Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Podkładkowanie, i ogólnie kilka pytań :)


Recommended Posts

Witam,

 

Opiszę po krótce mój problem. Wczoraj przyszła do mnie replika, nowo zakupiona używana. Wszystko z nią ok, było.. Oczywiście jak każdą nową replikę musiałem rozebrać- choć działała dobrze. I sumą tego wszystkiego trzy razy rozkładałem, metodą prób i błędów, próbując dobrze (w miarę dobrze) spodkładkować. Oczywiście za każdym razem coraz gorzej było :C

W środku są prawie same ,,markowe,, części. A je nie chce ich przed wcześnie zniszczyć :)

Propo części, (niedługo zapodam zdjęcie) narazie się zapytam. Jaki BU ma fioletową głowicę cylindra, płaską metalową głowicę tłoka? Mi tylko DF przychodzi na myśl.

 

Teraz zapytam o to, o czym najbardziej mi zależy:

 

1- Zębatki dobrze spodkładkowane mają mieć luz (ile), czy siedzieć ciasno?

2- co się może stać jeżeli zębatka pierwsza (co do niej silnik wchodzi) jest ciasno, reszta nie?

3- podkładkuje się z dwóch stron, czy z jednej (której)?

4- Do zestawy BU od DF można dać głowiće BU od ca (ta z takim grzybkiem)?

5- czy bez tych cupli, co trzymają głowicę cylindra, szkielet jest wciąż dobry, a raczej czy cały zespół cylindra może tam normalnie siedzieć?

 

Postaram się wszystko zobrazować. Pisane trochę na szybko, więc przepraszam za ew. błędy, niezrozumiałości:). Za odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Fioletowa głowica cylindra i płaska Alu tłoka to DF.

 

1. Mają mieć luz ale najmniejszy jaki można uzyskać przy pomocy podkładek 0,1.

2. Duże opory - spadnie ROF, zwiększy się obciążenie silnika, batki, kable mogą się grzać, zapewne zacznie się coś wycierać (łożysko/podkładki/zębatka). O ile w ogóle ruszy.

3. Z dwóch.

4. Można, nie będzie to chodzić idealnie ale można. Na odwrót - płaska gł. cylindra i stożkowa tłoka jest wykluczone.

5. Ja bym chyba nie zaryzykował aczkolwiek nie spotkałem się więc nie dam Ci 100% odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

1- podkładki 0,1 czyli te najmniejsze. Możesz bardziej wytłumaczyć ?:)

2- na batce 9,6 rof taki jak z początku na 8,4- bardzo słabo. Batka się grzała, tu potwierdze.

3- na sam początek daje się największą podkładkę? Tzn ta leżąca bezpośrednio na zębatce to ta największa, później mniejsza itp?

4- Więc lepiej wstawić cały zestaw BU od ca? Są jakieś polecane głowice cylindra do BU DF?

5- Z jednej strony jest ten cupel, ale pewnie niedługo również się wyrwie.

 

 

Może jeszcze spytam się, jak sprawdzacie czy zębatka ma luz. W środku gb nią poruszacie, czy może na zewnątrz? Na zewnątrz tzn robiłem tak że to co wchodzi w łożysko, czyli ta oś zębatki próbowałem ją dociskać z obu stron, i tak sprawdzałem czy jest luz, czy też nie ma.

 

Dzięki za odpowiedź pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

jeśli dobrze wypodkładkujesz to gb będzie ci ciszej chodzić a kable, silnik i batka nie będzie ci się grzać podczas pracy. Jeśli sam nie umiesz to daj komuś, kto się na tym zna

 

ps. łączenie płaskiej gł cylindra z grzybkowatą gł tłoka na 99% spowoduje rozwalenie mocowanie tłoka. Wiem to, bo sam kiedyś dawno coś takiego zrobiłem :/

Edited by zaki123
Link to post
Share on other sites

JaWojteq poszukaj na forum bo o wszystkim jest napisane. Ja bym wymienił szkielet a zamiast borka DF wstawił borka Systemy albo zostawił cylinder DF a głowicę tłoka, głowicę cylindra i dyszę wstawił Modify. I ja osobiście właśnie ku tej 2 opcji bym się skłaniał. O podkładkowaniu na forum jest już baaaardzo wiele.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Ok, wypodkładkowałem :)

Bateria się już nie grzeje, borek zmieniony na ca. Zgryzów w środku już nie ma.

 

Szczególne podziękowania za Majora :)

Najlepsze jest to, że w miarę to skumałem, a wczoraj podkładkowałem nie skręcając śrub, nie wyobrażam sobie jak to ciężko miało w ogóle chodzić : D

 

Jeszcze jedno pytanie- dlaczego wymieniłbyś szkielet?

Borek jak już pisałem zmieniony na ca, najlepszy on nie jest, ale w porównaniu ze śmiercionośnym DF...:)

A tak pozatym to skrót od DF to chyba death fanthom, czy jak to się pisze ;)

 

Znów dopisuję,

Cylinder DF, jest lepszy od CA? Mi tam to wygląda na identyczną robotę. Dyszę akurat mam teraz jakąś metalową, i nie jestem w stanie powiedzieć jaka to jest. Ale szczelności to jej nie zarzucę. Propo modify, który sklep z ich częściami jest najbardziej godny polecenia?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...