cosmos Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 (edited) Czym jest spowodowane przegrzewanie się kabli i spalenie bezpiecznika po tuningu mocowym do M140? Stockowym silnikiem wysokoobrotowym, czy baterią 8,4? Kable są w idealnym stanie na całej długości. Wszystkie części są pod M140. Chcę mieć pewność :P Edited July 21, 2009 by cosmos Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 Pewno ,że wina akumulatora . U mnie 8.4 miało problemy na m120 na silniku od III g. JG . Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 To coś dziwnego z tym silnikiem masz. Mi 8,4V stockowe z HK416 JG ciągnęło M140. Ledwo ledwo, ale dawało radę :D. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
cosmos Posted July 21, 2009 Author Report Share Posted July 21, 2009 Dzięki, dzięki. Chciałem mieć pewność po prostu, a nie znalazłem żadnego konkretnego posta o tym (czyt. nie chciało mi się :D). Faktycznie, jak wyjąłem bezpiecznik i bezpośrednio kable podłączyłem, to ciągnęło ledwo jak u ciebie, grzechotnik. Dźwięk, swoją drogą, ta tym springu to mój karabin wydaje jak prawdziwy :P. Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 Zmień kable na niskooporowe 8-) ja osobiście polecam kable glośnikowe 2x1,5 mm, jeśli dasz wieksze to jeszcze lepiej. Koszt nie wielki jesli sam to potrafisz zrobic ;) Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 Od razu z MOSFETem na IRL3173 ;) I wtyczki zmień na deansy [t-connectory]. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
BuZz Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 Kurcze, bateria 8.4V (i pewnie tyle daje pod oporem <lol>), spring 140, bezpiecznik pewnie 15A i się chłopak dziwi, że mu się kable grzeją. Przy takiej konfiguracji niszczysz kable, silnik, styki i bezpiecznik. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted July 21, 2009 Report Share Posted July 21, 2009 Ile razy można powtarzać że przewody głośnikowe są do głośników, a do replik najlepiej stosować przewody silikonowe. Jak już jesteś pewny swojej konfiguracji po tuningu, to wywal bezpiecznik (tylko jak się już coś zatnie to nie duś spustu, bo faktycznie spalisz jak nie przewód to silnik) Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 Tak stosujmy kable z sylikonu. Bardzo dobry pomysł. Ciekawe od kiedy sylikon przewodzi prąd ;) Jak już to przewody modelarskie w sylikonowej izolacji. Tylko płacić 10-15PLN za metra kabla 1,5mm^2 to jak kto lubi. Pozdrawiam serdecznie, grzechotnik. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 (edited) Grzechotnik może w końcu dasz sobie spokój z wymądrzaniem się jeżeli nie jesteś w temacie, a twoja wiedza sprowadza się polutowania wg. obrazków układu Mos. (A kable to masz w ziemi) @Autor tematu W sumie jak już będziesz wymieniał elektrykę, to zlutuj sobie układ AB z TEJ STRONY koszt ok. 10-20zł a dużo daje. Edited July 22, 2009 by ruffin-89 Quote Link to post Share on other sites
BuZz Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 Najczęściej się mówi ,,kable silikonowe", ale takich to się używa najczęściej do mierników elektronicznych. Jeżeli mowa o replikach AEG, to wystarczą kable niskooporowe czyli np. z miedzi beztlenowej, a że takich używa się do głośników to już inna kwestia :-P Na kablu o krótkiej długości różnice w oporze są minimalne - sprawdzałem miernikiem. Oprócz dobrych jakościowo kabli zadbajmy przede wszystkich o czyste styki (blaszki oraz kostkę stykową) i nie pozwólmy, żeby do elementów obwodu elektrycznego przechodził smar z mechanizmu. Inaczej nawet po kilku miesiącach styki mogą pójść się czesać (zaczną się zwęglać, a potem powoli wykruszać) Pozdro! Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 1. Tu nie chodzi tylko o rezystancje przewodu ale także o to jak będzie się układał, jaką ma temp. pracy, śr. zewn. przy zachowaniu tych samych parametrów pracy itd. 2. Tak szczerze powiedziawszy to rezystancji nie mierzy się miernikiem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.