Kazik95 Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 Witam Po podkładkowaniu powstały nowe problemy ;) Nie chciałem pisać w poprzednim poście o podkładkowaniu, by nie mieszać w głowach potomnym. Bo naprawde mi tam pomogliście :) Problemy są dwa a mianowicie: 1. Na trybie auto strzela bardzo dobrze, lecz po przełączeniu na tryb semi replika się "blokuje". Po prostu tak jak by kostka nie stykała(w środku Gb) do tego przerywacz staje w miejscu i nie da się go ruszyć(blokuje się w poziomie takim jak tryb auto). Po odkręceniu silnika ten też nie działa. Dopiero gdy rozkręce i skręce Gb wszystko zaczyna działać, dopóki nie przełącze na tryb semi bo wtedy zaczyna się wszystko od nowa :( 2.Założyłem dobrze (robiłem to już kilka razy) zatrzask antypowrotny lecz ten raz blokuje, a raz nie. Czyli strzelam kilka razy, puszczam spust, a sprężyna z tłokiem powracają do pozycji takiej w jakiej się Gb składa czyli do samego końca cylindra. Tyle, że nie dzieje się to za każdym razem, czasami zatrzask zablokuje zębatki. Nie wiem o co chodzi :/ I czy można z takim czymś strzelać czy lepiej to naprawić? Czy te obie rzeczy mogą być winą złego wypodkładkowania(na trybie auto replika chodzi lepiej niż przed podkładkowaniem)? Bardzo proszę Was o pomoc, z góry dziękuję za odpowiedzi :) Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 Jaka MP5? Jak spodkładkowałeś? Może podkładki blokują ruch przerywacza, albo za daleko jest odsunięta od niego zębatka i się o nią blokuje? Jeśli na auto nie masz problemu, to sporo wskazuje, że tam masz błąd, bo na auto przerywacz jest podnoszony przez płytkę selektora. Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 26, 2011 Author Report Share Posted February 26, 2011 (edited) Jest to CM.041 Spodkładkowałem według TEGO poradnika. Jeśli miało by to być winą podkładkowania, to chodzi o to, że zębatka tłokowa jest za nisko czy za wyskoko? Co do podkładek mam tam chyba 2x 0.2 więc o nie się raczej nie blokuje. EDIT: Zawsze mogę przykręcić przerywacz na stałę i nie będzie problemu z blokowaniem ;) Chociaż wolał bym jednak by działał. Jeśli jednak macie jakieś pomysły, to był bym bardzo wdzięczny. A co mogło się stać z tym antireversalem? Był lekko starty, może to dla tego? Edited February 26, 2011 by Kazik_Nysa Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 26, 2011 Author Report Share Posted February 26, 2011 Anti-reversal odpada, jednak źle zamontowałem ;) Złożyłem na nowo Gb i znowu to samo :( Blokowanie poprzez podkładki odpada. Po złożeniu przerywacz swobodnie się porusza, blokuje się dopiero po przestawieniu na tryb semi i wystrzeleniu. Okazało się, że pod zębatką tłokową jest więcej podkładek niż myślałem(jest bardzo wysoko), chociaż po pokręceniu zębatką "na sucho" przerywacz się porusza tak jak powinien. Może to coś od kostki? Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 (edited) Widzę że nie tylko ja mam dziwny problem z GB w tej MP5. Otóż ja po zmianie szkieletu z cymy który mi pękł na wzmocniony CA też nie miałem Semi (ten sam problem po strzale na semi zero reakcji nawet na auto) i odkręciłem całkiem przerywacz. Ostatnio jak chciałem tam nieco porobić i jakimś cudem mi anti-reversal (niby systemy) pękł i o dziwo nie znam przyczyny (kawałek znalazłem pomiędzy zębatką silnikową a środkową a druga część była na swoim miejscu a w całym GB sporo opiłków z niego). Teraz mam w planach kupić z powrotem szkielet cymki. Coś mi się wydaje że cymowe części mają problemy z działaniem na szkieletach innych firm wystarczy informacja że cyma w GB V2 stosuje prowadnicę z GB V3. A jakiej firmy masz szkielet w ogóle? Edited February 27, 2011 by Matison Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 He, dobrze że znalazłem ten temat! Ja w takiej mp5 (049) zamontowałem szkielet g&p. 1- szkielet trzeba zeszlifować od góry. Inaczej nie da rady aby coś działało poprawnie. 2- bez zeszlifowania wyciąłem 2 zębatki środkowe (w tym jedna xyt) i jedną silnikową. Sami zauważcie że szkielet cymy jest nieco niższy w tej mp5. 3- Semi również mi nie działało, albo replika sama strzelała (A raczej robiła za wiertarkę po ścięciu zębatki), albo blokowała spust, albo strzelała auto. Jakby to określić mp5 super cacy póki coś nie pójdzie w niej, mówię tu szczególnie o szkielecie gb. Matison, a powiedz jeszcze czy cały gb łatwo wchodzi? U mnie nie było mowy aby wszedł bez wyjęcia atrapy wyrzutnika łusek. