Kardan Posted January 5, 2011 Report Share Posted January 5, 2011 Problem jest bardzo dziwny, zajmuje sie tuningiem replik około roku i jeszcze takiego czegoś nie miałem. Mianowicie złożyłem gearbox V2 i sprawdzam elektryke - silnik działa, wkładam gearboxa do body (metalowe M16 PJ) - silnik nie działa !. Wyciągam GB z body - silnik działa i tak w kółko... ktoś może mi powiedzieć co go boli ?? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 5, 2011 Report Share Posted January 5, 2011 Złamany konektor na kablu od silnika... Quote Link to post Share on other sites
Pik Posted January 5, 2011 Report Share Posted January 5, 2011 Załóż izolację na kable zasilające silnik. Odetnij je od masy. Izolację daj również od strony silnika. Miałem dokładnie to samo w swojej pepeszce. Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted January 5, 2011 Author Report Share Posted January 5, 2011 Nic to nie dało :/ dalej po włozeniu do body silnik nie odpala a po wyciągnięciu kręci sie jak opentany :/ wsówki przy silniku wymieniłem jako 1 ale dalej jest to samo :/ Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 5, 2011 Report Share Posted January 5, 2011 sprawdź czy blacha z płytki selektora nie dotyka korpusu. Quote Link to post Share on other sites
Ru-D Posted January 5, 2011 Report Share Posted January 5, 2011 A moze za mocno wpychasz silnik i nie ma sily ruszyc zebatek? Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted January 6, 2011 Author Report Share Posted January 6, 2011 Silnik podpinam tylko "na krótko" bez wkadania go do chwytu pistoletowego. A co do płytki selektora to z tego co tam widzałem to ona nie ma połączenia z elektryką (chyba że sie myle). Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Czasem się zdarza, że ten bolec od spustu uszkadza izolację kabli przy kostce stykowej i jest tam przebicie. Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Może pomyliłeś plus z minusem. Wtedy by silnik kręcił w drugą stronę, a antireversal nie pozwala na obrót silnika. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 No nie rób z człowieka idioty, żeby pomylił bieguny. Mówił na początku, że już trochę się tego narozkręcał Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 (edited) Daje kolejne 3 mozliwosci : - za slaba bateria - za mocna sprezyna. - zle podpieles kable motoru i motor kreci sie w druga strone tak, ze AR blokuje dalsza prace motoru. No nie rób z człowieka idioty, żeby pomylił bieguny. Mówił na początku, że już trochę się tego narozkręcał Jezeli motor nie ma oznakowanych biegunow ( np LCT stock = G&P ??? ) to taka mozliwosc moze wystapic, zwlaszcza jezeli motor zostal wyciagniety i troche sie powalal po stole. Najprosciej spawdzic wszystkie mozliwosci, niz pozniej sie glwoic , ze cos sie przeoczylo. Edited January 6, 2011 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 (edited) Czytając nie kótrych wypowiedzi to chyba piszecie je bez czytanie tego co pisze autor. Silnika działa jak, GB nie jest wsadzony do body. A jak jest w środku w body to już nie działa. wkładam gearboxa do body (metalowe M16 PJ) - silnik nie działa ! Silnik podpinam tylko "na krótko" bez wkadania go do chwytu pistoletowego. Kolega wsadza w body tylko GB, a silnik jest "na zewn." :D Daje kolejne 3 mozliwosci : - za slaba bateria - za mocna sprezyna. - zle podpieles kable motoru i motor kreci sie w druga strone tak, ze AR blokuje dalsza prace motoru. Jezeli motor nie ma oznakowanych biegunow ( np LCT stock = G&P ??? ) to taka mozliwosc moze wystapic, zwlaszcza jezeli motor zostal wyciagniety i troche sie powalal po stole. Najprosciej spawdzic wszystkie mozliwosci, niz pozniej sie glwoic , ze cos sie przeoczylo. Wszystkie 3 teorie nie są trafione ^^ -Jak może być za słaba bateria, po tym jak tylko GB jest wsadzony w body ?? Bo silnik nie działa jak GB jest w body. - Sprężyna tu nie ma wpływu bo silnik nie jest w GB!! :P - Również to nie ma wpływu bo silnik nie jest w GB!! :P Teraz pytanie do autora :) Sprawdź jaką masz płytkę selektor, tzn. czy pod płytką są takie dwa "bolce" które ma połączyć płytka selektora, która ma od str. szkieletu taką blaszke. ?? Jeżeli coś źle zrozumiałem to srr. Pzdr. Edited January 6, 2011 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Sekundę temu miałem taki problem. Zobacz czy stopka od rączki pistoletowej nie styka się ze stykami i nie powoduje zwarcia. Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 (edited) Nie, to Ty po prostu nie umiesz czytać. Bateria i sprężyna są możliwe, bo silnik może się kręcić jak najbardziej kiedy nie jest podpięty pod zębatkę i on tu nie ma nic do gadania - jeśli bateria jest za słaba, silnik nie ma na tyle mocy żeby naciągnąć sprężynę. W tym wypadku autor nie widzi, że silnik kręci się słabiej i myśli, że wszystko jest ok. Jeśli sprężyna jest za mocna, to tak samo. Tak czy siak na jedno wychodzi. Miałem taką sytuację, na 8.4 ruszyć nie chciało, po podpięciu 9.6 śmigało idealnie. Jeśli płytka selektora nie ma przyklejonej blachy, to prąd przez nią nie przechodzi więc można ją zostawić w spokoju bo plastik prądu nie przewodzi. Sprawdź dokładnie, czy prąd gdzieś nie ucieka. Jeśli wszystko jest w porządku, naprawdę upewnij się że bieguny są na swoim miejscu :wink: . Wtedy skoryguj podkładki, zębatki mogą być beznadziejnie ustawione. Edited January 6, 2011 by dr_wisla Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 (edited) AnR było trochę wyżej... koleś w ogóle nie wsuwa silnika do chwytu pistoletowego, więc stopka nie ma żadnego wpływu. Montuje tylko gb, a silnik podpina na zewnątrz- ja to przynajmniej tak zrozumiałem. Pozostaje tylko sprawdzić przewody i tę nieszczęsną płytkę selektora. Silnik podpinam tylko "na krótko" bez wkadania go do chwytu pistoletowego. A co do płytki selektora to z tego co tam widzałem to ona nie ma połączenia z elektryką (chyba że sie myle). dr_wisła umiesz czytać??? zastanów się, jaki wpływ ma sprężyna na pracę silnika, który podpinamy na ZEWNĄTRZ?? Dla mnie żadnego, ale ja tam się nie znam :) Jeżeli płytka nie ma blaszki, to oczywiście należy ją wykluczyć, to zrozumiałe. Edited January 6, 2011 by rodnath Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Pisałem, że jeśli płytka nie ma blachy, nie może powodować zwarcia. To jest replika M16, GB v.2. Mam rozumieć, że skoro autor nie zakłada chwytu pistoletowego, dociska silnik ręką? :bialaflaga: Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Pisałem, że jeśli płytka nie ma blachy, nie może powodować zwarcia. To jest replika M16, GB v.2. Mam rozumieć, że skoro autor nie zakłada chwytu pistoletowego, dociska silnik ręką? :bialaflaga: Nie, podłącza silnik obok repliki, żeby sprawdzić, czy działa... Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 ...I działa, ale jak podłącza do repliki mówi, że nie ma reakcji. O to mi chodziło. Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted January 6, 2011 Author Report Share Posted January 6, 2011 Selektor jest bez blaszki cały plastikowy. A co do silnika to chodzi mi oto, że wkładam GB do body podpinam silnik i trzymam go wręce, nie styka sie ani z body ani z GB, więc spręzyna i bateria odpada. Sprubuje wymienić całe okablowanie, może przewody mają gdzieś przebicie. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 eh Wisła... brak słów, właśnie o to chodzi, że jak gb w body, a silnik podpięty i se leży OBOK, to NIE działa. Ale jak gb OBOK body i silnik podpięty również OBOK body, to działa. Prościej już się chyba nie da wytłumaczyć... Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 (edited) Nie, to Ty po prostu nie umiesz czytać. Bateria i sprężyna są możliwe, bo silnik może się kręcić jak najbardziej kiedy nie jest podpięty pod zębatkę i on tu nie ma nic do gadania - jeśli bateria jest za słaba, silnik nie ma na tyle mocy żeby naciągnąć sprężynę. W tym wypadku autor nie widzi, że silnik kręci się słabiej i myśli, że wszystko jest ok. Jeśli sprężyna jest za mocna, to tak samo. Tak czy siak na jedno wychodzi. Miałem taką sytuację, na 8.4 ruszyć nie chciało, po podpięciu 9.6 śmigało idealnie. Jeśli płytka selektora nie ma przyklejonej blachy, to prąd przez nią nie przechodzi więc można ją zostawić w spokoju bo plastik prądu nie przewodzi. Sprawdź dokładnie, czy prąd gdzieś nie ucieka. Jeśli wszystko jest w porządku, naprawdę upewnij się że bieguny są na swoim miejscu :wink: . Wtedy skoryguj podkładki, zębatki mogą być beznadziejnie ustawione. Kolejny expert, która wszystko wie bez czytania ze zrozumieniem treści autora. Starałem się to jak najjaśniej wyjaśnić, ale nawet mojej treści nie zrozumiałeś :bialaflaga: :blink: eh Wisła... brak słów, właśnie o to chodzi, że jak gb w body, a silnik podpięty i se leży OBOK, to NIE działa. Ale jak gb OBOK body i silnik podpięty również OBOK body, to działa. Prościej już się chyba nie da wytłumaczyć... Dzięki, że chociaż Ty zrozumiałeś :D Jak z tą płytką ?? Spróbuj wykręcić selektor, zostawić ułożoną płytke na semi i wsadź do body. Napisz co i jak ;) Dobra nieważne, bo nie doczytałem :( P.S. GB wchodzi w body opornie czy luźno?? Kabla poprowadziłeś do gripu, czy do kolby? Kable to stock, czy zmieniałeś?? Pzdr. Edited January 6, 2011 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted January 6, 2011 Author Report Share Posted January 6, 2011 Wymieniłem całe okablowanie ze stockowego na niskooporowe głośnikowe i wszystko działa. Najwyraźniej było gdzieś przebicie... Quote Link to post Share on other sites
Ru-D Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Ku przestrodze- proponuje nauczyc sie pisac ze zrozumieniem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.