Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 pod tuning - G&P czy ICS?


Recommended Posts

Witam.

 

Temat poczatkowo chcialem zalozyc w zakladce dotyczacej tuningu. Jednak nie wypada mi po prostu ;)

 

Szukam dobrej (niezawodnej, jeszcze raz niezawodnej, trwalej, solidnej) bazy pod przyszly tuning. Raczej wkrece sie w ten sport i nie chcialbym kupic bazy ktora z czasem bedzie nadawala sie tylko na sprzedaz. Bralem pod uwage dwie firmy G&P oraz ICS.

 

G&P G&P - M4 Special Operation - COLT 1900PLN

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_241_45&products_id=1747&name=G&P_-_M4_Special_Operation_-_COLT

 

ICS M4 SIR Pro z kolbą Crane 1800PLN

http://madonion.eu/M4_SIR_z_kolba_Crane_p923.html

 

ICS M4 SIR Universal Version 1100PLN

http://madonion.eu/M4_SIR_Universal_Version_p753.html

 

Początkowo ICS SIR Univarsal ale jak dobrze sie zastanowic to dolozenie metalowego body i wymiana silnika mija sie z celem. Dlego mysle o dwoch pierwszych pozycjach.

 

Co chcialbym osiagnac z body? Przede wszystkim postrzelac bez modyfikacji. Ewentualnie dolozyc tylko lufe precyzyjna i nic nie grzebac. Przynajmniej przez jakis czas. Ponad 20 lat strzelalem z wiatrowek dlatego wazna jest dla mnie sama precyzja i powtarzalnosc (skupienie).

 

Docelowo o ile bedzie sie dalo chcialbym miec karabin multifunkcyjny. Z fabrycznym gearboxem do strzelania na krotkie odleglosci. Oraz cos na bazie M140-M150 do strzelania w lesie i do przerobki na karabin wyborowy. Prosze mnie od razu uprzedzic czy zbytnio wysoko nie mierze ;) Chcialbym pierwsze body kupic mozliwie najlepsze i najbardziej uniwersalne i podatne pod modyfikacje aby nie obudzic sie z reka w nocniku za kilka miesiecy.

 

Pozdrawiam.

Edited by AA__
Link to post
Share on other sites

Karmazyt: Dzieki. Czy warto zmieniac cos w dolnym gearboxie aby wytrzymal gore?

 

I jeszcze dwa pytania, moze nieco infantylne:

- czy szyny SIR sa dobrym wyborem? Mysle tu o sytuacji gdybym chcial kiedys zrobic z M4A1 wersje tank lub przedluzyc lufe do dlugosci M16.

- czy mozna w ICSie schowac baterie w kolbie?

Edited by AA__
Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

Obie repliki są dobre i obie będą wymagały sporych zmian przy upgrade'cie na M140-150.

"Ogólnie" ICS używany w stocku jest lepszy ale sporo części jest niekompatybilnych ze standardem M4 ( w tym zewnętrzne ).

Nie wiem jak z kablami w kolbie - miałem inną wersje.

Na minus ICSa należy zapisać "żężenie" gearboxa. Chcąc mieć przyzwoite skupienie musisz wymienić lufe - ta stockowa jest bardzo nieprecyzyjna. I nie kupuj Madbulla. Tu albo Systema albo LL/KMH ( w wersji droższej.. ).

 

A Ty Karmazyt, masz ICSa, czy doradzasz koledze na podstawie "widzi mi się"..?

 

Pozdrawiam,

Lambert

Edited by Lambert
Link to post
Share on other sites

A co, na zbrojownię patrzysz? Dla twojej wiadomości, mam. W dodatku, drugiego ICSa przeglądam co jakiś czas.

 

EDIT: Żeby nie spamować - do autora tematu. Nie ładuj tam nic długiego. Lufa takiej długości dobrej firmy będzie wystarczająca. 509 czy więcej to kolejne kilka centymetrów, które pogorszą tylko manewrowość repliki.

 

PS. SIR'y są seksowne :)

Edited by Karmazyt
Link to post
Share on other sites

Dziekuje Wam bardzo.

 

Ogolnie... Replika plus lufa i gumka. To na samym poczatku. Pozniej trzeba sie bedzie z tym obyc co nieco.... Chyba najwieksze trudnosci przysporzy mi celowanie i strzelanie do ludzi. Ponad 20 lat strzelam z pneumatycznych i tu nie ma 'zabawy' w celowaniu w kogos nawet jesli jest poza zasiegiem. Cuda sie zdarzaja przeciez. Szczegolnie te nieszczesliwe.

 

Po kilku - kilkunastu tygodniach gdy doswiadczenie juz pozwoli (a moze i pozniej) bede sie staral zgodnie z zaleceniami madrzejszych ode mnie wprowadzic ewentualne modyfikacje. Nie omieszkam Was pytac o zdanie i porady. Tak jak pisalem zalezy mi na takiej bazie, ktora pozwoli na latwe przemodelowanie broni. Wiem ze zmiana lufy nic nie da (dlugosc) bo to nie ta technologia. Bardziej myslalem tu o wizualnym dostosowaniu (poza wymiana w razie potrzeby GB na mocniejszy) do roli karabinu wyborowego lub krotszego karabinka. Na co i w jaki sposob podpowie wyobraznia z czasem ;) Teraz moze byc szumnie, a realia podpowiedza, ze pewne rzeczy nie maja sensu ;) Nie mniej jesli beda mialy sens to nie chcialbym sie juz na samym poczatku, gdy wybieram replike, ograniczac z zle dobrana baza.

 

O baterie chowana z tylu dopytam juz u sprzedawcy. SIR wydaje mi sie nieco lepszy ze wzgledu na stala gorna szyne. Moze roznice sa minimalne, ale zawsze lepszy drobny punkt na plus niz na minus.

