old shifty Posted December 2, 2010 Report Share Posted December 2, 2010 Witam wszystkich. Miło mi jest zaprosić wszytkich na kolejną edycję "Bitwy o Ardeny, która odbedzie się 02.04.2011 jak zwykle Pałczew k/Łodzi. Czekalismy z ogłoszeniem z uwagi na zezwolenie od gospodarza terenu, którym juz dysponujemy (wybory). Na prośbę uczestników w tej edycji zmieniliśmy pare szczegółów Więcej informacji na lokalne grupy airsoftowe łódzkie gdzie zapraszam. Zapraszamy old shifty REGULAMIN GRY Gra wojenna „Bitwa o Ardeny 2011” Obecny regulamin uwzględnia wszystkie prośby o zmianę z roku ubiegłego. Miłej zabawy. Organizator 2 REP Współorganizator: Bat Łódź Militarialodz.pl MSW łódż Gra wojenna „Ardeny 2011” jest oparta na autentycznych wydarzeniach „Bitwy o Ardeny” i odbędzie się w dniu 02.04.2011 w miejscowości Pałczew k/ Łodzi. W czasie gry obowiązuje poniższy regulamin imprezy. Odtworzone zostaną działania wojenne bitwy o Ardeny w czasie II wojny światowej. W tegorocznej rozgrywce wprowadzamy nowość: Grę rozpoczynamy zgodnie z prawdą historyczną natomiast później rozgrywa się zgodnie z zasadami ASG. W tym roku niech wygrywają najlepsi. Główne punkty gry: Miejscowość Malmedy Miejscowość Bastogne Miejscowość St. Vith Miejscowość Stavelot Miejscowość Trois-Ponts Miejscowość Ambleve Obrona składów paliwa Przeprowadzone zostaną operacje: • Obrony Malmedy – likwidacja jeńców • Obrona Bastogne • Obrona ST. Vith • Obrona Stavelot • Obrona Trois-Ponts • Operacja grupy Otto Skorzennego • Operacja grupy Peiper Organizator dołoży wszelkich starań aby w miarę wiernie ją odtworzyć. Członkowie 2Rep i z uwagi na znajomość terenu i szczegółów gry nie biorą udziału, pełnią funkcje rozjemców i inne wymagane funkcje w czasie gry. Organizator zaleca zapoznanie się z historią bitwy o Ardeny . Zgłoszenia w dniu gry. Będą czynne dwa niezależne Biura Przepustek. Oddzielne dla stron konfliktu. Parkingi są wyznaczone i oznakowane kryptonimami jednostek. Po przybyciu należy parkować w „swoim” sektorze. Nad logistyką i porządkiem na parkingach czuwa MP. Do Biura Przepustek zgłaszają się wyłącznie dowódcy oddziałów gdzie pobierają identyfikatory dla swoich żołnierzy jak i wyposażenie przygotowane przez organizatora. Identyfikatory mogą być kontrolowane w czasie gry przez MP. Nie posiadanie identyfikatora w czasie kontroli skutkuje wzięciem do „aresztu” przez patrol MP i odstawienie do aresztu który jest zlokalizowany w Biurach Przepustek stron. Po kontroli zgłoszenia i wydaniu nowego identyfikatora - odczekaniu 15 minut żołnierz zostaje zwolniony z aresztu i samodzielnie udaje się do swojej jednostki. Zasady gry wojennej: W czasie gry wszyscy uczestnicy zobowiązani są do bezwzględnego wykonywania rozkazów sztabu gry jak i dowódców od szczebla dowódcy armii do dowódcy oddziału włącznie. Nie stosowanie się do powyższego skutkować może na wniosek poszczególnych dowódców zgłoszonych do Arbitra wykluczeniem z gry. Cel gry wojennej „Bitwa o Ardeny” Celem ataku niemieckiego jest zdobycie w wyznaczonym czasie ( 14.30 – 15.30) składów paliwa co umożliwi im kontynuowanie natarcia i zwycięstwo. Atakowanie składów możliwe będzie wyłącznie po wydaniu takiego rozkazu przez sztab gry i przegrupowaniu wojsk. Sygnałem do ataku będzie rozkaz wydany przez sztab gry. Zdobyciem składu będzie jego wysadzenie w powietrze poprzez odpalenie zgrupowanych tam rac i ogni sztucznych. Ich wysadzenie oznacza koniec gry i od tego momentu obowiązywać będzie całkowity zakaz strzelania. Poszczególne oddziały udają się do Biur Przepustek gdzie odbędzie uroczyste zakończenie gry. W przypadku nie zdobycia składów paliwa natarcie niemieckie staje z braku paliwa i jest to przegrana wojsk niemieckich. Środki ostrożności i ratunkowe obowiązujące w czasie gry. Z uwagi na zastosowanie przez organizatora rzeczywistych środków pozoracji pola walki zabrania się wchodzenia na pola minowe, jak i obowiązkowe jest utrzymywanie bezpiecznej odległości od zastosowanych środków transportu wojsk lub pojazdów pancernych. