cosmos Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Witam. Mam pytanie odnośnie karabinu M16 nieszczęsnej III Generacji JG. Ostatnimi czasy replice było dodanych kilka części: -Tłok -Cylinder -Zębatki -Głowica cylindra -Sprężyna -Nowe body wraz z metalową komorą HU i gumką -Bateria 10,8V Firefox -Dysza uszczelniona Wszystkie elementy zostały zamienione na te pod sprężynę M140. Moje pytanie odnosi się do konieczności wymiany silnika. Doszły mnie słuchy, że ten stockowy jest niczego sobie i nie ma sensu wrzucać go do szafki na rzecz mocniejszego. Problem w tym, że, mimo mocnej baterii, ROF jest niespecjalnie zadowalający. Zapewniam, że łożyskowanie jest idealne, body zębatkom nie wadzi, itp. nie jest to "błąd człowieka". Oczywiście zadowolenie z ROF'a jest pojęciem względnym, więc moje pytanie brzmi: czy sama wymiana silnika na jakiś "super hiper duplo Torque" załatwi sprawę? Jeśli nie, to co jeszcze musiałbym wymienić, aby, nie tracąc ZBYT dużo na mocy, uzyskać konkretną szybkostrzelność? Osobiście znam jedno łopatologiczne rozwiązanie - kupienie mocniejszej baterii, ale, bez wymiany np. silnika, nie chcę się do tego posuwać. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Hmm na razie nic nie doradzam, bo trochę mnie dziwi, że ten silnik nie daje rady. Silniki z JG 3gen ciagną bez problemu m120. to czemu nie m140? Może powiedz jakie masz tyki batka-replika. Jak tamiye to się nie dziwię. No chyba, że masz deansy to zwracam honor. Jaką masz ładowarkę? Modelarską? czy taką do ASG? Może spróbuj lipo, ale nie takie ASG bo ma taki znaczek i tamiye-ścierwo. Lepiej wybierz się do sklepu modelarskiego. Oczywiście, masz już fajny pakiet, pewnie stosunkowo dużej pojemności. Ja bym kupił silnik. Narazie nie sugeruj się moją wypowiedzią, niech będzie taką podglądową. Naprawdę dziwi mnie to, że ten silnik wg. ciebie nie daje rady? Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Bo silniki JG są stworzone pod względem większego przełożenia a nie obrotów coś za coś. Zresztą na batce o takim woltażu powinieneś mieć rof satysfakcjonujący nawet na tym silniku. Tak w ogóle to napisał byś konkretniej jakie zębatki, sprężyna i bateria (firefox nie robi jednej)...za mało danych podałeś żeby cokolwiek stwierdzić. Quote Link to post Share on other sites
szczupe Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Ja zaczął bym od wymiany kabli na modelarskie i wstawienia deansów... Ewentualnie jeszcze mosfet. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Szczupe już to zasugerowałem(deansy) :) Rzeczywiście nie popatrzyłem na to, że nie podał jakie zębatki ma. Szumitek bez przesady, zwiększone nM to on ma, ale obroty tez mu rosną razem ze zmianą woltażu. Pewnie włożył zębatki ITU i się teraz dziwi, że ma słabego ROF'a. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Hmm na razie nic nie doradzam, bo trochę mnie dziwi, że ten silnik nie daje rady. Silniki z JG 3gen ciagną bez problemu m120. to czemu nie m140? Może powiedz jakie masz tyki batka-replika. Jak tamiye to się nie dziwię. No chyba, że masz deansy to zwracam honor. Jaką masz ładowarkę? Modelarską? czy taką do ASG? Może spróbuj lipo, ale nie takie ASG bo ma taki znaczek i tamiye-ścierwo. Lepiej wybierz się do sklepu modelarskiego. Oczywiście, masz już fajny pakiet, pewnie stosunkowo dużej pojemności. Ja bym kupił silnik. Narazie nie sugeruj się moją wypowiedzią, niech będzie taką podglądową. Naprawdę dziwi mnie to, że ten silnik wg. ciebie nie daje rady? Co to w ogóle za skład? Tu doradzasz, tam się nie mieszasz. Tu piszesz o czymś w ogóle nie wiem sam po co. Piszesz żeby pisać? To tak samo, samochód jedzie 100km/h to czemu nie może jechać 300km/h? :poddanie: 1. Stockowe okabalowanie. Wymiana na takie z miedzi beztlenowej w silikonowej oprawie. W moim HK mieszczą się 2mm^2. MOSFET na IRL3713. Deansy to podstawa. 2. Możesz mieć osmolone styki. 3. Zębatki o nie tym przełożeniu. Jaka jest reakcja na spust. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
