Marek_pno Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 Cześć. W sumie mam prosty problem liczę ,że mi ktoś szybko pomoże. Mam baterię 7,4 V Li-Po Battery 1000 mAh I ładowarkę Li - ion CCharger (70zł) AC 100V - 240V 50Hz - 60HZ 0,2 max DC 8,4 V ------ 1.0 A Ile ładować, ponoć trzeba ładować dopóki się lampeczka jakaś na zaświeci? Czy trzeba baterię rozładować ,żeby znowu móc zacząć ładować? Czy nie przeładuję baterii jak np będę ją za długo ładował? Jak coś mogę wrzucić fotki ładowarki i batki. Pzdr Marek_pno Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 jeżlei ładowarka ma prad ładowania 1A to naładuje go w godzinę. nie można przełąodwac bo zniszczysz pakiet. napiecie wieksze niz 4,25v na cele niszczy ogniwa. Quote Link to post Share on other sites
Marek_pno Posted December 11, 2009 Author Report Share Posted December 11, 2009 jeżlei ładowarka ma prad ładowania 1A to naładuje go w godzinę. nie można przełąodwac bo zniszczysz pakiet. napiecie wieksze niz 4,25v na cele niszczy ogniwa. A myślisz ,że ta ładowarka może mieć zabezpieczenie przeciwko przeładowaniu? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 wątpie, proste ładowarki raczej nie maja takiej funkcji. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Ladowarka Li-ion ? Przeciez to nie ten rodzaj ladowarki .... li-iony nie wybuchaja w przeciwienstwie do lipoli. Musisz miec ladowarke do lipoli i do tego lepiej balancer. Chyba ze bedziesz co chciwle miernikiem sprawdzac napiecie zeby nie przeladowac. Ladowanie lipoli niewlasciwa ladowarka to naprawde nieeedobry pomysl. Quote Link to post Share on other sites
Marek_pno Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 Ladowarka Li-ion ? Przeciez to nie ten rodzaj ladowarki .... li-iony nie wybuchaja w przeciwienstwie do lipoli. Musisz miec ladowarke do lipoli i do tego lepiej balancer. Chyba ze bedziesz co chciwle miernikiem sprawdzac napiecie zeby nie przeladowac. Ladowanie lipoli niewlasciwa ladowarka to naprawde nieeedobry pomysl. Nie no kupowałem ładowarkę specjalnie pod tą Batkę ,więc obstawiam ,że jest dobra. Mam diodę ,wyznacza kiedy jest naładowana batka (albo tak mi się zdaje, bo bo jakimś czasie mi się na zielono zaświeciła) ,więc myślę ,że wszystko ok. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Wrzucilbys linki to byloby jasne. Jezeli ladowarka nie ma balansera to jest to tani szit. Sprawdza wtedy ona napiecie na calosci pakietu a nie na pojedynczych celach. Wtedy jak rozjada ci sie cele - i dwie beda mialy np 3.3 v a jedna 3.9 - to po podladowaniu - pierwszych dwoch do 3.9 okaze sie ze na trzeciej juz dawno masz 4.4 ... i zanim reszta sie doladuje ostatnia cela moze sie przeladowac i zapalic. Poszukaj filmikow jak sie pala lipole ... nie ugasisz tego. Jedyne wyjscie wtedy kupic specjalny worek do ladowania pakietow - jest niepalny i ogranicza dostep tlenu tlumiac ogien. Ogolnie lipole to nie sa zabawki ... to nie nimhy ktore sie tylko nagrzeja i nic sie im nie stanie oprocz tego ze zdechna. Lipole musisz ladowac na niepalnym podlozu. I co jakis czas sprawdzac czy sie nie nagrzewa. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 LiPo palą się bez dostępu tlenu. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 http://www.rc-modele.pl/product_info.php?products_id=2468 Widzialem tez na paru innych sklepach dedykowane torby. Nie wiem jak to sie ma do palenia lipoli bez dostepu tlenu i jaka daje to gwarancje ale sa w ofercie. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 To że torba jest niepalna i ci np. nie zapali tapicerki w aucie. Quote Link to post Share on other sites
Szon Posted January 26, 2010 Report Share Posted January 26, 2010 Nie chcę zakładać nowego tematu więc tu się spytam :) Mam taką: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2932 baterię, niestety wyrwałem na strzelance jeden kabelek- niebieski z wtyczki służącej do ładowania batki. Czy ktoś kto ma tą baterię i mógłby mi powiedzieć w którym miejscu jest on przylutowany? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 27, 2010 Report Share Posted January 27, 2010 to jest złacze balansujace ;) ale wyrwałeś z konektora czy wyrwałeś od pakietu ? Quote Link to post Share on other sites
Szon Posted January 27, 2010 Report Share Posted January 27, 2010 Z pakietu. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 27, 2010 Report Share Posted January 27, 2010 no to troche problem ;) trzeba pakiet otworzyc i przylutowac z powrotem ;) po gwarancji w takim razie juz. Quote Link to post Share on other sites
Marek_pno Posted February 24, 2010 Author Report Share Posted February 24, 2010 Chciałem zauważyć ,że beznadziejnie słaby jest ten niebieski kabelek. Batkę ładowałem tylko 1 raz, później poszła z repliką do serwisu i dziś wróciła. Chciałem ją podłączyć a tutaj patrzę niebieski kabel wyrwany (samoistnie?):C Chyba na gwarancję mi to nie przejdzie? W którym miejscu trzeba przylutować ten kabelek? Jest jakieś ryzyko ,że batka zapłonie przy lutowaniu:>? Quote Link to post Share on other sites
Marek_pno Posted February 25, 2010 Author Report Share Posted February 25, 2010 Post ciąg dalszy... Hmm od czego w ogóle jest ten niebieski kabelek? Bo z kolegami doszedłem drogą dedukcji, że on nie jest wcale potrzebny... mógłby ktoś sprawę wyjaśnić? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.