Kceur Posted October 6, 2011 Report Share Posted October 6, 2011 Witam! Posiadam M16A3. Z tego co mówił sprzedawca gear-box jest PJ. Wiem że nie ma dobrej Emki poniżej 1000 zł. Ale mam do was pytanie. Mianowicie chodzi mi o to czy opłaca się ją tuningować. ?? Bo gdybym ją sprzedał dołożył trochę kasy to miałbym jakieś 700 zł. Wiem że do 700 zł to tylko kałachy. Miałem już jednego ale jakoś nie za bardzo mi się podobał. A o emce mogę pomarzyć dokładając drugie tyle. Ewentualnie moglibyście mi polecić jakąś replikę do 700 zł (oprócz kałacha i G36). Wracając do tematu. Jak mogę się na 100 % upewnić że mój gear-box to PJ ? Gdy wezmę się za tuning to muszę wiedzieć co mam w środku. Co najlepiej w takiej replice wymienić żeby to celnie i mocno strzelało ? Bo szczerze teraz to tak o strzela. Pozdrawiam Kceur Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted October 6, 2011 Report Share Posted October 6, 2011 Spytaj sprzedawcy czy ten gearbox P&J jest na bazie A&K czy Boyi. Jeśli nie będzie wiedział co powiedzieć, to może będzie chociaż pamiętał, czy kupował tą replikę jako P&J, czy jako P&J/Boyi. Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 (edited) Pozatym, większość gb od P&J jest szara, w dodatku na łożyskach 7mm, ślizgowe, złotawe. Rozbierałem kilka P&Jtek z kilku różnych dostaw do naszych sklepów, i spotkałem tylko takie, więc coś w tym musi być. EDIT: Odnośnie wymiany - lufa precka, gumka, sprężyna 130, uszczelniona dysza i okablowanie niskooporowe. I uszczelnienie wszystkiego. Edited October 9, 2011 by Karmazyt Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Może najpierw podaj co chcesz osiągnąć. Ilość fps, rof itp i co najważniejsze za ile. Quote Link to post Share on other sites
Kceur Posted October 10, 2011 Author Report Share Posted October 10, 2011 Najbardziej zależy mi na skupieniu czyli celności. No i trochę mocy by się też przydało. Karmazyt to co napisałeś ile przeciętnie te części by kosztowały ? Mógłbyś podać nazwy dokładniejsze bo kompletnie się na tym nie znam. A co do tuningu wizualnego jak taką kolbę przyczepić do plastikowego body ?? http://allegro.pl/kolba-typu-moe-ctr-dark-earth-warszawa-i1860491159.html A jeżeli chodzi o ceny to jak najtaniej. Tzn. Części będę kupował jak będzie kasa. Po kolei. No i żeby to wszystko się opłacało :) Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Sprężyna Guardera, około 50 zł, precka - albo Madbull za 120 albo Promyk za 250. Gumka Systemy, albo czarna od G&P, około 30 zł. Dysza Guardera jak dobrze pamiętam 34 zł, ale musisz sprawdzić. Okablowanie w modelarskim, z przesyłką ze 25 zł wyjdzie. Taśma teflonowa i smar silikonowy, dorwiesz za kilka złotych. Jak będziesz to chciał sam składać to dolicz 4 piwa, paczkę podkładek do zębatek i znajdź jakiś smar do zębatek. Jaki? Każdy używa innego, ja naprzykład niebieskiego Mobil1 do części ruchomych w silnikach. Jak chcesz jechać po taniości, to precka firmy Gunner, a reszta części firmy SHS. Dokładnie poszukaj po sklepach. Quote Link to post Share on other sites
zito6 Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Na szkielecie przeważnie pisze jakiej firmy to gear box. Wystarczy zdjąć górną część korpusu. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 (edited) Karmazyt bez przesady, precka promyka do emki z plastikowym body to przegięcie. Ja bym poszedł drogą maksymalnej szczelności i minimalnego zużycia materiałów. Więc tak: Sprawdzić szczelność tłoka,głowicy tłoka, dyszy. Wsadzić elementy które mają słabą szczelność a dla lepszej kultury spodkładkować wszystko dobrze, wyregulować silnik i wymienić okablowanie. No i oczywiście gumka HU. Nie wiem czy jest sens robić więcej. Edited October 10, 2011 by Buniek92 Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Jeśli ta emka ma plastikowy korpus, to na 90% to będzie A&K (P&J). Boyi raczej odpada, gdyż nigdy nie spotkałem się z ich M16, które miałoby plastikowy korpus (nie biorę tu pod uwagi wykonywanych przez użytkownika zmian w replice). Druga możliwość, to JG (II lub III generacja). To da się łatwo sprawdzić albo biorąc pod uwagę akumulator (do JG dostaje się akumulator Shuang Bao), albo lufę zewnętrzną blisko mocowania z korpusem (JG ma tam śruby, których dokręcenie usztywnia lufę). Jeśli to rzeczywiście będzie A&K (II generacja), to trochę kicha, gdyż te repliki nie są zbyt odporne na tuning. Widziałem kilka egzemplarzy, w których trzeba było więcej wymienić niż zostawić by zaczęły ładnie strzelać. Nie mówiąc już o dość denerwującym efekcie chwiejnej lufy, który może wystąpić. Zakładając dalej, że ta replika to A&K II generki, to możliwe jest, że została kupiona w momencie, kiedy te repliki były dość popularne, czyli w drugiej połowie 2007 roku, ewentualnie w pierwszej 2008 roku. Później w niewielu sklepach można było je dostać, gdyż na rynek weszła III generacja A&K. Jeśli replika ma już tyle latek, to popieram propozycję jej rozłożenia i zrobienia porządnego przeglądu. Quote Link to post Share on other sites
Kceur Posted October 11, 2011 Author Report Share Posted October 11, 2011 Z tego co mi sprzedawca mówił to gear-box jest P&J resztę to kompletna mieszanka. Spróbuje sprawdzić dokładnie na gear-box'ie. Co do akumulatora jest to jakiś intelect. Czyli nie opłaca się przy tym robić ? Pozdrawiam Kceur Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted October 11, 2011 Report Share Posted October 11, 2011 Jeśli gb jest faktycznie od P&J, to to co podałem, wytrzyma lajtowo. @Buniek92 A co z tego, że replika ma plastikowy korpus? Jak się chce uzyskać dobre efekty, to dlaczego by nie montować precki Promyka? Pozatym, kupno korpusu to w tym momencie, jakieś 60-100 zł, używkę na allegro. Tak przy okazji pisząc. Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted October 11, 2011 Report Share Posted October 11, 2011 Jeśli gb jest faktycznie od P&J, to to co podałem, wytrzyma lajtowo. O której generacji mówisz? Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 Nie wiem która generacja. Mogę ci tylko powiedzieć, że mam na myśli szkielety gb, które wychodziły mniej więcej od końca 2009r. bo mniej więcej z tamtego okresu robiłem pierwszą replikę P&J. Szary szkielet, łożyska 7mm, złote ślizgi. Tyle mogę ci powiedzieć na ten temat :) Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 Czyli sądząc po dacie - III, najnowsza generka P&J. Plastikowy korpus sugeruje natomiast, że jest to P&J II generacji - te repliki były dostępne w sklepach mniej więcej od połowy 2007 do połowy 2008. Od połowy 2008 weszła III generacja, której gearbox jest wg mnie dużo lepszy od tych starszych ;). Zmierzam do tego, że w mojej ekipie sporo osób używało tych starych pejotów i widziałem ile problemów zaczynało się w momencie dłubania w gearboxie. Osobiście uważam, że pakowanie precki wartej 250 złotych do repliki wartej jakieś 200 złotych, to trochę przerost formy nad treścią ;). Wg mnie zdecydowanie lepiej albo sprzedać taką replikę w stocku, albo zrobić z niej rozpylacz do CQB o niewielkiej prędkości wylotowej. Autorowi zależy na celności i 'mocy'. O ile celność da się osiągnąć właśnie ładując dobrą preckę, o tyle koszt podniesienia FPSów (powiedzmy do 450 FPS) będzie zbliżony do kupna nowej emki P&J. Chyba, że nowy gearbox P&J był wrzucony do jakiegoś starego, plastikowego korpusu, ale taki zabieg miałby stosunkowo mały sens, o ile ktoś nie był posiadaczem samego gearboxa. Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Logan, wiesz dobrze, że ludzie dużo kombinują z przekładkami ;) Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Wiem ;). http://allegro.pl/m4-ak-i1859243742.html Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.