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek zasadzek lub innych sposobów skrytego podejścia do powyższych pojazdów. Ataki wolno dokonywać wyłącznie z zajmowanej pozycji bez jej opuszczania. W przypadku pozorowanego ostrzału artyleryjskiego należy skryć się w okopie lub za inna zasłoną terenową (jak w Realu). Na miejscu będzie karetka pogotowia zlokalizowana przy sztabie gry. W przypadku jakiegokolwiek zranienia dowódca oddziału ( pod rygorem odpowiedzialności prawnej) zgłasza ten fakt do Arbitra który podejmuje decyzję o właściwych działaniach ratunkowych. Przy drobnych skaleczeniach pomocy udzielają sanitariusze (nie ma obowiązku zgłaszania Arbitrowi) którzy w torbach medycznych (dostarczonych przez organizatora) będą mieć podstawowe środki opatrunkowe. W przypadku poważnego zranienia Arbiter ma prawo przerwać grę dla jednostki w której nastąpił wypadek. Arbitrzy Oznakowanie w postaci żółtego hełmu. Na jedną bronioną miejscowość przypada od dwóch do czterech Arbitrów. Posiadają wszelkie uprawnienia, włącznie z wykluczeniem z gry pojedynczego żołnierza jak i całych oddziałów w drastycznych przypadkach. W czasie gry pilnują jej przebiegu, aby był zgodny z regulaminem. Obowiązuje bezwzględne przestrzeganie wydawanych przez nich poleceń. W przypadkach drastycznych mają prawo do wykluczenia z gry poszczególnych żołnierzy jak i całych oddziałów. Obowiązuje zakaz jakiegokolwiek ataku czy też strzelania do nich. W szczególności będą zwracać uwagę na tzw. „terminatorstwo”, oraz utracenia przez oddział możliwości walki. Terminatorka - arbiter decyduje przy kwestiach spornych, kto kogo zabił, i jest to decyzja ostateczna, nawet jeśli omyłkowo niesłuszna. Za uporczywą terminatorkę – wykluczenie z gry. Pilnują prawidłowego udzielania pomocy przez sanitariuszy itp. Arbitrzy przebywają za linią obrony tak, aby mieć wgląd na atakujących i obrońców i nie wchodzą pomiędzy walczących za wyjątkiem interwencji. Wszelkie decyzje arbitrów są decyzjami ostatecznymi i sztab nie będzie reagował na żadne zażalenia w czasie gry. Środki techniczne: Dozwolone i zalecane jest używanie środków technicznych ( miny, dymy, petardy). Samochody terenowe Jeep będą służyły do szybkiego przerzucania wojsk w rejon działań. Podlegają bezpośrednio sztabowi gry. Obowiązuje zakaz strzelania do nich z uwagi na ew. uszkodzenia lakieru. Stwierdzenie przez rozjemcę ostrzelania Jeepa skutkować będzie wyłączeniem winnego żołnierza do końca gry. Zniszczenie jest możliwe poprzez rzut granatem ( torba plastikowa z piaskiem. Trafienie pojazdu wyłącza go z gry wraca z całym desantem na Resp. Przewożone oddziały mogą podjąć walkę po desantowaniu się i oddaleniu na ok. 15 mtr. od pojazdu. Łączność Dowódcy grup utrzymują łączność ze sztabem za pomocą telefonów komórkowych. Zezwala się na używanie własnych środków łączności wewnątrz grup i rodzajów wojsk. Trofea wojenne. Każda Armia jest wyposażona w własny sztandar. Jednostki alianckie broniące miejscowości na sztandarach mają ich napisy. Zdobycie