a po zaostrzeniu konfliktu postanowiono go przewieść do Filigiaviri : „ Nasz samochód wypadł z drogi, jestem ranny , ochroniarze nie żyją jestem sam, proszę pomóżcie ...” Miloślav podał namiary na swoja pozycje , lecz również zaawansowany sprzęt ZSP wykrył tą niekodowaną wiadomość... Punkt gdzie znajduje się Miloślav powinien znajdować się około 1 km od sądu , zadaniem walczących stron jest znalezienie i przetransportowanie go do punktu startowego danej strony , wszyscy martwi powracają do swoich jednostek , jeńcy zostają . na wcześniejszych pozycjach Jeżeli są został w rękach ZSP i policji Nogovy to do znalezienia Miloślava wysyłają policje z drobnym uzupełnieniem , gdy nie mają już policji idzie mały połączony oddział max polowa 1 drużyny i dalej bronią budynku jeżeli natomiast nie maja budynku . wysyłają jeden z oddziałów ( Europa środkowa lub zachodnia ) Jeżeli bojówka i RSS Mają budynek sądu wysyłają RSS. Jeżeli nie mają budynku ślą całą bojówkę a do ostrzeliwywania budynku zostawiają snajperów Pozwoli to stworzyć efekt 1 małego oddziału i większej grupy ich ścigającej bez względu na wynik 1 fazy , oczywiście pozostałe oddziały próbują zdobyć sąd , gdy Miloślav znajdzie się w jednym z obozów musi zostać tam utrzymany 30 miń , a druga strona stara się go odbić , jeżeli Miloślav będzie już w danym obozie drużyna przetrzymująca go oznajmia to sygnałem dźwiękowym ( np. . gwizdek ) że jest u nich i rozpoczyna się odliczanie . Jeżeli Miloślav zostanie zabity obie strony przegrywają , Jeżeli pozostanie w danym obozie ,drużyna przetrzymująca zwycięża . Respy działają normalnie . Za każdy etap zmagań jest 1 punkt , czy za ostateczne zajęcie sadu i schwytanie Miloślava . Drużyna która utrzymała Sąd wysyła jak już wyżej wspomniałem mniejsza ekipę dzięki temu mają teoretycznie mniejsze szanse na schwytanie Miloślava co będzie mogło zaowocować końcowym remisem . Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted June 1, 2008 Report Share Posted June 1, 2008 Jak już wielokrotnie mówiono - scenariusze opierające się na realnych miejscach i nacjach są mocno niepolecane. Poprawione i wyczyszczone ;) thor Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.