Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Gry typu Arkanoid / Breakout


Recommended Posts

Nie znalazłem tutaj żadnego wątku poświęconego grom tego typu, a nie sądzę, żeby nikt ich nie lubił :P.

 

Od zawsze jestem maniakiem wszelkiej maści arkanoidów. Z wszystkich, w które grałem (nie licząc oczywiście tego legendarndego z NES ;)) dwa przykuły moją największą uwagę:

 

BreakQuest - do pobrania, jest według mnie jednym z lepszych, nowoczesnych Arkanoidów. Ma w sobie dość sporą liczbę power-upów (i naturalnie power-downów), 100 najróżniejszych leveli (nie różnią się jedynie układem klocków, a... a zresztą zobaczcie sami:

http://www.miastogier.pl/galeria,pc,1135.html ) oraz niesamowitą grywalność. Również gra poza kampanią jest ekscytująca, a to dzięki niesamowicie rozbudowanym opcjom gry - praktycznie możemy zmienić każdy aspekt mechaniki gry.

 

 

 

Ale prawdę powiedziawszy nie to jest dla mnie głównym tematem. Za najlepszego arkanoida osobiście uważam grę przeglądarkową Alphabounce. Żeby nie było kolorowo - zagrać możemy tylko trzy razy dziennie (ma to swoje zalety - giera nie zabiera nam dużo czasu ;)), chyba że po wykonaniu różnych misji będziemy dostawać różne benefity, między innymi właśnie dodatkowe gry (niekiedy nawet 100!). Oczywiście można w nią grać częściej, ale to już wymaga wykupienia dodatkowych gier za prawdziwą kasę.

 

Dlaczego to jest dla mnie najlepszy arkanoid? Ponieważ nie dość, że jest najbardziej rozbudowaną grą tego typu, to dodatkowo łączy tradycyjnego Arkanoida z grą typu RPG. W jaki sposób? Już pokrótce tłumaczę:

 

Fabuła jest dość prosta - jest daleka przyszłość. Jako więźniowie skazani na śmierć wybraliśmy ostatnią deskę ratunku - prace porządkowe w kosmosie. Zostajemy więc przesłani do bardzo uproszczonej mapki kosmosu, w statku zwanym "envelope" (czyli po prostu w naszej "łapce" do odbijania piłeczki); w znacznej odległości od Ziemi.

 

da9a31488ea293e6m.png

 

Lądujemy więc na dwuwymiarowej planszy, podzielonej liniami na szachownicę. Każda z utworzonych przez linie kratek, to inny level polegający na rozbijaniu cegiełek. Sami decydujemy, w którą stronę chcemy lecieć - nie mamy więc żadnych ograniczeń dotyczących wyboru levelu. Jedyne co nas ogranicza, to silnik envelope, który na początku rozgrywki pozwala nam się przesuwać jedynie o jeden sektor w dowolnym kierunku.

 

77456.jpg

 

Szybko okazuje się, że nasze zadania nie kończą się na eksploracji "kosmosu". Od samego początku korporacja ESCorp zleca nam przeróżne zadania. Na początku ograniczają się one jednak jedynie do "zaleć w określone miejsce i zabierz konkretną rzecz".

 

Jednak z każdą wykonaną misją zadania stają się coraz ciekawsze, podobnie jak levele. Im dalej znajdujemy się od naszego miejsca pochodzenia, tym levele stają się trudniejsze, a jeśli eksplorujemy teren jakiejś planety, to natrafiamy na przeróżne zjawiska typowe tylko dla danej planety.

 

Jedną z ważniejszych części naszej gry jest ewolucja naszego statku. I tutaj trzeba przyznać, że autorzy gry mieli naprawdę niesamowitą liczbę pomysłów. Pracę naszego statku, a także naszej piłeczki możemy urozmaicić na baaardzo wiele sposobów. Zerknijcie choćby na liczbę pustych miejsc na karcie profilu użytkowników:

alphabounce3.jpg

 

 

Kolejną innowacją jest możliwość zabierania ze sobą pasażerów. I tak oto dowiadujemy się coraz nowszych rzeczy oraz są nam zlecone jeszcze ciekawsze misje[/b]. Dowiadujemy się również o istnieniu drugiej, przeciwnej do ESCorp organizacji. W pewnym etapie gry przychodzi nam więc wybrać, dla której strony chcemy pracować. Każda z nich oferuje unikalne misje i upgrade'y statku.

