blood-rayne Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Witam. Mam problem z zębatkami mianowice po złozeni GB v2 (bez tłoka cylindra spręzyny ) zębatki mozna przekrecac bez problemu palcem. Natomiast gdy podłacze silnik i włoze do chwytu pistoletowego to zebatki ani rusz, słychać tylko pukniecie (podobne do anti reversala ) Prubowałem podłaczać silnik w każdy mozliwy sposób lecz dalej dzieje się to samo. :wink: dodam że silnik sam ( wyciagniety z GB ) działa bez problemów. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Albo go wsadzasz nie odpowiednią stroną, albo jest zbyt mocno dokręcony. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Napisz czy wstawiałeś nowe zębatki, czy po co żeś rozkręcał tego GB? Jak mamy Ci pomóc skoro udzielasz takich szczątkowych informacji? To złożenie GB to w ogóle znaczy skręcone śrubami? Bo bez tego to sobie mogą latać zębaty - co z tego, jeśli skręcisz i nie ruszą z miejsca. Druga rzecz to mogłeś pomylić podkładki pod zębatkami, nie wiem, mogę się tylko domyślać. Quote Link to post Share on other sites
blood-rayne Posted February 15, 2010 Author Report Share Posted February 15, 2010 Poprzedni GB mi sie rozsypał (z powodu ciężkiego tłoka) kupiłem nowy szkielet GB CA na 6mm łożyskach. Przed sprawdzaniem GB skręcam wszystkimi śrubami. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Prawdopodobnie źle spodkładkowana zębatka silnikowa (jest za nisko). Silnik za mocno ściśnięty i nie daje rady kręcić. Zakładam że regulowałeś wysokość silnika... Quote Link to post Share on other sites
blood-rayne Posted February 15, 2010 Author Report Share Posted February 15, 2010 Nie regulowałem wysokosci silnika. Podkladki pod zębatki są takie same jak w starym GB Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Że były tak w starym szkielecie nie znaczy że te podkładkowanie bedzie dobre w nowym, jedyna rada rozkładasz gearbox poprawnie podkładkujesz ,ustawiasz silnik. Nie widze innego rozwiązania, wystarczy 0,1 mm za duzo i zębatki sie zablokuja, jak nie potafisz to pozostaje tylko pomoc kolegi obeznanego w temacie lub serwis. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 (edited) Jak założyłeś że wszystkie gb są identyczne to trochę jesteś w błędzie ;) powiem tak gb są prawie takie same... Edited February 15, 2010 by szumitek Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Dokładnie - a to prawie to często za mało, żeby mechanizm chodził równie dobrze co na starym GB. Musi zostać zrobiona dobra regulacja inaczej kiszka. Quote Link to post Share on other sites
blood-rayne Posted February 15, 2010 Author Report Share Posted February 15, 2010 Udało sie dziala 8) źle były oznakowanie kable ( + był -'em) Ale pojawił sie nowy problem :wink: uszkodziłem silniczek dokładnie mocowanie kabla ( taka metalowa blaszka) :roll: Czy istnieje sposób żęby to naprawić ? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Udało sie dziala 8) źle były oznakowanie kable ( + był -'em) Ale pojawił sie nowy problem :wink: uszkodziłem silniczek dokładnie mocowanie kabla ( taka metalowa blaszka) :roll: Czy istnieje sposób żęby to naprawić ? Czyli AnR miał rację, jednak my oceniliśmy Twoje zdolności manualne ciut mniej z góry, niż Anuar ;-). Co do blaszki to przylutuj kabel do tej blaszki na spodzie silnika, tyle. Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 (edited) Ale pisał że próbował podłączyć silnik w każdy możliwy sposób, dlatego ta opcja odpadła ale nie zmienia to faktu że AnR miał racje :uśmiech: Edited February 15, 2010 by Sebi_S Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Albo przykręć ze śrubką przy tej blaszce Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 90% awarii AEG pochodzi z winy użytkowników. Trzeba stosować zasadę organicznego zaufania. Bardzo często spotkałem się ze zmienianiem polaryzacji. Quote Link to post Share on other sites
Ravenkan Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Albo przykręć ze śrubką przy tej blaszce Słaby pomysł, kiedyś tak zrobiłem a potem 2h szukałem zwarcia, a obie śruby wkręcały się w jedną blachę w środku silnika ;] Quote Link to post Share on other sites
