slawo Posted May 23, 2011 Report Share Posted May 23, 2011 Witam! jakiś miesiąc temu kupiłem używane M4 (jestem teraz trzecim właścicielem). Gość, od którego kupiłem replikę nie miał do niej papierów, pudełka - nic. Mówił, że najprawdopodobniej jest to P&J, ale nie wie na 100%, bo nie pamięta (dziwne trochę, ale ok...). Gdy replika mi przyszła, to zauważyłem, że na magazynku (blaszka na dole) jest napis "DBOYS AIRSOFT PARTS AND ACCESsORIES" - z błędami, bo brakuje "kreseczek" przy literkach, ale mniejsza o to. Wywnioskowałem, że może to replika DBOYS(?). Spytałem gościa, to powiedział, że możliwe, bo magazynek już był z repliką (ale nie wiadome, czy I właściciel go nie wymienił). Chciałbym swoją drogą jakoś zidentyfikować firmę i w miarę możliwości model, ale ciężko trochę... wiem, że ma plombę Krakmanów na GB - zerwana, ale pomyślałem, że u Krakmanów chyba nie sprzedają byle czego(?). Replika ma metalowy GB (oprócz tłoka), silnik był widocznie wymieniany, bo jest Golden Eagle, a akumulator Firefox 9,6V 1500mAh. Wspomniany wcześniej magazynek ma metalową "puszkę" - w środku plastik. Body jest plastikowe (szary kolor). Wszystko działało jakiś czas ok, ale ostatnio przytrafiło mi się, że po oddaniu strzału replika nagle przestała strzelać, tylko było słychać takie "tyknięcie" silnika, jakby chciał ruszyć, a nie mógł... po otwarciu body, okazało się, że tłok jest w tylnej pozycji (nie wrócił na swoje miejsce), to pociągnąłem takim haczykiem ze spinacza anti reversala i tłok wrócił. Sprawdziłem i chwilę znowu ok, potem znów nie może silnik ruszyć i tłok z tyłu... to postanowiłem naładować akumulatorek (swoją drogą dziwne, bo jak nigdy - nie był ciepły przy ładowaniu) ale nic to nie dało. Poczytałem trochę i dowiedziałem się, że może to być wina styków w kostce stykowej GB, bo mogą być osmolone, to rozebrałem GB, porządnie oczyściłem styki, nasmarowałem zębatki smarem grafitowym i złożyłem. Efekt - chwilę replika pochodziła - ba! nawet czuć było, że lżej to wszystko chodzi - ale za chwilę znowu to samo i tłok z tyłu... to dziś postanowiłem się zębatkom przyjrzeć z nadzieją, że któraś z nich jest winowajcą, wymienię i będzie ok... ale jak na moje oko, to są one jednak w dobrym stanie - nie ma uszczerbionych zębów, ani nic. Zamieszczam jednak zdjęcia, byście Wy mogli się przyjrzeć (zdjęcia robione telefonem - sory za kiepską jakość, ale nie mam dostępu do aparatu). Wiem - smar trochę razi po oczach przy oglądaniu, ale i tak z grubsza przeczyściłem. na ostatnich 2 zdjęciach jest pokazane ogniwo akumulatorka, którego bym ewentualnie użył w zamian mojego Firefoxa - ogniw tego akumulatorka mam 10 - czyli 12V, bo to z wkrętarki. Są to także ogniwa NiMH 1,2V, tylko, że 1800mAh, a nie 1500mAh, więc wydawałoby się, że lepiej. Co o tym wszystkim sądzicie? Proszę o Waszą pomoc! galeria Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted May 23, 2011 Report Share Posted May 23, 2011 Mi to wygląda na silnik z JG, zębatki tak samo i cylinder też. Obstawiam że gearbox z JG 3 generacji. Quote Link to post Share on other sites
slawo Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 Mi to wygląda na silnik z JG, zębatki tak samo i cylinder też. Obstawiam że gearbox z JG 3 generacji. Jesli to w czyms pomoze, to na zebatce srodkowej jest wybite "GE" po drugiej stronie, a co o tym sadzicie - jaka jakosc tego wszystkiego? Co moze byc przyczyna tego nie powracania tloka? Akumulator moze? Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Podkładkowanie do dupy może być. Quote Link to post Share on other sites
levis Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 (edited) ja miałem identyczną sytuację jak ty. Gearboxa chyba z 20 razy rozkręcałem i składałem. przyczyną okazały się styki. Po wymianie styków i okablowania dział idealnie (mimo że wyglądały na dobre) wyjmij sprężynę, tłok i popychacz i zobacz jak chodzą zębatki. Czy nie ma luzów. powinny chodzić bez żadnych oporów. Co do marki repliki to od PJ mają na zębatkach chyba oznaczenia A&K. Edited May 24, 2011 by levis Quote Link to post Share on other sites
