Perski102 Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Witam , co może powodowac nie strzelanie repliki z gearboxem v.3 - konkretnie replika cm048m z mocnym tuningiem (patrz mój profil) (słychac odgłos jakby tłok chciał się naciągnąc , ale nie mógł) . Dodam jeszcze że silnik "odkręcony" od gearboxa kręci jak powinien , ale jak się go przykręci do gearboxa to jakby "nie mógł" naciągnąc sprężyny . W czym może byc problem ? pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Za słabą baterią. Czym to zasilasz? Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Miałem tak w M16. Jak wyjąłem silnik to ładnie chodził ,ale jak włożyłem do gb to tylko tykał. Okazało się że gb był źle złożony tzn. zębatki nie siedziały poprawnie w łożyskach. Pozdrawiam gewer Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 A może jest zbyt dociśnięty? Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 Sytuacja się pogorszyła ( "zrzuciłem sprężynę poprzez "podważanie" zębatki - udało się , NIE uszkodziłem zębatek) . Następnie załączyłem chińczyka 9,6v (specjalnie nie poświęciłem firefoxa broń Panie Boże) . Po naciśnięciu za spust, replika naciągnęła tłok do "skrajnej " pozycji - dalej nie . Myśle sobie - "jeszcze raz nacisnę , to może dociągnie tłok " - gówno się stało , katastrofa ekologiczna , "armagjedon" ... kabelki przy baterii zaczęły się "gotowac" :excl: - automatycznie go odłączyłem (stał się mocno ciepły ) - CZYM TO MOŻE BYC SPOWODOWANE ??? Mam niedaleko siebie sklep salonasg - może oddac go na serwis (70pln) ??? Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 A nie wpadłeś na to że sprężyna jest może za długa i duża liczba zwojów uniemożliwia tłokowi pełny cykl ? Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 A nie wpadłeś na to że sprężyna jest może za długa i duża liczba zwojów uniemożliwia tłokowi pełny cykl ? Poprzedniemu właścicielowi chodziło bez problemu . A pełny cykl to ja zrobiłem "ręcznie" , czyli za pomocą płaskiego śrubowkręta podważałem zębatkę (tą co łapie silnik) oczywiście jej NIe uszkodziłem . Dalej nie wiem dlaczego tak się dzieje ? Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Masz drugi silnik drugi silnik do sprawdzenia ? Skoro zrobiłeś 1 cykl ręcznie i było ok (rozumiem że jest dobrze spodkladkowane),więc pozostaje silnik.Nie jest czasem zasyfiony ? Szczególnie komutator. Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 (edited) Masz drugi silnik drugi silnik do sprawdzenia ? Skoro zrobiłeś 1 cykl ręcznie i było ok (rozumiem że jest dobrze spodkladkowane),więc pozostaje silnik.Nie jest czasem zasyfiony ? Szczególnie komutator. Myślisz że problem leży w silniku ( element torqe up - odpowiednik systemy magnum ) ? Dodam jeszcze że jeden kabelek (który łączy się z silnikiem) , jest zalutowany do miedzianego druta , który jest połączony z ,jakby to nazwac :zastanawia: - bo normalnie kabelek jest połączony do małej blaszki - a ten miedziany drut jest połączony z "odstającym walcem " - zaraz może uda mi się załączyc zdjęcia . A podkładkowania nie jestem pewny (replika używana , ale na filmiku prezentującym akm osoby która mi go "sprzedała", chodzi poprawnie ) . A co myślicie o stykach ? Edited November 18, 2011 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 No nie wiem czy to styki skoro ci się kable zagotowały :icon_neutral: Wszystkie kable sprawne ? Może gdzieś się robi zwarcie ? Umiesz rozbierać/rozbierałeś GB ? Jeśli tak to proponował bym Tobie właśnie tę czynność i dokładne sprawdzenie każdej cześci. Nie wierze że Element nie mógł by uciagnąć sp140. Wygląda na to jakby w GB powstawał bardzo duży opór, albo silnik gdzieś jest uszkodzony. Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 Wnętrze ma na 99% sprawne - zaraz załącze link do zdjęc . Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Skoro wnętrze jest sprawne i dobrze złożone, to w silniku się chrzani Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Perski posłuchaj Kamila . Prowadnica na stół w pionie na to sprężyna następnie nakładasz tłok z głowica jeżeli tłok nie dojdzie do (skrzydełek) prowadnicy sprężyny a jest ona np. łożyskowana to zamiana prowadnicy lub wywalenie łożyska na prowadnicy. Jeżeli tłok Ci dojdzie do (skrzydełek) prowadnicy to może być to jednak wina silnika oczywiście jeżeli akumulator jest na tyle wydajny ze jest w stanie naciągnąć ta sprężynę. A kable sie grzeją bo silnik stoi a płynie prąd to normalne jeżeli tłok nie dochodzi do końca (skrzydełek) prowadnicy sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 A pomyślec że ok. miesiąc temu u poprzedniego właściciela strzelał tak.... http://www.youtube.com/watch?v=MNozNcMe18A Może jak wymieniłem wtyki na tamaya mini a kabelki skręciłem i zaizolowałem to tak się dzieje (oczywiście + i - ok) A kable sie grzeją bo silnik stoi a płynie prąd to normalne jeżeli tłok nie dochodzi do końca (skrzydełek) prowadnicy sprężyny. Właśnie że nie normalne - bo RAZ nacisnę na spust i PUSZCZĘ to po chwili się grzeją . Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 No właśnie. Ja bym obstawiał silnik , skoro kolega zrobił 1 cykl ręcznie, CHYBA że zrobił to przez siłę to co innnego :) Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 (edited) Ok załączam link do zdjęc http://www.fotosik.pl/u/perski102/zdjecie/1/album/1025451 - myślę że łączenie drutu miedzianego , poprzez to że dotyka kawałek metalowej częsci silnika jest przyczyną . Co do jednego cyklu - wiadomo , bez użycia siły się nie ruszy . A tak poza tym to silnik zdjęty ("odczepiony" od gearboxa), kręci się dobrze. A i wnętrze gearboxa na 99 % sprawne ( nie jestem pewien) Edited November 18, 2011 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
KubonMan Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Między użyciem siły z wyczuciem , a zrobieniem czegoś PRZEZ siłę czyli na chama , jest różnica. Bez rozebrania GB za dużo Ci nie wywróżymy czy ten problem tkwi właśnie w nim.Z tego co ostatnio napisałeś wynika że problem leży w silnik/instalacja Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 (edited) Nie no - na "chama" , z nadużyciem siły, nie zrobiłem pełnego cyklu - spróbuję jeszcze raz , zobaczymy co z tego wyniknie . EDIT: na początku naciąga się leciutko , im dłużej tym ciężej , ale aż tak strasznie ciężko nie jest - jutro rozkręce boxa . Mam pytanko - czy żeby wyjąc boxa trza zdemontowac lufę z komorą hopsiup ? Edited November 18, 2011 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 (edited) Oj kabel to tu jest porządny i to drut na oko z 1mm grrr. Spróbuj na innym aku jeżeli to nie wina aku i na np. lipo 3S nie będzie kręcił to wychodzi na to ze silnik już jest zajechany i pod obciążeniem nie jest w stanie naciągnąć sprężyny. Mam jeden silnik który przyjarałem (testy przy mosfecie z regulacja rofu i AB) i 140 słabo ciągnie a na 120 i lipo 3S daje przyjemny rof 16 rps nie grzejąc się. Edyta: jak Ty masz ten drut tak połaczony no moze nie byc tez dobrego styku miedzy tym drutem a biegunami silnika .Ja bym zmienil ten drut na 1,5mm^ linkę. Edited November 18, 2011 by Snipernr1 Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 (edited) Oj kabel to tu jest porządny i to drut na oko z 1mm grrr. Spróbuj na innym aku jeżeli to nie wina aku i na np. lipo 3S nie będzie kręcił to wychodzi na to ze silnik już jest zajechany i pod obciążeniem nie jest w stanie naciągnąć sprężyny. Mam jeden silnik który przyjarałem (testy przy mosfecie z regulacja rofu i AB) i 140 słabo ciągnie a na 120 i lipo 3S daje przyjemny rof 16 rps nie grzejąc się. I tu myślę że masz w pełni rację - akumulator 9,6v nie daje rady , gdzieś na forum czytałem że przy aku 9,6v w cm048m to i 160shs pociągnęło - a tu nie daje rady . Byc możliwe że ten silnik pociągnąłby 140 , ale przy pomocy lipo 11 v - czyli jest spieprzony ? Ale co do diabła ciężkiego powoduje to , że nacisnę za spust , puszczę , i po chwili zaczynają się kable gotowac i batka ? Edited November 18, 2011 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Proponuje abyś przylutował ten drut do biegunów silnika i sprawdził na mocniejszej baterii. Jak nie pójdzie to silnik kaput bo ten silnik powinien napier... na tej sprężynie aż milo. Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 (edited) W lutowanie się nie bawię ( nie mam niezbędnych środków - cyna itp. ) . Ale nawet na tej 9,6v powinien walic . Dodam że moim p&j m60vn na springu 130 , ma przyzwoity rof - więc 130 a 140 to tylko lekka różnica. Edited November 18, 2011 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
WscieklyWaz Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Masz zwarcie, kable to prowizorka masakra. Daj to na dobry serwis, żeby ktoś Ci to zrobił jak należy. Kable MUSZĄ być zrobione porządnie. Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 (edited) Jesteś pewny w 100% że to zwarcie ? Wiem że zielona izolacja strasznie wygląda , ale jest skuteczna . Edited November 18, 2011 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
WscieklyWaz Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Typowe objawy. Jeżeli silnik stoi, bo nie ma "siły" naciągnąć sprężyny to praktycznie jest to zwarcie. Na twoim miejscu, przy braku narzędzi oddałbym na serwis z zastrzeżeniem o kompletnej renowacji elektryki. Koszty spalonych batek i silników prawdopodobnie będą większe niż koszty serwisu. To, że się komuś coś z kablami "ten tego" to najczęstsza przyczyna padania replik na strzelankach (z moich obserwacji). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.