Tomelo Posted December 28, 2008 Report Share Posted December 28, 2008 Witam, udało mi się niedawno okazyjnie nabyć foregrip z M4 R.I.S. firmy PJ. Sam posiadam wymienioną w tytule M4A1 (JG 6604). Myślałem, że wystarczy wymienić te brzydkie absowe okładziny (przykro mi, ale bardziej profesjonalnej nazwy dla tego elementu nie udało mi się wymyślić :P) na "nowe" metalowe, jednakże okładziny z risem są o około 0.5 cm dłuższe i nie mieszczą się między dwoma pierścieniami. Pomyślałem więc, że wystarczy wybić oba piny trzymające muszkę spod przedniego celownika (muszki) i ów element przesunąć, ale pomimo ich usunięcia elementu nie da się przesunąć. Prosiłbym o poradę najlepiej kogoś kto wymieniał w emce przyrządy celownicze lub kogoś kto był i wybrnął z podobnej sytuacji co ja. Liczę na waszą pomoc i z góry dziękuję ;-) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted December 28, 2008 Report Share Posted December 28, 2008 Zmień cały front i po problemie . Quote Link to post Share on other sites
Tomelo Posted December 28, 2008 Author Report Share Posted December 28, 2008 Tak czy inaczej chciałbym wiedzieć jak muszkę rozebrać, bo ta w tym foregripie z ris jest nieco ułamana (kupiłem go za pięć złotych od kumpla z teamu więc nie narzekam, bo strasznie tanio, a myślałem, ze można same okładziny wymienić) :P Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted December 28, 2008 Report Share Posted December 28, 2008 Musisz wybić dwa trzpienie w muszce oraz odkręcić taką małą śrubę imbusową i muszka zdejmujesz. Quote Link to post Share on other sites
Tomelo Posted December 28, 2008 Author Report Share Posted December 28, 2008 (edited) Ok a ta śrubka to gdzie jest bo tak oglądam teraz cały ten element i widzę tylko te 2 trzpienie oraz puste gwinty ale śrubki imbusowej nie widzę. Jesteś pewien, że chodzi ci o JG? EDIT: Ok, znalazłem :) Dzięki za pomoc :D Edited December 28, 2008 by Tomelo Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted December 28, 2008 Report Share Posted December 28, 2008 W każdej replice serii eM muszkę ściąga się tak samo. Co do montażu szyn RIS, to zakładam że nie masz wersji free float tylko dwie połówki. Przynajmniej tak można wyczytać z Twoich postów. Do tego zabiegu musisz odsunąć chwilowo muszkę w stronę tłumika płomienia, następnie nakładasz górną połówkę risa w tym że musisz zauważyć że obydwie połówki posiadają taki element jak dźwignia, który należy troszkę poluzować, następnie przy zakładaniu zaczepić go o delta ring i następnie skręcić śrubę, z dolną połówką jest identycznie, kolejnym patentem jest wykorzystanie imitacji rury gazowej która w przypadku szyn RIS złożonych z dwóch połówek robi w pewnym sensie za stabilizator, musisz tak wy cyrkulować tą imitacją rury żeby przechodziła ona pomiędzy tą "dźwignią" z górnej części risa, oraz przez delta ring. Następnie nasuwasz muszkę na imitację rury oraz przednie części szyny RIS i skręcasz. Quote Link to post Share on other sites
Tomelo Posted December 29, 2008 Author Report Share Posted December 29, 2008 Ok, dzięki za dokładny opis Antolu :) Mam jeszcze pytanie - w mojej replice bateria jest właśnie w foregripie, a te metalowe okładziny wydają mi się trochę bardziej "ciasne" niż te z abs. Czy uda się tam zmieścić baterię (typu mini) czy będę musiał inwestować w rozmaite pojemniki na baterię (typu atrapa an/peq)? Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 Baterii żadnej tam nie zmieścisz. Zainwestuj w pojemnik montowany na szynę, albo przeciągnij kable na tył i zamontuj sobie pokrowiec na akumulator na kolbie, bądź sam akumulator w kolbie dedykowanej do tego celu ("special forces"). Quote Link to post Share on other sites
Tomelo Posted December 29, 2008 Author Report Share Posted December 29, 2008 Tak też właśnie myślałem. Dzięki :) Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 Bądź zainwestuj w lipole i pokombinuj jak schować baterię w prowadnicy kolby. Quote Link to post Share on other sites
kicus Posted December 31, 2008 Report Share Posted December 31, 2008 Miałem ten sam problem, ale był też ból z powodu za małego grip guarda. Kupiłem więc delta ring i grip guard BOYI. Aby spasowało musiałem troche spiłować RIS'y od strony delta ringa. Muszka jest kilka milimetrów do przodu przesunięta i muszę jeszcze zrobić nawiercenia w lufie na te bolce z muszki. Mam jedno pytanko, bo z powodu rury gazowej przechodzącej poprzez delta ring nie moglem go do końca dokręcić. Czyżby lipny delta ring czy poprostu budowa na to nie pozwala? Quote Link to post Share on other sites
Tomelo Posted January 1, 2009 Author Report Share Posted January 1, 2009 Mam jeszcze pytanie trochę odbiegające od tematu, ale moim zdaniem nie ma sensu bym zakładał osobny temat. Czy do wymienionej na wstępie M4A1 (JG 6604) będzie pasował dowolny foregrip z m16? Mam na myśli głównie ten model http://www.taiwangun.com/shop,show,741. Quote Link to post Share on other sites
kicus Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Tak, będzie pasować. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.