slawo Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 ja miałem identyczną sytuację jak ty. Gearboxa chyba z 20 razy rozkręcałem i składałem. przyczyną okazały się styki. Po wymianie styków i okablowania dział idealnie (mimo że wyglądały na dobre) wyjmij sprężynę, tłok i popychacz i zobacz jak chodzą zębatki. Czy nie ma luzów. powinny chodzić bez żadnych oporów. Co do marki repliki to od PJ mają na zębatkach chyba oznaczenia A&K. Naładowałem akumulatorek - tym razem trochę dłużej, bo całą noc. Tym razem był ciepły podczas ładowania jak wcześniej (przed ostatnim), ładowarka też. Gdy go podpiąłem, to elegancko wszystko chodzi, więc po prostu się chyba źle naładował wtedy. Ale gdy tata go sprawdzał wskaźnikiem, to pokazywało ~8V, a nie 9,6V tak, jak powinno być... być może to jego wina? Ładuję teraz ten akumulatorek (ten z "kartonowych" ogniw), co dałem zdjęcia i zobaczymy, jak będzie się sprawował... W każdym bądź razie dzięki za zainteresowanie tematem i porady - gdy znowu tak się stanie, to kupię te niskooporówki z kostką. A tym czasem jak sądzicie - ile ogniw tego akumulatorka mam wykorzystać do lepszej pracy (żeby wszystko się zgrało ze sobą)? Mam 10 ogniw, czyli 12V, to ile wykorzystać do tej eMki - 9,6V - 10,8V? Quote Link to post Share on other sites
Ghost10 Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Slawo kup najlepiej ładowarkę lepszą np. imax b6, bo stockową sobie niszczysz batke. Quote Link to post Share on other sites
slawo Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 (edited) ale nie jest to wina akumulatorka, że tłok z tyłu zostaje (niby na razie nie)? bo tak jak mówię: niby jest to 9,6V Firefox 1500mAh, a wskaźnik pokazuje ~8V... nawet te 9,6V jakby było, to nie za mało? bo tak to bym z tego akumulatorka wkrętarkowego coś wykminił... np 9 ogniw (wtedy by było 10,8V) Bo z kasą trochę krucho... P.S: dopiero zobaczyłem: 220zł za ładowarkę? Za to moje M4 dałem 270zł! ;D nie no za duuużo... to jak - akumulatorek/ładowarka jest przyczyną, czy coś innego? Zębatki sprawdzałem i ładnie chodzą. Edited May 24, 2011 by slawo Quote Link to post Share on other sites
Andzia Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Jak masz naładowaną 9.6 to miernik powinien wskazywać coś około 10V. Quote Link to post Share on other sites
slawo Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 Jak masz naładowaną 9.6 to miernik powinien wskazywać coś około 10V. No właśnie, a pokazuje nieco ponad 8V... także dlatego o akumulator pytam, czy dobry... Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Postaram się podać tyle informacji, ile zdołam. Po Twoim opisie wnioskuję, że replika to produkt spod flagi JG.Gb czarny czyli 3 generacja (to dobrze-mocne podzespoły), metalowa prowadnica sprężyny i chromowany cylinder to potwierdzają. Dziwne są te zębatki, czy silnikowa ma z drugiej strony łożysko?? Jak dla mnie to za dużo smaru napakowałeś do środka, za chwile będziesz miał naprawdę osmalone styki i po wciśnięciu spustu nie będzie nic słychać... Teraz o dziwnej teorii, jakoby wymiana kostki stykowej, lub czyszczenie starych styków miała cokolwiek wspólnego z tłokiem w tylnym położeniu-BZDURA!! Tłok pozostał z tyłu bo silnik nie mógł dalej ruszyć. Miał albo za ciężko, albo za mało prądu, a cykanie silnika po wduszeniu spustu świadczy o tym, że prąd dochodzi, więc styki są dobre. Jedynie wymiana kabelków mogła się przyczynić do tego, że silnik dostawał więcej prundu (mniejszy opór-mniejsze straty). W Twoim przypadku kup sobie jakąkolwiek ładowarkę procesorową, bo tym co masz w domu zniszczysz ten pakiet co masz i ten co chcesz zrobić. Nie wiem czy firefox już czasem nie nadaje się do kosza. A w pełni naładowany pakiet 9,6 v powinien pokazać ponad 11v Quote Link to post Share on other sites
