pawelkotas0412 Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 Witam. Miałem M16A4 G&P ale mi się znudziło i postanowiłem przerobić na M4, znalazłem kolesia chętnego do zamiany (on też miał G&P). Wszystko elegancko zmontowałem (wymieniliśmy się frontami z upper reciverami i lufą wewnętrzną bez komory) i dupa. Emka się co chwilę zacina (wręcz zapycha kulkami) lub strzela na na dosłownie kilka metrów nie wiem co jest grane i proszę o pomoc. Przed wymianą wszystko świetnie współgrało. Podejrzewam, że ma to jakiś związek ze spasowaniem części (Upper reciver, komora HU), ale nie jestem pewien, co może być grane, miał też tak ktoś? Komora jest zmontowana dobrze - przy ustawieniu na 0 nie widać tego cycka więc powinno być OK, dystanser i inne paści są na swoim miejscu - składałem kilka razy i za każdym to samo. Co to może być? Zaczyna mnie to irytować :wink: Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 Cylinder wymieniałeś? Bo jeśli nie, to może nie chcieć obsłużyć lufy. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 (edited) Cylinder wymieniałeś? Bo jeśli nie, to może nie chcieć obsłużyć lufy. :wink: Co to może być? Jakich używasz kulek? Jaką lufę otrzymałeś od kontrahenta? Czy była to fabryczna lufa G&P czy może jakaś preclufa? Skąd podejrzenia, że połówki upper rec. nie pasuje do lower rec.? Coś nie styka? Czy tylko zgadujesz? Pozdrawiam Mortis Edited May 16, 2010 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 16, 2010 Author Report Share Posted May 16, 2010 (edited) Kulki P&J 0,25 zawsze ich używałem, żadnych zacinek aż do teraz, sprawdzałem też G&G i Goldenball. Koleś twierdzi, że lufka jest stockowa G&P. Szpara między lowerem a upperem jest mniejsza :roll: tak zgaduję ;) Zamontowałem, w celu sprawdzenia, lufkę Cymki od kałasza, dzieje się tak samo. Po wpuszczeniu kulki do lufy swobodnie przelatuje na wylot, nic się nie zapycha. Edited May 16, 2010 by pawelkotas0412 Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 W M16 są dłuższe lufy, i jeśli nadal masz GB dopasowany do luf od M16 (509mm) to może kulka wariować. PS. Viamortis, czemu mnie cytowałeś? Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 16, 2010 Author Report Share Posted May 16, 2010 (edited) Wiąże się to jedynie z ilością powietrza wypuszczanego przy strzale, kombinacja lufy m16 i cylindra mp5 kurz (typ 4) była by z pewnością nieodpowiednia ;) w tym wypadku raczej cylinder nie gra roli. W SR-25 objętość cylindra też jest większa od obj lufy, powoduje to jedynie przyrost prędkości wylotowej kulki. Edited May 16, 2010 by pawelkotas0412 Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 Do luf 509mm stosuje się cylindry typ0 zazwyczaj, a do krótszych typ1. Więc skoro masz lufę od M4 czyli 363mm i cylinder typ0 to może nie banglać tak jak powinno. Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 16, 2010 Author Report Share Posted May 16, 2010 Jutro rozbiorę GB, sprawdzę dyszę i popychacz - może z nimi jest coś nie ten ego, przy okazji wymienię smar :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 Pie......nie , umnie w drugiej replice jaką mam M4 mam cylinder typ 0 i pracuje z lufą 320mm i wszystko lata jak ta lala , zasięg git i celność też jest w porządku, także zasady że cylider typ 0 tylko do luf powyżej 450mm można se w buty wsadzić. Dopisze że serwisuje repliki od ponad roku i wiem co pisze (coby zaraz nie było gadania że pisze to co usłyszałem) Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 Napisałem "zazwyczaj". U kumpla siedzi cylinder typ0 i lufka 455mm Madbulla, i też nie ma ani spadku zasięgu, ani problemów. Jednak, każdą replikę którą serwisuję (a kilka już przeszło) przy zmianie lufy testuję na różnych cylindrach, i dobieram indywidualnie. Jednak mimo wszystko, zacząłbym sprawdzać od cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 (edited) PS. Viamortis, czemu mnie cytowałeś? każdą replikę którą serwisuję (a kilka już przeszło) To albo się tym nie chwal, albo nie doradzaj, bo pieprzysz głupoty za przeproszeniem. Cylinder typ 0 nie ma tutaj żadnego znaczenia. Kładziesz koledze do głowy wyczytane na forum i źle przyswojone dyrdymały i dokładasz mu roboty zwodząc na manowce. Nie wiem co za repliki serwisowałeś, ale czytając kilka Twoich ostatnich postów dochodzę do wniosku, że to cud, że po tym działały. przy zmianie lufy testuję na różnych cylindrach, i dobieram indywidualnie. Jeśli to jest Twoja pasja i lubisz tracić czas na bezsensowne czynności, to cieszymy się razem z Tobą. Jednak tłumaczenie tym braków w swojej wiedzy nie przejdzie. także zasady że cylider typ 0 tylko do luf powyżej 450mm można se w buty wsadzić. Może się tutaj nie zapędzajmy w te klimaty ;). Tak czy inaczej, nawet cylinder typ "1000-500-100-900" nie uzasadnia blokowania się kulek w lufie. Pawelkotas: Co sugeruję, to: - Permanentną zmianę kulek. Z łaski swojej, nie podawaj nam wyników testów na PJ'ach. G&G to minimum na czym