BuZz
Użytkownik-
Content Count
81 -
Joined
-
Last visited
-
Aby zdjąć kolbę musisz z zewnątrz: *od strony prawej (przyjmijmy, że to ta po której jest dźwignia selektora ognia): - małym imbusem (1,5mm bodajże) odkręcić okrągłą, metalową część, jak ją zdejmiesz to wykrecisz śrubokrętem-krzyżykiem śrubkę * od strony lewej: - nic nie ruszasz Od środka należy wykręcić 2 śrubki od strony lewej (po wyjęciu gearboxa)
-
Nie ma co oskarżać kogokolwiek. Z rok temu na serwis właśnie dostarczono mi RK Boyi, bo wystąpił efekt wiertarki. Rozkręciłem, okazało się, że zębatka silnika była luźna bo poluzowało się imbusowe mocowanie. Po dokręceniu zębatki do ośki silnika problem minął. Dla pewności lepiej przed dokręcaniem potraktować to od strony ośki jakimś klejem czy coś w ten deseń. Co ciekawe, kolejnym defektem z jakim spotkałem się w Gb. ver. 3 Boya, były gibające się łożyska w otworach gb. pod łożyska. Taki feler zaowocował skoszeniem połowy zębów zębatki środkowej i kilku zębów tłokowej. Morał z te
-
Najczęściej się mówi ,,kable silikonowe", ale takich to się używa najczęściej do mierników elektronicznych. Jeżeli mowa o replikach AEG, to wystarczą kable niskooporowe czyli np. z miedzi beztlenowej, a że takich używa się do głośników to już inna kwestia :-P Na kablu o krótkiej długości różnice w oporze są minimalne - sprawdzałem miernikiem. Oprócz dobrych jakościowo kabli zadbajmy przede wszystkich o czyste styki (blaszki oraz kostkę stykową) i nie pozwólmy, żeby do elementów obwodu elektrycznego przechodził smar z mechanizmu. Inaczej nawet po kilku miesiącach styki mogą pójść się
-
Kurcze, bateria 8.4V (i pewnie tyle daje pod oporem <lol>), spring 140, bezpiecznik pewnie 15A i się chłopak dziwi, że mu się kable grzeją. Przy takiej konfiguracji niszczysz kable, silnik, styki i bezpiecznik.
-
A więc tak - po pierwsze jeżeli już serwis, wymiana części to radziłbym wszystko u jednego fachowca, żeby wiedział z czym ma do czynienia. Miałem taki przypadek, robiłem dla kolesia M15 CA (pękł szkielet GB) - siedziałem nad nim 2 miesiące po kilka godzin tygodniowo. Bo to szkielet nie pasował, bo to łożyska były innych wymiarów sratatatata. Złożyłem gearboxa z jakiegoś JG + części tuningowe z M15 przed uszkodzeniem i działa elegancko, a ja mam wreszcie spokój. Jeśli jesteś na tyle zdesperowany, żeby wysłać broń do Białegostoku to mogę się nią zająć. Trochę dziwnie to może wyglądać, ale wi
-
JG 3 generacja M16 - problem z silnikiem po tuningu
BuZz replied to cosmos's topic in Repliki elektryczne
Jeśli chodzi o podkładkowanie... jeżeli zostawisz to niedokładnie tak jak to opisałeś, że "zębatki trochę ciężko chodzą" to zaskutkuje to kolejną awarią. Silnik się namęczy, ząbki zębatek mogą być narażone na przeciążenia. Jeśli wyjmujesz bebechy i zostawiasz same , twoim zdaniem wypodkładkowane zębatki to jeśli nie wykonają przynajmniej jednego pełnego obrotu to jest kicha a nie wypodkładkowanie. Najpierw podkładkujesz zębatkę środkową i tłokową - połączenie tych dwóch zapewne będzie chodziło gładziutko, potem problem z wypodkładkowaniem silnikowej tak, by trzy zębatki dawały dobry efe -
Jeżeli idą iskry z osi silnika i ma ona czarny osad, to znaczy, że silnik: *mógł mieć zwarcie *stracił na mocy, przez zapchany syfem komutator *ma słabe magnesy i ogólnie daje ciała Jak masz dojścia - sprawdź co się będzie działo na innym silniku. Jeżeli nie zauważysz widocznej różnicy to problem leży gdzie indziej. Z mojego puktu widzenia, jeżeli zostawiłeś giwerę pod wodą, to wystarczyło parę kropelek wody i już albo na silniku, albo przy wtyczce od baterii mogło być zwarcie, które zaskutkowało częściowym zniszczeniem obw. elektrycznego.