levis Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 jak styki będą zaśniedziałe lub wypalone to dupa i tyle. Nie będzie takiego przewodzenia jak trzeba. Wcześniej gearbox działał na starych kablach i stykach ale któregoś razu przestał. Styki były już wyraźnie zużyte. Kable raczej ot tak sobie nie padły. Wymieniłem cały zestaw i działa. Oświecę cię tylko że im bardziej sprężyna sprężyna jest ściskana tym większa jest potrzebna siłą a co z tego wynika rośnie pobór prądu i właśnie przez niedomagające styki mogło go być za mało aby dokończyć cykl. Pobór prądu nie jest liniowy w całym cyklu! U mnie to okazało się przyczyną więc piszę a ty kolego nie pozjadałeś wszystkich rozumów aby krytykować moje spostrzeżenia. nie miałeś tego w reku więc się na mój temat nie wypowiadaj. Quote Link to post Share on other sites
slawo Posted May 27, 2011 Author Report Share Posted May 27, 2011 (edited) A jeszcze jedno co do firmy: moja eMka ma plastikowe (szare) i dwu częściową, plastikową komorę hop-up. Czy na pewno będzie to JG III Gen.? Bo widzę jakieś z metalowym body... jaki model w takim razie? Edited May 27, 2011 by slawo Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Levis, zgodzę się, że styki mają wpływ na działanie gb,bo jeżeli są zaśniedziałe to nie będzie zamkniętego obiegu i nie strzeli-proste, ale styki nie mają wpływu na to, iż tłok zatrzyma się w tylnym położeniu. Bo albo będzie obieg zamknięty i będzie strzelać, albo nie, istnieje jeszcze możliwość, że styki będą przewodzić ale nie zawsze, wtedy tłok będzie losowo się zatrzymywał, w momencie braku prądu i nie zawsze będzie to z tyłu. Nie pozjadałem wszystkich rozumów, tylko znam zasadę działania aega i potrafię myśleć logicznie. No i jeszcze jedna sprawa, przemawia za mną doświadczenie... Quote Link to post Share on other sites
slawo Posted May 29, 2011 Author Report Share Posted May 29, 2011 (edited) Levis, zgodzę się, że styki mają wpływ na działanie gb,bo jeżeli są zaśniedziałe to nie będzie zamkniętego obiegu i nie strzeli-proste, ale styki nie mają wpływu na to, iż tłok zatrzyma się w tylnym położeniu. Bo albo będzie obieg zamknięty i będzie strzelać, albo nie, istnieje jeszcze możliwość, że styki będą przewodzić ale nie zawsze, wtedy tłok będzie losowo się zatrzymywał, w momencie braku prądu i nie zawsze będzie to z tyłu. Nie pozjadałem wszystkich rozumów, tylko znam zasadę działania aega i potrafię myśleć logicznie. No i jeszcze jedna sprawa, przemawia za mną doświadczenie... A ja twoją tezę potwierdzam, bo nawet słychać było to tyknięcie silnika, gdy tłok był z tyłu, czyli prąd dochodził, ale było go za mało - w firefoxie padły dwa ogniwa, więc zastąpiłem je dwoma ogniwami z wkrętarki (te ze zdjęć) i hula jak marzenie ;) Tylko co z tą firmą? JG III Gen. tak? Bo body plastik szary Edited May 29, 2011 by slawo Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Poza dziwnymi zębatkami (jeszcze takich nie widziałem) cała reszta świadczy o tym że to jg 3 generacji-ogólnie bardzo dobra chińska replika. Ja miałem hk od jg i nie było chwiejącej się na boki lufy, jak u innych chińskich producentów emek. Jeżeli plastik w Twojej emce jest podobnej jakości to dobrze. Inaczej to wymiana body na metalowe poprawi sytuację. Quote Link to post Share on other sites
miler9 Posted June 27, 2011 Report Share Posted June 27, 2011 Mam tą emke to flagowa emka JG III silnik zembatki wszyćko mosz z JG zębole są solidne . Quote Link to post Share on other sites
spartanaqa Posted June 27, 2011 Report Share Posted June 27, 2011 (edited) Poza dziwnymi zębatkami (jeszcze takich nie widziałem) Dokładnie - zastanawia mnie szczególnie zębatka tłokowa - zupełnie inna niż w moim hk od jg. Może ktoś pomieszał zębatki różnych firm? Z tego nigdy nic dobrego nie wychodzi. Edited June 27, 2011 by screw Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.