Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam!

 

Mam pytanie odnośnie tuningu replik produkcji VFC. Dokładniej o repliki serii SCAR

 

1. Jaką sprężynę wytrzymają stockowe części?

2. Jak z kompatybilnością innych części?

3. Da radę wrzucić do niego BU? Z tego co czytałem to ma jakąś kosmicznie długą dyszę...

4. Jak nie, to czy pasują zwykłe głowice v2?

5. Jak z wytrzymałością szkieletu gb?

6. Co jest ich "najsłabszym ogniwem"?

 

Pozdrawiam

 

P.S

Nie umiałem kompletnie nic o tym znaleźć. Jak było takie coś to poślijcie mi linka na PW i można usunąć temat ;)

 

P.S2

Ogólnie myślałem go zrobić na parasnajperkę (m130 i only semi - auto na terminatorów)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Odgrzebuję jakby komuś było trza:

SCAR-H VFC do wymiany pod M120 (nowa seria): sprężyna

SCAR-H VFC do wymiany pod M130-M150 (nowa seria): optymalnie wszystko, tj zespół cylindra z zawartością, zębatki

SCAR-H SSR VFC do wymiany pod M120 (nowa seria, wersja nie na rynek japoński): po co zmieniać w dół? :P

SCAR-H SSR VFC do wymiany pod M130-M150 (nowa seria, wersja nie na rynek japoński): teoretycznie jest już M130, optymalnie zmienić zespół cylindra i zębatki

 

Dysza niestandardowa, długa, BU nie pasują.

 

Warto pomyśleć o silniku, MOSFET'cie (bardzo małym za GB), precrurze oraz dobrej gumce.

Silnik w stocku jest przeciętny ale uciągnie nawet M150 przy odpowiednim zasilaniu. Zaleca się jednak zmianę na Systema Magnum chociażby.

MOSFETy to ból, ciężko coś zmieścić, ale da radę.

 

Przy tune-up'ie koniecznie uważać na pozycję ramki łączącej GB z komorą HU. Od niej zależy głównie szczelność układu.

Link to post
Share on other sites

Ok dzięki;) Czyli jednym słowem schody zaczynają się przy 450fps+ ;)

 

Mosfet do kolby się nie zmieści? Przy lipolce?

 

Edyta: zębatki i tłok wytrzymają 20-25rps przy sp120? Testował ktoś?

Robiliśmy kilka sztuk na 450-550 fps. Dało radę.

 

MOSFET najlepiej za GB, przed ramkę styczników dokolbowych. Też da radę, mamy specjalne MOSFETy do tego ;-)

Do kolby da radę, ale tracimy fajną funkcjonalność repliki w postaci rzeczywiście "łamalnej" kolby i braku problemów z kablami.

Zębatki ciągną do M120 przy dobrym, wysokim ROFie. Wyżej - do M140 testowane, przy mniejszych wartościach ROF dają nadal radę.

Tłok działa do ~M130 przy ROFie ~20-22 RPS. Zapewne wytrzyma 25 RPS na M120. Fajniej by było jednak zmienić na coś co ma kilka metalowych zębów, np Modify Ultra.

 

Mowa oczywiście o nowej wzmocnionej wersji, a nie dwóch poprzednich edycjach.

Link to post
Share on other sites

A poprzednie edycje? Są jakoś gorsze?

Są... różne. Spotkałem co najmniej trzy różne generacje SCAR'ów VFC. Detale na zewnątrz, w środku bardzo różnie. Zmieniły się między innymi: tłok, prowadnica sprężyny, łożyska, zębatki. SCAR-H nie był robiony w najstarszej generacji, najsłabsze wersje można poznać po plastikowych łożyskach.

Najstarsza generacja nadawała się jedynie pod M110 w stocku. Aktualne brykają aż miło na M120, niektórzy świrują z M140, jednak tłok wg. mnie pada za szybko w tym przypadku i istnieje ryzyko rozwalenia kilku innych elementów. SCAR-H SSR różni się od SCAR-H jeszcze bardziej.

Link to post
Share on other sites

Mhmm.

 

A jak z wyciszaniem strzału? Da się go odpowiednio wyciszyć? W sensie jakiej jakości jest ten tłumik ze Scara H? wycisza on, czy jedynie wygląda? Bo głowice będę musiał wrzucić wyciszone Ultimate, albo Systemy... Chcę coś w stylu silent sniper:D Czyli jak najciszej i moc do 500fps;)

 

Btw. scar ssr h ma gb v2 long?:D

Link to post
Share on other sites

Mhmm.

