Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

chiefie

Użytkownik
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

  1. Mam pytanie do bardziej bogatej w wiedzę części forumowiczów, ostatnio mnie intryguje pytanie jak wygląda mniej-więcej rozkład stopni w jednostkach specjalnych dajmy na to USA. Gdy formowana jest jakaś mała grupa wyselekcjonowanych osób (4-8) aby zrealizować jakiś tam cel, to jakich stopni u nich można przeważnie się spodziewać? Czy możliwe jest spotkanie szeregowego, czy tez są to głównie podoficerowie, a może w większości oficerowie. Zapewne głównym kryterium doboru są posiadane przez nich umiejętności niezbędne do realizacji danego celu, ale wraz z tymi umiejętnościami idzie pewnie tez odpo
  2. Hmm właśnie to mnie zawsze zastanawia, wiele osób stwierdza, że CB daje radę na dużo większych dystansach a mimo wszystko i tak są polecane PMR-ki czy to kwestia tego że PMR wychodzi ekonomicznej? Czy CB ma jakieś inne poważne bolączki? Np taki CB Intek H-520 PLUS a PMR Navcomm tk760, Jesteś w stanie powiedzieć mniej więcej jak wygląda sprawa zasięgu w trudnych warunkach terenowych (zalesienie, zabudowania.) Bo wiadomo jak ładnie i bez przeszkód to oba dobrze ciągną. pozdr.
  3. Witam, przewertowałem masę wątków na różnych forach począwszy od typowo airosftowych poprzez milsimowe a kończąc na specjalistycznych, ale deko mnie ten nadmiar wiedzy zabił. Od pewnego czasu zabieramy się w teamie do kupienia konkretnej łączności, rozglądając się w tym całym bajzlu często obserwuje, że aktualnie królują navcommy tk760, nie należy do najtańszych, w podobnej cenie można dostać porządnego CB-ręczniaka, chciał bym usłyszeć opinie osoby którą miała do czynienia z oboma przypadkami, nie biorąc pod uwagę takich rzeczy jak to, że CB dość rzadko spotykane jest na zlotach, i ich ciężar
  4. Wtrącę się między wódkę a zakąskę i spytam się PO CO? Po co tworzyć coś co będzie ograniczało naszą swobodę? Aby w drodze ewolucji taki twór spowodował powstanie jakiś nowych stołków dla urzędników, którzy będą zajmować się pierdołami, a przy tym ten twór będzie pochłaniać pieniądze podatników. Podobnie nie rozumiem idei wciskania tego w sport, tu nie ma punktów, sędziów, pucharów, rankingów, i słowo sport w odniesieniu do airsoftu kojarzy mi się tylko ze zdrowym ruchem fizycznym i pewną formą rywalizacji. A jeśli już jakiś tam gniot powstanie i pewnej grupie się nie spodoba to powstanie po pr
  5. Szczerze myślałem, że tutaj na kliku-tysięcznym forum zostanę błyskawicznie zalany odpowiedziami i wyjaśnieniami. A może jednak to nie taka trywialna sprawa... a może pytanie trafiło do nieodpowiedniego działu ; /
  6. Problem możliwe, że dla większości trywialny i nie wiem czy w najlepszym miejscu poruszony, ale podczas przeglądania rynku natrafiam na różne kolory body w M-kach a konkretnie rozchodzi mi się o 2 przypadki, czarny mat i siwe, i zaczęła mnie gryźć ciekawość dlaczego tak jest, czy ktoś może mi wyjaśnić, czy tu chodzi o podział wersja cywilna/armijna, czy może w zależności od modelu broni, czy to czysty wymysł producentów. Ktoś może mi przybliżyć idee tej różnicy w kolorach? pozdr.
  7. A ja mam pytanie dość kuriozalne, ale specjalistą nie jestem, i nigdy nad preckami się nie rozwodziłem. AK Boyi posiadam gdzie lufa ma 500mm i że tak powiem na styk wymierzona dłuższa nawet o deczko zacznie wystawać i będzie ją paskudnie widać. Czysto hipotetycznie spytam: Czy istnieją jakieś przeciwwskazania przy docinaniu lufy? Typu mam do wyboru 456mm i 509mm, lepiej tą krótszą czy 509-tkę przyciąć do własnych potrzeb gdy cena ta sama?