należy cokolwiek testować. - Dokładne przeczyszczenie lufy i sprawdzenie, czy magazynki nie są zabrudzone. Swobodnie puszczona kulka może się przetoczyć, a wystrzelona utknie. - Usztywnienie receiverów poprzez założenie kawałka taśmy izolacyjnej na kołnierz upper rec. i dopilnowanie podczas zsuwania, by ładnie wszedł między połówki body. - Dokładne oględziny gumki Hop up i próbę z inną gumką (jeśli masz taką możliwość). Czasami sama wymiana gumki może zdziałać cuda. - Jeśli komora ma luz w "gnieździe" (w miejscu w które wchodzi w lufę zewnętrzną tkwiącą w body), to należy ją ustabilizować (np. owijając niewielką ilością taśmy teflonowej - taki sposób na szybko). Poprawki proponuję wykonywać w podanej przeze mnie kolejności. Gearbox zostaw w spokoju. Jak sam napisałeś, wcześniej banglało bez problemów. Jeśli w pracy GB nic się nie mogło zmienić, to znaczy, że nie tu leży problem. Tak BTW, jaki był kolor pokręteł w wymienianych komorach? (Twojej i kontrahenta) Ewentualnie biorę także pod uwagę (póki co, to tylko podejrzenia ;) ), że: - problem w tym, że do eMki G&P nowej serii założyłeś komorę z upper rec. ze starej serii. - kontrahent wcisnął Ci kit. Problem nie wygląda na zbyt skomplikowany. Daj znać co Ci wyszło z tego, to pomyślimy co dalej. Pozdrawiam M. Edited May 17, 2010 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 17, 2010 Author Report Share Posted May 17, 2010 Komorę mam swoją - czarne pokrętła. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 To do dzieła maestro :). A jesteś w stanie określić, w którym miejscu lufy kulki się blokują? Czy to jest na początku, w komorze czy gdzieś w środkowej części? Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 17, 2010 Author Report Share Posted May 17, 2010 Sprowokowałem zacinkę, po wyjęciu lufy kulki (4) były w okolicy komory hop-up. Jutro wsadzę lufę od m16 z komorą od kumpla bo gumki nie mam i zobaczymy. Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 18, 2010 Author Report Share Posted May 18, 2010 Nic nie będę sprawdzać. Dzisiaj rozebrałem gb i zonk :/ okazało się, że zębatka tłokowa się ułamała na bolcu. W teamie mamy 4 G&P i jest to drugi taki przypadek. Do końca nie wiem czy jest to powodem zacinek, okaże się jak kupię zębatki. Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Nic nie kupuj , weż ośkę z jakiejś chińskiej zębatki (wybijasz ośkę ze starej ,wciskasz do swojej) u mnie jak pękła tak zrobiłem i lata już bardzo długo. Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 19, 2010 Author Report Share Posted May 19, 2010 (edited) Dobry pomysł ;) wybiłem ośkę z zębatki cyma ale niestety jest minimalnie za luźna. Rozważam osadzenie ośi na kleju lub użycie dwóch połamanych - mojej i kumpla, obie mają bruzdy zapobiegające wypadaniu. Edited May 19, 2010 by pawelkotas0412 Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 19, 2010 Report Share Posted May 19, 2010 nie używaj połamanej osi, wstaw juz nawet cymowską na klej. ( który to już raz pękła oś w G&P... ciezko policzyc...) Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 19, 2010 Author Report Share Posted May 19, 2010 Dobrze, przykleję cymowską tylko jakiego kleju użyć? Myślałem o kropelce ale to chyba nienajlepszy pomysł. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 19, 2010 Report Share Posted May 19, 2010 klej cyjanoakrylowy jest zły do tego. podczas napręzeń połaczenie takie peka. zastosuj żywice, klej do metalu, który jest elastyczny w miarę. Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 21, 2010 Author Report Share Posted May 21, 2010 Poklejone, na razie śmiga. Co może być powodem łamania się ośi? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 beznadziejny materiał ? Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 Nie wiem co jest z ośkami środkowych zębatek G&P (bo w nich właśnie pękają ośki) ale to nie jest jeden przypadek, na tym forum czytałem juz chyba conajmniej o kilku. Quote Link to post Share on other sites
pawelkotas0412 Posted May 22, 2010 Author Report Share Posted May 22, 2010 No dobra, tylko czy to się przytrafiało w nowych wersjach (łożyska 8mm) czy tych starszych? Możliwe, że właśnie o łożyska chodzi. Koledze z drużyny najpierw padła środkowa potem tłokowa, zamontował cymowskie z których, po jakimś czasie, pękła środkowa, ząbki całe a ośka złamana (spring 120m/s). Co prawda cyma nie jest wiodącym producentem w tej branży jednak pęknięcie osi środkowej zębatki wg mnie nie świadczy o beznadziejności owych zębatek, niektórzy twierdzą, że ciągną na sprężynach 130 a nawet 140. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 ja sam miałem osobiście doświadczeniez : pęknieciem łozyska G&P a raczej totalnym rozwaleniem, wypadł wianuszek i kulki i poszła oś zebatki) starcie sie osi zębatki tłokowej, odpadniecie osi z zębatki środkowej, otwierałem gb w celu wymiany spręzyny a tu zonk :D ) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.