Karczownik ZW Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 AnR u mnie są podobne problem i też już wiele kombinowałem i mam prośbę o rozwinięcie pojęcia zmiany polaryzacji - co to jest i czym to skutkuje? Z góry Dziękuje za odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 To nie jest jakaś wielka mecyja. Po prostu zamieniasz kable, co skutkuje, że silnik obraca się w drugą stronę. Lepiej opisz swój problem. Na czym polega, jakie są objawy. Quote Link to post Share on other sites
Karczownik ZW Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 (edited) Podmiot M 15 A4 Sportline (obecnie gearbox V2 III gen JG) Problem - tłok zacina się w tylnym położeniu (nie dociąga go) Dodatkowe dane bateria firmy asg 9,6v NiMH 1400 mAh (nie wiem jakie ogniwa) Problem ten zaczął się jeszcze przed zmianą gearboxa. Jak mu pomożesz ręką to dociągnie i chwilę strzela ok potem znowu i tak w kółko. Oczywiście jak się zacina to wszystko się grzeje (bateria i kable). Gearbox kupiłem trochę używany ale rozebrałem go, wyczyściłem, przesmarowałem, założyłem podkładki (sprawdziłem czy nie jest za ciasno/luźno) złożyłem i ch... chciało by się powiedzieć ale to brzydko. Było już kilka podobnych tematów i podawano wiele rozwiązań (większość sprawdziłem), a szczerze nie stać mnie, żeby co tydzień zmieniać baterie czy kable czy inne duperele. Nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń ani na kablach ani na częściach gearboxa czy silnika. Nie wykluczam jak napisał AnR błędów własnych, ale jak na razie nic się na nich nie nauczyłem. Pozdrawiam sfrustrowany JK Edited February 22, 2010 by Karczownik ZW Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 a) Jak wsadziłeś GBv3 do Emki? Daj jakieś zdjęcia. b) Pewnie podkładkowanie spartoliłeś. Oddaj to komuś kto się zna dla weryfikacji. Sami nie widzimy często Naszych błędów. Quote Link to post Share on other sites
Karczownik ZW Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 a propos a) już błąd v2 III gen (sory) Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 A próbował na innej batce? Daj komuś obeznanemu w temacie bo wirtualnie to możemy długo dysputować. Ja obstawiam na złe podkładkowanie albo elektrykę nie wykluczając baterii i silnika... Quote Link to post Share on other sites
Karczownik ZW Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Próbował i na innej baterii i silniku. Ale szkoda marudzić w końcu muszę dojść w czym problem .... prędzej czy później. Dzięki za wszelkie uwagi :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 A nie możesz wysłać do serwisu? Quote Link to post Share on other sites
Karczownik ZW Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Owszem mógłbym ale jest to rozwiązanie ostateczne ;-) no dobra bo robi się ot. Jak mi się uda to na pewno to opiszę Quote Link to post Share on other sites
Karczownik ZW Posted March 22, 2010 Report Share Posted March 22, 2010 Tak jak obiecałem opisuję. Problem jak się okazało przedstawiał się wielowątkowo i pokrywał się po części z uwagami przedmówców. Przedmiot - gearbox III gen JG Objawy - zacinanie się tłoka w tylnej pozycji. Przyczyny ogólnego stanu (moim zdaniem) - niedokładność odlewów gearboxa, wewnątrz na powierzchni widać takie małe kółeczka (odciski formy czy cuś), nie były spiłowane i miały zadziory co skutkowało niemożliwością dobrego ułożenia trybów (zwłaszcza spur gear). Zauważyłem ponadto, że zbyt niskie brzegi ma wgłębienie pod oporopowrotnik co w połączeniu z powyższym powodowało przycieranie zębatki o wyżej wymieniony (skorygowane podłożeniem podkładki pod sprężynę anti-reversal-a, musi ona mieć odpowiednio małą średnicę zewnętrzną). Potem oczywiście odpowiednie spodkładkowanie (wspomagałem się kilkoma filmikami) metodą prób i błędów. Pozostało jeszcze poprawnie złożyć całość pamiętając o odpowiednim ułożeniu zębatek (zwłaszcza sector gear) i wyregulować położenie silnika (polecam przykręcić do gerboxa tylko grip i przez otwór obserwować ustawienie zębatki silnikowej). Warto zwrócić uwagę na odpowiednie ułożenie kabli wokół silnika jak i w miejscu podłączenia ponieważ zauważyłem że lubią podchodzić pod stopkę dociskającą, a co za tym idzie zmienia nam się docisk silnika. Efekt - Działa (jak na razie całkiem dobrze) Mam nadzieję, że komuś się to przyda, zdjęć nie robiłem ale jak ktoś by chciał to mogę sfotografowawszy i zaznaczyć newralgiczne punkty na modelu poglądowym. Zalecenia - duża ilość cierpliwości własnej i domowników ( :) pozdrowienia dla Żony) lub Valerin Mite 4 x 3 tabl co pół godziny Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.