stanis69 Posted November 26, 2010 Report Share Posted November 26, 2010 (edited) Witam, Chciałem założyć temat w dziale "jestem zielony" ale niestety nie mogłem. Może to głupie pytanie ale mi się wydaje że warto je zadać. Jakiś czas temu kupiłem używaną replikę M4 SIR podobno taką: http://www.airsoftxtreme.pl/product-pol-439-M4-SIR-FULL-METAL-BI-3381M-.html Replika była po drobnym tuningu w postaci preclufki 6,03 i wstawione body od PJ. No i teraz problem: Jak sprawdzić/rozpoznać jakie są części w gearboxie, jaka sprężyna (raczej nie ma oznaczeń), jaki typ cylindra 0 czy 1, czy obudowa zwykła czy wzmocniona, koła szybkie czy wolne, itp. (na gearboxie są jeszcze plomby krakmana więc chyba nic nie było wymieniane) Nie mam możliwości sprawdzić mocy więc nawet nie wiem blisko jakiej mocy może być replika (podejrzewam że koło 380fps, pluje ładnie). Pytam bo myślę o lekkim tuningu i nie wiem co należy wymienić a co może zostać. Jeśli to nie problem to proszę o pomoc ewentualnie jakieś linki do stron gdzie może być to opisane. Dzięki i pozdrowionka. Edited November 26, 2010 by stanis69 Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted November 26, 2010 Report Share Posted November 26, 2010 Cylider jeżeli ma otwór to jest cylinder typ 1, jeżeli jest pełny to 0. Do reszty zdejmij górne body i wyjmij gb. Quote Link to post Share on other sites
Vault13 Posted November 26, 2010 Report Share Posted November 26, 2010 Moc sprawdź na chronometrze a podzespoły żeby znać musisz poprostu rozebrać replike na części pierwsze, obejrzeć co i jak (wymaga podstawowej wiedzy o gb) i złozyć. Tego nie polecam chyba ze jesteś doświadczony i masz juz kilka takich rozbiórek za sobą. W innym razie - idź do kogoś doświadczonego w AS niech ci to sprawdzi. W ostateczności dobry serwis. Pozdro Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted November 26, 2010 Author Report Share Posted November 26, 2010 No i tu leży pies pogrzebany, wiem jak się sprawdza moc ale jak już pisałem nie mam możliwości tego zrobić. Mieszkam na takim terenie że tu nawet serwisu niema ani nawet sklepów ASG więc to odpada, znajomi raczej w "mechanice" mniej doświadczeni ode mnie. Jeśli chodzi o cylinder to widziałem że otwór ma czyli niby typ 1 a reszta. No więc przeglądając youtube widziałem filmiki instruktażowe jak rozebrać gb i nie wyglądało to aż tak strasznie skomplikowanie więc może spróbuję, doświadczenia nie mam ale jakoś trzeba je zdobyć ;) Z zewnątrz widać że łożyska są metalowe, koła zębate też, prowadnica sprężyny - metal, obudowa - metal tyle zauważyłem. A jak sprawdzić/rozpoznać jaka jest sprężyna (jeśli niby ma ok 380fps to sprężyna powinna być M120 jak się nie mylę). I czy (jeśli się nie mylę w oględzinach) da radę (bezpiecznie) wstawić tu sprężynę M130 bez wymiany reszty (ewentualnie co wymienić) Dzięki za pomoc Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 16, 2010 Author Report Share Posted December 16, 2010 (edited) Widzę że temat tak jakby umarł a ja do tej pory się nie dowiedziałem tego co chciałem. Więc trochę uproszczę temat. Gaerboxa rozebrałem i złożyłem (i nawet działa) ale nie potrafię rozpoznać jaka jest tam sprezyna, jeśli ktos mogłby doradzić to bardzo dziękuje. Edited December 16, 2010 by stanis69 Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Daj zdjęcia wszystkiego. Sprężynę w otwartym gb, abym widział długość i miał odniesienie i wyjętą z GB. Ale błagam, nie rób fotek Nokia 3310. Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 16, 2010 Author Report Share Posted December 16, 2010 mam takie zdjęcia: cały GB http://pgdwilki.pl/gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=25 rozłożony GB http://pgdwilki.pl/gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=24 jeśli to pomoże to super. P.S. z opisu producenta wynika że powinna być sprężyna 120 ale z moich obserwacji podejrzewam że albo jest słabsza albo już zbita (duży ROF i bateria dłużej wytrzymuje niż u kolegów) ale to tylko moje domysły. Quote Link to post Share on other sites
