lukira Posted September 26, 2010 Report Share Posted September 26, 2010 Witam! Mam pytanie odnośnie tuningu replik produkcji VFC. Dokładniej o repliki serii SCAR 1. Jaką sprężynę wytrzymają stockowe części? 2. Jak z kompatybilnością innych części? 3. Da radę wrzucić do niego BU? Z tego co czytałem to ma jakąś kosmicznie długą dyszę... 4. Jak nie, to czy pasują zwykłe głowice v2? 5. Jak z wytrzymałością szkieletu gb? 6. Co jest ich "najsłabszym ogniwem"? Pozdrawiam P.S Nie umiałem kompletnie nic o tym znaleźć. Jak było takie coś to poślijcie mi linka na PW i można usunąć temat ;) P.S2 Ogólnie myślałem go zrobić na parasnajperkę (m130 i only semi - auto na terminatorów) Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted September 30, 2010 Author Report Share Posted September 30, 2010 Naprawdę nikt nie miał nigdy do czynienia z tą repliką?:( Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted October 1, 2010 Report Share Posted October 1, 2010 Spytaj ludzi z Coyote asg, oni robili na tym tuning. Z tego co wiem wszsytko standardowo jak w gearboxie wersji 2 tylko dysza ma inną długość. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted October 2, 2010 Author Report Share Posted October 2, 2010 Napisałem maila do nich kilka dni temu i cisza... Na SS widziałem, że to ma v.2 VFC custom, więc trochę dziwne... Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Odgrzebuję jakby komuś było trza: SCAR-H VFC do wymiany pod M120 (nowa seria): sprężyna SCAR-H VFC do wymiany pod M130-M150 (nowa seria): optymalnie wszystko, tj zespół cylindra z zawartością, zębatki SCAR-H SSR VFC do wymiany pod M120 (nowa seria, wersja nie na rynek japoński): po co zmieniać w dół? :P SCAR-H SSR VFC do wymiany pod M130-M150 (nowa seria, wersja nie na rynek japoński): teoretycznie jest już M130, optymalnie zmienić zespół cylindra i zębatki Dysza niestandardowa, długa, BU nie pasują. Warto pomyśleć o silniku, MOSFET'cie (bardzo małym za GB), precrurze oraz dobrej gumce. Silnik w stocku jest przeciętny ale uciągnie nawet M150 przy odpowiednim zasilaniu. Zaleca się jednak zmianę na Systema Magnum chociażby. MOSFETy to ból, ciężko coś zmieścić, ale da radę. Przy tune-up'ie koniecznie uważać na pozycję ramki łączącej GB z komorą HU. Od niej zależy głównie szczelność układu. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted October 23, 2010 Author Report Share Posted October 23, 2010 (edited) Ok dzięki;) Czyli jednym słowem schody zaczynają się przy 450fps+ ;) Mosfet do kolby się nie zmieści? Przy lipolce? Edyta: zębatki i tłok wytrzymają 20-25rps przy sp120? Testował ktoś? Edited October 23, 2010 by lukira Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted October 27, 2010 Report Share Posted October 27, 2010 Ok dzięki;) Czyli jednym słowem schody zaczynają się przy 450fps+ ;) Mosfet do kolby się nie zmieści? Przy lipolce? Edyta: zębatki i tłok wytrzymają 20-25rps przy sp120? Testował ktoś? Robiliśmy kilka sztuk na 450-550 fps. Dało radę. MOSFET najlepiej za GB, przed ramkę styczników dokolbowych. Też da radę, mamy specjalne MOSFETy do tego ;-) Do kolby da radę, ale tracimy fajną funkcjonalność repliki w postaci rzeczywiście "łamalnej" kolby i braku problemów z kablami. Zębatki ciągną do M120 przy dobrym, wysokim ROFie. Wyżej - do M140 testowane, przy mniejszych wartościach ROF dają nadal radę. Tłok działa do ~M130 przy ROFie ~20-22 RPS. Zapewne wytrzyma 25 RPS na M120. Fajniej by było jednak zmienić na coś co ma kilka metalowych zębów, np Modify Ultra. Mowa oczywiście o nowej wzmocnionej wersji, a nie dwóch poprzednich edycjach. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 1, 2010 Author Report Share Posted November 1, 2010 A poprzednie edycje? Są jakoś gorsze? Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 A poprzednie edycje? Są jakoś gorsze? Są... różne. Spotkałem co najmniej trzy różne generacje SCAR'ów VFC. Detale na zewnątrz, w środku bardzo różnie. Zmieniły się między innymi: tłok, prowadnica sprężyny, łożyska, zębatki. SCAR-H nie był robiony w najstarszej generacji, najsłabsze wersje można poznać po plastikowych łożyskach. Najstarsza generacja nadawała się jedynie pod M110 w stocku. Aktualne brykają aż miło na M120, niektórzy świrują z M140, jednak tłok wg. mnie pada za szybko w tym przypadku i istnieje ryzyko rozwalenia kilku innych elementów. SCAR-H SSR różni się od SCAR-H jeszcze bardziej. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 2, 2010 Author Report Share Posted November 2, 2010 Mhmm. A jak z wyciszaniem strzału? Da się go odpowiednio wyciszyć? W sensie jakiej jakości jest ten tłumik ze Scara H? wycisza on, czy jedynie wygląda? Bo głowice będę musiał wrzucić wyciszone Ultimate, albo Systemy... Chcę coś w stylu silent sniper:D Czyli jak najciszej i moc do 500fps;) Btw. scar ssr h ma gb v2 long?:D Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Mhmm. A jak z wyciszaniem strzału? Da się go odpowiednio wyciszyć? W sensie jakiej jakości jest ten tłumik ze Scara H? wycisza on, czy jedynie wygląda? Bo głowice będę musiał wrzucić wyciszone Ultimate, albo Systemy... Chcę coś w stylu silent sniper:D Czyli jak najciszej i moc do 500fps;) Btw. scar ssr h ma gb v2 long?:D GB to ordynarnie typowe v2. Żadne long. Dysza jest długa. Było to pisane powyżej. Tłumik jest bardzo fajny i tłumi w zakresie swoich możliwości. Jeżeli chcesz mieć sajlent snajpa to zastanów się nad lufą odpowiedniej długości, stockowy SCAR-H VFC ma krótszą lufę niż SCAR-L (ponieważ jest w wersji CQC). Dobra cicha głowica tłoka i cylindra, do tego ewentualnie łożyska kulkowe dobrej jakości, niewytężony silnik (Systema Magnum?) na odpowiednich obrotach, MOSFET aby skrócić czas naciągu sprężyny i hałasowania, przy wymaganej mocy także i zębatki... ale to nadal elektryk, więc wyciszyć tak super to się go nie da. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 3, 2010 Author Report Share Posted November 3, 2010 (edited) Czyli : - ciche głowice Systemy/Ultimate - sp130 guarder - prowadnica jest łożyskowana? - mosfet - lipo 11.1 - precka Promyk/ Km Head - guma Systemy czy G&G? Na "Only-Semi" pociągnie bezproblemowo, tak? ;) I dad pod 500fps? Precka 363mm zmieści się w lufie jeszcze? Edited November 3, 2010 by lukira Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 17, 2010 Author Report Share Posted November 17, 2010 Ok to teraz troszkę się rozpiszę ;) Mam SCAR`a H VFC. Po otworzeniu GB okazały mi się takie o to części: - uszczelniona dysza - plastikowa głowica cylindra - chromowany cylinder - aluminiowa głowica tłoka z łożyskowaniem - przeźroczysty tłok - spring jak to spring (m100 - po 2latach i 20k przebiegu ciągle daje 350fps ;)) - niestety plastikowa i NIEłożyskowana prowadnica sprężyny - samokontrujące zębatki wyglądające na OT (środkowa i tłokowa od 1 strony mają zamiast podkładek sprężyny) - czarne łożyska (jakiś polimer chyba...) - niebieski silnik hispeed ;) Wie ktoś, która to jest dokładnie generacja i ile wytrzyma?:D Planuję wymienić prowadnicę na metalową i łożyskowaną, głowice na wyciszone i springa na m120 guarder/m130 G&G (na jedno wychodzi). Robił ktoś tak? Chcę to zasilać LiPo 7.4v 30c 2800mAh...:D Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 To jest 1sza generacja na 100%. Tłok wg mnie dosyć słaby, pęknie 1szy ząb (kruchy) przy dużym ROF'ie. Łożyska do wymiany na dzień dobry, podobnie prowadnica sprężyny. Zębatki pociągną M110, wszystko wyżej to już znaczne obciążenia. Silnik dosyć słaby M110 to max, (podobnie jak zębatki) oczywiście jak wstawisz M120-130 pewnei nawet będzie działało kwestia tylko czy 50 czy 1k strzałów... A wymienić na pewno trzeba standardowo: -łożyska -prowadnicę -tłok -gł cylindra Dalej to już prawie wszystko idzie do wymiany... Osobiście max M110 bym wsadził. Quote Link to post Share on other sites
bijacz Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Dołączę się do tematu, tylko z trochę innym problemem. Mam SCARa-H od VFC wypust chyba ostatni tegoroczny (na wgc zarzekają sie ze to ostatnia seria, przed osunięciem oryginalnych oznaczen) - nie rozbierałem gb, wiec nie mogę potwierdzić. - Z racji na zatrważającą ilość miejsca w kolbie na baterie, jakie lipo byście radzili? Ktoś coś robił z bateriami Turnigy nanotech (2S 1.3 jest znacznie krótsza od zwyklej mini)? - Jak się ma sprawa z przełożeniem kabli w kolbie na odpowiednie dla lipo? Replikę planuje robić na 450 fps (ale chciałbym żeby również działało auto) i z tematu wnioskuje że nowsze wersje SCARa nie wymagają jakichś mega kombinacji. Silnik w stocku uciągnie wszystko na lipo jeżeli wymienię tylko hopke i sprężynę, oraz założę preclufę, czy coś więcej doradzacie? Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 19, 2010 Author Report Share Posted November 19, 2010 http://allegro.pl/li-po-lipo-pakiet-7-4v-2800mah-30c-nowy-i1303369223.html - takie lipo kupiłem i wchodzi akurat do kolby ;) Na stocku daje 25rps ;) Pidzejfat: zmartwiłeś mnie :( Obie głowice, prowadnicę już dawno zamówiłem. Ale tłoczek ma stan idealny po 20k przebiegu na stocku przy rofie rzędu 20-25;) Będę go testował na m130 jak tylko podochodzą mi części do niego ;) Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted November 27, 2010 Author Report Share Posted November 27, 2010 Jaką gumkę włożyć do tego scara? Bo wszystkie, które próbuję, są zbyt szerokie... Jedynie stockowa pasuje...:( Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Jaką gumkę włożyć do tego scara? Bo wszystkie, które próbuję, są zbyt szerokie... Jedynie stockowa pasuje...:( Wsadzasz na przykład Systema czarna / Energy lub Prometheusa fioletowego. Odcinasz około 2-3 milimetry i wchodzi. Tudzież wsadzasz KM Head - i działa w większości wypadków od ręki. Gumka stockowa jest chuda, dlatego inne się nie mieszczą. Ostrożnie z doszczelnianiem. Przy takich kombinacjach łatwo stracić z 50-100 fps ;-) Co do części H powyżej - to druga generacja VFC, czyli pierwsza ever H. Łożyska, głowice, tłok i prowadnica do wymiany. Silnik na 11.1v uciągnie M120-M130, aczkolwiek warto pomyśleć o zmianie na G&P M140 lub najlepiej Systemę Magnum. Zębatki zostawiłbym w spokoju, M120-M130 powinny wytrzymać... ale głowy za to nie dam, to nie są "torki" i materiał nie ten. To tyle, mam nadzieję że rozwiałem większość wątpliwości. Co do baterii - wywalamy ze środka okablowanie standardowe - te z kolby i pakujemy do środka prostą wersję bez bezpiecznika. Da radę wtedy upchnąć 2200mAh GE Power 7.4v lub 1300-1800mAh GE Power 11.1v. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Dla testów wrzuciłem SP130 guardera. Oraz wymieniłem jedynie prowadnicę na stalową, bo jakoś nie umiałem zaufać temu plastikowi... Lipo 7.4 spokojnie to ciągnie (7.4v 30c 2800mAh) - obciąłem kable przed bezpiecznikiem, zamontowałem deansy i jest na styk ;) Po 500kulkach przebiegu nic się nie stało jeszcze:D Tylko fps`ów troszkę mało wyszło, ale tłumaczę to sobie, że to wina braku lekko ubitej sprężyny łożyskowania na prowadnicy, cylindra typ2, brak borka i stockowej gumki ;) Wyszło bowiem 450fps +/-5. Zębatki budową nawet lekko przypominają hispeedy 18:1. A głowica tłoka wygląda baaardzo porządnie;) Tylko ALU... Najbardziej szkoda szkieletu (w końcu to v2...) Czyli mówisz, że gumki KmH są też takie cienkie? Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Wybaczcie za 2 posty... Najzabawniejsze jest to, że na stockowej lufie gumka Systemy wchodzi do komory HU. Na precce promyka nie chce;p Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Zmierz lufki - na zewnętrznej ;-) Policz zęby na zębatce - to nie są hajspidy. Głowicę tłoka i głowicę cylindra warto zmienić albo na BU, albo na wersję z POMowskimi hamulcami, głównie z powodu GB. 450 fps na standardowej króciutkiej lufie to normalny wynik na G M130. Rzekłbym że nawet niezły. Jeżeli rurka jest dłuższa - cóż, możesz pokombinować z gumą, doszczelnieniem HU oraz ustawieniem ramki łączącej GB z komorą HU. Od gniazda maga masz śrubkę widoczną. Powkręcaj, powykręcaj, sprawdź jak najlepiej działa. Gdy znajdziesz optymalne ustawienie dorób odpowiedniej wysokości podkładkę do środka - między ramkę montażu w dolnym korpusie a czarnym elementem w który wchodzi śrubka. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 Głowicę tłoka wymieniłem na POM`ową;) Tłok też na wzmocniony. Nie twierdzę, że są to hispeedy, tylko że tak wyglądają (kształt zębów);) Ta ramka jest koszmarna, tak samo jak tylna śrubka z gb... Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 Jak mogę przerobić patent z śrubką trzymającą prowadnicę springa, żeby pasowała do standardowej prowadnicy? Bo ta stockowa VFC ma wejście na mniejszy gwint niż standard... I gdy wkładam inną to lata... Quote Link to post Share on other sites
Vintersky Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 Poszukać pasującej śrubki. Z głowy nie powiem jaka pasuje - po prostu mam tego sporo i zawsze coś się dopasuje :D Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 mhmm...:D I muszę się pochwalić, że udało mi się w końcu włożyć gumkę systemy na preckę promyka, tak, żeby dawała odpowiednią szczelność ;) To dopóki nie znajdę pasującej śrubki muszę się zadowolić stockowymi 2letnimi 355fpsami...:( Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.