JJ z TF Posted March 30, 2009 Report Share Posted March 30, 2009 (edited) Witam. Jak większość użytkowników wie, repliki AGM są kiepsko wykonane. Jeśli chodzi o GB to mój pracuje jak 40letni Ursus. Głośno i mało wydajnie. Chciałbym to zmienić i nie wiem jakie części zmienić aby to jakoś pracowało ( w miarę cicho). Więc co można zmienić w GB? Przede wszystkim liczyłbym na jakieś linki z gunfire.pl bo tam będę robił większe zamówienie. Nie liczę na odpowiedzi : kup zestaw FTK systemy albo jakiś inny za 400plnów. Jak bym miał kasę, to nie kupiłbym AGM. Chodzi mi o konkretne podpowiedzi aby chodziło to wszystko jakoś lżej i ciszej. Z góry dziękuję za wyrozumiałość na moją niewiedzę. Nie mam po prostu czasu aby przeczytać te wszystkie tematy na temat tuninngu. Poza tym moja wiedza co do czego i po co równa się zeru. Po prostu jak kupię i rozłożę GB to będę widział gdzie to ma być. THX i pzdr. Edit. Czym to wszystko jeszcze posmarować? Wystarczy jakiś smar dostępny w każdym warsztacie czy bawić się czymś innym? Edited March 30, 2009 by JJ z TF Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 30, 2009 Report Share Posted March 30, 2009 (edited) Ile $ masz ? Bo w GB agm wypadało by wymienić wszystko w sumie . Edited March 30, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted March 30, 2009 Author Report Share Posted March 30, 2009 (edited) no kolego jak ty w dolcach liczysz to się chyba nie dogadamy :) No myślę że tak ze 150plnów mógłbym włożyć. http://gunfire.iai-shop.com/product-yid-11...t-Gear-Set.html To nie wystarczy? czy moze jeszcze coś do tego? CZym wyciszyć? Słyszałem coś o BU ale czym to się różni od tego powyższego zestawu to nie wiem. Edited March 30, 2009 by JJ z TF Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted March 30, 2009 Report Share Posted March 30, 2009 Różni się wszystkim BU - to zestaw głowicy cylindra, cylindra, gł. tłoka i dyszy - wszystko z nieznacznie zwiększoną średnicą i wyciszone (specjalne gumy założone na gł. tłoka i cylindra - by działało ciszej). To co pokazałeś to zestaw zębatek i tłoka wątpliwej jakości. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 30, 2009 Report Share Posted March 30, 2009 (edited) To tak , gunfire omijaj dużym kołem . Do GB po pierwsze zakupił bym zestaw podkładek i porządnie ustawił zębatki , wyregulował położenie silnika , to powinno dużo pomóc a dalej tylko odkładać kasę na zestaw cylindra powiedzmy CA . PS.Ale są też przypadki jak choćby z SR25 PJ , te pierwsze miały zile odlany chwyt i ustawiał silnik pod złym kontem , pomagała dopiero wymiana chwytu . Edited March 30, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted March 31, 2009 Author Report Share Posted March 31, 2009 (edited) A co powiecie o tym zestawie? http://gunfire.iai-shop.com/product-yid-11...-BU-do-M16.html A może ten? http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=916 Edited March 31, 2009 by JJ z TF Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 31, 2009 Report Share Posted March 31, 2009 Hurricane godny uwagi , pierwszy to chiński produkt o wątpliwej jakości , w wątku o BU element ludzie mówili że padał błyskawicznie . Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted April 5, 2009 Author Report Share Posted April 5, 2009 Rozłożyłem GB i oto co mam w środku. Usunąem zdjęcia, bo były zbyt duże. Może zrobisz miniaturki? Medium. Chyba nie powiecie że te składniki są g****** warte. Zębatki dobrej firmy, chyba i łożyskowana głowica tłoka. Ale mam problem. Po złożeniu i próbie strzału tłok zostaje w tylnej pozycji. W czym jest problem. Złożyłem tak jak było. czy to wina za dużej ilości smaru(na zębach tłoka też jest smar)? Już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 A co miało się stać tym częściom jak działały na słabej sprężynie?, a po rozebraniu wymieniałeś coś?, zobacz czy np. łożyskowanie na prowadnicy zbytnio nie dociska sprężyny Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 A co miało się stać tym częściom jak działały na słabej sprężynie?, Tylko że Mki AGM w stoku mają 450 FPS . Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Sprężyna m130(?) nie należy do najmocniejszych, poza tym przy dobrym shimmingu nic nie powinno stać się takim zębatkom. Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted April 5, 2009 Author Report Share Posted April 5, 2009 (edited) Tylko że Mki AGM w stoku mają 450 FPS . Nie mam emki tylko HK416 ale to bez różnicy. Moc to 420fps. a po rozebraniu wymieniałeś coś? NIc nie wymieniałem. Nie wiem po co go w ogóle rozbierałem. Działało dobrze tyle że głośno. No i naprawiłem :( shimmingu Nie rozumiem łożyskowanie na prowadnicy zbytnio nie dociska sprężyny Na prowadnicy nie ma żadnego łozyskowania. Te łożyska na zdjęciu to z głowicy. Łożyska daje po jednym na stronę. Może tu leży problem. Znowu żeby na tłoku nie są wyślizgane żeby coś tam się blokowało. Po jaką cholere to rozbierałem. ehh Edited April 5, 2009 by JJ z TF Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 (edited) shimming to jest dobre wypodkładkowanie, czyli odpowiednia ilość podkładek pod zębatkami, co do gearboxa to rozbierz go, obejrzyj to: http://www.mechbox.com/mechbox/v2-mechbox-...ng-upgrade.html i złóż analogicznie, problem prawie zawsze tkwi w szczegółach Edited April 5, 2009 by Marek Kiljan Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted April 6, 2009 Author Report Share Posted April 6, 2009 filmik obejrzałem i nachodzą mnie pytania. 1. Czy wielką rolę gra ustawienie drugiej zębatki na "godzinę pierwszą"? 2. Zdecydowanie nałożyłem dużo więcej smaru niż na filmiku. W cylinder również. To źle? 3. No u mnie trochę latają te zębatki, ale podkładki włożyłem tak jek wcześnie leżały. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 To tak : 1-Przez 3 lata grzebania nigdy nie zwróciłem na to uwagi . 2-tak za dużo będzie przeszkadzało . 3-jak będą latać to replika będzie głośniejsza . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 (edited) filmik obejrzałem i nachodzą mnie pytania. 1. Czy wielką rolę gra ustawienie drugiej zębatki na "godzinę pierwszą"? Nie prawie żadnej... chyba, że lubisz swój tłok, ale jak wczujesz się w przyzwyczajenie przemka10, a raczej jego brak, to może cię nie polubić i strzeli... focha. 2. Zdecydowanie nałożyłem dużo więcej smaru niż na filmiku. W cylinder również. To źle? Na zębatkach da się to jeszcze przeżyć, ale cylinder może "rzygać" smarem na gumkę i ona też może strzelić focha i nie podkrecać kulek. 3. No u mnie trochę latają te zębatki, ale podkładki włożyłem tak jek wcześnie leżały. Shimming to na polski podkładkowanie (shim - podkładka), odpowiednie to zrobienie, powoduje lepszą pracę mechanizmu, mniejsze zużycie no i ten lans, że możesz napisać, iż umiesz i zrobiłeś shimming ;-). Ogólnie życie dżirboksa jest przepełnione smarem, a czasem jego brakiem, podkładkami i ciężką pracą w szkielecie z gównolitu. Pogłaskaj go czasem to może będzie lepiej pracował :-F. Edited April 6, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted April 6, 2009 Author Report Share Posted April 6, 2009 Dzięki za odpowiedzi ale one maja się ni jak do mojego problemu. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 filmik obejrzałem i nachodzą mnie pytania. 1. Czy wielką rolę gra ustawienie drugiej zębatki na "godzinę pierwszą"? 2. Zdecydowanie nałożyłem dużo więcej smaru niż na filmiku. W cylinder również. To źle? 3. No u mnie trochę latają te zębatki, ale podkładki włożyłem tak jek wcześnie leżały. 1. Tak ponieważ ma ona taki dzyndzelek który naciąga płytkę dosyłacza z dyszą i jeśli będzie to źle założone to może być problem z działaniem GB. 2. można więcej nałożyć na zębatki ale też z umiarem, do cylindra daj cieniuteńką warstwę smaru na cylinder wewnątrz tak aby nie było nadmiaru i żeby zminimalizować tacie. 3. Poszukaj temat o podkładkowaniu zębatek, wydłuży drastycznie to ich żywotność a też staną się cichsze, no i na koniec jak kolega wyżej napisał będziesz mógł się pochwalić że zrobiłeś to i to w dodatku samodzielnie:) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Nieprawda. Koledzy radzą Ci bardzo dobrze, ale czytać nie potrafisz i jesteś troche zarozumiały. To wszystko o co pytasz było już na forum, wystarczy, że poszukasz. O smarach to z Poldeckim żeśmy tony napisali, tak samo OLO o shimmingu. Praktycznie to wszystko co możesz zrobić niskim kosztem, aby wyciszyć replikę, poprawić jej kulture pracy. Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted April 6, 2009 Author Report Share Posted April 6, 2009 Praktycznie to wszystko co możesz zrobić niskim kosztem, aby wyciszyć replikę, poprawić jej kulture pracy. To akurat nie jest największy problem. Priorytet to blokujący się tłok w tylnej pozycji. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Heh. Jedna z głównych przeczyn blokującego się tłoka w tylnej pozycji to: a) słaba bateria, używasz stocka? b) słaby shimming Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Heh. Jedna z głównych przeczyn blokującego się tłoka w tylnej pozycji to: a) słaba bateria, używasz stocka? b) słaby shimming Dokładnie - jak nie formowałeś ogniw akuku mikropro. i ładujesz stock'ową ładowarką to masz odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
JJ z TF Posted April 29, 2009 Author Report Share Posted April 29, 2009 słaba bateria, używasz stocka? Nie używam stocka. Sprawdzone na dość mocnej batce 12V. 3 strzały i znowu blokada w tylnej pozycji. Dodam że wymieniałem kable na nisko oporowe. Czy tzw "zimne luty" mogą być powodem mojego problemu? Poradźcie coś bo już nie mam nerwów. chyba kupie cały GB Boyia i będzi spokój. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.