Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Scenariusz napisany przeze mnie dosyć dawno ale nigdy jeszcze nie wykorzystany. Po małej korekcie wrzucam tutaj...

 

Scenariusz przewidziany do rozegrania na dużym terenie, gdzie znajdują się przynajmniej dwa budynki [bunkry itp.] na przeciwległych stronach pola walki. Jest to dosyć długi scenariusz...

Niezbędne będą proste mapy terenu i sprzęt do komunikacji.

2 drużyny [ja nazwę je A i B] porównywalnych rozmiarów podzielone na mniejsze oddziały.

 

Po jednej i po drugiej stronie terenu mamy bazy jednej i drugiej drużyny. Przed każdą z nich jest zaimprowizowany polowy punkt dowodzenia [np. kilka worków z piaskiem i ckm] z którego oficerowie mogą łączyć się radiowo z walczącymi w terenie. NIE MOŻNA ŁĄCZYĆ SIĘ Z BAZY!

 

W jednej i drugiej drużynie wyznaczonych jest kilku wysokich oficerów dowodzących całym wojskiem danej drużyny.

Poza tym w jednej i drugiej drużynie wyznaczyć należy po jednym oddziale który będzie zaczynał grę ze środka pola.

Należy przygotować dwie duże jasne, dobrze widoczne koperty z rozkazami.

 

Przykładowa mapa:

mapa%20bitwa.jpg

 

1. Baza drużyny A

2. Polowy punkt dowodzenia drużyny A

3. Baza drużyny B

4. Polowy punkt dowodzenia drużyny B

5. Przykładowy punkt startowy oddziału spadochroniarzy [ B ]

6. Przykładowy punkt startowy rozbitego oddziału [ A ]

 

Gra zaczyna się w momencie gdy:

 

Wojna pochłonęła wiele ofiar po obu stronach konfliktu. Walki toczą się obecnie na strategicznym terenie, którego przejęcie przechyli zapewne szale zwycięstwa na jedną ze stron...

KULMINACJA

Dopiero zamilkł hałas towarzyszący starciu, które miało miejsce przed paroma minutami. Kilka oddziałów wojska A wyszło naprzeciw oddziałowi, który miał przedrzeć się z tyłów wojsk B niosąc rozkazy i mapy [komunikacją radiowa/satelitarna miedzy armiami została z obu stron zaniechana w związku z odszyfrowywaniem i przechwytywaniem przekazów]. Wojsko B dowiedziawszy się o przenoszonych dokumentach przez oddziały A natychmiast przeprowadziło natarcie w wyniku którego niemal wszyscy żołnierze biorący udział w tej misji zginęli. Garstka z nich [6] z minimalnymi zapasami amunicji [ilość zależy od gry, ilości graczy, czy gramy MILSIM itp.] i rozkazami zbiegła do lasu. Poszukiwani stali się zwierzyną która musi jak najszybciej ruszyć do swojej bazy [1].

W tym samym czasie po stronie wojsk A wylądowali spadochroniarze wojsk B. Ostrzał z działa przeciwlotniczego sprawił że umykające samoloty dokonały zrzutu w sposób niedokładny. Zdziesiątkowany oddział w pośpiechu uciekł z miejsca zrzutu i ukrył się w lesie [5]. Spadochroniarze B mają podobnie jak zdziesiątkowany oddział A przy sobie ważne rozkazy. Zarówno 5 jak i 6 bez amunicji zmuszeni są do ucieczki w kierunku swojej bazy i dostarczenie ważnych dokumentów.

 

Gra się zaczyna.

 

Warunki zwycięstwa: zdobycie bazy przeciwnika i wykonanie tajnych rozkazów.

 

Jeśli przykładowo rozkazy niesione przez oddział wojsk A zostanie przechwycony przez wojska B koperta [zawsze przechowywana widocznie, na wierzchu] musi być niezwłocznie przekazana oficerowi. Ten dopiero może przeczytać rozkazy obcego wojska. Musi także trzymać w miejscu widocznym przy sobie kopertę z rozkazami – A mogą odzyskać kopertę zabijając posiadającego ją żołnierza/oficera i zabierając mu ją.

