Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Parę pytań laika tuningowego


Recommended Posts

Witam.

 

Chciałbym pogłębić moją wiedzę dot. mechaniki airsoftowej, tak więc mam parę pytań.

 

1. Dlaczego nie poleca się tłoków aluminiowych?

2. Co zazwyczaj jest powodem pękania szkieletów?

3. Gdzie najczęściej pękają szkielety?

4. Jak działa przerywacz i generalnie tryb semi?

5. Czym oprócz braku dziury przy prowadnicy sprężyny różni się GB v2 i v3?

6. Podkładkowanie? Jak najlepiej to robić? Czy podkładki koniecznie muszą być przy każdej zębatce?

7. Jak się może zepsuć popychacz?

8. Najczęstsze błędy przy zabawie z GB?

9. Dlaczego przy sprężynówkach zaleca się wymianę spustu?

10. Czy to prawda że bore-up powoduje zmniejszenie stresu na szkielet?

 

Dzięki wielkie i pozdrawiam

Dev

Edited by DevonSix
Link to post
Share on other sites

1.) Są ciężkie, bardziej obciążają szkielet, kradną fpsy.

2.) Zbyt duże siły działające na przód szkieletu, powodują je:

-Ciężkie tłoki

-Aluminiowe(Ciężkie) głowice

-Mocne sprężyny

-Nieszczelności

-Wysoki rof

3.) W V2 zostaje urwany przód gb, w innych typach pęknięcia są sporadyczne.

4.) Przerywacz(jak sama nazwa wskazuje :D) przerywa obwód po wykonaniu pełnego cyklu przez gb.

5.)Kształtem, i niektórymi częsciami wew, takimi jak:

-Prowadnica.

-Silnik.

-Popychacz.

-Głowica cylindra.

-Kostka stykowa.

-Przerywacz.

-Płytka selektora(tutaj gearboxy tego samego typu też różnią się między sobą, liczy się też typ repliki)

-Spust(to co wyżej)

6.) Było dokładnie opisywane.

7.)Może się urwać cześć, która jest zahaczana zębatką.

8.)Podkładkowanie, regulacja silnika, pominięcie jakiejś sprężynki + fontanna części przy pierwszych próbach składania/rozbierania gb;)

9.)Stockowe rozpadają się przy mocniejszych sprężynach.

Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Chciałbym pogłębić moją wiedzę dot. mechaniki airsoftowej, tak więc mam parę pytań.

 

1. Dlaczego nie poleca się tłoków aluminiowych?

2. Co zazwyczaj jest powodem pękania szkieletów?

3. Gdzie najczęściej pękają szkielety?

4. Jak działa przerywacz i generalnie tryb semi?

5. Czym oprócz braku dziury przy prowadnicy sprężyny różni się GB v2 i v3?

6. Podkładkowanie? Jak najlepiej to robić? Czy podkładki koniecznie muszą być przy każdej zębatce?

7. Jak się może zepsuć popychacz?

8. Najczęstsze błędy przy zabawie z GB?

9. Dlaczego przy sprężynówkach zaleca się wymianę spustu?

10. Czy to prawda że bore-up powoduje zmniejszenie stresu na szkielet?

 

Dzięki wielkie i pozdrawiam

Dev

1. Waga - za ciezkie, za duza bezwladnosc ; mie abosorbuje nacisku tak jak tloki wykonane z towrzyw sztucznych.

2. Zmeczenie materialu ktore wynika z

- nadmiernej ekspoloatacji

- przekroczenia wartosci dopuszczalnych dla danego materialu.

- wad fabrycznych oraz konstrukcyjnych

3. Najczesciej przy glowicy cylindra.

4. Krzywka na kole zebatym powoduje odbicie wahadelka. Po przejsciu krzywki , sprezyna na plytce selektrora odbija wahadelko powodujac odciecie pradu.

Przy opcji auto, krzywka nie dotyka wahadelka , dlatgo tlok czesto i i gesto nie jest w pozycji zerowej tj nie styka sie z glowica cylindra.

5. Prowadnica sprezyny do GB2 ma otwory blokujace okragle ; V3 - prostokatne. Glowice oraz tloki sa najczesciej takie same i praktycznie ( w 99%) nie ma zadnej roznicy miedzy v2 a v3 (pomijam motory oraz glowice cylindra do Siga King Army )

6. Tak , aby przerwa miedzy plaszczyznami byla jak najmniejsza ; oraz tak aby byl o na tyle duzo miejsca aby wszystko moglo by sie ladnie zazebiac i wspolpracowac. Ogolnie - jest to najwieksza babranina robiona najczesciej metoda prob i bledow. Nie ma to to zadnego wzoru ani przykladu. Dla kazdej repliki , dla kazdych lozysk / tulejek / kol zebatych jest inaczej

 

 

7. Peknac lub ukruszyc lub odksztalcic sie w miejscu styku z kolem zebatym

8. Bledy

- zle dobrany srbukret do lba sruby

- zerwane gwinty

- zle podkladkowanie

- brak smarowania

- brak szczelnosci

- zle zlozenie

- uszkodzone kable i elektryka ( ogolnie )

- przeoczenie wad fabrycznych ( np brak osiowosci; zle odlane elementy ; nadlewki etc ; zle wymiary )

- zgubienie czesci

- niewyzerowanie wahadelka selektora ognia

- zly kat przylozenia trybow ( zerwany tlok ) oraz zle zazebienie.

- przesmarowanie ( zapackanie dyszy smarem )

- glupota i durnota jest przyczyna w 99% zlego dzialania GB oraz nadmiernego zuzycia czesci.

9. Przekroczenia wartosci dopuszczalnych dla danego materialu.

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites
- przesmarowanie ( zapackanie dyszy smarem )

 

Właśnie tak uszkodziłem sobie szkielet i nie potrzebnie kupiłem nową sprężynę.

 

- uszkodzone kable i elektryka ( ogolnie )

 

To też mnie dotyczy, kable z mosfetu mam zbyt grube żęby się zmieściły;D zębatka silnikowa je zmasakrowała.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...