Jodi Posted March 9, 2009 Report Share Posted March 9, 2009 Po instalacji mosfeta znacznie szybciej rozładowuje mi się bateria mimo wyraźnego wzrostu ROF'a. Opór mam taki jak na obrazku, mierzony przy wciśniętym spuście oczywiście 8-) Czy taka wartość sugeruje gdzieś jakieś przebicie czy cuś? Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted March 9, 2009 Report Share Posted March 9, 2009 A dasz schemat, wg. którego mierzysz rezystancje. Bardzie wiarygodnym pomiarem będzie zmierzenie napięcia i prądu w obwodzie i podst. do wzoru R=U/I Quote Link to post Share on other sites
Jodi Posted March 10, 2009 Author Report Share Posted March 10, 2009 Elektrody miernika wsadzam we wtyk od baterii i naciskam spust. Quote Link to post Share on other sites
Jodi Posted March 11, 2009 Author Report Share Posted March 11, 2009 Nie można edytować posta? Po zmierzeniu na stykach silinika po naciśnięciu spustu dostaję wartość napięcia 10,66 V. Czy mam zmierzyć jeszcze w jakiś inny sposób, bo nie ogarniam tego? Quote Link to post Share on other sites
silverbullet Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Przy takim sposobie pomiaru oporności jaki opisałeś , mierzysz po prostu wartość rezystora wpiętego pomiędzy bramkę a źródło MOSFET -a . Quote Link to post Share on other sites
Jodi Posted March 20, 2009 Author Report Share Posted March 20, 2009 Dokładnie, po przerobieniu układu na mniejszy, bez płytki drukowanej i wymianie całego okablowania (podejrzewałem przebicie) dostałem taki sam wynik. Jednym słowem wszystko w porządku? To wina zużycia baterii pewnie. Prąd zmierzony na konektorach silnika z tego co pamiętam wynosi ~17A. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.