Kelly Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 daj same zdjęcia, nie chcemy się tam rejestrować Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 16, 2010 Author Report Share Posted December 16, 2010 Co za zryty program ta Picassa, w końcu się udało: http://picasaweb.google.com/112623491426040353542/M4GB# Quote Link to post Share on other sites
Pucu Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Zacznijmy od tego, że cylinder to typ 2, a nie 1 (kwestia położenia i wielkości otworu). Co do sprężyny to niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą, ale moim zdaniem na 95% jest to faktycznie stockowa 120 z boyi. Pzdr Quote Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Stok boyi/P&J -Czyli m120 -Prowadnica łożyskowana v2 P&J -Łożyska kulkowe 7mm Element/Boyi lub P&J - Zębatki Xyt Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 16, 2010 Author Report Share Posted December 16, 2010 A tak teoretycznie jaka maxymalna sprężynka wejdzie do tego GB bez wymiany innych części, ewentualnie po wstawieniu tego http://azteko.pl/jbu-zestaw-tune-up-kit-m120s-do-m16-gr16a3-p-631.html Dzięki za zainteresowanie Quote Link to post Share on other sites
Pucu Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Po wstawieniu tego zestawu nie ryzykowałbym więcej niż 120 Guardera z uwagi na to że szkielety v.2 boyi nie cieszą się zbyt dużym zaufaniem jeśli chodzi o wytrzymałość. PS Ten zestaw posiada metalowe/aluminiowe głowice oraz tłok więc jest cięższy (tłok z głowicą), a co za tym idzie wpłynie na szybszą awarię szkieletu. Quote Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Kolega przemielił 55 tys na m125 i bu guardera szkielet poszedł myślę ze to dobry wynik. Zębatki silnik powinny pociągnąć m130 ale szkielet już nie . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Zbyt kupowe są te zdjęcia, aby cokolwiek powiedzieć, mówiłem Ci, żebyś swoja wysłużoną Nokie 3310 zostawił w domu i wziął aparat. Z tego co widać to sprężyna to chiński stock, w okolicach M110-M120, ale nie pokładałbym w niej żadnych nadziei. Ponad to nie słuchaj Rafika, chwalił się gdzieś, ze w tym roku miał już 14 replik, co go ewidentnie nie czyni specem od tunningów albo generalnie użytkowania AEG. Za to trzeba mu przyznać, że sokoli wzrok dała mu Bozia, że udało mu się dojrzeć producentów tych podzespołów. I jest to z całą pewnością GB Boyi'a. FTK Ci odradzam. Bez sensu. Wstaw SP120 Guardera, do tego tłok żółty CA, resztę zostaw w spokoju. Aha. Zmień też gumkę HU. Szkielet da radę na SP120, ale faktycznie, stare serie BOYI'a dość szybko pękały, ale z czasem coraz lepiej tam było z nimi. Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 17, 2010 Author Report Share Posted December 17, 2010 No teraz to mi się trochę rozjaśniło w główce. Gumkę mam silikonową guardera a ten zestaw FTK planowałem bo chcę wstawić lufke dłuższą (widziałem tanią nówkę Madbulla 445 od AK) no i cylinderek "0" a ta moja sprężynka (nie znam się za bardzo) na moje oko trochę wychechłana jest więc wstawił bym nową 120. No a tak poza konkursem to co sądzicie o firmie JBU dobre robi bebechy czy nie warto zawracać se głowy (jak cena wskazuje)? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 JBU? Zależy co. Do Boyi'a wstaw M120, borapami sobie głowy nie zawracaj. Wstaw tłok CA żółty i głowicę tłoka G&P niebieską. Żadnych alu do tego szkieletu. Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 17, 2010 Author Report Share Posted December 17, 2010 A cylinderek typu 0 poprawi osiągi? czy tylko po to żeby lufę opanować? Quote Link to post Share on other sites
stanis69 Posted December 30, 2010 Author Report Share Posted December 30, 2010 No i zamówiłem i wymieniłem i śmiga :D Wszystko gra dzięki za rady Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted December 30, 2010 Report Share Posted December 30, 2010 Proszę. :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.