Baxior007 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Dzieki Bamper za link do sklepu. Bylem w PSB Mrowce to silikonow nie bylo, tylko glosnikowce. A jak w Castoramie bylem, to malo nie padlem ze smiechu, jak sie spytalem o przewod silikonowy, to pomocnik z castoramy spytal sie mnie, "czy tym silikonem bedzie prad przewodzony" ;D. Tez mi pokazal glosnikowce 1,5mm^2. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Jako ciekawostkę rzucę ,że ostatnio widziałem kabelki głośnikowe w naprawdę b. miękkiej izolacji choć nie był to silikon 1,5mm^2 za 1,2zł . Same żyły w środku po warunkiem ,że są z miedzi OFC - bo tylko o takiej mówimy są bez różnicy czy weźmiemy modelarskie czy głośnikowe chyba ,że modelarskie będą posrebrzane to warto wziąć takie... Natomiast izolacja silikonowa poza tym ,że jest miękka i świetnie się układa to jest też b. delikatna i łatwo ją rozerwać , więc jeśli ktoś jak ja często rozkłada replikę to zdecydowanie lepiej wziąć twardsze ale wytrzymalsze głośnikowe niż co chwila dokładać "pierścionki" z koszulki termo na silikony :D Quote Link to post Share on other sites
fojciech Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Dodatkowo maja wiecej mniejszych przewodow - co daje lepsze przewodzenie pradów. większych bzdur nie słyszałem, chyba że w aegach mamy prąd zmienny o dużej częstotliwości, proponuję przeczytać o zjawisku naskórkowości Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Przeczytalem - i zjawisko to dotyczy pradow przemiennych, dodatkowo wieksza ilosc przewodow pomaga - ale tylko gdy sa izolowane wzgledem siebie. Jezeli naprawde uwazasz ze specjalnie projektowane pod duze prady przewody modelarskie sa bzdura - podziel sie wnioskami dlaczego. I nie - to nie jest ironia - jestem ciekaw. Quote Link to post Share on other sites
fojciech Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 nie uważam że przewody modelarskie sią kijowe, tylko zaznaczam że przy prądzie stałym ilość drucików nie wpływa na konduktancje całego przewodu. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Nie ,nie wpływa ,ale za to wpływa na ilość "powietrza" miedzy żyłami, im jest go mniej tym więcej miedzi i tym mniejszy opór - pewnie niewiele ,ale jak już porównujemy -to jest :) Quote Link to post Share on other sites
juha Posted March 8, 2011 Author Report Share Posted March 8, 2011 ponawiam pytanko panowie, odezwali sie do mnie ze speca i mam mozliwosc wymiany silnika, teraz pytanie do was który z dostępnych wybrać? mam sp110 guardera i batke 8,4v ni-mh 2800 mah. Tym razem poczytalem o silnikach elementa :icon_biggrin: no i zastanawiałem sie nad silnikiem element max speed ze speca, ale poczytalem ze silniki z tej firmy potrzebują dużo prądu. Możecie coś doradzić? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Potrzebuja duzo pradu ... ale tez sa niemilosiernie szybkie. Tlok moze ci zjechac w pare miesiecy o ile nie wymienisz na lekki z stalowa pelna szczeka. Na batce 8.4 ktora podales nie bedzie taki przesadzony. Potrzebuje bardzo wydajnych ogniw zeby pokazac pazury (lipo 11.1 najlepiej). Jezeli nie planujesz w przyszlosci upgradow ponad m120 - to silnik sie nada. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Dużo prądu żrą torkowe silniki elementa, Speedowe są trochę oszczędniejsze. Tak jak Kocur napisał, zastanów się co chcesz osiągnąć. Bo jak będziesz chciał kiedyś wsadzić jakąś większą sprężynę, to lepiej weź silnik Ultra Torque. Na nim i tak będziesz miał ROF przy baterii 8,4 w granicach 16 k/s (oczywiście przy dobrych kablach i dobrym poskładaniu GB) na tej sprężynie którą masz teraz. A 8,4V Sanyo 2000 mAh wystarcza mi na ponad 1,5k kulek z tym silnikiem UT Elementa ;-). Quote Link to post Share on other sites