miejscowości jest to zdobycie jej sztandaru. Sztandar przechodzi na własność oddziału który go zdobył. Każdy uczestnik gry otrzyma pamiątkowy plakat formatu A4 i identyfikator. Oznakowanie stron. Żołnierze strony alianckiej otrzymają od organizatora granatowe opaski które należy założyć na prawą rękę (przedramię). Strona niemiecka nie ma żadnych opasek. Opaski wydawane są dowódcom armii w ilości zgłoszonych uczestników. Uwaga opaski nie będą wydawane indywidualnie. Zaopatrzenie i serwis Przy Biurze Przepustek strony niemieckiej będą ustawione namioty Serwisu i Sklepu (Militarialodz.pl) gdzie można zaopatrzyć się w napoje podstawowe środki spożywcze, napoje energetyzujące, amunicję i środki pozoracji pola walki. Serwis zapewni naprawę uszkodzeń broni które będzie można szybko naprawić. Decyzję co do przyjęcia lub odmowy pozostawia się w gestii serwisanta. Na miejscu będzie możliwość naładowania akumulatorów. Jeśli będzie możliwość będzie wydawana broń zastępcza pozostawia się to w gestii serwisu. Respy Zasady ogólne W grze nie ma respów. Wzorem poprzednich edycji pomocy udzielają sanitariusze. • Na 1 oddział 20 osobowy przypada 1 sanitariusz hełm z oznakowaniem sanitarnym na wzór amerykański białe koła z czerwonym krzyżem z czterech stron. Hełmy dostarcza organizator na odprawie dowódców. Sanitariusz ma 10 oznakowanych opatrunków (będą wydane przed grą dowódcom armii). W przypadku trafienia należy założyć czerwoną chustę i wezwać sanitariusza on podaje opatrunek. Trafiony odlicza 10 minut i oddaje opatrunek sanitariuszowi włączając się do gry. Zezwala się na wynoszenie rannego z pola walki przez żołnierzy własnego oddziału, szczególnie jeśli podejście sanitariusza jest w polu ostrzału. Opatrunków nie zakładamy wystarczy do odzyskania życia jego posiadanie. Zabrania się jakiegokolwiek przemieszczania rannych w czasie oczekiwania na odzyskanie życia. Złamanie tej zasady stwierdzone przez arbitra 30 min resp w sztabie gry. • Do sanitariuszy wolno strzelać. W przypadku trafienia jest on wyłączony z gry na 10 minut, w czasie przerwy nie ma prawa udzielania pomocy kolegom. • W przypadku trafienia ¾ oddziału, lub wszystkich sanitariuszy jednocześnie (nie odzyskali życia), Arbiter nakazuje udanie się całego oddziału do sztabu gry, gdzie dowódca zgłasza się w sztabie po nowe rozkazy, po ich otrzymaniu oddział w całości wraca do gry. • W przypadku odzyskania życia na terenie opanowanym już przez przeciwnika, lub klepnięcia rannego przez żołnierza przeciwnika - należy nie zdejmować oznakowania (czerwona chusta) i zameldować się w sztabie gry. Obowiązuje go zakaz otwierania ognia i udzielania jakichkolwiek informacji, pod rygorem wykluczenia z gry. Odzyskanie życia w tym przypadku następuje po obowiązkowym 15 minutowym respie na terenie sztabu. • Organizator z uwagi na wyczerpanie fizyczne zaleca zmiany sanitariuszy w czasie gry, pod warunkiem że zmiana następuje w czasie kiedy sanitariusz nie otrzymał trafienia. Decyzję o zmianie podejmuje dowódca oddziału. • Uwaga ranni nie mogą podawać jakichkolwiek informacji o przeciwniku, mogą jedynie wzywać własnego sanitariusza, Złamanie tej zasady stwierdzone przez arbitra karane będzie wykluczeniem z gry. • "Cicha śmierć" to klepnięcie kogoś. Może być to klepnięcie z zaskoczenia i klepnięcie jako dobicie rannego. W takim wypadku nie ma oczywiście mowy, o wzywaniu medyka, a klepnięty zakłada czerwoną szmatę i melduje się w sztabie na resp 15 min.. Działania dodatkowe Każda broniona miejscowość (niezależnie przez którą ze stron) wyposażone jest w nosze i Szpital Polowy jest to namiot z oznakowaniem czerwonego krzyża (dostarcza organizator). Dostarczenie do szpitala trafionego żołnierza na noszach niesionych przez dwóch z czego jeden musi być sanitariuszem skutkuje natychmiastowym odzyskaniem życia na punkcie medycznym. W przypadku utraty bronionej miejscowości nosze i namiot pozostają w niej. Nosze powinny przy opuszczeniu miejscowości znajdować się w punkcie medycznym. W miejscowości Malmedy z uwagi na rozstrzelanie jeńców wprowadza się że po utracie miejscowości oddziały obrońców zbierają się w miejscu wskazanym przez Arbitra. Wszyscy ranni którzy nie odzyskali życia są transportowani przez swoich kolegów, bądź to pod ramiona bądź w jakikolwiek inny sposób. Zasada nie mogą iść samodzielnie. W szyku marszowym kolumna jeniecka pod kontrolą zdobywców udaje się do sztabu gry. Po 15 minutach przerwy dowódcy stron zgłaszają się do sztabu gdzie otrzymują nowe zadania. Organizacja imprezy: Całością gry dowodzi sztab w skład którego wchodzi d-ca wojsk alianckich Rosiu d-ca wojsk niemieckich Old Shift Sztab gry przed jej rozpoczęciem znajduje się na parkingu. Po jej rozpoczęciu przenosi się do centrum wydarzeń. Powołani dowódcy grup i ich zastępcy podlegają bezpośrednio sztabowi gry i są zobowiązani poprzez podległe oddziały wykonywać jego rozkazy. Na czas gry nadaje się kryptonimy poszczególnych oddziałów. W czasie gry należy się nimi posługiwać. Ilość żołnierzy obydwu stron jest równa. Żandarmeria wojskowa Dla zapewnienia porządku i logistyki wprowadza się oddziały żandarmerii wojskowej, wyposażonych w identyfikatory jak każdy z uczestników gry. Strona aliancka Military Police oznakowana napisy MP na hełmach i czarne opaski z napisem MP. Strona niemiecka Feldgendarmerie oznakowaną poprzez ryngrafy noszone na piersiach z tym napisem. Żandarmeria ma prawo kontrolowania wszystkich uczestników gry (zgodnie z stronami konfliktu) w zakresie posiadania identyfikatorów, jak i kierowania ruchem jednostek. Poza terenem miejscowości oznaczonych na mapach prawo sprawdzenia ich identyfikatorów ma wyłącznie dowódca oddziału. Przy wkraczaniu żandarmerii na teren miejscowości prawo sprawdzenia ma każdy z obrońców. Harmonogram imprezy „Bitwa o Ardeny” 01.04.2011 - przyjazd możliwy już 01.04.2011 na miejscu od godz. 15.00 jest grupa organizatora 2 REP przygotowanych jest dla Was 15 namiotów 2 osobowych i karimat ( nie trzeba zabierać ze sobą. Dojazd do miejsc parkowania będzie oznakowany począwszy od miejscowości Pałczew. Parkingi dla wojsk Amerykańskich i niemieckich są oddzielne kierować do nich będą służby porządkowe MP. 02.04.2011 - 08.30 Obowiązkowa odprawa dowódców grup – sztab gry ( oddzielnie dla stron w Biurach Przepustek) - 09.00 Wymarsz pocztów sztandarowych grupy amerykańskiej obsadzenie linii frontu. - 09.30 Wymarsz wojsk niemieckich - rozpoczęcie manewrów Gra wojenna wg dostarczonych rozkazów dowódcom grup, decyzje wykonawcze co do sposobu ich realizacji podejmują d-cy grup. W czasie gry obowiązuje bezwzględnie wykonanie zadań w formacjach (oddział, pluton, drużyna). Decyzje wykonawcze dowódca formacji. 14.10 przegrupowanie oddziałów do walki o składy paliwa 14.30 – 15.30 Walka o składy paliwa Ok. 16.00 Zakończenie działań i powrót do sztabu gry 16.00 – 17.00 Obowiązkowe trzaskanie łyżkami o dno michy - grochówka (zalecamy przewieźć własne menażki). 