  8. Miałem 3 FAK-i jak to nazwałeś w systemie alice te używane przez USMC. I w sumie wszędzie na biciach i nadrukach tytułowane były jako FIRST AID KIT, INDIVIDUAL czyli jednak jest to IFAK albo jak kto woli FAKI
  9. Dzięki za wyrozumiałość i cierpliwość, rzeczywiście jak się przyjrzałem izolacja wsuwek co nachodzą na silnik jest że tak powiem niedokładna, poprawie i zobaczę co się stanie i dobrze, że nie próbowałem metodą siłową tej zaślepki wyjąć na selektorze, chwilkę czasu będę miał to wykręcę i obejrzę jak to wszystko wygląda, porobię fotki, zamierzam to doprowadzić do odpowiedniego stanu, nadmiaru wiedzy nigdy za dużo ; )
  10. Z tym iskrzeniem to jest tak, że gdy zdejmę rączkę i patrzę z boku widać tak jak by przebicie, jakaś iskra przeskakuje i tak jak by przy styku, inna sprawa skoro piszesz, że już rozbierałeś Boyia może znasz jakiś magiczny sposób jak się wyciąga tego pina/zaślepkę od selektora, domyślam się, że jest ona na wcisk, a to jedyna rzecz która mnie blokuje przed wymontowaniem gearbox-a, ale z racji materiałów z jakich to AK jest strach mi użyć jakiejś większej siły. Prawda taka, że wolał bym sam go przejrzeć, choć wielkiego pojęcia o tym nie mam, ale już nie raz przejechałem się na serwisie u krakmanó
  11. O sprawę baterii staram się dbać, mam mikroprocesorówke i wedle sztuki obchodzę się z bateriami mam 2 intellecty 8.4 i na nich zazwyczaj działam, awaryjnie mam firefoxa z zestawu, więc raczej to nie wina batki. Nie wiem może jakiś syf naleciał do cylindra i teraz opornie to wszystko chodzi, zauważyłem że na stykach na silniku przy strzale pojawiają się iskry ale nie wiem czy to normalne czy wynika z za dużych oporów.
  12. Mam go od ładnych kilku miesięcy, więc ciężko po tylu miesiącach powiedzieć, że sprężyna jest za mocna i za słaba bateria, bo wcześniej się to nie zdarzało, teraz nagminnie. Poza tym jest już suchutki i co mogłem osuszyłem, a problem pozostał ; / Ale możliwe, jak nie będzie poprawy będę zmuszony ingerować do środka.
  13. Problem w tym, że nic mu nie dolegało do wypadku, nie miałem żadnych powodów do narzekań, dopiero teraz zaczyna chwytać mnie irytacja, a prawda taka, że nie chce w niego za wiele inwestować, bo to raczej giwera przechodnia, więc najlepiej jak by naprawa ograniczyła się do wymiany zatrzasku od kolby i ewentualnie gumki hop-up bo chyba jej tez coś dolegać zaczęło, jak bym nie ustawił bije pod cel ; / Ale ciągle nie mogę się dopatrzyć winy tych zacięć.
  14. Witam, ostatnio miałem mały wypadeczek, w którym mój AK-74 dostał nieźle w kość, że tak powiem w locie złamałem zatrzask blokujący kolbę (i to dość mały problem) natomiast po dotarciu na ziemię mój ak zginął pod wodą na jakieś 10-20min, w końcu go odnalazłem wyjąłem i o dziwo strzelał bez zarzutu, niestety od tamtej pory pojawiła się cholernie irytująca dolegliwość, potrafi się zaciąć nie jestem do końca pewny czy w tylnym położeniu ale się zacina, a jedyną radą jest poluzowanie silnika i ponowne dokręcenie pomyślałem, że mogło się coś zepsuć ale znajomy miał tak od nowości. Czy ktoś miał do c
  15. Pogmerałem trochę ale niestety nigdzie nie ma konkretów, a rozchodzi mi sie o to czy Colt 1911A1 dobrze leży w M12 Bianchi, bo coś gdzieś słuchy mnie naszły, że nie bardzo, bo jest ona stworzona pod M9 i bardziej pod Colta pasuje UM84, problem w tym, że ta druga jest raz, że droższa a dwa, że trudniej dostępna, dlatego bardziej by mnie ucieszyła nowina, że M12 też dobrze leży a jak to jest w praktyce, ktoś ma doświadczenie i może pomóc? pozdro. PS. A przy okazji ktoś wie jakie mają oznaczenia te małe ładownice na magazynki do boczniaka które mają identyczny system zapięcia jak ten przy
×
×
  • Create New...