 

I tak wiem, ze ICS jest specyficzny i nie jest tak elastyczny jak repliki innych producentow. Nie mniej nie przeszkadza mi to zbytnio, bo patrzac na oferte jest w czym wybierac.

 

Co do samego dodatkowego i mocniejszego GB najprawdopodobniej zamowie po prostu gotowy i zlozony modul. Jak liczylem powinien kosztowac 600-700PLN.

 

 

Jeszcze raz ponawiam pytanie o dolny GB. Czy warto go wymieniac na lepszy gdy mysli sie o mocniejszej gorze?

 

Pozdrawiam.

Edited by AA__
Link to post
Share on other sites

Króciutko na temat dolnego GB:

Skoro myślisz o zmianie sprężyny na SP140-150, to dolny GB Ci tego długo nie pociągnie. Nie chodzi tu o wytrzymałość ,a o przełożenie zębatek. Wiesz ,że im mocniejsza sprężyna tym większe przełożenie wypadało by mieć? ...albo duuużo mocniejszy silnik i mocną baterię :)

Natomiast jak dasz zębatki o dużym przełożeniu (STU) to spadnie Ci rof i replika nie będzie miała szybkiej reakcji na spust...

Link to post
Share on other sites

White_pl: Jaka gotowa solucja zatem?

 

Do silniejszej sprezyny mocniejsza baterie latwo podmienic. Ale czy silnik ktory podalem nie bedzie sie nadawal? To chyba najwyzszy model od ICS.

 

W druga strone (jesli dobrze zrozumialem Twoje slowa) mozna pokusic sie o wymiane samego dolnego GB ale nie ma to sensu (bo stock wytrzyma) z tym, ze wymiana na inne przelozenie spowoduje zmniejszenie grywalnosci. Czy tak?

 

Reasumujac: Najlepszym rozwiazaniem bylaby zmiana silnika (ktory model polecisz?) i zmiana baterii (V) przy zakladaniu mocniejszego gornego GB. I samego dolnego GB nie ma sensu ruszac.

 

Prosze popraw mnie jesli cos zle zrozumialem.

 

I zapomnialem. Dziekuje. O opisanym przez Ciebie problemie kompletnie nie pomyslalem ;)

Edited by AA__
Link to post
Share on other sites

Nie ma gotowej solucji..albo rybki albo ... :)

Najlepiej mieć 2 gotowe GB :P To są takie "puzle" ,że wszystko powinno pasować do siebie. Mając GB ICS'a można pokusić się o 2 góry ,ale nie jakoś drastycznie różniące się od siebie.

Jasne ,że silnik ICS'a pociągnie mocniejszą sprężynę pytanie tylko jak długo? ...im mocniejszy silnik i spężyna tym większe zapotrzebowanie na prąd. Silnika nie zmieniaj - to są b. dore silniki i polecane.

 

Zmiana samego dolnego GB raczej nie ma sensu :D ...nie spowoduje to zmniejszenia grywalności :D Zerknij w słownik pojęć: R.O.F - rate of fire. Po polskiemu - szybkostrzelność.

 

Reasumując:

Dlatego skoro zaczynasz zabawę, proponowałbym Ci nie kombinowanie od razu tylko stopniowo dochodź do pewnych wniosków. Jeśli stwierdzisz ,że aktualna moc jest za mała, to sobie stopniowo wymieniaj podzespoły na mocniejsze. Wszystko bedzie zależało od stylu i terenu w jakim bedziesz grał...Jeśli się okaże ,że przeważnie będzie to CQB to Twój tuning może pójśc zupełnie w inną stronę niż teraz planujesz...

 

EDYTA: Zmieniłeś post jak pisałem więc też musiałem poprawić :)

Edited by white_pl
Link to post
Share on other sites

White_pl: Ja to rozumiem doskonale. Widocznie nie nazbyt dobrze to podkreslilem, ale na poczatku to ma byc stock + lufa i gumka i nic poza tym. Kompletnie ;) Zacytuje, zeby nie bylo, ze myle sie w zeznaniach ;)

 

"Po kilku - _kilkunastu_ tygodniach gdy _doswiadczenie_ juz pozwoli (a moze i _pozniej_) bede sie staral zgodnie z zaleceniami madrzejszych ode mnie wprowadzic _ewentualne_ modyfikacje."

 

Martwie sie po prostu na zapas ;) A przy okazji chcialbym sie upewnic, czy czegos na 'dzien dobry' nie potrzebuje. Jak np. gumki wspomnianej przez Karmazyta ;)

 

Dzieki!

 

EDYTA: Tylko mały PS. ROF (znam termin ;) ) jak dla mnie to 'grywalnosc' tak samo jak skupienie ;)

Edited by AA__
Link to post
Share on other sites

Gumki w ICSie działają, ładnie kręcą. Zmień dopiero jak się skończy, na siłę nic nie kombinuj. Skoro jednak twierdzisz, że na początku chcesz się obyć z tym, zostaw tak jak jest. Dodatkowe i mocniejsze GB szukaj w takim razie dopiero jak nabierzesz 'ogłady' że tak powiem :happy:

Link to post
Share on other sites

Sam posiadam ICS-a kolega z teamu (nasz teamowy serwisant był Baaaardzo zachwycony moją giwerą pod względem spasowania elementów[ szczelność układu] ) jeśli planujesz robić upgarde do max 480 fps i nie masz ciężkiego palca czyt. nie walisz długich serii full auto to dolny gearbox spokojnie Ci wytrzymie... silnika nie musisz wymieniać bo spokojnie da rade...także bieri ICS , z tego co się orientuję to tuning ICS-a wyjdzie taniej niż G&P

Pozdro Pietia888

Edited by Pietia888
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...