17.00 Uroczyste zakończenie manewrów Stronę niemiecką tworzą cztery armie Operacją dowodzi Generalfeldmarschall Walter Model , - Old Shifty 6. SS-Panzerarmee kryptonim 6A SS-Oberstgruppenfuhrer Sepp Dietrich I.SS-Panzerkorps “Leibstandarte SS Adolf Hitler” kryptonim 6N1 SS-Obergruppenführer Hermann Priess II.SS-Panzerkorps kryptonim 6N2 SS-Obergruppenführer Wilhelm Bittrich LXVII. Armeekorps kryptonim 6N3 Generalleutnant Otto Hitzfeld 5.Panzer-Armee kryptonim 5N General der Panzertruppen Hasso von Manteuffel XXXIX.Panzerkorps kryptonim 5N1 Generalleutnant Karl Decker LVIII. Panzerkorps kryptonim 5N2 General der Panzertruppen Walter Krüger XLVII Panzer Corps kryptonim 5N3 General der Panzertruppen Heinrich Freiherr von Lüttwitz 7 Armee kryptonim 7N General der Panzertruppe Erich Brandenberger LIII Armeekorps kryptonim 7N1 General der Kavallerie Edwin Graf von Rotkirch LXXX Armeekorps kryptonim 7N2 General der Infanterie Dr. Franz Beyer LXXXV Armeekorps kryptonim 7N3 General der Infantrerie Baptist Kniess 15 Armee kryptonim 15N General der Infanterie Gustav-Adolf von Zangen 276. Volks-Grenadier-Division kryptonim 15N1 Generalleutnant Kurt Mering 340. Volks-Grenadier-Division kryptonim 15N2 Generalleutnant Theodor Tolsdorff 78. Volks-Sturm-Division kryptonim 15N3 Genaralmajor Harald von Hirschfeld Stronę aliancką tworzą cztery armie Operacją dowodzi LTG Omar N. Bradley, - Rosiu 101 Airborn Division "Screaming Eagles" kryptonim 1A General Anthony Clement McAuliffe 502 Parachute Infantry Regiment kryptonim 1A1 colonel George Van Horn Moseley 506th Parachute Infantry Regiment kryptonim 1A2 Colonel Robert F. Sink, 501 Parachute Infantry Regiment kryptonim 1A3 Colonel. Julian Ewell. 106 Infantry Division "Golden Lions" kryptonim 2A gen. Allan Jones 423 Infantry Regiment kryptonim 2A1 colonel Descheneaux 424th Infantry Regiment kryptonim 2A2 colonel Reid 422 Infantry Regiment kryptonim 2A3 colonel Cavender 99 Infantry Division "Checkerboard" kryptonim 3A MG Walter E. Lauer 395 Infantry Regiment kryptonim 3A1 colonel Francis Boos 393 Infantry Regiment kryptonim 3A2 colonel Thomas Harold 394 Infantry Regiment kryptonim 3A3 colonel Don Riley 2nd Infantry Division "Indianhead" kryptonim 4A MG Walter M. Robertson 9 Infantry Regiment kryptonim 4A1 colonel Emmerson C. Liscom 38 Infantry Regiment kryptonim 4A2 colonel Harry A. Flint 23 Infantry Regiment kryptonim 4A3 colonel Paul L. Freeman SS-Panzer-Grenadier-Regiment 1kryptonim 1R1 Dowódca Standartenführer Joachim Peiper 82nd Airborne Division "All American" kryptonim 2R1 MG James M. Gavin Liczebność wojsk: Alianci 4 armie. Armia składa się z trzech oddziałów po 20 żołnierzy 240 żołnierzy 1 oddział rezerwy sztabu 20 żołnierzy Niemcy 4 armie. Armia składa się z trzech oddziałów po 20 żołnierzy 240 żołnierzy 1 oddział rezerwy sztabu 20 żołnierzy. Razem oddziały liniowe 520 żołnierzy. Liczba ta nie zostanie przekroczona. Liczy się kolejność zgłoszeń. Liczba i skład żandarmerii Polowej MP nie będzie znana uczestnikom Podpisał w imieniu organizatorów old shifty Otwarte są już zapisy. Zapraszamy na lokalne grupy łódzkie Link to post Share on other sites
CHEMIK_1985 Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 jest możliwość nocowania z soboty na niedziele i jakie wpisowe?? Link to post Share on other sites
Grzela93 Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Jak z progiem wiekowym? Chyba o tym nie wspomniano :zastanawia: Link to post Share on other sites