-
Czasem silnik ,,się zakleszcza" jeżeli śruba silnikowa jest niewłaściwie dokręcona.(w Twoim przypadku raczej trzeba ją poluzować lekko) Jeżeli spróbujesz ją wyregulować (imbus ok 1,5mm chyba) to nie utracisz gwarancji więc warto spróbować. Śruba silnikowa w eMkach jest na dole chwytu pistoletowego / rączki. Nie orientuje się czy przypadkiem nie jest na zwykły płaski śrubokręt czy na imbus, ale to nie ważne w sumie. Spróbuj!
-
Jeżeli tłok zostaje w tylnej pozycji to przyczyn może być kilka. Między innnymi: *sprężyna o zbyt dużej bądź małej średnicy (powoduje tarcie lub nawet klinowanie się na prowadnicy sprężyny) *źle wypodkładkowany gearbox (ostatnio dostałem na warsztat oplombowane przez Krakmana UMP [DE], w którym tak świetnie był wypodkładkowane zębatki, że nie dało się ich ruszyć palcem <lol> więc silnik trochę się nacierpiał. *za słabe napięcie baterii (czyli zalecana wymiana na o ogniwo większą) *słaby silnik (zobacz czy nie idą z niego iskry i czy magnesy mocno przyciągają małe, stalowe przedmioty
-
Możliwe, że tylko blaszki w kostce stykowej się odkształciły- rozszerzyły i łącznik styku nie zamyka obwodu. Kolejna ewentualność to ubrudzenie jakimś syfem właśnie tejże elektryki przez co obwód także się nie zamyka. Nie jest to robota z ingerencją w bebechy, więc jakiś średnio kapujący kolega od gnatów / serwisant Ci to powinien zrobić. Na pewno masz w okolicy jakiegoś "serwisanta".
-
Sprawdź na bardziej tolerancyjnym bezpieczniku. ,,Cymesy" mają bardzo słabej jakości kable - koledze na 9.6V 1400mAh-ej bateryjce izolacja wyglądała na taką, która właśnie się topi :wink: Sprawdź bez bezpiecznika, potem z jakiś większym (20-25A). Co do regulacji śruby silnikowej - w gearboxach wersji 3 jeszcze się nie spotkałem ze zjawiskiem niedokręcenia śruby silnikowej - jeżeli wcześniej gnat kręcił dobrze to i teraz powinien. Sprawdź giwerę na porządnym, firmowym aku.
-
U mnie w S-systemie P&J powodem nieodskakiwania spustu po każdym strzale na semi było nieprawidłowe wsadzenie sprężynki od spustu. wyskoczyła z dziurki w spuście i zakleszczyła się niżej - tym samym nie dawała takiej siły odrzutu - sprawdź to dla pewności.
-
To, że na auto wywala połowę kulek to wina podawania magazynka- przesmaruj, albo zobacz na innych magach.
-
... i ilość kulek wystrzelonych na jednej baterii. :)
-
Jeżeli w standardzie masz metalowe łożyska i prowadnicę sprężyny to nie powinno nic się stać. Wątpię żeby stockowa bateria pociągnęła taką sprężynę. Jeżeli już pociągnie to z resztą części stockowych będziesz miał marną szybkostrzelność, wystrzelasz mniej kulek na jednej baterii oraz przyczyni się to do szybszego zużycia części w gearboxie (np. zębatki, tłok)