Szero Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 Witam!!!! Mam M15A4 Sportline i chce wymienić cały środek GB. I chciałbym tam włożyć zębatki systemy helical Torque-up i nie wiem jaki silnik był by do tego najlepszy bo znajomy niedawno wymieniał teżwłaśnie na te zębatki i miał silnik High Torque CA i mu to jakoś nie spasowało tzn. jak włożył tylko zębatkę silnikową i silnik to był mega metaliczny dziwięk i tak samo było gdy dał reszte zębatek było tak samo:( prosze o pomoc bo nie wiem dokładnie co mam zrobić... Dzięki i Pozdro!!!!! :killer: Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 Znajomy najprawdopodobniej nie potrafił poprawnie ustawić zębatek. Silnika nie trzeba zmieniać, chyba, że zamierzasz montować tam sprężynę mocniejszą niż M110. O silnikach na Forum było pisane nie raz ;) Ja polecam Systemę i ICSa. Quote Link to post Share on other sites
Szero Posted March 14, 2009 Author Report Share Posted March 14, 2009 ok dzięki za szybką odpowiedź:) Quote Link to post Share on other sites
Gzu Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 (edited) Mam pokrewny problem. Żeby nie zaczynać nowego tematu napisze tutaj. Czy zębatki STU Systemy(normalne, a nie helikalne), a konkretnie silnikowa po: - prawidłowym spodkładkowaniu - prawidłowym wyregulowaniu położenia silnika - prawidłowym smarowaniu - przebiegu ok. 5000 kulek na m130, przy napięciu 9,6v mają prawo wygladać tak: Edited May 5, 2009 by Gzu Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Wyglada to tak jakby zebatka silnika byla duzo za nisko (za daleko zęby od tej startej silnikowej. Moze za duzo podkladek na dole ? Bo po tych sladach doskonale widac ze zęby nie wchodzily do konca i zaczepialy sie samym koncem scierajac sie) Zebatke mozna spodkladkowac ze bedzie pracowac cicho - ale ustawic ja za wysoko. Przeciwny problem jest jak spodkladkuje sie za duzo u góry - wtedy silnik nie chce sie krecic z uwagi na ogromne tarcie miedzy zebatka silnika a silnikowa. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Dokładnie, zębatka siedziała za nisko (o ok. 1mm). Najlepiej było by ją wymienić na nową. Quote Link to post Share on other sites
Gzu Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Dziękuje za szybkie odp. To może jeszcze jedno pytanie, dotyczące innej płaszczyzny. Który rysunek obrazuje poprawne ustawienie zębatki silnika względem silnikowej? Torche skaszanione proporcje, ale mam nadzieje, że widać o co mi chodzi :P Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Odpowiedź A, ponieważ zęby z zębatki pokrywają się jak największą powierzchnią zębów przez co naprężenie na każdy z nich jest równomiernie rozłożone. Po prostu lepiej znosi wtedy przeciążenie ząb vel ząb Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 (edited) Przypadkiem to nie ma związku z kątem zbiegania się się zębów zębatki ośki silnika? Z tego co widziałem zębatki chińskie mogą mieć praktycznie zębatkę z zębami o kształcie walca a nie piramidy. Może po prostu za duży skos zębatki ośki silnika i nie potrafi zazębić się prawidłowo? Edited May 9, 2009 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.