juha Posted March 9, 2011 Author Report Share Posted March 9, 2011 dzięki panowie :icon_biggrin: pomogliście Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 (edited) Panowie mam podobny problem. Gearboxa złożyłem najpierw podkładkując go (zajęło mi to 3godziny, ale osiągnąłem cel), więc na pewno zębatki nie mają żadnych problemów z kręceniem się. Kable razem z kostką stykową były nowe, kupione kiedyś ale przeleżały i nie były używane (p&j). Podłączyłem bateria 10.8V świeżo po ładowaniu i działało. Rano podłączyłem tą samą baterię do GB i silnik naciągnął tłok do połowy a potem tylko tyka... Podsumowując: - Spring M120 GUARDER - Kable nowe P&J - Bateria 10,8V FIREFOX - Silnik JG niebieski - troche już przeżył ma około 3lat - Dobrze wypodkładkowane zębatki A żeby tego było mało łożyska po obu stronach sprężyny - na prowadnicy i w tłoku Edited March 10, 2011 by kmieto Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 Panowie mam podobny problem. Gearboxa złożyłem najpierw podkładkując go (zajęło mi to 3godziny, ale osiągnąłem cel), więc na pewno zębatki nie mają żadnych problemów z kręceniem się. Kable razem z kostką stykową były nowe, kupione kiedyś ale przeleżały i nie były używane (p&j). Podłączyłem bateria 10.8V świeżo po ładowaniu i działało. Rano podłączyłem tą samą baterię do GB i silnik naciągnął tłok do połowy a potem tylko tyka... Podsumowując: - Spring M120 GUARDER - Kable nowe P&J - Bateria 10,8V FIREFOX - Silnik JG niebieski - troche już przeżył ma około 3lat - Dobrze wypodkładkowane zębatki A żeby tego było mało łożyska po obu stronach sprężyny - na prowadnicy i w tłoku Sprawdź czy nie dałeś za dużo podkładek - wyjmij cylinder ze sprężyną, skreć GB tak mocno jak go skręcasz normalnie i zakręć zębatkami, powinny się kręcić bez najmniejszego oporu. Sprawdź czy nie za mocno dokręciłeś śrubę silnika. Słaba/padnięta batka. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 Wypodkładkowane jest bardzo dobrze, zębatki krecą sie bez problemu, bateria jak napisałem wcześniej jest świeżo ładowana... Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 Naladuj ja jeszcze raz ... Jak jest odpowiednio przypalona - potrafi naciagac jednego dnia, zeby nastepnego miec juz tylko 20 % pojemnosci. Pozatym to przeciez firefox - wiec niezbyt dobra marka. Wlasciwie szit ;) Najpierw sprawdz batke a potem mozna dalej myslec. ps. jak uzyles lozysk kulkowych ktores moglo sie rozsypac - zdaza sie przy tanich kulkach. Wtedy tez sie blokuje gearbox. Niebieski silnik PJ naciaga bez problemu m165 wiec musi miec sile na m120. Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 Łozyska mam ślizgowe :) sprawdzałem miernikiem tą 10,8V Firefoxa napięcie jakie wykzał to 9,6~9,9V więc chyba jest zepsuta... (nie moja) na mojej 9.6V tez Firefox która ładowna była troche temu. Podłączyłem i jakby mocniej pociągnęła ale i tak nie do końca napiecie jakie wykazał miernik tej baterii było ~10,4V. Jutro kupie może zasilacz do ładowarki GEPOWER B6 i spróbuje nią naładować obie, zobaczymy. Jeszcze takiego zonka mam - płytka selektora wygięła się lekko i odstaje od GB co powoduje, że blaszka znajdująca się na niej nie styka się z tymi na kostce stykowej... taki mały zonk, ale pokominowałem i na razie działa. Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 11, 2011 Report Share Posted March 11, 2011 (edited) Przeliczyłem się... znalezienie zasilacza z tak nietypową koncówką w mojej okolicy graniczy z cudem! Będę musiał zamówić na Allegro, ale jest też i sukces! Naładowałem baterie brata 8,4V 1500mAh (pisze jak sie czyta :icon_eek2: ) Szuchangbao i strzela, ROF nie rewelacyjny, ale czego się można spodziewać po takim woltarzu. Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na zasilacz. Edited March 11, 2011 by kmieto Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Wczoraj, dostałem zasilacz, rozładowałem (0,1A) naładowałem obie baterie prądem 0,3A. Okazało się, że Firefox 10,8V jest uszkodzony, za to 9,6V ma się dobrze. Jeszcze wcześniej grzebałem przy starym GB JG i odkryłem ciekawą rzecz, może już wcześniej na to wpadliści. Zębatka tłokowa ma stalowy pręcik który cofa listę dosyłacza, źle wypodkładowana zębatka uderzała lub ocierała o prowadnice dla listwy dosyłacza uniemożliwiając lub utrudniając jej prace. Co może spowodować, albo urwanie zęba z zębatki, albo poprostu nadmiernie męczyć silnik i powodować dodatkowy hałas lub też zablokowac cykl - tłok zostanie naciągniety jedynie do połowy. Może się to wydać dość zawiłe, jeżeli ktoś nie rozumie to chętnie dodam zdjęcia :p Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted March 19, 2011 Report Share Posted March 19, 2011 Zawiłe...daj zdjęcia i pokaż co wg. Ciebie jest nie tak. Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Zaczynając: Na czerwono na tym zdjęciu zaznaczyłem lukę w "prowadnicy" dosyłacza w tym GB ona jest ale, w starszym GB JG nie. Jej brak powodował, że... ten pan na tym zdjęciu zaznaczony na czerwono ucierał lub uderzał - w zależności od tego jak wysoko zębatka była wypodkłądkowana. Efektem tego było nadmierne zmęczenie silnika, lub przerywanie cyklu w połowie. A tak na koniec, doszedłem to tego dlaczego replika nie strzelała, lub robiła to z trudem tylko na mocno naładowanej baterii. Otóż okazało się, że tłok nie pasował do Body GB - był za szeroki i przy wysuwaniu go z cylindra występowało bardzo duże tarcie o ścianki GB, dopiero w środku cyklu robiło się wiecej luzu. Włożyłem inny tłok i wszysto działa jak trzeba nawet przy baterii częściowo rozładowanej rof jest przyzwoity. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 Bosz....ale Ty ideologie tworzysz....na polityka mógłbyś iść. A tak na poważnie - na 1-szym zdjęciu na niebiesko kierunek obrotu zaznaczyłeś odwrotnie..... A ten wystający bolec z zębatki tłokowej musi być i musi "uderzać" w popychacz ! Taka jest zasada działania ! Niech no ja znajdę pomoce naukowe.....moment...ach już mam: http://www.youtube.com/watch?v=svnoU1Fr9-8 Widzi ? Rozumie ? Nie ma tyle miejsca w GB, żeby podkładkami podnieść lub obniżyć tak zębatkę ,żeby ten bolec w coś zaczepiał poza popychaczem. Natomiast można tak "umiejętnie wypodkładkować" (ironia) ,dodając takie opory ,że można skutecznie blokować GB. Więc problemem mogło być również "podkładkowanie" Co do samego tłoka - tak jak najbardziej, mógł blokować. Dawno temu ...ale naprawdę dawno...moim pierwszym "tuningiem" była wymiana tłoka w GB CA....na guardera no i właśnie też była kupa :) Ale mądre głowy usiadły popatrzyły i dały radę (trzech puchaczy) : "Weź no synek pilnik, nożyk i zetnij ,zeszlifuj nadmiar tego nadlewu po bokach i bedzie wszystko smigać." Tak też zrobiłem i tłok ten służył mi baaaardzo długo... Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 Boziu... źle mnie zrozumiałeś, nawet zdjęcia nie pomogły. Strzałki wiem, że na odwrót, ale juz mi się nie chciało zmnieniać, bo zmniejszyłem zdjęcie i musiałbym to poprawić na oryginale. Ten bolec na zębate uderzał w PROWADNICE ( czyli dwie odstające, podłużne wypustki pomiędzy którymi porusza się dosyłacz ). Jak widzisz na tym pierwszym zdjęciu (GB PJ), w jednej z nich jest luka i ten ów bolec śmiga bez przeszkód,za to w GB JG jej nie było i jeżeli dałeś za dużo podkładek pod zębatkę uderzał/ocierał on o PROWADNICĘ DOSYŁACZA ( nie o dosyłacz ) wiem co mówie, bo na tym samym podkłądowaniu w (GB JG) ze spiłowaną prowadnicą wszystko działa ok. A teraz żeby wszystko było jasne dodam kolejne zdjęcia mam nadzieje, że zrozumiesz o co chodzi. NA TYM ZDJĘCIU WIDAĆ WYRAŹNIE LUKĘ W JEDNEJ Z WYPUSTEK - GEARBOX P&J NA TYM ZDJĘCIU WYPUSTKI NIE MA, WIDAĆ ZA TO ŚLADY PO PIŁOWANIU. Po spiłowaniu, bolec z zębatki nie uderzał, ani nie ocierał o wypustkę. Specjalnie dla Ciebie rozebrałem GB JG i zrobiłem zdjęcie, mam nadzieje, że tym razem zrozumiesz o co w tym wszystkim chodziło. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 Wydaje się wszystko słusznie opisane. Spiłowany jest ten drugi GB przez Ciebie tak ? I teraz wszystko śmiga ? Wystarczyło wziąć górną pokrywkę GB położyć odwrotnie, dać łożysko i włozyć zębatkę tłokową i zakręcić. Jeśli rzeczywiście uderza - no to tak jak zrobiłeś spiłować, choć jeszcze mi się tak nie zdarzyło. Ale skoro to Ci pomogło to ok! Sprawdzę to nie dlugo na róznych GB z różnymi zebatkami czy gdzieś się tak dzieje... Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
kmieto Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 Tak, drugi spiłowałem i bolec już nie ocierał o prowadnice. Zębatki kręcą się bez przeszkód. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.