Kocur666 Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Nie to nie jest wina stykow. przedostatnia strona ... naprawde ciezko znalesc ... Za tryb semi odpowiada kilka elementow w srodku gearboxa. Musialbys dokldniej opisac w jakim sensie nie dziala ci semi. Bo moga byc rozne powody: 1. Bolce od auto - ktore zwieraja zasilanie na sztywne i omijaja wnetrze gearboxa sa zbytnio odchylone do przodu. Przez co naciskajac semi - od razu tez je zwierasz i masz auto (auto ma wiekszy priorytet bo nawet jak przerywacz odlaczy zasilanie w srodku - to zwarty obwod bedzie krecil) 2. Za semi odpowiadaja 3 elementy gearboxa. Pierwszy to taki maly element tuz przy zebatce tlokowej. Zebatka tlokowa obracajac sie ma na dole taki wypustek - naciska on na przerywacz - ktory podnosi stycznik w kostce stykowej. Ten odciagany sprezynka odskakuje przerywajac obwod. Najmniej prawdopodobne to to ze uszkodzila sie zebatka tlokowa lub sprezynka odciagajaca. Zebatka z uwagi na masywnosc, sprezynka - dlatego ze wtedy nie daloby sie przestac strzelac (raz stykniety zespol stykowy strzelalby dalej). Stycznik w kostce stykowej jest przesuwany przez gorna czesc spustu. Spust zachacza sie o niego i przesuwa go do przodu. Przerywcza podbija ten element powodujac ze sie cofa. Gdy spust jest zbyt wysoki - podbicie nie wystarcza zeby zwolnic stycznik i semi nie dziala. Przypomnialem sobie ze jest jeszcze jedna sprezynka - ktora cofa przerywacz (dociska do zebatki tlokowej). Moze ona odpadla i wtedy semi tez nie bedzie dzialac. Ostatni powod - sam tak kiedys mialem. To taki ze spust jest nie za wysoko - ale za nisko. Lub stycznik od dolu jest wytarty i po prostu spust nie lapie go. Wewnetrzny obwod gearboxa nie dziala wogole - przez co dziala tylko zewnetrzny a on dziala jedynie w trypie auto. Aby to naprawic trzeba podkleic na dole stycznika kawalek plastiku 2 x 4 mm - o grubosci tak z 0.5 - 1 mm Nie za duzy - zeby wlasnie dal sie zwalniac, oraz odpowiednio gruby- zeby spust mial za co lapac. U mnie rozwiazalo to problem i dziala juz 2 lata. Jak widac wszystkie te rozwiazania wymagaja rozlozenia gearboxa (oprocz pierwszego). Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted February 10, 2010 Author Report Share Posted February 10, 2010 mhmm. Czyli jednym słowem trzeba się trochę pomeczyc żeby odzyskac semi... Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Wyciągnij gb i najpierw luknij na styki odpowiedzialne za auto, są na zewnątrz. Jak wsio ok to trzeba rozebrać gb i sprawdzić zespół styków odpowiedzialny za semi... wcale nie takie trudne ;) Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted February 10, 2010 Author Report Share Posted February 10, 2010 jak się ma kable 2.5mm to samo wyciąganie gb z body bierze trochę czasu:d Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 Czyli rozumiem, że pierwsze co zrobić to dogiąć styki odpowiedzialne za auto i sprawdzić ich stan, tak? Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 (edited) Tak luknij na styki od auto ale za nim zaczniesz je odginać zaślep je kartką papieru lub taśmą tak żeby nie przewodziły (nie zwierała ich blaszka od spustu). Jak semi dalej nie będzie działać zn że wina leży w środku gb... i w tedu będziesz musiał go rozpruć ;) Zapomniałem dodać że zaklejanie styków auto to najprostszy sposób pozbycia się tego trybu z karabin, tani prosty i całkowicie odwracalny :) Edited February 11, 2010 by szumitek Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 Ale ja chcę i semi i auto :D Mam nadzieję, że problem leży w stykach, bo ostatnio go ładnie przesmarowałem, tak że osiągi aż są ponad moje oczekiwania;p Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Czyli mogłeś je po prostu zapaćkać smarem... styki tego nie lubią i za pewne mają Ci to za złe ;) Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 Nie ma takiej opcji. Przed smarowaniem też nie miałem semi, ale mi to nie przeszkadzało bo miałem wtedy tylko 320fps, a nie jak teraz 440;p Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Może będziesz miał szczęście i po prostu blaszki styków się wygięły...sprawdź na sucho czy się zwierają z "bolcem" stykowym oczywiście jak jeszcze nie wyparowały ;) jak ok to luknij na przerywacz, mógł się zetrzeć/połamać jak nie to.... zresztą masz wszystko opisane już wcześniej, powodzenia niech moc będzie z tobą :P Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 hmm. Ciekawe:d mój przerywacz miał się nijak do stykow i zebatki tlokowej xd po prostu zamiast być pod kostką, był na niej xd wrzuciłem go pod-> nie chciał ruszyć (szkielet etc tm a kostka ca) rozebrałem na nowo, spiłowalem lekko kostkę, złożyłem. Słychać teraz "klik" i czuć że jest to dwustopniowy spust:d ale chyba spaliłem silnik...wrr. Nie chce naciągnąc m120 na lipo, podczas gdy przedwczoraj ciągnął na rofie 18... tylko takie wycie słychać, a zebatki stoją w miejscu. Zobaczę jak będę miał czas, czy to spalony silnik czy za dużo podkładek (chociaż ich nie ruszalem dzisiaj w ogóle...) Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Trzeba było batkę bezpośrednio do silnika podpiąć to mógłbyś wykluczyć kilka możliwych usterek ,pomogło by to w jej szybszym zlokalizowaniu... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.