cosmos Posted January 16, 2010 Author Report Share Posted January 16, 2010 (edited) Bateria jest ładowna na ładowarce modelarskiej. Zębatki max torque elementa. :D Więc mosfet, nowe kabelki i ewentualnie silnik? A deansy to....? Sprężyna M140 nieregularne zwoje MadOnion, a batka to taka Styki regularnie sprawdzam. Apropo przełożenia zębatek, to mała szansa. Montowałem je ze starą sprężyną i ROF prawie identyczny z tym na stockowych. Działa głośniej, niż wcześniej (właściwie można to nazwać wyciem), ale zębatki, zapewniam, są możliwie najlepiej dopasowane. Reakcja na spust oczywiście spóźniona, jak to w chinolach. Edited January 16, 2010 by cosmos Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 (edited) Deansy [T-Connectory]. http://www.allegro.pl/search.php?string=de...=Mozilla-search Sprężynę weź Guardera, MadOnion jest kiepski, na początku dużo więcej fps a potem dużo mniej. Nie warto. Okablowanie polecam Ci zrobić samemu, razem z MOSFETem. Ew. możesz komuś to dać do zrobienia. KicpA robi MOSFETy. Zębatki to raczej niezbyt trafny wybór. Masz stockowe? Po co w ogóle zmieniałeś? Jeśli masz to zmień, będzie dużo lepiej a wytrzymują spokojnie M150. Pozdrawiam. http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=42458 - poczytaj. Edited January 16, 2010 by grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Wiec oto odpowiedź: wina niskiego rofa to zębatki, max torque to kopia promka czyli zębatek o największym przełożeniu, to tak jakbyś wrzucił w aucie jedynkę i dziwił się dlaczego szybko nie jedzie...hello ;) Quote Link to post Share on other sites
cosmos Posted January 16, 2010 Author Report Share Posted January 16, 2010 Grzechotnik, nie zrozumiałeś. Miałem na myśli, że dla porównania wstawiłem stockowe zębatki i, przy M120, porównywałem ROF na tym z nowymi zębatkami. Teraz mam wstawione nowe. Okablowania, szczerze mówiąc nie chcę robić samemu. Może, jak mnie przyciśnie potrzeba to zrobię, ale, jak na razie, to czy moglibyście mi polecić gotowe okablowanie z Mosfetem do repliki M16 z batką w kolbie? Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 (edited) Nie nie zrozumiałem, sęk w tym, że już napisałem posta, a Ty dopiero edytowałeś. Jeśli chcesz wydać 200PLN zamiast 40PLN to proszę, zaraz Ci podam... ;) http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3019 8-) Pozdrawiam. Edited January 16, 2010 by grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
cosmos Posted January 16, 2010 Author Report Share Posted January 16, 2010 Wybacz :). Zapomniałem odświeżyć stronę. Stockowe zębatki połamały się po kilku strzałach, kiedy z ciekawości wstawiłem je z M140 :D. Na szczęście tylko one się połamały. Nie grzeszę niestety rozsądkiem... Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Gotowe okablowanie w sensie ze sklepu? To jest koszt koło 300PLN [systema]. Bo tam jest sam MOSFET a okablowanie wraz z kostką stykową ich kosztuje 100PLN. Your call ;) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 (edited) Chcesz gotowe firmowe to płać i płacz :wink: , nawet jak komuś kto się na tym zna wyślesz żeby zmontował tranzystor to i tak taniej wyjdzie. Co do rofa to za wiele nie podskoczy przy tych zębatkach, niestety nie do tego one służą. Edited January 16, 2010 by szumitek Quote Link to post Share on other sites
cosmos Posted January 16, 2010 Author Report Share Posted January 16, 2010 (edited) Chyba jednak się zastanowię nad złożeniem sobie elektryki do karabinu :). Problem w tym, że jestem w tym zielony, więc przede mną spora lektura. Wracając do silnika, to opłaca mi się wydać te 250zł na nowy pod sprężynę M140, żeby zyskać na żywotności i ROF'ie? Silnik np. taki http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2356 A i apropo baterii, to szczerze mówiąc teraz ROF jest zadowalający, ale to raczej dlatego, że jest świeżo po formatowaniu i ładowaniu ładowarką modelarską i ma chyba troszkę więcej, niż te 10,8V. Edited January 16, 2010 by cosmos Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Nie. Zostaw stockowy. On jest naprawdę świetny ;) Prawie jak Magnum. Okablowanie łatwe jest. Potrzebujesz lutownicy, cyny i kalafoni. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 (edited) Zębatki na pewno musisz zmienić z tego elementa na coś sensowniejszego - jeżeli już chcesz to kup nawet CA STU. Element ci się po jakimś czasie rozwali tak jak poprzednie zębatki ciągnąc za sobą tłok (też pewno nie szczególny). Możesz zaryzykować nawet jg 3 gen. ale nie wiem jak tłok to udźwignie choć niby jest pewno od jg. Co do batki... Firefox 10,8V ... jaka pojemność? Bo jak 1500 mAh to niewiele tym osiągniesz bo to niewiele lepsze od stockowych akumulatorów. Silnik sobie daruj - jest silny, jak masz wydajną batkę to dużo może wytrzymać. Wymiana elektryki przymusowa - przy obciążeniach typu normalne przełożenie i m140 masz grzałkę zamiast kabli - za mały przekrój minimum 1,5mm przekroju. Patrz by były dobrej jakości i dobrą, silikonową, cienką izolację wtedy wejdą do gearboxa i nie będą zawadzać przy regulacji silnika. Ostatnia rzecz to sprężyna tak jak przedmówcy piszą MO to syf - nie trzymają stałych wartości fps. Edited January 18, 2010 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.