 

A jak z wyciszaniem strzału? Da się go odpowiednio wyciszyć? W sensie jakiej jakości jest ten tłumik ze Scara H? wycisza on, czy jedynie wygląda? Bo głowice będę musiał wrzucić wyciszone Ultimate, albo Systemy... Chcę coś w stylu silent sniper:D Czyli jak najciszej i moc do 500fps;)

 

Btw. scar ssr h ma gb v2 long?:D

GB to ordynarnie typowe v2. Żadne long. Dysza jest długa. Było to pisane powyżej.

 

Tłumik jest bardzo fajny i tłumi w zakresie swoich możliwości. Jeżeli chcesz mieć sajlent snajpa to zastanów się nad lufą odpowiedniej długości, stockowy SCAR-H VFC ma krótszą lufę niż SCAR-L (ponieważ jest w wersji CQC).

 

Dobra cicha głowica tłoka i cylindra, do tego ewentualnie łożyska kulkowe dobrej jakości, niewytężony silnik (Systema Magnum?) na odpowiednich obrotach, MOSFET aby skrócić czas naciągu sprężyny i hałasowania, przy wymaganej mocy także i zębatki... ale to nadal elektryk, więc wyciszyć tak super to się go nie da.

Link to post
Share on other sites

Czyli :

- ciche głowice Systemy/Ultimate

- sp130 guarder

- prowadnica jest łożyskowana?

- mosfet

- lipo 11.1

- precka Promyk/ Km Head

- guma Systemy czy G&G?

 

Na "Only-Semi" pociągnie bezproblemowo, tak? ;) I dad pod 500fps?

 

Precka 363mm zmieści się w lufie jeszcze?

Edited by lukira
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ok to teraz troszkę się rozpiszę ;)

 

Mam SCAR`a H VFC. Po otworzeniu GB okazały mi się takie o to części:

- uszczelniona dysza

- plastikowa głowica cylindra

- chromowany cylinder

- aluminiowa głowica tłoka z łożyskowaniem

- przeźroczysty tłok

- spring jak to spring (m100 - po 2latach i 20k przebiegu ciągle daje 350fps ;))

- niestety plastikowa i NIEłożyskowana prowadnica sprężyny

- samokontrujące zębatki wyglądające na OT (środkowa i tłokowa od 1 strony mają zamiast podkładek sprężyny)

- czarne łożyska (jakiś polimer chyba...)

- niebieski silnik hispeed ;)

 

Wie ktoś, która to jest dokładnie generacja i ile wytrzyma?:D Planuję wymienić prowadnicę na metalową i łożyskowaną, głowice na wyciszone i springa na m120 guarder/m130 G&G (na jedno wychodzi).

 

Robił ktoś tak? Chcę to zasilać LiPo 7.4v 30c 2800mAh...:D

Link to post
Share on other sites

To jest 1sza generacja na 100%.

Tłok wg mnie dosyć słaby, pęknie 1szy ząb (kruchy) przy dużym ROF'ie.

Łożyska do wymiany na dzień dobry, podobnie prowadnica sprężyny.

Zębatki pociągną M110, wszystko wyżej to już znaczne obciążenia.

Silnik dosyć słaby M110 to max, (podobnie jak zębatki) oczywiście jak wstawisz M120-130 pewnei nawet będzie działało kwestia tylko czy 50 czy 1k strzałów...

 

A wymienić na pewno trzeba standardowo:

-łożyska

-prowadnicę

-tłok

-gł cylindra

 

Dalej to już prawie wszystko idzie do wymiany...

 

Osobiście max M110 bym wsadził.

Link to post
Share on other sites

Dołączę się do tematu, tylko z trochę innym problemem.

 

Mam SCARa-H od VFC wypust chyba ostatni tegoroczny (na wgc zarzekają sie ze to ostatnia seria, przed osunięciem oryginalnych oznaczen) - nie rozbierałem gb, wiec nie mogę potwierdzić.

 

- Z racji na zatrważającą ilość miejsca w kolbie na baterie, jakie lipo byście radzili? Ktoś coś robił z bateriami Turnigy nanotech (2S 1.3 jest znacznie krótsza od zwyklej mini)?

- Jak się ma sprawa z przełożeniem kabli w kolbie na odpowiednie dla lipo?

