Jahinio Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 Wpadła mi w ręce sprężyna Elementa M145 ST długość 175mm. Wcześniej miałem JBU M120. M145 jest dłuższa od M120 oraz średnica sprężyny jest mniejsza. Silnik nie dał rady naciągnąć M145ST(stock JG). Czy do czegoś takiego trzeba już wymienić zębatki na taki o innym przełożeniu i silnik na mocniejszy? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 Nominalnie sprężyny do AEG'ów mają 177mm długości, także sądzę, że te 175mm wzięło się z tego, że ktoś albo wcześniej tą sprężynę zamontował u siebie i miał takiego zonka jak ty, albo ty podałeś długość po zamontowaniu i odmontowaniu ;-). Co do jej mniejszej średnicy to możliwe, że się blokowała na prowadnicy (dochodziła sprężyna do końca?). A do samej sprężyny to wypadałoby wymienić zębatki (choć niekoniecznie), ja bym dał stalowe łożyska, BU, tłok ze stalowymi zębami i stalową prowadnicę + akumulator o wyższych napięciu + shimming/smarowanko i masz to o co pytałeś. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 (edited) Czy do czegoś takiego trzeba już wymienić zębatki na taki o innym przełożeniu i silnik na mocniejszy? Czy M145 w Gcie JG nie zostawił bym dosłownie nic w GB ze stoka . Edit. A nie , zostawił bym popychacz dyszy i jego sprężynę ;-) Edited August 29, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 Czy M145 w Gcie JG nie zostawił bym dosłownie nic w GB ze stoka . Edit. A nie , zostawił bym popychacz dyszy i jego sprężynę ;-) Kostkę stykową, przerywacz i jego sprężynkę, płytkę selektora ognia, blaszkę trzymającą GB i ten metalowy dynks z gwintem, dzięki któremu stabilizuje się GB z body, a ja bym zostawił jeszcze zębateczki jak pisałem. Quote Link to post Share on other sites
Jahinio Posted August 29, 2009 Author Report Share Posted August 29, 2009 W GB stockowe zostały tylko dwie zębatki silnikowa i środkowa oraz silnik szkielet i te wszystkie rzeczy które wymieniliście. Baterie mam 9,6v i nie dała rady naciągnąć sprężyny. W sumie bateria była juz po jednej dłuższej strzelance, więc może kwestia naładowania i ponownej próby. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 Jaka pojemność i firma, czym ładujesz aku? Moim zdaniem nawet 8,4V powinna uciągnąć tą M145 - 9.6V z pewnością - zakładam prawidłowe użytkowanie pakietu i ładowanie mikroklocem. Ja w G'iecie JG mam już ponad 60 tys. przebiegu, większość na m120 i m130 - został stock'owe zębatki, silnik szkielet (nawet płaska metal głowica przez ponad 20 tys. cykli mu nie dała rady - m120) i wsio jak nowe dalej, nawet szczotki na silniku są w 3/4 czyli długo droga przed nimi, a wszystko śmiga na 9.6V 1500mAh FireFox'ie i 19k/s. Chińczyki rulez :-F. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 I ciągnie, mam to w moim scarze DB identyczny spring, cholernie trudny do upchania. Mój chiński silnik, który ledwo cos przyciąga pociągnął to rofem ra ta ta ta ta! na 8.4 v, ale zacinki były częste. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 Tak przy okazyji sprężyn Element'a - sama firma wiadomo, że wyższa półka toto nie jest, ale ich sprężynki dają radę, bo na forum wiele tego nie ma. Oznaczenia sprężyn są prawidłowe? Ubijają się szybko? Ogólnie za te 25 zł (SpecShop), nie można się chyba spodziewać jakości sprężyny Guarder'a? Quote Link to post Share on other sites
Jahinio Posted August 30, 2009 Author Report Share Posted August 30, 2009 Naładowałem baterie i działa. Baterie mam 1100mAh G&P. Rof spadł drastycznie i czuć że mocno układ tłokowy uderza w głowicę cylindra. Mam obawy co do wytrzymałości GB w takiej konfiguracji. Na kolejnej strzelance przetestuje, otworze GB i zobaczymy czy Chinczyki rulez :) Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 30, 2009 Report Share Posted August 30, 2009 Co do ROFu to się nie dziw, bo silnik ma więcej do zrobienia z powodu większej twardośći sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 30, 2009 Report Share Posted August 30, 2009 Jak wyjmiesz tą sprężynę znów z GB to zapodaj jaką ma długość. Quote Link to post Share on other sites
Jahinio Posted September 6, 2009 Author Report Share Posted September 6, 2009 Jak wyjmiesz tą sprężynę znów z GB to zapodaj jaką ma długość. Po wystrzeleniu na tej sprężynie ok 1000 kulek długość jest cały czas nominalna. Delikatnie się wygięł mniej więcej w połowie. Uzyskałem na niej ok460fps. Myślę że jest możliwość dociągnięcia do 510fps, ponieważ takie wyniki też padały podczas pomiaru. Mam uszczelnianą dyszę do G36 (chyba guarder) i jest krótsza od stokowej o około 1mm. Słyszałem że pasują dysze od Aug'a tak więc zamontuje od Aug'a i zobaczymy co się będzie działo. Do kompletu bateria LiPo i będzie pukawka dla rozsądnych. Na bateri G&P 1100mAh 9.6v daje rade wystrzelic około 400 kulek potem bateria ma bardzo słabą wydajność i co chwile odmawia naciągnięcia tłoka. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted September 6, 2009 Report Share Posted September 6, 2009 Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony , napisz jak coś padnie w końcu . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted September 6, 2009 Report Share Posted September 6, 2009 Dysza krótsza o AŻ 1mm to o 1mm za dużo - możesz tracić tam troszkę na tej dyszy, wstaw stock'ową i zmierz efpeesy - na 99% będzie poprawa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.