theant Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Witam. Zapraszam wszystkich do komentowania, zamieszczania propozycji i pytań odnośnie konstrukcji zamieszczonych na mojej stronie w dziale Elektronika: http://www.stalkermazowsze.dbv.pl/forum/vi...php?forum_id=12. Quote Link to post Share on other sites
sudom Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 Wygląda interesująco. Gdzie jest spis elementów z ich parametrami by takowe kupić do montażu ? Quote Link to post Share on other sites
theant Posted February 22, 2010 Author Report Share Posted February 22, 2010 Wygląda interesująco. Gdzie jest spis elementów z ich parametrami by takowe kupić do montażu ? A faktycznie... brakuje. Wieczorkiem uaktualnię. Quote Link to post Share on other sites
kamilos532 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Świetny pomysł Dobrze zrobione Link powinien być w zielonych albo gdzieś wyżej jakby chcieli sobie coś wykombinować :P Quote Link to post Share on other sites
Marcin_G Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Do tego mosfetu z hamulcem to są potrzebne radiatory? Do IRL chyba nie trzeba montować, ale nie wiem jak z tym drugim układem ma się sprawa. Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 2, 2010 Author Report Share Posted March 2, 2010 Dałem mały radiator na wszelki wypadek, gdyby nastąpiło zacięcie mechaniczne GB. A tak to kable się bardziej nagrzewają niż tranzystory. IRF9Z34 się nie grzeje ponieważ on działa tylko ułamek sekundy w przeciwieństwie do IRL. Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 3, 2010 Author Report Share Posted March 3, 2010 (edited) Małe zmiany - zamiast trzymać projekty w postach, przeniosłem je do Artykułów. Edited March 3, 2010 by theant Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 22, 2010 Author Report Share Posted March 22, 2010 Kolejna zmiana - projekty zostały przeniesione na zupełnie inną stronę: http://www.mosfety-asg.yoyo.pl/ Quote Link to post Share on other sites
Marcin_G Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Złożyłem układ V.2 czyli MOSFET+AB i mam mały problemik. Mianowicie po podłączeniu generalnie wszystko śmiga OK, ale co jakiś czas zdarza się że tłok zablokuje się w tylnej pozycji, tak jakby nie miał siły naciągnąć sprężyny. Następuje to najczęściej jak za szybko puszczę spust, ale nie jest to niestety regułą. Po zablokowaniu wystarczy chwilę odczekać i przeważnie udaje się odblokować tłok i wszystko znowu pracuje idealnie do kolejnego zblokowania. Co może być przyczyną? Brak radiatora na IRL? Baterię mam taką http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=3...4&menu2=415 Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 Ja przy okazji zakładania u siebie mosfeta v2 zmieniłem też od początku do końca okablowanie i nie mam tych problemów - a baterię ma stockową jak przychodzi w replikach JG - czyli bez rewelacji. A jak u siebie zrobiłeś okablowanie - wszystko na oryginalnych kablach? Quote Link to post Share on other sites
Marcin_G Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Na początku chciałem wstawić takie kable http://modele.sklep.pl/product_info.php?pr...10da96eaf455179 , ale miałem problem z ułożeniem dwóch takich przewodów w miejscu gdzie wkłada się silnik tak aby nie przeszkadzały, baterię mam w kolbie. Ostatecznie znalazłem jakieś przewody od zasilacza bodajże komputerowego i tych użyłem. Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 No to zamień te kable na jakieś porządne - zsilacz komputerowy i cała elektronika z niego zasilana działa impulsowo i nie muszą to być kable niskooporowe. Ja założyłem u siebie kable głośnikowe o przekroju 1,5mm2 z miedzi beztlenowej srebrzone - lepsze niż stockowe i pewnie niektóre w silikonie. Też miałem na początku problem, ale jest to tylko kwestia ułożenia. Podejrzewam że te kable co podałeś mają grubą izolację i tu jest problem. Poszukaj takich z cienką izolacją, albo: - ściągnij izolację z tych silikonowych, - wprowadź je pojedynczo w koszulki termokurczliwe i zagrzej aby dobrze przylegały, Trochę z tym zabawy ale na pewno będą cieńsze. Tylko będzie jeden minus - będą sztywniejsze. Ale sprawdź najpierw czy tak przypadkiem tak się nie dzieje i na tych silikonowych. Quote Link to post Share on other sites
Marcin_G Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Dzięki za pomoc. Mam taki kabel http://www.onstage.pl/index.php?products=p...t&prod_id=5 więc pokombinuję coś z nim. Bez MOSFETU na silikonach chodzi jak złoto, zresztą na stockowych też. Strzelając na singlu widać było że sprężyna jest naciągana dość niemrawo, natomiast na auto strzelał i nagle się blokował. Nie sądziłem że kable mogą być winne, ale skoro tak piszesz to jeszcze o jedno zapytam, czy problemem mogłoby być zrobienie ścieżek ze srebrzanki 1mm? Po prostu zmontowałem ten układ na płytce uniwersalnej i za ścieżki posłużyła mi właśnie ta srebrzanka. Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 W sumie z kablami to masz rację... Nie sądzę aby tak krótkie odcinki srebrzanki aż tak przeszkadzały. A jakiego IRL'a masz? 3713? Bo może masz podróbkę ale o tym jeszcze nie słyszałem, żeby te IRL'e ktoś podrabiał. O innych IRF'ach już słyszałem. Quote Link to post Share on other sites
Marcin_G Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Tak, mam IRL3713 zakupiony w TME, a IRF kupiony w sklepie z elementami elektronicznymi. Kurcze już nie wiem co myśleć. Może te dwa IRL jakie kupiłem są faktycznie trefne, bo jakieś dwa miesiące temu zmontowałem zwykły MOSFET i ten był podłączony za pomocą przewodów głośnikowych 1mm i te same objawy były. Tylko że wtedy zwaliłem wszystko na zły montaż GB i na baterię, która była wykonana z ogniw Sanyo Eneloop. Wyrzuciłem go więc z repliki, wymieniłem przewody na silikonowe i zakupiłem baterię podaną w postach wcześniej. Układ zbudowany na podstawie Twojego schematu jest zrobiony na drugim IRL jaki mi został. Quote Link to post Share on other sites
theant Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 Ja te IRL'e kupowałem też w TME więc powinny być OK. Brak pomysłów - spróbuj podlutować dodatkowo drugie linie ze srebrzanki w obwodzie prądowym (od baterii do mosfeta i od mosfeta do silnika). Quote Link to post Share on other sites
krzysiek1594 Posted May 15, 2010 Report Share Posted May 15, 2010 Theant, to twoja konstrukcja? http://www.youtube.com/watch?v=beUb_35JOgk Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 16, 2010 Author Report Share Posted May 16, 2010 Tak, ale zdemontowałem na rzecz mniejszego zużycia baterii i innych mechanicznych części (dodatkowa sprężyna do naciągnięcia). Prosty technicznie projekt, ale działał bardzo dobrze. Jak dopracuję lepszą wersję, która nie będzie tak bardzo obciążała silnika to na pewno się tym podzielę. Quote Link to post Share on other sites
krzysiek1594 Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 (edited) Więc musze uzbroić się w cierpliwość. :D Edited May 16, 2010 by krzysiek1594 Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 16, 2010 Author Report Share Posted May 16, 2010 No raczej tak, bo planuje zrobić coś podobnego do TopTech - czyli BB pneumatyczny a nie mechaniczny jak było, a na to trzeba trochę czasu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.