Ramzi Posted December 21, 2010 Report Share Posted December 21, 2010 Witam. Wymieniałem lufę w M16 ze stockowej na Madbull. Po wymianie kulki lecą jakoś lipnie, blokują się w lufie, wylatują po 2 szt. i słychać w gearboxie złowrogie zgrzzzzyt. Myślałem ,że źle założyłem gumkę. Próby z gumką Systemy - lipa, guarder - lipa, kombinacje z dystanserami, Guarder i H-hop bez skutku. Co gorsza w poprzedniej kombinacji szczelność układu była powalająca - mało wiarygodny ,ale w przydomowym warsztacie test papierka, który nawet nie drgnie przy serii.... jak bym nie widział to bym nie uwierzył, i to na jakiejś chińskiej lufie. Zmieniłem lufę zpowrotem na chińską i śmiga tak jak przedtem. Giwera jest składana z części - body G&P, gearbox Systema, komora Kingarms. Pytanie brzmi, czy ktoś miał podobny przypadek, albo może znać rozwiązanie to proszę o pomoc, bo mnie już pomysłów brak. Quote Link to post Share on other sites
Pucu Posted December 21, 2010 Report Share Posted December 21, 2010 (edited) Nie podejrzewam żeby zgrzyt miał związek z wymianą lufy. Raczej kwestia GB. Lufy MadBulla nie są złe, z kilkoma miałem styczność i jeśli używasz dobrych kulek to może za wszystkie problemy odpowiedzialna jest dysza, któraś głowica, ew. źle poskładan całość (możliwości naprawdę jest wiele). Tak czy inaczej jak dla mnie bez rozebrania GB się nie obejdzie. Pzdr EDIT// Nie zauważyłem że na stockowej śmiga dobrze, więc jednak to pewnie nie GB. :zastanawia: Po konsultacji ze znajomym doszliśmy do wniosku że to na 99% wina lufy. Jeśli jest nowa to zapewne to wada fabryczna. Sprawdź też, w którym miejscu w lufie blokują się kulki jeśli masz taką możliwość. Jeśli nie przy tym okienku/otworze na gumkę to wina lufy. Edited December 21, 2010 by Pucu Quote Link to post Share on other sites
LiuKas Posted December 26, 2010 Report Share Posted December 26, 2010 (edited) Zajrzyj do lufy, zrób mały teścik, włóż kulkę do lufy i niech się sturla, możliwe że się blokuje z powodu wadliwej lufy po prostu... sprawdź też czy nie jest krzywa, to alu z którego są te lufy jest podatne na wyginanie Edited December 26, 2010 by liu-kas Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted January 1, 2011 Report Share Posted January 1, 2011 A może jakieś kulki z odpustu masz? Bo nie napisałeś na jakich kulkach... Tak jak mówi Liu-kas. Wrzuć kulkę do lufy i niech się sama sturla ;) Quote Link to post Share on other sites
Ramzi Posted January 2, 2011 Author Report Share Posted January 2, 2011 Reasumując: Lufa jest nowa, kulki to guardery, goldenballe 0,23 i 0,25 (może nie wszystkim pasują te marki ale na mojej lufie madbulla śmigaja dobrze) Do M16-tki zamontowałem lufą madbulla 363mm. i wszystko gra. Więc gearbox jest ok. Niepodejżewał bym tez komory kingarmsa o wadę, gdyż ze stokową lufą jest ok, jak i madbullowaską 363mm. Kulki w felernej lufie się nie blokują w żadnym miejscu. Problem leży tuż na początku lufy od strony komory hop-up. Bardzo ciężko jest przepchnąć kulkę przez kołnież gumki hop-up, co nie ma miejsca z lufą 363mm. Quote Link to post Share on other sites
Hannon Posted January 3, 2011 Report Share Posted January 3, 2011 Może źle Ci się ustawił dystanser ? Miałem podobny problem, jak krzywo ustawił mi się dystanser H w komorze i przy skręconym hopie i tak odstawało w dół troche, tak że zaczepiało o kulki. Po paru próbach wściekłem się na H i wrzuciłem zwykły. :P Nie bardzo przychodzi mi do głowy co może być nie tak skoro na chińskiej lufie z tą komorą jest ok, to komora też raczej jest ok. Posprawdzaj na sucho przed wstawieniem do repliki, czy jak kręcisz zębatką na komorze to ładnie działa regulacja. Nic innego w tej chwili mi nie przychodzi do głowy. Jak na coś wpadnę to dopiszę. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Ramzi Posted January 14, 2011 Author Report Share Posted January 14, 2011 Może źle Ci się ustawił dystanser ? Miałem podobny problem, jak krzywo ustawił mi się dystanser H w komorze i przy skręconym hopie i tak odstawało w dół troche, tak że zaczepiało o kulki. Po paru próbach wściekłem się na H i wrzuciłem zwykły. :P Nie bardzo przychodzi mi do głowy co może być nie tak skoro na chińskiej lufie z tą komorą jest ok, to komora też raczej jest ok. Posprawdzaj na sucho przed wstawieniem do repliki, czy jak kręcisz zębatką na komorze to ładnie działa regulacja. Nic innego w tej chwili mi nie przychodzi do głowy. Jak na coś wpadnę to dopiszę. Pozdrawiam. Dzięki za podpowiedź, ale jak pisałem na początku zmieniałem dydtansery < H-hop, guardera > bez efektu. Regulacja "na sucho" była płynna. Lufa nowa, więc pojedzie do reklamacji. Zobaczymy co powiedzą. Quote Link to post Share on other sites