 

Cały kosmos usiany jest tam różnego rodzaju sklepami, w których możemy nabyć różne rzeczy do naszego statku w różnych cenach. Na pewnym etapie rozgrywki będziemy w stanie zdobyć... akcesoria potrzebne do lądowania na planetach. Po wylądowaniu (osobna minigierka) będziemy mieli możliwość rozmowy z przeróżnymi kosmitami oraz wykonywania kolejnych ciekawych misji.

 

Najwytrwalsi gracze będą w stanie ukończyć grę, poprzez odnalezienie drogi na Ziemię. Nie nastąpi to jednak szybko. Jeśli więc ktoś od zawsze szukał gry, która nie skończy się po kilku godzinach gry - znalazł właśnie coś dla siebie ;). Aby ukończyć grę trzeba grać przez... przynajmniej dwa lata ;). Nie zmienia to faktu, że jeśli ktoś chce ukończyć ją na 100% - będzie potrzebował o wiele więcej czasu. Chociażby z tego faktu, że mimo iż gra istnieje od niecałych 3 lat, to do tej pory zawiera wiele tajemnic, których nikt jeszcze nie odkrył.

 

Z ciekawostek nadmienię tylko dwie, które powinny Was zachęcić do gry, jeśli lubicie arkanoidy:

- liczba leveli jest ograniczona, ale jest to przestrzeń niesamowicie wielka. Ludzką ręką zostało zaprogramowane około 10 000 leveli, a kolejne kilka tysięcy zostało stworzone przez samych graczy, którzy po wykonaniu jednej z misji otrzymują możliwość edytowania plansz. Pozostałe levele są generowane autmatycznie po dotarciu na nie i choć autorzy gry zarzekają się, że przestrzeń JEST skończona, to Projekt: Road 666, którego podjęli się gracze wykazał, że istnieje przynajmniej 2,5 miliarda leveli.

- w przestrzeni napotkacie bardzo wiele unikalnych zjawisk, a w tym co najmniej 61 rodzajów cegiełek (tyle zostało odkrytych do tej pory). Upgrade'ów działających zarówno permanentnie jak i tylko na określony level jest jeszcze o wiele wiele więcej ;).

 

Ja osobiście gram w tą gierkę już niemal rok (używając tylko darmowych gier) i podoba mi się ona coraz bardziej (co zresztą widać choćby po tym, co napisałem). Jeśli mam ocenić swoje postępy w grze, to przeszedłem ją w około 20%.. ;) (jeśli w ogóle w przypadku gry tego typu można mówić o procentowym ukończeniu).

 

Ostatnia ciekawostka - gra jest typu Single Player, lecz twórcy stworzyli też forum bez którego gry ukończyć się nie da. Tajemnic kosmosu jest tam zbyt wiele, by mogły zostać odkryte przez jednego gracza. Cała społeczność informuje się nawzajem i czyta co i gdzie zrobili inni, żeby jak najlepiej móc zaplanować swoją podróż przez świat Alphabounce.

 

No i na koniec podaję link do gry. Mam nadzieję, że nie zdziwi to nikogo, że podaję link, który sprawi, że zainteresowane osoby staną się moimi sponsorami w grze. Wszakże nie będę miał z tego żadnych benefitów, chyba, że ktoś z Was postanowi wykupić dodatkowe gry za prawdziwe pieniądze:

 

http://www.alphabounce.com?ref=LogaN1990

 

No to się rozpisałem strasznie. Ale ta gierka jest według mnie całkowicie tego warta. Z początku może się wydawać nudna, lecz już po paru dniach gry powinna Was zacząć wciągać coraz bardziej ;).

 

Jako że gra jest rozbudowana, powstał o niej cały system bazowany na wikipedii:

http://alphabounce.pbworks.com/

Stamtąd można się dowiedzieć większości na temat tej gierki ;).

 

Pozdrawiam.

Edited by LogaN
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...