jahujah Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Witam, przeryłem forum, ale nie znalazłem nic konkretnego. Bardzo chciałbym zrozumieć zasadę działania przełącznika trybu ognia. Sam doszedłem do tego, że (dla ustawienia na semi) przerywacz wchodząc w okienko w obudowie zębatek blokuje je, a wtedy silnik musi stanąć. Problem mój polega na tym, że nawet odchylając przerywacz na siłę nie blokuje on zębatek. Zębatka ryje i przeskakuje po "dzióbku" który powinien ją blokować. Myślę, że to że jest on troszkę ujechany nie jest powodem, bo wygląda na to, że jest to nieznaczne (porównując ze zdjęciami). Wyczytałem na forum o regulacji silnika. Nie wiem na czym ona polega, ale jeśli na regulacji jego siły to może jest tak, że silniczek jest ustawiony zbyt silnie i zrywa blokadę zamiast jej ulec i zatrzymać się wraz z zębatkami. Proszę o wytłumaczenie na czym polega regulacja silniczka i jak się ją przeprowadza. Dodam, że odłączając silniczek i poruszając zębatkami ręcznie z włączonym przerywaczem w odpowiedniej pozycji zębatki blokują się. Znalazłem również post: http://wmasg.pl/forum/index.php?s=&sho...st&p=792577 Niestety nie potrafię go zrozumieć, więc za obszerniejszy opis będę wdzięczny. Może to jest rozwiązanie mojego problemu ;) pozdrawiam i błagam o pomoc, bo eMka rozłożona na części pierwsze spędza mi powoli sen z powiek ;) Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 (edited) Ojoj niezła teoria ale z przykrością muszę Cię nawrócić bo błądzisz. Przerywacz nie blokuje zębatek, jego zadanie to "zerwanie" połączenia styków podczas naciskania spustu. Pomaga mu w tym zębatka tłokowa. Regulacja silnika służy do ustawienia jego optymalnego ułożenia w którym najlepiej będzie pracował. Edited March 14, 2010 by szumitek Quote Link to post Share on other sites
jahujah Posted March 14, 2010 Author Report Share Posted March 14, 2010 (edited) Czyli nic już nie rozumiem. Po co przerywacz wchodzi w to okienko do zębatki i w którym miejscu on ma do czynienia ze stykami? Innymi słowy: jak naprawić najpospolitszą awarie selektora w m14 AGMu? :) EDITTTT! Rozumiem wszystko, wiem jak wpływa zębatka na przerywacz i o co chodzi z otwarciem obwodu. Oświecenie przyszło nagle. Napiszę jak będe miał kolejny problem po drodze ;) Edited March 14, 2010 by jahujah Quote Link to post Share on other sites
jahujah Posted March 16, 2010 Author Report Share Posted March 16, 2010 Myślę, że przyda się zwiedzającym. Cała naprawa selektora to przyklejenie kawałka plasticzku (na zdjęciu kolor niebieski). A teraz zasada działania: Po naciśnięciu spustu zostaje uruchomiony silnik, a zębatka tłokowa po zrobieniu swojej drogi odpowiedniej jednemu wystrzałowi porusza przerywacz, którego ramie uderzając o mechanizm na którym są styki (konkretnie teraz o niebieski element) wybija go z pod działania spustu po czym spust wyczuwalnie się luzuje, a styki przestają zwierać ponieważ spust na nie nie działa a spręzynka je odciąga. Dlaczego tryb pojedynczy nie działa? Ponieważ ruch tej beleczki poziomej wcześniej nazwanej ramieniem jest zbyt mały i nie przesuwa mechanizmu, dlatego trzeba obniżyć ciutkę wypustkę na plastikowych elementach przy stykach zbliżając ją do tej beleczki. Wtedy bez trudu mechanizm zadziała poprawnie. Drugą częstą awarią jest złamany też plastikowy niestety mechanizm odpowiedzialny za przenoszenie działania z przełącznika selektora na drugą stronę do przerywacza. Wtedy jednak mechanizm w ogóle nie rusza, więc jest to łatwa usterka do zlokalizowania. Jeśli komuś pomogę w przyszłości to dobrze, jeśli gdzieś się mylę niech poprawią mnie bardziej obeznani ;) pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.