 

Rozkazy: to nie może być ‘stała’ więc przy każdej grze musi być to coś innego np. zabicie konkretnego oficera, zajęcie jakiegoś konkretnego strategicznego miejsca na terenie [budynek, wzgórze...] itp...

 

Scenariusz opiera się głównie na taktyce, oficerowie powinni dowodzić przez radio tak by śmierć jakiegoś oficera była odczuwalna dla żołnierza [cisza w radiu a przecież tamten facet wiedział gdzie kto jest bo nanosi na mapę raporty itp... nagle jesteśmy sami...].

Przechwycenie wrogich rozkazów daje dużą przewagę ale jednocześnie naraża oficera na liczne ataki.

A co jeśli wróg przejmie rozkazy i zabije przy tym cały oddział? Nie będzie miał kto powiadomić o stracie dokumentów... Przez godzinę, dwie oficerowie będą liczyć na powrót zaginionych żołnierzy...

 

Jeśli MILSIM:

Jeśli korzystacie z ‘kart trafień’ można grać tak że ciężkie rany można leczyć tylko w bazie.

Można też wprowadzić zasadę że zaopatrywać się w nową amunicję można [poza szabrowaniem od kolegów z oddziału, tych martwych... ;) ] tylko w bazie.

Zależy od upodobań ale można zrobić respawn po np. 2-3 godzinach odpoczynku na tyłach bazy...

tyle...

Edited by grecki
Link to post
Share on other sites
Jeśli MILSIM:

Jeśli korzystacie z ‘kart trafień’ można grać tak że ciężkie rany można leczyć tylko w bazie.

Można też wprowadzić zasadę że zaopatrywać się w nową amunicję można [poza szabrowaniem od kolegów z oddziału, tych martwych... ] tylko w bazie.

Zależy od upodobań ale można zrobić respawn po np. 2-3 godzinach odpoczynku na tyłach bazy...

 

I jak się nie przypieprzyć? Ehhhh...

 

Daruj sobie nazywanie milsimem jebanki w ktorej zamiast 15 minutowych respów są karty ran OK?

 

Informacja nie tylko dla Ciebie ale dla wielu ktorzy od dłuższego czasu jak widzę mają takie właśnie pojęcie o milsimach:

TO, ŻE W CZASIE GRY UŻYWA SIĘ KART "RAN/TRAFIEŃ" NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z MILSIMEM... COMPRENDE?

 

 

Reszty nie oceniam bo znów wyjdzie że się czepiam nowatorskiego i wspaniałego "scenariusza"

Link to post
Share on other sites

Ehhhh...

 

Ehhhh...

Nie piszę że "jeśli to ma być MILSIM to zrób TAK i będzie działało". Może rzeczywiście bez sensu dodawałem to o MILSIMie bo każdy zastosuje takie zasady jakie zwykle stosuje przy tego typu grze.

Nie piszę że wymienione przeze mnie elementy są fundamentem MILSIMa tylko uważam że do tego scenariusza pasują. Moim zdaniem grając w zwykłą jepanke ten scenariusz traci klimat i ogólny sens...

 

I nie miałem zamiaru urazić Twojego pojęcia o MILSIMach ;) ale żadną definicją się nie posłużyłem. Sugeruje tylko że karty trafień w tym wypadku to fajny pomysł... według mnie... a nie że jak wprowadzimy karty trafień to już jest MILSIM :wink: tego nie napisałem :D

Nie będziesz brał imienia MILSIMa nadaremno

 

A o ewentualną krytykę poproszę... następnym razem może uda się coś lepszego a może i ten da się poprawić tak żeby działał.

 

Pozdrawiam serdecznie

Edited by grecki
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...