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 27, 2011 Author Report Share Posted February 27, 2011 Nie mam pojęcia jakiej firmy jest mój szkielet, nawet sprzedający nie wiedział ;) Nie chciał bym wyjmować przerywnika bo semi mi się przydaje. Czasami strzelam się z kolegami którzy mają springi to nie wypada do nich z serii. U mnie Gb wchodzi dość ciężko, ale z wyrzutnikiem tylko bardzo ciężko trafić własnie w wyrzutnik by gb się wsunął. Do tego ciężko wyrzutnik odsunąć(i to nie da się do końca), a później nie powraca za sprawą sprężyny tylko trzeba ręcznie zasunąć. A jak by tak kupić nowy przerywacz? Może by to coś dało? Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Gb nie może ciężko wchodzić. Do końca tego nie rozpracowałem bo po trzech zębatkach sprzedałem tą mp5, a raczej wszystko co z zewnątrz. Nie wiem czym by to mogło być spowodowane, ale być może dlatego wszystko się chrzani w tej mp5 z nowym szkieletem. Może przez to że gb nie wchodzi swobodnie, tylko się przestawia. Ogólnie ciężka replika w dobraniu części. U mnie dostanie mrozu, tak jak dzisiaj, i z semi robi się auto/burst ;) Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 27, 2011 Author Report Share Posted February 27, 2011 Jesli wkładam bez tego "pręta" po którym jeździ wyrzutnia łusek, to wchodzi bez żadnego problemu. Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 @JaWojteq co do tego szkieletu to wszystko ładnie wchodzi ale jest gorzej jak mam już odsunąć wyrzutnię łusek to nawet nie muszę nawet blokować tej dźwigni tylko mi się zablokuje o GB. Też kolejnym dowodem jest to że u góry szkieletu farbę mam zdartą a nawet nieco cylinder mam porysowany :/ Pewnie wszelakie części cymy nie pasują do innych szkieletów i przez to te problemy. Znalazłem gdzieś szkielet cymy tylko szkoda że cyma nie produkuje wzmocnionych V2 :/ A wszystko w tych szkieletach cymy jest najlepsze to to że on mi już jakoś wcześniej pękł bo już widziałem ale dopóki mi tłok nie poszedł to nie musiałem zmieniać szkieletu xD Ja wolę kupić ten cymki (55zł) i zrobić se te semi bo sam strzelam się w budynkach a tam lepiej mieć jednak te semi. Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Moze nie do końca rozwiązanie problemu semi dotyczy MP5 cymy, ale na bank dotyczy GB V2. Problem pojawil się po zmienie szkieletu. Byl następujący: na auto replika chodziła super, co naciśnięcie spustu to seria. Problem pojawiał się gdy nacisnelo się spust w trybie semi- jeden strzal i replika "umierała". Nie działało ani semi ani auto. Problem był pomiędzy spustem i kostką stykową. Gdy naciskamy auto to kostka nie jest wybijana przez przerywacz, natomiast gdy strzelamy na semi to kostka jest wybijany do gory i powinna bez problemu po zwolnieniu palca ze spustu wskoczyc na swoje pierwotne miejsce. Tutaj nie wskakiwała i przy następnym naciśnieciu spustu nie byl zwierany obwód. Problem został rozwiązany po wymianie spustu na inny, można ew lekko przyszlifować ten zaczep spustu. Jesli ktos potrzebuje to jak znajdę taile to moge wrzucić fotkę. Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Nie wiem czy tu jest problem w kostce bo u mnie jak nasłuchiwałem to kostka normalnie z tego co wiem łączyła. Nawet mam założoną kostkę dłuższą z SRy i to nawet nie pomaga. Równie dobrze może to być coś przy selektorze. Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Zrob prosty test. Bedzie potrzebny do tego miernik uniwersalny- po tym jak oddasz strzal na semi i nie bedzie miało ochoty smigac dalej ustaw miernik na sprawdzenia ciągłości obwodu i i na wcisnietym spuscie sprawdź ciągłość kostki stykowej. Jesli nie będzie to znasz przyczynę. Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 27, 2011 Author Report Share Posted February 27, 2011 To jest od kostki. Dzisiaj kolejny raz rozłożyłem Gb bo chciałem to sprawdzić i trzeci raz(po strzeleniu na semi) kostka była wybita w górę przez co blokowała przerywacz. Oczywiście po złożeniu nie mogłem nie spróbować i znowu siadło. @Przypadek Jak byś mógł to poślij to zdjęcie ;) Byłbym wielce wdzięczny. Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Jak kostka może blokować przerywacz skoro przerywacz ma podnieść kostkę by przerwać strzelanie? Mniejsza o to. Czego jest wina blokowania się tej kostki jak porównywałem szkielet CA z CM to nie widziałem za bardzo różnic ale jednak po głębszym porównaniu widać minimalne różnice ale czemu ta kostka/przerywacz się blokuje. Ja przez ten classicowy szkielet musiałem również zmieniać popychacz bo cymowski coś nie pasił. Może zamówię ten cymowski szkielet i po złożeniu zobaczę co tam jest nie tak. Na szczęście już wiosna się zbliża to zwykłe V2 bardziej będą trzymać puff... a te chińskie to taka loteria jeden wytrzyma lata, zimy i nic mu nie będzie a inne strzelą po dniu. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 To wszystko nie ma żadnego znaczenia o czym piszecie. Wytłumaczenie jest bardzo proste, przy strzale na singlu jak masz dobre_kable/silnik/baterię (obojętnie które z tercetu) i dobrze/nie za ciasno poskładaną replikę, to w niektórych przypadkach silnik po strzale na singlu jest na tyle rozbujany, że wykonuje jeszcze część obrotu zębatą tłokową. W tym momencie ona unosi delikatnie przerywacz i kostka stykowa, najzwyczajniej w świecie się po nim ześlizguje nie dochodząc do styku. W mojej L1 po zamontowaniu mosfeta i lipola 11,1 praktycznie nie mam singla, tylko dublet ( bo UT Elementa na tej bacie pomimo krótkiego sygnału naciąga springa dwa razy), a też się potrafi ustawić w tak kijowym położeniu, że nie mam możliwości oddania strzału, bo mam tylko semi w tej replice. Musiałem zdublować kable i dać wyłącznik dodatkowy, aby zewrzeć na moment układ. W innych replikach (np. Galaxy) pomaga przełączenie na auto, jeden strzał i powrót na semi. Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 Konstkę blokuje język spustowy. Dzisiaj wrzuce fotkę tylko poszukam czegoś sensownego na czy można to pokazać. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 (edited) O tym napisałem, w jednej jest tak, że nie idzie wcisnąć języka, w innej jest tak, że słychać delikatne pstryknięcie jak styk zeskakuje z przerywacza. Tutaj strzelałbym, że sporo zależy też od tego w którym miejscu i ile jest zębów przeciwporotnych na silnikowej, dlatego tłokowa ma możliwość zostania w takim kijowym położeniu, bo jest tam blokowana przez antirewersal na silnikowej. EDYTA: Choć może być też tak, że latająca czasem kostka stykowa też blokuje się w niektórych położeniach ;-). Edited February 28, 2011 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 @Tuksiak możesz mieć pewną rację ale wątpię czy się to sprawdzi jeżeli Kazik używa np. zalecanej baterii NiMH 8,4V Firefox bo wiem jaka ta replika ma rof na takiej batce i wszystko ma takie jak przy oryginalnym GB tylko ma szkielet inny i zacina mu się. U mnie gdzie mam 9,6V G&P gdzie replika dostaje już takiego rofa jak powinna mieć to jeszcze może się to sprawdzić. Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 28, 2011 Author Report Share Posted February 28, 2011 Ja testuje zawsze na stockowej baterii, chociaż jest tak samo jak na NiMH 9,6 Intellect'a. Ale wątpie, czy to od tego może się dziać... @Tuksiak jak ty zrobiłeś ten wyłącznik dodatkowy? ;) Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 28, 2011 Author Report Share Posted February 28, 2011 Pomocy! :) Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 Spokojnie coś się wymyśli bo nie tylko ty masz taki problem ;) Coś się wymyśli ale jak czytałem zagraniczne fora to nawet tam nie dali rady sobie poradzić xD Nikt nie wie co jest. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Kazik dospawana dodatkowa para kabli do przerywacza (dokładnie w tym samym miejscu gdzie idą oryginalne) i na nich włącznik (ja mam mikrostyk, ale mam mosfeta, normalnie trzeba jakiś prądowy na 50A IMHO) . Zawsze strzeli, chyba, że mechanicznie zębaty zablokujesz ;-). Jak pisałem, największy ból jak nie masz auto, tylko semi, nie idzie tego odblokować, bez rozbierania, chyba, że wyłączniczek założysz ;-). Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted March 1, 2011 Author Report Share Posted March 1, 2011 Dzięki wielkie, zaraz spróbuje coś takiego zrobić ;) Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted March 3, 2011 Author Report Share Posted March 3, 2011 Wywaliłem przerywacz bo mnie wpienił... Nowy przerywacz i kostka powinny załatwić sprawę? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.