jason.jerusalem Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Postanowiłem ostatnio wymienić sprężyne główno w moim 3 letnim już chyba HK416 z AGM, jako że chiński stock zaczynał już przypominać powyginany klapnięty drut od płotu a nie sprężyne i obawiam się mógł mieć nie więcej niż 80m/s. Kumpel miał akurat zbędną nową m130 z madbulla. Założyłem. Całość śmiga pięknie, nie spadł jakoś szczególnie rof, silnik uciąga, nawet rozładowana batka daje rade. Jednakże, po zwolnieniu sprężyny, przy uderzeniu tłoka w głowicę cylindra, z okolic przedniej części GB dochodzi nieprzyjemny, metaliczny, sprężynujący odgłos. Inny znajomy twierdzi, że zamocował w AGM sprężyne m130 guardera dwa miesiące temu, miał dokładnie to samo, 5 razy rozłożył GB żeby to posprawdzać, ale jakoś wystrzelał już kilka K kulek i nic się nie dzieje, skwitował że problem może być w jakichś luzach i nie wytłumieniu głowic (że niby wchodzą jakieś wibracje i to dzwoni). Sam dźwięk to takie typowe "brzdękkkkk", jakby nagiąć linijkę, czy odgłoś jaki wydaje zwolniona sprężyna. Nie boje się specjalnie o trwałość podzespołów AGM bo wg mnie jest to jedna z najporządniejszych chińskich konstrukcji, i nie widziałem jeszcze GB od tego modelu który by się zużył. Jednakże, zastanawiam się czy taki symptom jest szerzej znany, i może oznaczać że sprężyna jest za mocna i wprawia GB w wibracje które go złamią, czy może to po prostu taki urok tej konfiguracji. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Heh, bo sprężyny MadBulla są robione z drutu jakiego się używa do strun fortepianów :twisted: . Stąd też masz brzdęk. Poza tym sprężyny MadBulla nie są powalającej jakości, tak samo jak bebechy AGMu. Wsadź SP120 Guardera i licz, że nic nie padnie :P. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
jason.jerusalem Posted June 26, 2010 Author Report Share Posted June 26, 2010 No dobra a tak na serio? :D Jakbym już miał coś kupować to pewnie bym wziął 120, ale juz te 130stka się trafiła więc jest. Słyszałeś kiedyś brzdękającą sprężynę w GB? :) Nie chodzi mi o rade co mam wsadzić do środka, tylko czy w tej konfiguracji ma to szanse przetrwać. ;) Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Ma szanse, i to duże. Też latam na 130 Madbulla, wymieniłem tylko tłok na Madbulla. Niedługo będę wsadzał 130 Guardera. Na 130 przesiałem już z 10k kulek i żyje nadal. Quote Link to post Share on other sites
jason.jerusalem Posted June 26, 2010 Author Report Share Posted June 26, 2010 Super, dzięki za info! :) Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Nie ma za co ;) Od siebie proponuję jeszcze wymienić komorę, bo stockowa jest do pupy i przesmarować wszystko dobrze :) Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2318 Przeznaczona do tuningu replik ASGsprężyna wykonana pierwszorzędnej jakości niemieckiego drutu używanego także przy produkcji strun do pianin i fortepianów. :mrgreen: Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
jason.jerusalem Posted June 26, 2010 Author Report Share Posted June 26, 2010 (edited) Problem z wymianą komory jest taki, że trzeba by ciąć body - jest niestety dwuczęściowa. Ale stockowa, z założoną gumką G&G, dystanserem prometheusa i black pythonem Madbulla, bez modyfikacji GB dawała mi około 70 metrów skutecznego zasięgu na 0,25 więc nie jest źle :) edit: Równocześnie napisaliśmy Grzechotnik. Jestem w szoku 0_o. Coś w tym musi być z tym dzwonieniem! xD Edited June 26, 2010 by jason.jerusalem Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 A no tak, nie doczytałem, masz HK ;) Problem z komorą dotyczy eMek :) Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 A no tak, nie doczytałem, masz HK ;) Problem z komorą dotyczy eMek :) A jakie są różnice w lowerach AR'ów zarówno M4 jak i H&K416? Zarówno replik i jak i ostrych? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Co do replik AGMu, takie że HK ma komory dwuczęściowe plastikowe, a M4 mają jednoczęściowe metalowe. Odnośnie ostrej wersji - mało mnie to obchodzi. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 To czemu się sztucznie ograniczasz replikami AGMu ;)? Myślałem, że piszesz ogólnie ;). Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 (edited) A temat jest o czym? Skoro autor ma HK robione przez AGM, to chyba wiadomo, że rozmowa się tyczy tego. PS. Nie rozumiem, o co chodzi ze "sztucznym ograniczaniem". Edited June 26, 2010 by Karmazyt Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 Mam taki ,,brzdękkkk,, również w hk, tylko od jg. Dodam że wszystko jest full stok, i sam jeszcze nie odkryłem czym to jest spowodowane. Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 JG zaczyna wstawiać sprężyny Madbulla do swoich replik :D Rozbierz, przesmaruj, złóż i sprawdź. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 JG zaczyna wstawiać sprężyny Madbulla do swoich replik :D Rozbierz, przesmaruj, złóż i sprawdź. Od dawna wiedziałem, że coś nie tak z tymi replikami :P Tak że zrobię ;) Quote Link to post Share on other sites
szczupe Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Ja na prowadnicę springa oraz samą sprężynę daję dość dużą ilość gęstego smaru silikonowego. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.