Baxior007 Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 W m16 nie ma przypadkiem lufy 510mm?? Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Powiedzą Ci ze wszystko jest ok. Miałem ten sam problem, winowajcą była komora KA. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Komora KA nie wszędzie pasuję i nie z każdą lufą. Quote Link to post Share on other sites
Ramzi Posted March 15, 2011 Author Report Share Posted March 15, 2011 W m16 nie ma przypadkiem lufy 510mm?? Co to wnosi do tematu??? "Felerna" lufa ma długość 509 mm. Jak pisałem kombinowałem z innymi konfiguracjami w tym z lufa 363 od M4 (mojej prywatnej) także MadBull i komorą King Arms. Taka konfiguracja u mnie działa bez zarzutu. Dziwi mnie to ,że na lufie 363 śmiga ładnie a na 509 się tnie. W sklepie odmówili przyjęcia, bo lufa była zakupiona jakis czas przed tym jak ją montowałem. Marcinek 83, możesz rozwinąć wątek. Po czym wnioskowałeś, że to wina komory i czy można jakoś usunąć przyczynę awarii. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Jezeli kulki wylatuja po 2 sztuki - znaczy ze dysza najpierw pobiera jedna, wciska ja miedzy kolnierz gumki a wypustek podkrecajacy, a potem pobiera jeszcze jedna kulke. Ewentualnie - dysza przeciska kulke nawet za wypustek, i potem masz wystrzelone 2 kulki - jedna bez hopa z przodu, i druga z hopem ale ocierajaca sie o pierwsza. Komory do emki maja rozne dlugosci (tak samo jak roznej dlugosci sa dysze). Dodatkowo - czasem jak podpinasz magazynek - cofa ci on komore albo przyciska do przodu (mowie o jednoczesciowych komorach do emki). Musialbys sprawdzic otwierajac gearbox - jak to wszystko spina sie ze soba. Czy dysza nie jest za dluga albo za krotka ? Jaki ma frez ? Gleboko wchodzi (jak dysze guardera czy CA) czy tez wogole bo jest plaska (jak dysze GP). Moze komora jest odrobine za wysoko albo za nisko wzgledem gearboxa ? Uzywana gumka ma kolosalne znaczenie, a dokladniej dlugosc i ksztalt kolnierza. Teflon fix jest istotny ... Madbulla lufy sa odrobine wezsze niz mosiezne odpowiedniki, Tez mialem z swoja problem w augu. Quote Link to post Share on other sites
FlyingCat Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Komora KA nie wszędzie pasuję i nie z każdą lufą. Potwierdzam to co mówi AnR. Kiedy zabrałem się za "produkcję" mojego M16A4 oparłem się o body KingArms wraz z kompletem części wewnętrznych tejże firmy (dla chętnych wykaz w moim "arsenale"). Zdecydowaem się na moja ulubiona lufę JBU i zaczęły się chody.... Po wielu próbach stanęło w końcu na komorze KA, gumce MadBulla i modyfikowanej dyszy od "giety" Systemy. Quote Link to post Share on other sites
Ramzi Posted March 16, 2011 Author Report Share Posted March 16, 2011 Wiem, że jest wiele możliwości i wszystkie sprawdzę jak będe miał chwilkę. Jak do tej pory gearbox odstawiam na dalszy plan, gdyz na innej komorze King Armsa i lufie Madbull-a (363mm) jest O.K. Pozostaje sprawdzić cały zestaw komora-gumka-lufa-dystanser. Pożyjemy zobaczymy. Ale jaak na razie grzebać nie mam czasu. Jak coś drgnie w temacie to dam znać. Ale wygląda to tak jak by dysza niemiała siły wepchnąć kulki do komory. Kołnierz gumki (różne testowane ) był za ciasny. Kulka wtedy zatyka wylot dyszy i słychać zgrzyt , taki sam jaki jest jak się lufa zatka. Wszystkie propozycje rozważę i sprawdzę w praktyce. Quote Link to post Share on other sites
overs Posted March 19, 2011 Report Share Posted March 19, 2011 wyjmij komore , i od strony gdzie wchodzi dysza wrzuc kulke , oprze sie na gumce i śrubokrętem przepchnij ja. powinna pujść bez zbytniej sily , lekkie stukniecie srubokretem . zaloze sie ze nie pojdzie lekko ino po mocniejszym popchnieciu kulki. daj znac co i jak. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.