Kocur666 Posted September 20, 2010 Report Share Posted September 20, 2010 Male szanse ze ktos bedzie potrafil mi pomoc ale zawsze mozna sprobowac... Po tuningu auga do 450 fps i 35 rps pojawil sie pewien problem. Przy semi replika strzela stabilnie 450 fps, za to przy auto - fpsy spadaja do 350. Gearbox pracuje na 8 mm lozyskach kulkowych king armsa, zestaw bore up z doszczelnionym oringiem (tak zeby byla strzykawka), dysza uszczelniona - z wymienionym oringiem na od zwyklej dyszy (lepsza szczelnosc - ale wlasnie - troche wieksze opory). Gumka w komorze GP czy tam stockowej - potraktowana teflon fixem (ogolnie mam 3 komory wiec to nie jest kwestia komory - byly sprawdzane rozne konfiguracje gumek i luf). Zebatki SHS 13:1 - przy czym jeden zab odciety (shortstroking). Tlok SHSa lekki niebieski full steel zebiska. Na zebatke tlokowa zalozony opozniacz popychacza. Kulki podaje idealnie - nie ma zacinek (przez wlasnie slabe kulki mi sie samo shortstroknelo, chyba jedyne zebatki jakie znam ktorym latwiej wylamac zebatke naciagajaca tlok niz jakakolwiek inna). Na szczescie zab poszedl pierwszy - wiec nie zwalnia tloka za szybko. Popychacz stock - wlasnie ma 2 latka wiec w tym moze byc problem (nowy w drodze). Na poczatku myslalem ze to wina cylindra bez dziury - wiec zamontowalem typu 1, lufe do tego 360mm - ale nie pomoglo wogole. Myslalem ze dysza daje tak duze podcisnienie (przy tym rofie nie bardzo jest czas zassac powietrze ?) wiec poszerzylem otwory na glowicy tloka - nie pomoglo. Luzniejszy oring - to samo. Wlasciwie koncza mi sie pomysly. Mysle nad odszczelnieniem ukladu - zeby sprawdzic czy to cokolwiek pomoze. Plus wlasnie wymiana popychacza - moze za ciezko chodzi i nie nadarza przy full auto wrocic do przodu ? Ktokolwiek mial podobny problem ? ps. Dla tych co uwazaja ze 35 rps jest za duzo - glownie chodzi o krotkie 3 pociskowe serie. Ale wtedy ladnie widac spadek fpsow - pierwsza kulka leci dobrze, druga gorzej a trzecia to juz wogole za blisko. Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted September 20, 2010 Report Share Posted September 20, 2010 (edited) Mi wydaje się, że sam sobie odpowiedziałeś. wymiana popychacza - moze za ciezko chodzi i nie nadarza przy full auto wrocic do przodu ? Tylko nie tyle wymiana co bym drobnym pilnikiem sam go dopracował jeszcze można wymienić sprężynę przy popychaczu . Wydaje mi się że po prostu nie zdąża całość się uszczelnić. Również to dysza uszczelniona - z wymienionym oringiem na od zwyklej dyszy (lepsza szczelnosc - ale wlasnie - troche wieksze opory). Też stosowałem ten patent lecz to również może spowalniać całość Edited September 20, 2010 by MJ6 Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted September 20, 2010 Report Share Posted September 20, 2010 Spodlałem się kiedyś z podobnym problemem, winą była zbyt duża szczelność na głowicy tłoka, oring się mocno rozgrzewał, miękł i zwiększał opory. Ew. zbyt ciasna uszczelka na dyszy, przy auto może powodować że dysza na czas nie dociera do końcowego położenia - zamiast zmieniać można spróbować z mocniejszą sprężynką na listwie popychacza. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 20, 2010 Author Report Share Posted September 20, 2010 Coz nowy bore up CA - baaardzo luzno chodzi, ale niestety zbytnio nie pomogl. Sprawdzilem tez nowy popychacz - ale niestety guardera nie pasuje wiec bede musial dalej z tym kombinowac. Myslalem tez ze moze popychacz blokuje sie lekko na podkladkach u gory zebatki tlokowej - ale narazie nie bardzo potrafie to ani zlikwidowac ani zdiagnozowac do konca. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted September 20, 2010 Report Share Posted September 20, 2010 Jaki masz cylinder? Może być taka opcja że cylinder nie łapie pełnej ilości powietrza? U mnie na cylindrze 0 i lufie 363mm nie mam tego efektu przy rofie jakieś 30 bb/s mimo że czasem pójdzie seria z 10-20bb... Może zobacz jak zachowuje się na krótszej lufie i tym samym cylindrze. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 21, 2010 Author Report Share Posted September 21, 2010 Sprawdzilem na krotkiej lufie i bylo tak samo zle. Wiec w koncu pozegnalem zebatki SHSa i zalozylem zwykle stockowe 18,7:1 Do tego popychacz z drugiego auga (w ramach testow). Drugi jest snajperka 550 fps... Co sie okazalo - rof oczywiscie znacznie spadl (ale 25 rps mi styka). Teraz replika strzela stabilnie na cylindrze bore up (lekkie dziury z tylu) 445 fps stabilne (sprezyna 260 % elementa - lepiej trzyma parametry niz te nowe) i nawet na auto nie spadaja fpsy wiecej niz o 2. Ale ... snajpa po wymianie popychacza stracila na semi 100 fps i ma tylko 450. Ogolnie dziwne bo oba wygladaja zupelnie inaczej popychacze, a juz zupelnie dziwnie wyglada guardera popychacz do v3. Nie dosc ze stockowo nie dawal rady ruszac sie ani w gearboxie vfs ani w JG bo byl za szeroki, to dodatkowo ma inny ksztalt i inna odleglosc od zebatki. Nic tam jutro go wloze i sprawdze czy bedzie poprawa. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted September 21, 2010 Report Share Posted September 21, 2010 Nie popychacz jest winny. To najbardziej typowy objaw tego, ze magazynek nie nadąża. Może jeszcze kulki latają dość niecelnie i dziwnie się podkręcają? Jak mag nie nadąża to dysza wciska kulkę na siłę w komorę, po drodze kulka zaciąga ze sobą kołnierz gumki, zwyczajnie go podwija. Stąd efekty. A fakt, że na semi działa całkiem ok? W końcu GB startuje niemal od zera i jeden strzał jest znacznie wolniejszy niż dowolny wybrany ze środka serii. Zwróć uwagę, że jak zaczniesz pałować serią to raczej pierwsza kulka z reguły w miarę lepiej poleci. Wedle mnie zmiana popychacza była zbędna. Mogłeś znaleźć problem nie ruszając drugiej giwery a teraz masz dwa problemy :wink: Zacznij od porządnego nasmarowania magazynka i wyczyszczenia go. Ma rzygać kulkami do sufitu kiedy siedzisz na podłodze ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 22, 2010 Author Report Share Posted September 22, 2010 Wlasnie problem w tym ze magazynkow mam 10 ... low capy TM, midy KA, i stockowe hicapy. Na kazdym tak sie dzialo. Teraz po zmniejszeniu rofa problemu juz nie ma (i to mimo tego ze wlozylem zebatki bez opozniacza popychacza). W snajperce stawiam raczej na aktualnie za dluga dysze. Kiedys mocno kombinowalem z komorami i dysza jest za dluga o jakies 2 mm. Kulki podaje idealnie ale moze odbija sie przy strzale lub nie zawsze trafia dokladnie. Bede jeszcze testowac az obie beda dzialac. Ale o tym ze mag nie nadarzajac zawija kolnierz nie pomyslalem - bede na to zwracac uwage w przyszlosci. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.