Rogaś Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Skoro złożyłeś już trochę replik to powinieneś doskonale zdawać sobie sprawę że 90% gearboxów V2 przy takiej konfiguracji jaką Ty złożyłeś nie pochodziło by dłużej jak jeden magazynek. SP150 to ja zakładałem do minimum KWA 2GX z zaparciem komory o korpus i czoło gearboxa. Wtedy to sobie chodziło ładnie. Dlatego ja chcąc nie chcąc przeszedłem na V3 żeby więcej nie zastanawiać się jaki szkielet kolejny kupić... Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Jeszcze raz zobaczę prywatne wycieczki obu panów odnośnie serwisowania, umiejętności etc w tym temacie, to osobiście będę wnioskował o urlopy dla obu panów :icon_exclaim: Proszę o skupieniu się na temacie przewodnim i wypowiadanie się na temat :icon_exclaim: Quote Link to post Share on other sites
Niedzwiedz Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Może następnym razem spróbuj lżejszego tłokaEnergia kinetyczna pracy udarowej będzie wówczas taka sama. Zmniejszysz masę, to wzrośnie prędkość bo w przyrodzie energia nie ginie.Mi mój GB Modify Torus pękł dokładnie w ten sam sposób oraz kumplowi z teamu również. Obaj mieliśmy SP120, tłoki i głowice z tworzywa oraz podobne przebiegi. Po prostu ani ZnAl ani Aluminium to nie materiał na gearboxy :( Myślę nad CNC ale zastanawiam się czy warto tyle kasy położyć bo również nie ufam sprzedawcom, ma ktoś jakieś rekomendacje? Rysa we wszystkich przypadkach torusa propaguje od narożnika okna cylindra, więc może podpiłowanie by coś pomogło ale osobiście wątpię. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Ja od dawna piłuję okna cylindra w V2 i zdarza mi się to też robić w V3 gdzie klient stawia na FPS z ROF'em. Do tego zawsze staram się bardzo mocno blokować komorę o korpus aby jak najmocniej dociskała ona do czoła gearboxa. Tak, CNC to doskonały wybór jeśli chodzi o szkielety. Nie raz omawiane, polecane etc. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Ewentualnie montaz sorbo :) u mnie działa elegancko, szkielet cały :) Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Energia kinetyczna pracy udarowej będzie wówczas taka sama. Zmniejszysz masę, to wzrośnie prędkość bo w przyrodzie energia nie ginie. Owszem, ale nas interesuje sam fakt zderzenia tłoka(z głowicą) w głowicę cylindra.Przykład przy zachowaniu energii: Obiekt 1 m= 0,010 kg V= 100 m/s Ek= 50 J Pęd= 1 kg*m/s Obiekt 2 (o połowę cięższy, z taką samą Ek) m= 0,015 kg V= 81.65 m/s Ek= 50 J Pęd= 1,22475 kg*m/s ( czyli o 22% większy, mimo takiej samej energii kinetycznej.) Na moje oko zderzenie tłoka (z głowicą) i głowicy cylindra jest bliskie modelowi zderzenia niesprężystego, a więc działa w tym przypadku zasada zachowania pędu, a nie energii. Cięższy tłok ma większy pęd, dlatego w chwili zderzenia "wymusza" na głowicy cylinda większe przemieszczenie (dłuższy wektor prędkości, który musi być redukowany przez szkielet). Abstrahując od fizyki. Tak na zdrowy rozsądek chyba większość ludzi zgodzi się ze stwierdzeniem, że cięższe przedmioty przekazują więcej energii w chwili uderzenia, bo wolniej wyhamowują. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Fizyka fizyką, wytrzymałość szkieletów ni jak się ma do twoich wzorów. Ot co :icon_exclaim: Koniec Off topowania, wracamy natychmiastowo do tematu :!: Quote Link to post Share on other sites
Niedzwiedz Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 tak nie do końca Zachar. Ek pochodzi od sprezyny głównej, która oddaje zgromadzone Ep. Jaka sprężyna taka Ek. Masa jest stala, wiec prędkość sie dostosowuje. A akumulacja naprężeń udarowych w sieci materiału zależy od Ek oraz kształtów (ciekawskich odsyłam do tzw. próby Sharpy'ego) wiec nic tu nie ugrasz poza lepszym dźwiekiem pracy :-) jedyne na co mamy realny wpływ to piłowanie kształtu. właśnie kupilem nowego torusa bo poprzedni wytrzymał i tak najdłużej z moich gb w tym przedziale ceny i biorę się za pilnik. Mblock też powinien pomóc. Aha i najważniejsze: przy mocnych upach nieszczelność układu to śmierć gb, bo Ek od sprezyny sie nie równoważy z ciśnieniem i więcej idzie w materiał. Często smarować i regularnie wymieniać o-ringi. Ja staram sie min. co pół roku (lato/zima). Na M130 wytrzymał mi bez piłowania ale z mblockiem, około 9 mies przy bardzo mocnym ekspoatowaniu bo poznańskie spotkania to czysta jatka :-) Quote Link to post Share on other sites
Bombel86 Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Witam, Czy ktoś się może orientuje czy ten szkielet będzie pasował do body M15 Classic Army Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.