old shifty Posted December 13, 2010 Author Report Share Posted December 13, 2010 (edited) Jak z progiem wiekowym? Chyba o tym nie wspomniano :zastanawia: Wystarczy przeczytać regulamin najniższy wiek 16+ wyłacznie w grupie zorganizowanej. Jest mozliwość noclegu (namioty). Co do wpisowego jest w regulaminie że bezpłatne. Po więcej informacji zapraszam grupy lokalne łódzkie. old shifty Edited December 13, 2010 by old shifty Link to post Share on other sites
Pusching Posted December 27, 2010 Report Share Posted December 27, 2010 (edited) Witam.Mam pytanie natury technicznej, mianowicie jak jest ze stylizacją? Czy jako wojska alianckie to musimy mieć mundury wojsk wuja Sama, czy możemy mieć np. wszelkie inne typu DPM,Wz.93? Czy trzeba mieć jakieś obowiązkowe elementy wyposażenia? Edited December 27, 2010 by Pusching Link to post Share on other sites
old shifty Posted December 30, 2010 Author Report Share Posted December 30, 2010 Witam.Mam pytanie natury technicznej, mianowicie jak jest ze stylizacją? Czy jako wojska alianckie to musimy mieć mundury wojsk wuja Sama, czy możemy mieć np. wszelkie inne typu DPM,Wz.93? Czy trzeba mieć jakieś obowiązkowe elementy wyposażenia? Niekoniecznie zapraszam na grupy lokalne łódzkie str1 regulamin. old shifty Link to post Share on other sites
CZAKU Posted January 2, 2011 Report Share Posted January 2, 2011 Witam.Mam pytanie natury technicznej, mianowicie jak jest ze stylizacją? Czy jako wojska alianckie to musimy mieć mundury wojsk wuja Sama, czy możemy mieć np. wszelkie inne typu DPM,Wz.93? Czy trzeba mieć jakieś obowiązkowe elementy wyposażenia? A może warto trochę wysilić się i przyłożyć się do stylizacji. Link to post Share on other sites
MikoWolf Posted January 3, 2011 Report Share Posted January 3, 2011 im wieksza stylizacja tym wieksza frajda dla wszystkich! Link to post Share on other sites
wiedzmin1994 Posted January 4, 2011 Report Share Posted January 4, 2011 "W przypadku pozorowanego ostrzału artyleryjskiego należy skryć się w okopie lub za inna zasłoną terenową (jak w Realu)." Ile kilometrów jest do tego Reala? Wiem, wiem, głupi joke. :icon_biggrin: Do organizatorów: czy trzeba mieć jakieś oświadczenia, zgody, a może wystarczy tylko obecność opiekuna pełnoletniego? Link to post Share on other sites
wiedzmin1994 Posted January 5, 2011 Report Share Posted January 5, 2011 Jeśli ma się 16+. Zapomniałem napisać... Link to post Share on other sites
old shifty Posted January 6, 2011 Author Report Share Posted January 6, 2011 Zapraszam z tą dyskusją na forum grupy lokalne łódzkie old shifty Link to post Share on other sites
Panek_71 Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Kolejna edycja Bitwy o Ardeny 2011 za nami niestety . Teraz czekamy z utęsknieniem na kolejna edycje . Link to post Share on other sites
mavik Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 A w oczekiwaniu na kolejną edycję która będzie dopiero za rok zapraszam do obejrzenia obszernej galerii z tego wydarzenia. https://picasaweb.google.com/bikemavic/042BitwaOArdenyPaCzew# Link to post Share on other sites
yaro Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 A to i jakieś moje... https://picasaweb.google.com/yarakka/BitwaOArdeny2011Retro# https://picasaweb.google.com/yarakka/BitwaOArdeny2011Classic# Kurde, setki zdjęć a się sam jak na razie na dwóch załapałem :-/ Link to post Share on other sites
theRav Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Proponował bym umieszczać zdjęcia z imprezy w tym temacie, uniknęli byśmy w ten sposób "przekopywania" tematu na forum regionalnym Link to post Share on other sites
Recommended Posts