KKielanowek Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Witam wszystkich, czy mógłby mi ktoś krok po kroku wyjaśnić jak wyjąć lufę i gearboxa z CM 040? Coś tam sam próbowałem, ale wolałem nic nie zepsuć i poprosić bardziej doświadczone osoby o pomoc Quote Link to post Share on other sites
konrad1313 Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Nie sugeruj się moją ilością postów. Jednak czy chodzi ci o lufę wewnętrzną czy zewnętrzną? Bo jeśli ta pierwsza to wyjmujesz dekiel, odkręcasz selektor ognia no i oczywiście odkręcasz chwyt. Następnie koło komory hop-up znajduję się taki klocek wyjmujesz go. Następnie odkręcasz śrubki, które mocują komorę hopa do takiego klocka, kiedy już to zrobisz cofasz gearbox lekko do tyłu w stronę kolby,a komorę hop up do przodu broni. I wyciągasz geara do góry ( tam gdzie był dekiel) kiedy tył geara wyjdzie ciągniesz lekko ale konsekwentnie do tyłu i już praktycznie powinien być wyjęty. Czasami jest tak, że dysza się zaklinuje w komorze to można ją lekką cofnąć bo jest na sprężynie. No i żeby wyjąc całą lufę wewnętrzną musisz komorę hopa od niej odłączyć i wyjąć od przodu. Pozdro :) Quote Link to post Share on other sites
Kacperasg Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 (edited) Tam gear boxa nie da się cofnąć samą komorę trzeba :D Edited April 2, 2011 by Kacperasg Quote Link to post Share on other sites
KapitanBomba04 Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Lufę zewnętrzną-ściągasz atrapę rury gazowej(odrygluj wcześniej ją),wykręć tłumik płomienia i jego adapter(jest na imbus),później po kolei wybijaj piny.Odrygluj obejmę łoża(taka mała wajcha po prawej stronie) i je zdejmij.Wybij ten duży pin,podnieś szczerbinkę i zdemontuj ją(ostrożnie,ja swoją niechcący złamałem-mam już zamiennik),pod spodem masz kolejny imbus-wykręć go.Voila-możesz ściągnąć podstawę szczerbinki i wyjąć lufę zewnętrzną.Teraz GB-wykręć śrubę chwytu pistoletowego,zdejmij go z silnika.Następnie kombinerkami wykręć śrubę selektora ognia.Zostanie Ci tylko teraz powoli powykręcać śruby trzymające komorę HU i wyciągnąć mechanikę z korpusu.Powodzenia :happy: PS.Piny i części drobniejsze odkładaj najlepiej do jakiejś puszki,żeby później nie szukać :dry: Quote Link to post Share on other sites
konrad1313 Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 (edited) Jak podniesiesz kawałek do góry to się da... Edited April 2, 2011 by konrad1313 Quote Link to post Share on other sites
KKielanowek Posted April 3, 2011 Author Report Share Posted April 3, 2011 Odkręciłem chwyt, śrubki przy komorze HU, wyjąłem ten klocek i popchnąłem trochę komorę do przodu tak jak pisaliście i już gearbox wychodzi do pewnego stopnia (widzę przez otwór od selektora tylko część otworu, gdzie się go wkręca), ale dalej się go wyciągnąć nie da. Nie próbowałem za mocno, więc po prostu zrobić to na siłę, czy też coś pominąłem? Quote Link to post Share on other sites
KapitanBomba04 Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Popatrz na spokojnie,czy wszystko zdemontowałeś-jeśli tak,to pomanewruj trochę GB-powinien wyjść bez problemu Quote Link to post Share on other sites
VasiLiev Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Odkręciłem chwyt, śrubki przy komorze HU, wyjąłem ten klocek i popchnąłem trochę komorę do przodu tak jak pisaliście i już gearbox wychodzi do pewnego stopnia (widzę przez otwór od selektora tylko część otworu, gdzie się go wkręca), ale dalej się go wyciągnąć nie da. Nie próbowałem za mocno, więc po prostu zrobić to na siłę, czy też coś pominąłem? Ja u siebie musiałem troszkę odgiąć korpus, bo system selektora sie blokował ;) Quote Link to post Share on other sites
KKielanowek Posted April 3, 2011 Author Report Share Posted April 3, 2011 Udało mi się, rzeczywiście trzeba było odgiąć korpus, Dzięki wszystkim za pomoc :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
KapitanBomba04 Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Luzik,w razie czego pisz dalej :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Mikuła Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 A czy ja dobrze rozumiem ,że aby dostać się do komory i wymienić gumkę hop up to trzeba wyjmować też GB? Miałby ktoś jakiś film instruktażowy aby się dobrze z tym zapoznać? Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Nie trzeba. Wystarczy wyjąć lufę zewnętrzną. Quote Link to post Share on other sites
Mikuła Posted March 20, 2013 Report Share Posted March 20, 2013 A może wybić pin ten który łączy dwie części body? Tuż pod szczerbinką. Quote Link to post Share on other sites
MeGustaKuba Posted September 5, 2014 Report Share Posted September 5, 2014 Jaką najdłuższą lufę mogę wstawić do cm.040D.407mm nie wystaje? Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted September 5, 2014 Report Share Posted September 5, 2014 Wyjmij swoją obecną i ją zmierz. Acz na moje pokrętne oko 363mm ma, nie 407mm. Quote Link to post Share on other sites
Kalashnikov Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 Jak rozebrać w tej kolbie montaż zawieszenia? http://www.evike.com/products/30540/ Pytanie dwa. Czy ramowa kolba podejdzie bez problemu? Tzn. Bez wymiany montażu tylko na "pin"? Czy montaże są takie same w stałej składanej i ramowej? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.