 

Replikę planuje robić na 450 fps (ale chciałbym żeby również działało auto) i z tematu wnioskuje że nowsze wersje SCARa nie wymagają jakichś mega kombinacji. Silnik w stocku uciągnie wszystko na lipo jeżeli wymienię tylko hopke i sprężynę, oraz założę preclufę, czy coś więcej doradzacie?

Link to post
Share on other sites

http://allegro.pl/li-po-lipo-pakiet-7-4v-2800mah-30c-nowy-i1303369223.html - takie lipo kupiłem i wchodzi akurat do kolby ;) Na stocku daje 25rps ;)

 

Pidzejfat: zmartwiłeś mnie :(

 

Obie głowice, prowadnicę już dawno zamówiłem. Ale tłoczek ma stan idealny po 20k przebiegu na stocku przy rofie rzędu 20-25;) Będę go testował na m130 jak tylko podochodzą mi części do niego ;)

Link to post
Share on other sites

Jaką gumkę włożyć do tego scara? Bo wszystkie, które próbuję, są zbyt szerokie... Jedynie stockowa pasuje...:(

Wsadzasz na przykład Systema czarna / Energy lub Prometheusa fioletowego.

Odcinasz około 2-3 milimetry i wchodzi.

Tudzież wsadzasz KM Head - i działa w większości wypadków od ręki.

Gumka stockowa jest chuda, dlatego inne się nie mieszczą.

Ostrożnie z doszczelnianiem. Przy takich kombinacjach łatwo stracić z 50-100 fps ;-)

 

Co do części H powyżej - to druga generacja VFC, czyli pierwsza ever H.

 

Łożyska, głowice, tłok i prowadnica do wymiany. Silnik na 11.1v uciągnie M120-M130, aczkolwiek warto pomyśleć o zmianie na G&P M140 lub najlepiej Systemę Magnum. Zębatki zostawiłbym w spokoju, M120-M130 powinny wytrzymać... ale głowy za to nie dam, to nie są "torki" i materiał nie ten.

 

To tyle, mam nadzieję że rozwiałem większość wątpliwości.

 

Co do baterii - wywalamy ze środka okablowanie standardowe - te z kolby i pakujemy do środka prostą wersję bez bezpiecznika. Da radę wtedy upchnąć 2200mAh GE Power 7.4v lub 1300-1800mAh GE Power 11.1v.

Link to post
Share on other sites

Dla testów wrzuciłem SP130 guardera. Oraz wymieniłem jedynie prowadnicę na stalową, bo jakoś nie umiałem zaufać temu plastikowi...

 

Lipo 7.4 spokojnie to ciągnie (7.4v 30c 2800mAh) - obciąłem kable przed bezpiecznikiem, zamontowałem deansy i jest na styk ;)

 

Po 500kulkach przebiegu nic się nie stało jeszcze:D Tylko fps`ów troszkę mało wyszło, ale tłumaczę to sobie, że to wina braku lekko ubitej sprężyny łożyskowania na prowadnicy, cylindra typ2, brak borka i stockowej gumki ;) Wyszło bowiem 450fps +/-5.

 

Zębatki budową nawet lekko przypominają hispeedy 18:1.

 

A głowica tłoka wygląda baaardzo porządnie;) Tylko ALU... Najbardziej szkoda szkieletu (w końcu to v2...)

 

Czyli mówisz, że gumki KmH są też takie cienkie?

Link to post
Share on other sites

Zmierz lufki - na zewnętrznej ;-)

 

Policz zęby na zębatce - to nie są hajspidy.

 

Głowicę tłoka i głowicę cylindra warto zmienić albo na BU, albo na wersję z POMowskimi hamulcami, głównie z powodu GB.

450 fps na standardowej króciutkiej lufie to normalny wynik na G M130. Rzekłbym że nawet niezły.

Jeżeli rurka jest dłuższa - cóż, możesz pokombinować z gumą, doszczelnieniem HU oraz ustawieniem ramki łączącej GB z komorą HU. Od gniazda maga masz śrubkę widoczną. Powkręcaj, powykręcaj, sprawdź jak najlepiej działa. Gdy znajdziesz optymalne ustawienie dorób odpowiedniej wysokości podkładkę do środka - między ramkę montażu w dolnym korpusie a czarnym elementem w który wchodzi śrubka.

Link to post
Share on other sites

mhmm...:D

 

I muszę się pochwalić, że udało mi się w końcu włożyć gumkę systemy na preckę promyka, tak, żeby dawała odpowiednią szczelność ;)

 

To dopóki nie znajdę pasującej śrubki muszę się zadowolić stockowymi 2letnimi 355fpsami...:(

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...